Redax 2: Det är mycket med timing i Ljustorparn. Gäller att vara vid rätt ställe vid rätt tid. Det är oftast dött men när du väl är där vid rätt tillfälle har du chans att plocka några fina öringar. Om nu någon skulle vara intresserad.
Jimmy: Jo, det verkar vara så. Det lustiga var att alla jag snackade med hade olika åsikt om när man skulle vara där. Var det inte alldeles för tidigt så var det på gränsen till för sent. Nästa år får jag nog ha 6 veckor på raken för att pricka in de där 10 dagarna med fisk...
Nåväl, jag fick i alla fall hårdtesta mina nya vadare och andas-vadare med kängor är banne mig Guds gåva till mänskligheten. Neoprene suger purjo... :D
Redax 2: Full pott. Orginalet eller inget. Varför skapa ett helt nytt?
I den gamla diskussionstråden "symbolvärde" har detta stötts och blötts, vill med bestämdhet hävda att de båda tallarna har ett djupt symboliskt värde, åtminstone enligt C G Jung.
Classic collection på supporterprylar som diskuterats här bland fans under fem års tid för döva öron torde tyda på en enveten köpstark konsumentgrupp..... Sluta mesa på...ge oss en classic line. Orginalemblem...tallarna...Timrå IK...underbart. Det är fortfarande folk som vägrar köpa örnprylar..av princip!! Och det är riktiga supportrar vi talar om. Nytt namn på Isstadion kan jag tåla men obskyra klubbemblem och namnändringar ..njet!
Redax 2: Hehe jo det är ju så med denna å. Är en vecka varje år i Maj som man kan få öring ;)
Näe nu ska vi inte förstöra denna trevliga kväll som återupptagit de gamla vanliga äkta supporterdiskutionerna som "Tall vs Örn"- och "Pasi eller icke Pasi" -diskutionerna igen efter den tyska ubåten, meninglöst chattande, chokladhallen, ångestdravel och allt annat kul som skrivits här den senaste tiden ;)
Fiske kan jag däremot mycket gärna fortsätta diskutera via brev! ;)
dr Dängroth: Nu menade inte jag att man skulle förvränga TALLARNA å det grövsta. Jag vill bara INTE ha tillbaks broccoli-tallarna utan TALLARNA fast med ett modernt typsnitt. Det kan låta som eller verka som jag vill skapa nåt helt nytt....fel fel fel
Man skall ta russinen ur kakan och sammanblanda det med en touch av något nytt och göra ett avstamp. Ungefär som en tidning. Man skall inte göra som dåren Joakim Berner och förändra en hel tidning över en natt även om man har en vikande marknad och måste hänga med i trenderna så menar inte jag man måste köpa hela konceptet fullt ut. Utan små förändringar, långsamt konservativt knappt märkbara för konsumenterna så att dom får det dom vill ha. En produkt som har åtskilliga decennier på nacken kan man inte "misshandla" hur som helst. Konsumenten är van en produkt som han "prenumererat" på i årtionden för att tala tidningsspråk.
Så orginellt som möjligt! Gärna logotypen från -66 men "snygga" bara till den en aning knappt märkbar för ögat. Så att vi kan andas både framtid, visioner och optimism men ändå se oss i backspegeln och ständigt bli påmind om föreningens historia.
ernie eagle: Jag förstår vad du menar och stödjer i princip det hela MEN problemet är att det är så lätt att gå fel. Jag har följt debatten på KTH lite där man gjort samma sak och tyvärr har man pillat på typsnitt etc och fått bort mycket av den känsla som fanns i det gamla emblemet. Symbolen för en ärovördig Teknisk Högskola med anor från 1800-talet har plötsligt blivit ngt som ser ut att komma från en av de nyare högskolorna från 70-talet...
Tycker man inte behöver ha några tallar eller örnar alls. Räcker gott med enbart Timå, precis som årets snyggaste T-Shirt. Däremot kan man sälja souvenirer med både örnar och enbart Timrå eller bara rödvita grejer tex halsdukar. Så har väl tex Brynäs, säljer souvenirer med tigrar på, men använder det inte i nåt namn iaf. Gott så.
dr Dängroth: Jag tycker att om man ska ta tillbaka nått så ska det vara orginalet.. Varför att inte göra en alltime .. alla loggorna och så ser man vad som säljs??? hehe...
Har ni förresten läst Hockeyligan.se:s sammanställning över klubbsymbolerna? Första delen av tre finns på länktipset.
Tex så står det i texten:
"Det dröjer nog inte länge innan vi får se Timrå IK:s 'gamla' klubbmärke med de två tallarna pryda de rödvita tröjorna igen."
Om TIK beslutar att kastrera allt vad amerikanisering heter så vi slipper förökningen av groteska maskotar och dylikt så vore en rejäl banderoll på sin plats känns det som för att visa sin uppskattning. Felet är väl att man inte gjort något konkret från fansens håll, att sitta och älta på HS gör inget till. Hade vi under förra säsongen ordnat en banderoll med ett budskap för att karln med fågeldräkten skulle lämna helvetet i utklädningslådan så hade det säkert haft en viss genomslagskraft.
Förresten, när var det SSK använde sig av sitt S för första gången? Verkar som att krönikören försöker framhäva S:et som nått nypåkommet men det användes väl för flera sekel sen?
Så sitter man åter och smyger på en pilsner i sommarvärmen. Solen steker över ett myggfritt Bergslagen. Även om månen gjorde sitt bästa för att försöka mörka i morse...
Sitter och bryter lite i min rödvita landslagströja för Malta som jag fick mig tillbytt på en obskyr sportbar i medelhavstrakten. Nåja. Färgerna stör inte och kommentarerna haglar friskare än inläggen på HS.
Vill bara hälsa alla fanatiker och ångestprofeter en härlig sommar.
Nu drar man ut i sommarnatten och snackar TIK-framtid. Brukar bli hysteriskt mycket timråsnack så här mitt i mellan alla nedsläpp.
Jag återkommer med en rapport om någon vecka. Bergslagen kräver ett "inspel" först.
Själv så har jag många tankar om framtiden och tiden som varit. Jag filar på en krönika grundad på mer erfarenheter än vad man ibland kan önska att man hade;-)
Kör hårt i sommar och håll den Rödvita färgen högre än högt.
PS. Det ryktas om att man ska bli bjuden på GIF-match i Örebro... Kan väl vara kul att för första gången se Sundsvalls elitfotbollslag spela på bortaplan. Annars är man ju inbiten IFK-are i nästan vått och torrt.
timraw: Vad göra en julifredag mitt i semestern med ett självklart bad avklarat? Ja, på väg hem från Vivstavarvstjärn tog jag en avstickare förbi Sörberge kyrkogård där jag utan att känna till var spelare #5 ligger begraven tog mig an ... | Läs mer