Nu är vi igång igen med manliga ritualer om hur duktiga eller stora vi är. Referensramen i detta fall är antal besökta matcher.
Att gå på match är klart överskattat. Det är dyrt obekvämt och folk har dålig andedräkt. Sen finns det idioter som viftar med flaggor så man inte ser matchen för att inte tala om STORFLAGGA !
Folk skriker också så man missar vilka det var som gjorde assist.
Nä tacka vet jag radio. Där kan man få njuta av ordekvilibrister som Christer Jonasson. Gapskrattet ligger alltid nära när han kommer med sina sponta lustigheter.
Farbror Hasse: Det var Christer Jonasson som fick mig att börja gå på hockey live. Jag skulle hellre gå hand i hand med Bin Laden på en öppen plats i Afganistan där F-15 planen åker som Matforsbussar i linjetrafik, än att utsätta mig för Jonassons plågsamma ljudförsök. Är du sadist?
Farbror Hasse: Troligtvis så har rätt många TIK:are den läggningen... Ibland oroar det mig. Tänk om Timrå IK någon gång vinner SM-Guld... Då blir det kanske strömhopp med TIK-fans som går över till typ Tingsryd...
Farbror Hasse: Inte illa själv tror jag beteendet på matcherna har med sexualdriften att göra, då vi Män/Pojkar har i vissa fall komplex för stora och små saker, se bara vilka som viftar med den besvärande hellvetes flaggan jo är det inte unga potenta Pojkar, meddans vi älldre står på sin höjd och lite försynt viftar med en liten slapp vimpel i papp,,,
Vilka skriker messt och stör så man inte hörde vad speakern sa vem gjorde assisst, och varför vart det utvisning, Jo de Ungdommarna, mins man väl själv hur det var i ungdomens dar på viskans folkets park,
Ja ska man sitta hemma med sportradion då, kan tänka mej senariot att man får för sig att visst umgänge med närstående bekant, och toppen nås sammtidigt som de på radion säger Timrå kvitterade, DÅ!!! J-lar kan vi gammlingar med,,,
Och du,,,det fins micro mat så slipper man laga, blir ingen disk efter dom eller
HH: Jag blir lite orolig för din focusering mellan "hmhm" och en massa annat i tillvaron... Frågan är om man törs fortsätta vifta med TIK-Bergslagens stora flagga efter dina antydningar?
Farbror Hasse, HH mfl. Min kyrkliga bakgrund (bla döpt i den Helige Andes namn och konfirmerad runt 1977) får mig att avstå från fler inlägg i den här tråden. (Håller pekfingrarna som ett kors framför skärmen)
Synct: Ett tips till alla som eventuellt stör sig på någon person på forumet. Svara inte på inlägg från den personen, då lovar jag att saker lugnar sig.
För övrigt, lite väl mycket pajkastning här inne för stunden tycker jag. Läs ovan tips för trevligare forum!
Att gå på match är klart överskattat. Det är dyrt obekvämt och folk har dålig andedräkt. Sen finns det idioter som viftar med flaggor så man inte ser matchen för att inte tala om STORFLAGGA !
Folk skriker också så man missar vilka det var som gjorde assist.
Nä tacka vet jag radio. Där kan man få njuta av ordekvilibrister som Christer Jonasson. Gapskrattet ligger alltid nära när han kommer med sina sponta lustigheter.
Dessutom kan man laga mat samtidigt.