1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården

2324966 · » Till forumet


Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Greven: ja jag har spelat in den på både VHS och Betamax
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Charlie2: Fan vad king!! Kan man kolla på matchen hela sommaren till nästa säsong börjar :-)
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Charlie2: Brukar ta ett tag för att få den till full upplösning. Men nu funkar 1080. Tack för att du grejat!❤️
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Har hållit på sen 06 imorse :]
Nu går det att kolla repris på matchen på tuben! :)
(Den tas bort från cmore ikväll)

Tyvärr blev inte "pratet" mellan 1:a och 2.a perioden med. Men spelarintervjuer blev det iaf. Självklart är firandet med! :D

Det är lyckligtvis fler som spelat in matchen, så hoppas dom har bättre kvalité på videon och fick pauserna med.
Jag hade 1080p men när jag klippte ihop de 5 klippen som det blev så verkar det som kvalitén gick ner till 360p,
Men eftersom det är en sån stor mp4 fil på flera gig så kanske det är youtube som tar tid på sig? Den ihopklippta versionen är fortfarande 1080 på min dator såg jag nu
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Linkovich: iofs. Men jag tror inte vi kan understryka nog Landers betydelse nästa säsong. Han kommer vara en garant mot för stora genomfall när det går tungt, han kommer ensamt höja lägsta nivån för hela laget. Man gnuggar sig fortfarande i ögonen. Snart vaknar man och Berglund fullbordar sitt hattrick i match 1 på hovet..
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Nubben säger till ST att det bara är 2-3 platser kvar o fylla truppen med. Annars är det klart. I veckan ska han få lite påskrifter sedan vara behjälplig med det som behöver göras i väntan på att HV spelat klart. Så Torines kan lägga gott om tid o noggrannhet till att hitta rätt sportchef.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
The great one: apropå ryssar så läste jag att man misstänkte rysk ubåt i skärgården men det visade sig vara Dick Axelssons hockey bag
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Timrå Isstadion:

Absolut, kanske inte framkom. Men självklart var även bortastödet grymt bra! Var själv på plats och bidrog.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Propagandus: man får nog ha i åtanke att de andra lagen också blir lite bättre iochmed ev ”khl krasch” så motståndet blir lite hårdare än denna säsong. Lägg till något mindre istid då det kommer vara en line till som är bra så kanske man får vara nöjd om de hamnar på liknande poäng igen?
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Rattie och Hanzl i bättre omgivning vore ju så mycket mer än vad vi sett denna säsong. Rattie gör 47 poäng, Hanzl gör 40 poäng när laget stora delar av säsongen varit helt under isen. Nästa säsong i ett lag som kan äga matcher och alltid sätta tryck tror jag dom tillsammans skulle göra mer än 100 poäng.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
The great one: Tycker även supporten på Hovet bör nämnas!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Välkommen hem Lander! Minns när jag var på SM-slutspel i korgboll och en ung Anton kom ut på planen innan matchstart och gratulerades som Medelpads färskaste NHL-export. Och att det pratades om att en vacker dag kanske vi åter får se honom i Timrådressen. Tid är märkligt. Så jävla tydligt och självklart. Jag menar; 1 timme är alltid exakt 60 minuter. 1 dygn är 24 timmar etc. Men uppfattningen av tid skiljer sig ofantligt. Där och då kändes det otroligt avlägset. Och det HAR gått lång tid. Men samtidigt känns det som nyss och nu är dagen kommen, idag signerade 3-årskontraktet ❤
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Måndag idag och man har fortfarande inte hunnit smälta allt ännu det man fått uppleva senaste dryga veckan. Den metamorfos laget genomgått under kvalet saknar motstycke. Vi vinner alltså mot mesta mästarna Djurgården, vi skickar dom rakt ned i HA och vi gör det inte på flax. Vi gör det på ren o skär klass. Vi är bättre än DIF varje match. Vi krossar dom i 2 matcher på Hovet. Jag vet inte vad Ante Karlsson aka mittbenan sagt eller gjort, men han lyckades få ihop ett fungerande spelsystem, få samtliga spelare att kriga för varandra, samt lyckas leda laget till ett sällan skådat segertåg genom kvalet. Jag har skrivit tidigare att Ante inte bevisat något ännu i Timrå IK, men nu har han gjort det. Nu har han bevisat att det är honom vi ska satsa på som headcoach inför kommande säsong.

Sedan är det ju inte bara mittbenas förtjänst detta, spelarna har ju lyft sig något enormt även och visat att man är bäst när det gäller som mest. Tim Erixon och EA blev ju som helt nya spelare i kvalet exempelvis. Hanzl, Rattie, Lodin, Lööke, Boyce, Walli, Johansson, Laleggia, Svensson, Westerlund, Blomqvist, Hartmann, Lundin, Åberg, Zajac, till o med Alvarez höjde sig och var som bäst när det gäller för att nämna några.

Sedan en annan faktor som varit en stor bidragande orsak till detta succékval. Publiken och fansen. Västra stå har ju varit fullkomligt lysande tillsammans med en lika aktiv sittplatspublik. Har sett många matcher live genom åren, men trycket hemma i lördags var nog det bästa jag varit med om i NHC. Mäktigt även med en totalt fullsatt arena som var klädd i rött och vitt. Svårslaget.

Sedan att Nubben får avsluta så här med flaggan i topp till slut är lika fantastiskt.
Tack Nubben för allt!

NU börjar Silly Season och som den börjat även. Lander officiellt klar idag är ju verkligen som grädden på moset. Som någon skrev, det var många år sedan man längtade till hösten och att sommaren ska gå snabbt över. Otrolig skön känsla man har, och den är vi alla timråfans värda efter allt harvande.


Tack alla!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Låt oss fortsätta med firandet!

4-0 i matcher! 12 av 12 möjliga poäng!

Fritagit domarbasen Tomas Thorsbrink från sina Djurgårdsbojor!


Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Villervalla: Hudiksvall kan bli farmerteam åt Timrå
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
kattan: jag har skällt på Ante och Freddan, men insett att det bara vore Freddan som skulle haft mina skopor. Skäms lite och ber Ante ödmjukast om ursäkt. Karln verkar vara ett taktiskt geni eller vad det nu är. Laget har han då fått med sig på nåt vis. Och igår då han fick en tår i ögat då skämdes jag faktiskt över det man sagt. Heder åt Ante.!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
kulltorp: han har avgått
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Villervalla: Glysisvallen bra is där...
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
De som gillar Djurgården runt Sundsvallstrakten behöver kanske inte åka så långt nästa år för att kolla på dem, de kan ju hoppas att Hudik går upp.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
palleparling: i månaden menar jag😂🤣
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Puckat: Var e Sune?
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
BlackBay: Kul att se så många på sittplats hade klätt sig i rött också efter uppmaningen
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Makalöst bra tryck på ståplats igår och otroligt mäktigt när hela västra stå var klädd i rött.
Borde alltid vara en sjungande gungande röd vägg.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
snushane: 300 000 om året? Så dåligt tjänar ju inte ens en annan
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Woody: Jaha, det där med att mat-tanten inte slog honom på fingrarna när han stod och slevade upp sylt och grädde på pannkakorna? :)
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
mikenomad: Så skönt när man vet hur det gick att höra Hockeystudion med Kolan. Först tar han än en gång upp sitt missnöje med Timrå och sen säger han stensäkert att Djurgården tar det här eftersom de har det bästa laget. Haha
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Sputnik: Vi ska inte möta HV nästa säsong. Vi ska spela surströmmingsderbyn i SHL. Som det ska vara 😉
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Kul signalvärde när Rattie säger att han haft sin roligaste tid i hockeyn här. Karln har lett pre-season poängligan intill Connor McDavid i NHL :D
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Sputnik: OCH detta bygge är Nubbens helt och hållet. Stor fet Cred till honom och snacka om att lämna med äran i behåll. Lite skillnad mot förra gången. Nu är det bara tacksamhet man känner mot Nubben. Lycka till i HV, men inte mot Timrå. 😉
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Nu har vi en silly-tråd. Dags att fylla den 😁
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
mikenomad: det där kallar jag en riktigt käftsmäll till Oskars och Lekland
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Sputnik: I början kallade man skämtsamt MickeB för profeten men nu börjar det nästan bli obehagligt 😧😧
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
snushane: Ja, det vore helt magiskt! Lite för bra för att vara sant..
Strömberg- Eronen
Laleggia - Erixon
Svensson-Westerlund
Paigin -Vakant

Emil P - Lander - Wedin
Rattie - Hanzl - Dahlén
Andersson - Blomqvist - Hartmann
Åberg - Lundin - Lööke

O Johansson
Walli

Skulle funka helt okej för mig, då borde vi snitta fullsatt varje hemmamatch 🤍❤
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Per HApps: Ja sällan har man så här mycket önskat att Säsongen skall dra igång!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Angående Wedin och Lander kan ni sluta spekulera om, dom är 100% klar.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
snushane: Lander kommer hem, 100%. Hade Timrå åkt ur hade han varit tvungen att fullfölja sitt +1 års kontrakt i Schweiz. Nu är han fri att gå, och det kommer han göra.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Gooode: Så ja.
Kan det bli höst snart ?
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Gooode: Det är 3 april idag😁 ror vi det där i hamn då slänger jag mina sobril och Stesolid åt helvete och börjar knapra morötter istället.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Synct: Lander har ju sagts både i svensk och schweizisk media vara klar för Timrå. Klart han kommer hem.
Dahlén kommer inte kunna stå emot. Hörde jag SM guld?
MickeB har ju lovat vi skall slå ut Djurgårn, vinna mot HV och ta SM guld. Gaha sjukt nu när Nubben går till HV med. 😅
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Synct: Det behöver du inte oroa dig för om man skall tro hans far .
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Nisse på Mon or: Det berömda förstaåret.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
jå1: exakt...från klappkassa till slutspel...vilken utveckling...
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Gooode: Det kan ju inte finnas en chans i världen att inte Lander lockas hem av laget vi kommer ha och ta ett till år i den B-ligan, kan dom bara bekräfta det nu då!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
roger_sundsvall: du kan se den nu
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Nisse på Mon or: Det lär bli mer folk på läktaren nästa säsong med dom där namnen med så intäkterna ökar + ingen fallskärm att pröjsa.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Davey85: stödbiljetter och 50-50 lotter...😉
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Olle: Ja herregud, det kommer finnas en hel del alternativ i PP om vi säger så.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
kattan: senaste två säsongerna har man oroat sig över att vi bara haft en fungerande PP-formation. Nånting säger mig att vi kommer kunna ha två helt ok formationer nästa säsong 😂
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
knyt upp lallegia oxå
zajac kan vi släppa
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
kattan: läs detta och må gött!! 👍👍 emil P 5 år, Wedin 5 år, förlängt med T Rattie, Hanzl & laleggia ❤🤍
Låst ämne

2324966 · »