1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577964 inlägg · 6216 ämnen

Räddningstråden - nu ger vi järnet!

« · 1711179 · » Till forumet


Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
oldboy: J20 kommer klara sig Trollboy. Vi har ju dessutom rejäl juniorspets i À-laget att ta hjälp av i ett kval. Dina bobcatsjuniorer lär däremot få fortsätta möta Vännäs.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
nectis: Varför inte bjuda in hela distriktet? Ta en diskution med Kovland, Njurunda och bobbarna om distriktets mål och vision. Två månader fick den här tråden vila, trodde i min enfald att den skulle vara begraven nu. Nu hänger hela hockeymedelpad på en skör tråd. Hur blir det med hockeygymnasiet om j20 åker ur superelit?
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
El Maco: Som sagt går laget bra så kommer folket oavsett pris men nu går laget jävligt dåligt och har så gjort en lång tid. En familj på 4 pers får punga ut dryga 900 lappen för långsida, svårt att locka ut andra än hardcorefansen sett till pris och vad man får för underhållning för slanten..
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Frella: Vinner vi matcher och slåss runt (högre) streck kollar säkert gärna betydligt fler på en match mot Asplöven. För Timrås skull. Nästan alla som åker ut till Isstadion gör det för hemmalagets skull enbart tror jag. Vissa lag har bortafans (LIF, AIK, kanske Löven och bobbarna såklart) men "vår" publik tror jag har mer problem med att vi inte gör mål än med att Oskarshamn kommer till stan istället för Leksand.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Finns bara ett recept... Börja vinn o underhåll åskådarna!
Svårare än så är det inte... typ.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Kongo: Då har det rört sig om enstaka matcher. Jag skulle vilja se ett test under en längre period. Problemet nu utöver underhållsvärdet är väl att det endast är Leksand, Björklöven och Sundsvall som skulle kunna dra folk oavsett pris. En rätt grå serie helt utan profiler.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
El Maco: Tror som du, Maco. Lägre prissättning har dessutom prövats utan nämnvärt resultat.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
250kg k?rlek: Är det en kostnadsfråga som gör att man inte går på matcherna? Tror många som har råd prioriterar annat för att det är så jobbigt att se laget torska.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Frella: Frågan man som förening bör ställa sig är om det är bättre med tomma läktare än att fylla platserna till underpris? När produkten inte visar mer kvalité kan jag tycka att man måste börja någonstans. I det här fallet att locka fler människor till arenan.
En bra början. Dessutom är jag övertygad om att grabbarna (som till stor del består av juniorer) tycker det är häftigare och dessutom växer med folk på läktarna än så som det sett ut senaste tiden, lite mer än på J20-matcherna. Typ.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
JobbaPuck: 100kr inträde oavsett plats. Se till att fylla långsidorna istället för att folk sitter utspridda. När underhållningsvärdet varit ruskigt lågt i åtminstone 5-6 säsonger vore det på sin plats att iaf visa på goodwill mot de som fortfarande krigar sig ut till arenan.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
JobbaPuck: Haha glasklart! Spöa Gnaget imorrn och sen kattungarna på lör så är vi med igen.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
JobbaPuck: Då snackar vi nån form av flexibelt system. Från 10 000 kronor tillbaka till 10 000 kr i biljettpris :)
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Jag tycker att Timrå IK ska börja vinna matcher, främst hemma, och att biljettpriserna ska spegla underhållningsvärdet. Frågor på det?
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Tycker man ska begränsa antalet sittplatser så publiken kommer ner på de lägre raderna och blir mer "kompakt" vilket gör så att det upplevs som mer publik och möjligtvis bättre stämning
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
nectis:
Jag tycker att bortasektionen ska flyttas, sen att klacken centreras på nuvarande västra stå.
Detta skulle leda till att fler kunde delta istället för att klacken ska trängas uppe i ett hörn som den gör idag.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
nectis: Sänkning av biljettpriser är en bra början.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Jag tycker att vi bör flytta klacken till någonstans på sittplats, vi fyller ändå inte arenan nu och sittplatserna nyttjas verkligen inte. Flytta klacken till en del på långsidan, ha kvar gamla ståplats för folk som ändå inte skriker. Detta skulle göra klacken mer enad och bättre, tror jag.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
sargad: Det är på inget sätt ett otänkbart scenario, framförallt så länge vi fortsätter att tycka synd om oss själva och skylla alla motgångar på dålig ekonomi osv. Ekonomin är dålig mycket pga att vi återkommande tar fel beslut och satsar fel. Eller vi och vi, styrande personer i föreningen snarare. Styrande personer som jag i grund och botten litar på, men vi måste vara jordens mest otursförföljda förening om motgångarna bara beror på att det studsar fel.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Knylan: Vad gäller ev något med Dalen så måste det ageras hyfsat snabbt i så fall eftersom Östersund mycket väl kan vara före oss i tabellsystemet om ett år från nu.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Jag är ingen expert på marknadsfrågor, LÅNGT ifrån, men det känns ju lite som att det borde vara ett extremt gynnsamt läge att kliva in i. Tufft, som fan, men det värsta hotet är avblåst. Nu handlar det enbart om att bara jaga för att sälja en minst sagt välkänd produkt, till företag som både köpt produkten förut och att även hitta nya vägar.

Det finns inte gott om tid, men det är inte som att sälja skrivmaskiner eller annan valfri daterad produkt. En förutsättning är dock att det sportsliga börjar röra på sig i positiv riktning med efterföljande publikökning. Jaga kapital, fram tills det att kommunens hyra går upp på högsta nivå så måste vi ha en stark förening igen annars kommer detta absolut inte att gå. Det finns en stark bas i grund och botten som bara går och väntar på att föreningen ska börja andas optimism igen. Ett avstamp skulle kunna vara att göra en rockad på tränarsidan. Om Ulf Dahlén går att lösa så ser jag mycket gärna att han får lira förstafiol och att Roger blir kvar. Vet ej om det är genomförbart, men vi måste nog börja med att stärka upp ledarsidan och sen göra bästa möjligt av pågående säsong.

När Dahléns namn nämns så känns det ju som ett långskott, att han borde vara intressant för SHL-klubbar men det vettefan ändå. Han bor på orten, finns i närheten av föreningen. Det andra tänkbara alternativet kunde ju vara Modo som nu redan löst den biten, ett annat är Björklöven som bör vara i ett läge där man ser över tränarsidan. Vi får se, men det hade minst sagt skapat ett buzz kring föreningen.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Ska vi köra vidare i den här tråden eller?
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Diddeli: Jag skaffade via TV4Play eftersom jag trodde att det skulle innebära att man kunde kolla genom den inbyggda TV4Play-appen på Apple-TV:n, något som ej visade sig fungera. Sa nu upp TV4Play och skaffar Cmore via länken på hemsidan nästa månad. Men det är ju möjligt att du kan korrigera till det där erbjudandet i efterhand eftersom du trots allt har Cmore från start.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Knylan: precis. Såg det här idag jag med och jag skaffade cmoreplay inför matchen i fredags. Antar att det inte går att ändra i efterhand, den här månaden?
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
El Maco: Lite märkligt ändå att gå ut med detta nu när säkert många - åtminstone jag själv - redan fixat Cmore. Jaja, man får säga upp och omregga sig, antar jag. 
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

Ni missar väl inte det här föresten? Köp matcherna från Timrås hemsida så får klubben en slant.

timraik.se/nyheter/se-alla-vara-matcher-pa-cmore/

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Mer pengar för de allsvenska lagen att dela på
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Är alla skulder betalda nu?
Kommentera


Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
jokklas: Helt sant. I slutändan, vid förhoppningsvis en god affär, är vi på samma ekonomiska nivå som övriga allsvenska lag.
Vision 2020 låter bra!!!

Låt det byggas och bli stabilt!

Den politiska debatten och alla utspel liknas bäst med en brakfis i en hiss, det blir väldigt fel på många plan...

Frågan lär inte glömmas, inte av väljarna. Nu satsar vi framåt. Äntligen lite normal nivå av Timrå ångest
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Jockz: T Andersson Konsult Arena
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Timrå Icon: Ja, äntligen. Bara nu inte förvaltningsrätten upphäver beslutet och kräver återställelse. Skynda er att betala in alla skulder.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
El Maco: Älska Timrå IK !
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
El Maco: Undra vilka som tar över arenanamnet, SCA Arena?
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

Skuldfria med cirka en miljon kvar i kassan. Och ökat intresse från sponsorerna. Hoppet lever.

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Frella: Är ju enbart produkten "Timrå IK" som avgör hur mycket arenanamnet är värt. Timrå IK kommer även fortsättningsvis ha rätt hög kostnad för att nyttja arenan sett till konkurrenter så känns rimligt att de behöver sätt att få in dessa pengar på. Vad är det för fel på vissa politiker i Timrå?

Redigerad kommentar

Kommentera




Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Frella: Källa? Och så korkade kan nog inte ens politiker vara?
Kan Timrå vara först i världen med moderatkommunister?;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Frella: Det går historisk idioti i denna fars!!
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Laken: Nu överklagas istället att Timrå skulle ha rätt till pengar vid en arenanamnsförsäljning. Moderaterna tycker att kommunens samtliga föreningar ska dela på pengarna. Kan inte vara helt vanligt att t ex en ridklubb får pengar från en försäljning av namnrättigheter på en ishall?
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

"Robert Thunfors, talesperson Nätverk Timrå, förklarar i en skriftlig kommentar att beslutet var väntat. Det kommer inte heller att överklagas till nästa instans, som är Högsta förvaltningsdomstolen. Nu avvaktar man förvaltningsrättens handläggning av frågan."


Nu väntar vi bara beslutet avseende SD's överklagan till Kammarrätten...

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
El Maco: Vore intressant med en sammanställning av vad alla dessa turer kostat. Det om något lär väl belasta kommunen direkt och inte som en avbetalning gissar jag?
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Säsongen startar ju den 11e , ifall Timrå har nån hall då  .....
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Frella: Lysande
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
fermo:1. stor skada för det allmänna? Fortfarande vaga och lösa argument. 2.Att beslutet med stor sannolikhet skulle rivas upp vid överklagan. Grundat på vad då?? 3. Inhibition. Avslagits av förvaltningsrätten...2 ggr.

Kammarrätten ska alltså se något som inte förvaltningsrätten sett...
Jaha.

Jag trodde vi hade demokrati i landet och inte nån slags domstolspolitisk agenda där frågor som politiken avgör istället flyttas till fru justitia när politiska besluten inte går åt det håll man vill.

Faktiska fel är en sak men att som instrument använda sig av detta rättshaverisystrm är Förstörande av kapital. Allmänna medel. Det är åtminstone en ful och smutsig obstruktionstaktik.

Det borde väljare se....
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Frella: Ja, var det inte det jag sa, att det här skulle bli en långdragen historia.
Kommentera


Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Johan J: ja, och så stavar man fel till kommunfullmäcktige och hittar inte suddgummit. Så går en dag till.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
El Maco: Kan ju lika väl vara handskrivet. Tar tid att hitta en penna och ett blankt papper i många hem nuförtiden.
Kommentera

« · 1711179 · »