Johan J: Jag läser gästboken dagligen och skriver när något intresserar mig extra mycket. När vi nu äntligen har radiolänk till datorn, så är du varnad. Jag är tillbaka...
Ikväll var jag på ett nätbyggarmöte, alltså när det handlar om att föreningar i närområdet kan ha nytta av att samarbeta LITE. Så när ni har diskuterat här på internet, så har jag och mina föreningskompisar kommit ett steg längre. I detta nätverk träffas vi ca 4 gånger per år. Vi behöver bara vara medlem i en av föreningarna, men genom att träffas i de olika föreningarnas lokaler så får vi möjlighet att se hur andra jobbar. Utan risk att bli invald i dess styrelse. ;-)
Kul idé det där med att göra något för att locka utflyttade supportrar att turista i Timrå. Det spånades tidigare om en hemvändardag till sommaren, vore lämpligt att plocka fram lite gamla W/Ö & Timråbilder att samlas kring. Bjuda in gamla tiders idoler och sportreportrar som kan mingla bland oss supportrar. Alternativt på vintern, som främsta kringarrangemang till Supportermatchen! Detta skulle kanske även tilltala Nyllet? Nästa år kunde så IFSH göra något liknande, så att vi TIK-supportrar får lära oss lite Sundsvallshistoria under trevliga former.
Selina: Första matchen i kvalserien enligt tidigare inlägg i samma tråd.
DMF: Få saker skrämmer mig, de ska få all heder av efter att ha dykt upp på högst ovana platser.
Knylan: Du förgyller tillvaron och är en hedersvärd medlem i de rödvita leden. Förutspråkar god inramning av ishockeymatcher även om den största underhållningen sker på isen. Det glädjer mig således mycket om det blir mer TIFO-aktiviter kring matcharrangemangen kommande säsong.
Mr rex: Timrå ska bannemig äga nästa säsong.
swen: Önskar mer frekvent rapportering från Simrishamn i fortsättningen. ;-)
Hoppas vi alla kan enas om att vi sett vändpunkten och att killarna i laget ska få se ett uppsving som håller sig konstant över alla hemmamatcher, såväl som bortamatcher kommande säsong.
Timrå IK är tillbaka i Elitserien på samma vis som Leksand även om de var borta ett år längre. Under kvalserien utgjordes ju Elitserien bara av 10 lag och det stod öppet för två nya lag med samma förutsättningar för alla.
Johan J: Blev först ganska glad, när jag läste rubriken (se länk) i torsdagens lokaltidning. Men insåg att det är valår, så gammalt valfläsk ställs fram igen. Drömma går ju...
Johan J: Nej, här gäller bara handboll och pingis på vintern. Och temperaturen så här års kräver inte TIK-halsduk. Finns det möjligen badhandduk i de rätta färgerna?
swen: Har ett uppdrag till dig att genomföra på Skånes slätter före skördetiden. Minns du de mystiska mönster som uppträder med jämna mellanrum på de engelska fälten? Ditt uppdrag är att under största möjliga försiktighet bygga upp en organisation som lagom till den tidpunkt då vårsådden har grott beger er ut på den största tillgänliga åkermarken i omgivningen och sätter er prägel på denna.
Johan J: Här i Skåne är det gult och rött som gäller. Rapsfält och vildväxande vallmo. Fixar du frön till vit raps, så har jag kontakter inom den lokala jordbruksnäringen. ;-)
Johan J: Om du inte tål ett fåtal skämtsamma visa pattarna ramsor så kan u ta med dig öronproppar nästa match. Vi i HF har inte missat en borta match i Kvalserien och tog 480 mils gränsen igår på 2 veckor....
Om det är några som sjunger och dansar på läktaren så är det väl HF.. men om ingen annan hänger med så ser det lite dumt ut om bara 2 pers tex står och hoppar på läktaren... Och anledningen till att det inte hörs så mycket när man sjunger behöver man väl inte säga?? Vi är få och rösten pallar inte att tok gapa ut en lång ramsa med lasse berghagen röst....
Hardcore FanZ kan inte klandras för någonting, kanske för att vara fula och dumma, men så vitt jag vet är det inget brott. Vi håller igång i med och motgång och gör allt för att skapa en god stämning i klacken......
Har du mer att klaga på så vet du var vi finns nästa säsong.. du kanske vill lära oss hur man ska bete sig på läktaren för att vara barnvänlig??
Timrå Isstadion: Westfelt är ingen dålig center.. absolut inte. Sen kan man alltid tvista om att han är en offensiv center nog för en första . Men det finns säkert andra saker som väger upp..och han kan säkert göra en riktigt fin ... | Läs mer
Helt klart är iaf att vi skulle behöva värva tillbaka dessa.