1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581935 inlägg · 6215 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27

« · 2639972 · » Till forumet


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
sargad: FBK hade väl en jävla tung period året dom tog guld också? Hamnade väl 6a de året har jag för mig.

Får såna lag som FBK, Växjö, Frölunda etc en svacka betyder det ingenting. Dom är med och slåss om guldet oavsett.

Måste va sjukt tråkigt att hålla på ett sånt lag som egentligen bara har framgångar. Man behöver ju lite jävulskap för att uppskatta det positiva då det går bra!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
sargad: 12 minuter enligt FlashScore.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Tallnäs: Kul för Melander och viktigt att våra yngre är på väg att etablera sig. Att vara delaktig i hållen nolla borta bör ge rågkorn i ryggen. Någon som vet hur många minuter Melander fick?

Hörde för övrigt att FBK förlorat 5 av 6 senaste hemmamatcherna. Låter helt sjukt.
Om man översätter det till Timrå eller annan SHL-klubb skulle det vara som att förlora 9 av 10 hemma.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Tallnäs: Extremt bra! Jag blev helt chockad. Bra gapcontrol. Stark. Använder klubban på ett bra sätt utan puck.
Det är just tempot när han har puck som blir för svårt för honom, men det blir en vanesak tror jag.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Jacke säger det ju själv. Han spelar gärna så mycket som möjligt:

"När Timrå vände och vann mot Frölunda tog Jacob Johansson plats i målet efter första perioden. Sedan dess har laget tagit fem raka segrar.

Hur mycket är din förtjänst, om du ska vara uppfriskande ärlig?

– Det kan jag inte svara på, jag försöker göra mitt för att hjälpa laget att vinna. Vi har lyckats göra det de här fem matcherna – jag kan inte göra det själv. Vi har spelat riktigt stabilt och ska fortsätta rida på den här vågen.

Det har varit en intensiv period för laget, med många timmar i buss och fem matcher på tio dagar. Nu får de i alla fall pusta ut till på torsdag innan det är dags igen.

– Det är inga problem överhuvudtaget. Det är kul att spela matcher och jag gör gärna så många som möjligt. Jag känner mig fräsch. Nu är vi lediga söndag, så är det frivilligt på måndag. Man får passa på att vila upp sig och ta vara på den vila som finns. Det är intensivt hela vägen in i mål, säger Jacob Johansson."
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Tallnäs: Ja så där talar en mogen spelare! Sån karaktär är värd att satsa vidare på! Han gjorde ju absolut inte bort sig igår heller. 👍
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Sputnik1: Emil Melander gjorde ett bra jobb igår. Han verkar ha helt rätt inställning också utifrån STs intervju. Här kan vi ha något.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
DJ Hemp: Hanzl, Dahlén, Wedin, Pettersson, Rindell, man måste testa. Mentaliteten måste vara desperation. Inte "vi har övertag så ska vi se om vi kan göra något bra av det, men ingen stress grabbar" är ju så det känns.

Men ja, det är attackpsyket som saknas, och det syns långa vägar, galet frustrerande. Rolig nog hade vi ju inte ett enda 5-4 denna match, bara 6-5, det är väl tur det.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Synct:

Det har sett likadant ut i varenda PP hur länge som helst nu. Samma slags mikropaus varenda gång. Mycket riktigt fick vi utdelning i spel 6 mot 5 idag och det räknas inte ens som PP. Med tanke på hur sällan en sådan utdelning sker kan vi lika gärna vara utan det där övertaget, då mentaliteten helt enkelt saknas.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Synct: Kusinflocken från norra förorterna torskade och vi räknade in 5:e raka. Jag är dessutom ledig och chefar över fjärrkontrollen. Numera blir inte lördagar mycket bättre än så här

Som bragdbirgarn brukar avsluta; Hockey är en underbar sport!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
DJ Hemp: Vi behöver samma slags mentalitet i 5-4 som vi hade 6-5, vi gjorde precis allt för att dryga ur övertaget och spela 6-5 så länge som möjligt, och det slutade i mål. I 5-4 segar vi och ser nonchalant ut. Så ska det fan inte få se ut, mycket mer ytor i PP. Känns som att det är desperation för att göra något bra i PP som saknas, nu ser det ut som att vi det en mikropaus mitt i matcherna för att vi har ett övertag, och då tänker vi för mycket.

Ha samma jävla mentalitet i PP, dom ska inte få puckjäveln.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
söder över: ja JJs zorroplock kan vara något av det svettigaste jag sett på en rink. Snacka om att vara i zonen
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Spelar inte så stor roll egentligen detta med domarnivån för vår del. Det bästa vi kan få ut av våra PP:n är ändå att spela av 2 minuter utan att släppa in några mål. Sedan brukar vi dessutom lyckas döda våra BP:n med bravur. Så jag har mer eller mindre slutat att reta mig på hur kassa domarna är. Dock stör jag mig alltjämt på patetiska spelare i motståndarlaget. Idag var det Enroth (tramset vid 0-1), Brome (pausintervjun angående JJ:s räddning) och han som kastade sig så att Lundin blev utvisad (vilket alltså var betydelselöst). Lika patetisk var hemmapubliken. Vår egen publik däremot: Höll igång hela matchen mot MoDo i torsdags och visade idag prov på hur ett bortafölje ska uppträda. Högsta betyg! Lär väl komma en backlash framledes, men ikväll kan man bara njuta med de 5 senaste matcherna i åtanke.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Madicken: Ja absolut, Edfeldt är värd att satsa på så sett. Billig peng och gör inte bort sig alls. Spännande hur som hur backsidan blir till nästa säsong. 🙂
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Så fick man se i efterhand igen.

Den här matchen hade vi förlorat med 3-1 för en månad sedan.

Tight och tungt i köttigt med lite ångest trots jämt bra försvarsspel.

Men efter 4 raka har man lugnet som spelare och så sänker Pääjärvi en 400meters putt!

Faaaaaan va skönt!

Bästa jävla Timrå med bästa jävla tålamodet!

Hoppas att det kostar 5000 för den sopan som la sig och simmade och fick ut Lundin!

Odugliga domare igen!

Fan vad pinsamt kass dom är alltså!

Som örebropubliken samma klass i bedömningarna.

Det var någon situation med Örebroback som tar pucken i fart bredvid egna målet och svänger och lägger sig.

En Timrå frw svänger samtidigt för att ta byte så dom går ifrån varandra när örebrobacken förväntar sig att bli checkad och väljer sitt naturliga filmningsspår!

Publiken börjar reflexmässigt bua…
Timrå frw är då 3 meter från situationen…

Jag tycker det är kul med hemma publik som bidrar med press på domarmupparna men man kan ju ha lite mer känsla än ett pubishår! Det blir ganska pinsamt ibland!

Timrås tillresta: VILKA HJÄLTAR!

TIMRÅ SUPPORTRAR ÄÄÄÄÄGER DEN JÄVLA ARENAN!

Kaffe åååå kaka FÄÄÄÄÄMTE RAAAAAAKAAAA!!!!!

Nu är JJ het! 🔥 fyyyfan vad han är i zonen alltså!

Zorroplocken bakom ryggen…

Hahahahaha!!!!

Hälnypet!

Hållander! Jävla evighetsmaskin!
Rindel med sina vickningar… och bjöd han inte en plaststatyett på varma röven med! Mums!

Näää nu jävlar är det kul med hockey!

Synd att vi har så många matcher spelat!
Och synd att dom vi krigar hårdast mot nu också går som tåg!

Kämpa på! En match i taget!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Sputnik1: Som jag skrev tidigare så håller jag med Mr Madhawk ang Edfeldt, han är ändå Sveriges nr 1 på Silly Season. 😉

Jag hoppas vi kan behålla Edfeldt, Melander, Johansson, Forsmark och Värmhed, alla är viktiga i den föryngring som behöver ske inom närmaste åren även om någon skulle behöva utvecklas i HA nästa säsong.
Ge dem chansen att utvecklas utan en massa negativa spekulationer. Deras prime kommer om ca 4-5 år.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Bragd-Birger: Ja, glöm min spaning innan. För det var just det jag satt och tänkte. Att det var tisdagsmatch. Så där föll min ide om att byta målvakt i detta nu.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Öppetmål: Näe men det här var väl trevligt? En ny nolla för Jacke. Bra defensivt spel och överlag en gedigen insats.

Kan man begära mer en lördagskväll? Tror inte det va?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Börjar bli komiskt detta Supernollan
Uppladdat:

450x300-img1478.pngimg1478.png

Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Labban: Ja ju mer jag tänker det ju mer är jag inne på att der är tjänstefel att inte låta JJ fortsätta när han är inne i ett sånt flow. Alla poäng är viktiga nu och vi är mycket svårslagna med JJs form för närvarande
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Turkiska Tiken : För inte allt för länge sedan var det Juel som spelade bra och JJ som släppte in allt. Sånt går i vågor. Men enligt mig ska man utnyttja det bra självförtroendet. Sedan när den andra målisen får chansen så är jag säker på att de tar det. Både JJ och Juel har ju visat att de kan ta för sig efter en svacka.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Bragd-Birger: Köper det. Men då får man köpa in sig på att vi har en 2a som inte alls är i form och dåligt självförtroende. För tillfället.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Turkiska Tiken : Äsch båda målvakterna tränar på bra och kör internmatcher. Huvudsaken vi vinner matcher. Nu är JJ i ett flow och då är det lika bra att rida på den vågen så vi får så många 3 poängare som möjligt. Det kommer löna sig när serien summeras.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Turkiska Tiken : hade det varit match på tisdag hade jag röstat för byte. Nu är det 5 dagars vila, och JJ kommer ifrån e t t insläppt på dom tre senaste. Jag tycker nästan att det vore tjänstefel att rotera honom nu. Puckarna är ju badbollar för tillfället.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Turkiska Tiken : Tränarna får ha en jävla spelkänsla. Vill vi ha två heta målvakter spelar man in bägge två på ett smart sätt. Hoppas dom har koll på vad dom gör.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Synct: Vill man ha två heta målvakter ska man nog byta vid sånt här tillfälle. Annars ska man inte klaga över att vi enbart ha 1 målvakt i form.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Madicken: Bra skrivit av dej! Du har helt rätt. 6 spelare har Skellefteå som moderklubb.sedan är det ju bra för regionen att man får fram duktiga spelare.(i årets trupp)
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Madicken: Varför inte unga finska talanger?
Vårt hockeygymnasium har en väldigt hård konkurrens, se bland annat Zetterbergarnas beslut...
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Madicken: Absolut. Nu ser jag väl inte Edfeldt som i närheten av Hållanderklass(chans att få testa på spel i NHL)
Däremot är jag ändå lite spänd på Melander. Hans produktion i J20 stack ut, förhoppningsvis kan han utvecklas och bli en bra 2vägsback på SHL nivå.

Jag avskriver ju inte Edfeldt helt och hållet heller, men det beror lite på hur Kapanen tänkt formera backbygget i övrigt till nästa säsong.

Håller förövrigt med om att vi måste få fram och ta tillvara på talanger med givetvis. Det är ett måste snarare.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
SMÅLAND:
Tack för bilden Småland!
Här är tydliga bevis på att vi måste börja ha vita bortahjälmar samt ett tredjeställ med åtminstone så mycket blått som på den andra bilden.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Pinaceae: både jag och nej. Han är klantigt och gör många fel nästan varje match.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Zäta75:
"
Rindell är fantastiskt bra nu. Vår bäste back
"
Tänk om hela laget förunnas att vara friska samtidigt!

En får också åter säga att Kapanen har lyckats bra med sina värvningar.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Sputnik1: Timrå IK:s ”ekosystem” behöver utveckla och ge chansen till egna unga talanger. Det är mycket viktigare än kortsiktiga resultat med finska importer. Har full förståelse för att vissa supportrar tröstar efter tillfälliga framgångar. Men min syn är att det är viktigt att attrahera unga talanger från gymnasieåldern som ges chansen att gå hela vägen. Timrå kommer aldrig att vara den klubben med störst budget i SHL, så för att lyfta Le Mat-pokalen krävs att unga ”billiga” spelare överträffar förväntningarna. Vi hoppas alla att det sker redan i år eller nästa säsong. När våra unga spelare lyckas i a-laget blir vi verkligen att räkna med i SHL. Detta skapar i sin tur återväxten (intag till) i våra juniorlag kommande åren.
Kapanen har varit tydlig i media med hur viktig utveckling av unga spelare är, men vissa supportrar hoppas många ggr på köp av nya äldre spelare som Messias. Men allvarligt, vi i Timrå IK vill inte vara ett köpe/plastlag!
Se bara hur vi nu kan njuta av Hållanders framfart på isen som bygdens son.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Sputnik1: Det svänger snabbt i SHL förövrigt. Känslan är att FBK är där vi var för inte allt många omgångar sen. Helt utan självförtroende och radar upp svaga insatser.

Hoppas vi haft vår dipp nu och kan ha hyffsat poängsnitt nu i slutracet på säsongen.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Pinaceae: Nej, Jacke har nog en bit kvar till Martin Gerbers nivå ändå. Gerber var ett monster den säsongen. Spelade OS för Schweiz den säsongen och gick vidare till spel i Ännhåäll sedan. Riktigt där är väl inte Jacke. Inte än iallafall 😉😂
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Bee:
"
Ruggigt skönt att spöa Örebro och deras tråkhockey och filmningar. Finns nog inget mindre publikvänligt lag i SHL.
"

Växjö Lakers? Luleå på en för Luleå bra dag?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
JonteD:
"
mycke fina tjejer som man gjorde otäcka saker me!!
"

1. Farligt farligt som Björn Skifs?
Eller 2. mer som en MoDo-målvakt?

Om alternativ 2. tar jag avstånd.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Olle:
"
Örebro är ju ett Karlskrona med pengar. Blöd ut dom några säsonger nu så åker dom ur, jävla gnällgäng.
"

Amen, hoppas de går samma öde till mötes. Om än lite snabbare väg till division 1.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Tom Topp: När var Örebro bra på bandy? 1923?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Timrågogogo: Är JJ till och med bättre än Martin Gerber 2002?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
The great one: Wiken blev sur när han fick reda på att låten inte går - Timrå hej på dig.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Zoogin62:
"Professor Kalkyl, vem är det? Hanzl???"
Appsolut. Han är en sådant grappen som dänker mücket.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Håller man nollan står man nästa match!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Synct: Jo vi släpper det, Juel får komma in efter 7 raka istället. 😎💪
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Annaaa: kontrakt till 24/25.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Sputnik1: Det var ju ett lagproblem när vi hade det svintungt senast, alla såg trött och kass ut, var inget målvaktsproblem direkt.

Aja vi släpper det, förstår vad du menar till fullo, men jag håller inte med att vi ska lufta Juel just nu.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Synct: Jo det är sant, var väl mest jag själv som drog paraleller med att HV är mer "bekväma".
Summa summarum är att jag ändå tycker att Juel bör kunna komma in match trots att JJ vunnit.

Det blir ju risk för samma scenario igen annars.
Inte allt för längesedan Juel var i denna zonen heller. Men det slutade med att vi matchade målisarna så att vi stod med 2 lite stukade målisar.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Synct: Så länge inte Jacke visat tecken på att han är sliten är det ju fullständigt idiotiskt att hålla på och vila honom! Jag vet inte, men håller man nollan i någon match i SHL tycker iallafall jag att man ska få fortsätta spela!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Sputnik1: Är väl just därför vi måste vara påslagna som tusan, går man in med inställningen att lufta Juel när JJ släppt in 1 mål på de 3 senaste matcherna skickar det ju en signal till laget med, att vi tar lättare på HV, den underskattningen får vi ju absolut inte ha mot något lag, det är allt annat än ödmjukt om du frågar mig.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Synct: Det kommer finnas lägen att vila JJ och ändå ta poäng, vi kan ju spara det tills vi har säkrat en slutspelsplats.
Låst ämne

« · 2639972 · »