Kerstin_k: Didde får avsluta säsongen på grund av skada. Han ställer sig i timråbåset och peppar laget i match efter match. Josefsson i intervjun nu på frågan om han är delaktig i laget: ”nej jag har mest fokuserat på mig själv”.
Jag börjar förstå varför det ser ut som det gör där ute. Hur i helvete ante fått ihop den här gruppen, efter en sån här säsong, det övergår mitt förstånd. Men det har han.
KulltorpsOlli: Gör inte det klassiska misstaget att spela för försiktigt. Det fungerar inte i dagens hockey. 2 snabba mål går fort. Nä, aggresivt spel krävs och värdera lägena framåt innan ni går "all in"
thorwald: Huga. Det är inte alls klart. Men å andra sidan. Jag leder hellre med 3-1 inför tredje matchen med 2-0 i matcher än tvärtom. Det märks att vi har nollställt räkneverket: ny tränare, spelare som steppat upp flera nivåer, Nr 33 som jobbar mer än hela Djurgården, Andersson som sliter som ett djur och Paigin som gör sin bästa match i den här serien. Vi är ett lag, de är en handfull frustrerade individer. Jag är inte uppgiven ens om Djurgården skulle ha 4-3 med två minuter kvar.
Smokey: Jag funderar seriöst på att inte se tredje. Är alldeles för lång tid kvar, alldeles för mycket hockey att spela. Vet inte om hjärtat klarar av mer..
Legenden säger, att Salak fortfarande glider sakta ner mot vänstra sarghörnet efter Hanzls straff.
Även ett svagt rykte att Dick fått dispens att inte spela nå mer i denna match, för Söders gatukök stänger snart o han måste hinna få tag i mosbrickan.