1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582347 inlägg · 6215 ämnen

Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??

1096055 · » Till forumet


Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
dr-nix: Jag håller med om att det är sansade värvningar som gjorts men nog hade vi väl väntat oss något mer.

"Nu planerar också Stefan Lindqvist att åka i väg på en resa för att scouta potentiella nyförvärv.

Så här skriver Dagbladet i dag.

"– Jag håller på att planera nu för att resa runt och titta, det gör jag. Men ingenting är ännu bokat. Det är även en del i arbetet inför nästa säsong och om det kommer handla om en center som vi ska ta in nu vet jag inte i dagsläget. Vart, när och hur det blir vill jag inte gå in på."

Som jag ser det så räcker det inte med att bara planera, man måste verkställa och genomföra också.
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Modano: Tänk om du kunde tänka igenom ditt inlägg och kolla upp sådana enkla saker som punkt och komma. Tänk vad mycket enklare det skulle vara att förstå dina inlägg.
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Modano: Va?
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
dr-nix: Nä hä ha du märkt det att inte likan värvar GRATTIS ! MÅlsättningen för han är nog att göra Timrå till Sundsvalls nivå när inte ett piss hänt sen han tog över. Men är klubben så jävla lätt lurad att man har en sportchef med KATT hjärta så kan vilken jubel idot som helst fatta att han inte bryr sig utan myser nu. DET GÅR BRA NU RYSKT KAVIAR PÅ MITT FAT NU ________
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
dr-nix: Ingen Wahlberg till TIK, Ambri-Piotta
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Är det något Linkan har visat den här säsongen är det att han inte värvar en spelare bara för att värva honom. Han ska passa in i gruppen och faktiskt tillföra något (försök att inte kasta skit på nuvarande spelarna genom att påstå att vem som helst tillför något till detta laget.)
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Personligen tycker jag att läget är så pass akut att det klokaste vore att skriva kontrakt med Wahlberg för resten av säsongen.

"Jamen, Wahlberg är inte den förstecenter som krävs för att gå långt i ett slutspel", kanske någon säger.

Det tycker inte jag heller, men för tillfället är jag nöjd om Timrå undviker kvalserien. Sedan är givetvis Kontiola intressant, men jag tror att TIK får vänta med honom till nästa säsong, förutsatt att de fortfarande spelare i elitserien.
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Som vanligt en fantastiskt bra krönika av Fredrik Söderberg, rekommenderar alla att läsa den!
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Hahl Bundy: Se mitt inlägg alldeles nedanför.
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Dunc: Jag vet inte om Linkan mörkar för pressen eller om det faktiskt är så att man är så handfallna som man ibland ger sken av? Men självklart säger inte Linkan något till pressen ifall man nu skulle ha en center och/eller back på gång.

Det jag är kritisk mot är (värvnings)resultatet hittills.
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Laken: "Förhandlar ni med någon ny center just nu?
– Nej, det gör vi inte."


Hmm... Känner mig inte helt trygg med Linkans initiativförmåga."

Hmm.. vad utläser du från Linkans uttalande? Ja, just det. Precis det du säger o menar gång på gång på gång på............

Har du möjligen tänkt tanken på det han INTE säger i pressen? Att han har förhandlat färdigt men förhandlar inte nu? Att dom väntar svar tex?
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Laken: En enkel fråga: Tror du händelsevis att "Linkan" rapporterar det till pressen? Så djupt har inte han sjunkit.
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
"Timrå IK:s poängkung lämnar laget för spel i NHL. Men klubben sitter lugn. – Vi har inte planerat en kortsiktig lösning och vi förhandlar inte med någon, säger sportchefen Stefan Lindqvist."

"Har ni någon garanti som säger att han kommer tillbaka?
– Nej, det har vi inte."

"Förhandlar ni med någon ny center just nu?
– Nej, det gör vi inte."


Hmm... Känner mig inte helt trygg med Linkans initiativförmåga.
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Lemmy: Tror jag får fråga brorsans sambo - hon är ålänning och kan finska! Detta ska vi reda ut!!
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Tycho: Absolut, för ibland känns det faktiskt som att det sitter en pryo där. Men det kan inte vara lätt och man avundas inte den mannen precis. Det var nog inte så här han hade tänkt sig sitt första år då i stort sett allt går emot. Sen gör det väl inte saken lättare av att fansen trycker på och lite väl ofta går över gränsen vad gäller kritiken. Jag tar för givet att flera ur ledningen läser det som skrivs härinne och det kan inte vara så jävla roligt att ta del av allt.

Det är klart som fan att det kommer in nån. Det måste det göra och jag tar det gärna som en överraskning, missförstå mig inte, men ändå...
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Ambroo: Det man kan vara kritisk mot är att andra än Linkan svarar på frågor om värvningar, det gör varken hans situation lätt eller supportrarnas hjärtstatus speciellt hälsosamt... TJ tar mer plats nu när Nubben har lämnat klubben... I alla fall i media...
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Tycho: Du har visserligen rätt i det sista som du skriver, men i det här utsatta läget så finns det inget annat än kortena på bordet och det med bakgrund av att det under i stort sett hela säsongen velats fram och tillbaka och levererats olika svar, i samma ämnen, från sportchef och klubbdirektör. Man har liksom inte råd att själva inte ens veta utvägen i det här för och för att visa att man verkligen är den där professionella förening som man utger sig för att vara så kanske det är dags att "läcka" till media för allas trevnad.
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Ambroo: Det var riktat mot dig. :)

Du är ju en av de som har mest koll så att jag vet att du har bra uppfattning om hur saker fungerar.
Frågan är vad som skulle hända på Linkans telefon om han gick ut att vi skulle värva en ny center och en ny back? Han skulle förmodligen inte få göra annat än att svara på telefon från olika agenter med kreti och pleti istället för att själv kunna jobba strategiskt... Men det är bara en teori.

Jag vill se ett nyförvärv på timraik.se, vad som sen skrivs i AB, Dagbladet, ST och Expressen bryr jag mig personligen faktiskt inte om...
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Tycho: Jag vet inte om det där var riktat till mig eller till allmänheten, för nog förstår jag läget alltid. Fast det skulle onekligen vara lite skönt att för en gångs skull få helt klara direktiv och det behöver ju nödvändigtvis inte innebära att man namnger ev. nyförvärv.
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Ambroo: Han ska skriva kontrakt och inte prata i pressen om vilka spelare som vi är intresserad av. Men han skulle behöva hitta en spelare att skriva kontrakt med, vilket inte verkar vara så lätt.

Av de spelare som varit öppna på marknaden av backar har vi varit med i slutdiskussionen på Niskala och en bra bit på väg på Niinimaa, men han ville inte till Sverige. Ward var villig att komman hit men hans klubb sa nej.

Det är faktiskt inte så att vi rullar tummarna även om det är otroligt frustrerande att dagarna går förbi utan ett trevligt pressmeddelande om ett bra nyförvärv. Men hellre rätt spelare lite senare än fel spelare på en gång...
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Tycho: Jag tycker att han har musslat tillräckligt. Det är dags att dela med sig av pärlan nu...

Den andra lokalblaskan är lite klarare, men ändå inte:
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Ambroo: Framförallt tror jag man kan tolka det som att det inte kommer en ny Hirsch på centerplatsen iaf...

Tentakler är ute på både back och center men inget napp just nu är vad jag har hört, men vad hade vi förväntat oss att höra via pressen om Linkans arbete?

Han ska vara mussla tills allt är klart. Det hör till en av hans arbetsbeskrivningar!
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Arslet fram eller bak... Hur ska man egentligen tolka detta:
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Lemmy: I artikeln står det kort å gott att Ilves-ledningen är tystlåten om övergångsryktena angående Kontiola. "- Han har ju kontrakt", sägs Hautamaa ha sagt till en finsk tidning.
Sen står det att Kontiola har sagt att han inte trivs i Chicagos farmarlag, typ.
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Är Petri Kontiola klar för Ilves eller inte?
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Yellowcard: Direkt kopierat från Googles språkverktyg, hehe:

"Ilves-kabel tyst Petri Kontiola överföring huhusta
03.12.2008 09:54

  SM-League klubb i krishantering Ilves var vaitonainen om rapporter om den nordamerikanska farmisarjoihin fastnat angripare Petri Kontiola skulle hämäläisten i sikte.

- Han har ett kontrakt, Ilves urheilupäällikkö Juha Hautamaa sa på morgonen tidningar.

Kontiola, sade en vecka sedan dök upp i IS VEIKKA inom den tid som han är frustrerad för att spela Chicago farmiryhmässä Rockfortissa."

Hmm?
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
jens_88: heh.. översatt några ord från den artikeln.. med mycket chansningsartad tolkning av orden.

Ilves: Stillastående (?).... Petri Kontiola.. - övergång.


avtal/uppgörelse.... påstås...att han.... frustrerad.. Chicagos farmarlag
Rockford.



P.S. Gör aldrig om detta igen.
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Yellowcard: jag förstod inte ett ord som i skriven i den där länken... Men jag kan iallafall tyda 3 saker... Petri Kontiola, Illves och Juha Hautamaa...
Juha Hautamaa spela väl typ 3 matcher i Timrå för en herrans massa år sedan? Innan ryggen avsluta hans karriär varav efter det han rekommendera att vi skulle ta hit Krykov och Koskinen bl a...

Så om detta nu är klar med Illves så kommer jag gråta floder
Kommentera

Sv: Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Blizzard: hehe... hur troligt är detta rykte egentligen? Trodde han var helt avskriven iaf.
Kommentera

Petri Kontiola till Timrå ik 08/09??
Kerstin_K: sådär ;) bara att börja leta upp små rykten om Petri :)
Kommentera

1096055 · »