TIKbiff: Och den som var på Timrå-Brynäs märkte att det small rätt högt efter matchen. Antagligen är dom även skyldiga till det. Så 1 bengal + 2 bangers(smällare), borde väl resultera i avstängning. Vore ju konstigt annars, i alla fall sett till att dom varit med i en del "kvartsamtal" :)
Ang Brynäsresan. Det blir ingen pubbuss som åker ner tidigare och intar någon pub i Gävle? Finns ett par bra ställen i Gävle, oftast brukar O'learys bokas upp när större bortaföljen väljer att ladda upp på en pub innan matchen.
Matchen börjar ju inte förrän 18.30, så det finns ju all tid i världen till att få i sig en eller flera(...många) öl innan matchen :)
Bosse60: Låter bra det att du faktist vågar ta steget och åka med. =)
På www.tikare.se (klicka på länken) så finns det något som heter Resebarometern på vänstra sidan. Där ska du kolla för att få senaste information om resan och avgångstider.
"Maggan: Bosse60: Läst? Förlåt att jag frågar men om man läser en sak (gissar att det var Jimmys blogg) får man inte en ensidig uppfattning då?"
Jo det kan stämma men vilka slutsatser kan jag annars dra efter att ha läst bloggen?
Nu har både du och "actionLeif" kommit med dementier men framförallt positiva saker som gör att jag beslutat mig för att ta bussen. Det blir min första bortamatch någonsin så den ser jag framemot. Får väl försöka övertyga polarna att lösa varsitt medlemskort, om inte får de ta bilen.
Bosse60: Läst? Förlåt att jag frågar men om man läser en sak (gissar att det var Jimmys blogg) får man inte en ensidig uppfattning då?
Jag lovar, det är roligt att åka på bortamatcher. Brukar vara en härlig stämning både i bussen och i arenorna.
Nu har jag inte varit med på många resor i år, men att folk spyr pga fylla tillhör inte vanligheten. Visst, någon må dåligt pga att han/hon har blivit åksjuk. Men det kan ju drabba även den bäste.
Sista anmälningsdag ska egentligen vara 7 dagar före match (vi måste meddela bortaarenan), men vi har varit väldigt generös och tagit anmälningar till 3 dagar före.
Lite information till dina kompisar som inte är medlem. Alla som vill åka med på bortaresorna måste vara medlem i supporterklubben. Medlemsskapet kostar 100 kr per säsong. Super scheisse billigt! *ler*
Så känn gemenskapen, åk med supporerklubben till bortamatchen!
Bosse60: Den spyan på tåget var väl ett undantag, såna missöden inträffar väldigt sällan. Minns inte när det hände sist på en buss.. men längesen var det.
Att någon ska vara allmänt störig vet jag inte var du fått ifrån. Vi hade nog rolig allesammans.
Sista anmälningen är väl kvällen innan typ, om inte bussen är full redan då då.. Men medlemskap är obligatoriskt.
actionleif: Jag är absolut ingen nykterist, men blev kraftigt negativ till gemensam åkning efter att ha läst om tågresan till Sthlm mot DIF.
Ok att det var 250 personer den gången vilket inte är fallet denna gång. Har absolut inget emot att folk dricker men jag vägrar att sitta på samma buss/tåg där folk spyr och är allmänt störiga.
Nåväl, när är sista dag för bussanmälningen? Sen är mina polare inte medlemmar men ändå TIK fanatiker.
actionleif: jo tänker på de med lungn och ro... men länge sedan hockey nu... man vill juh se lite vinster också... kan tänkas att de blir bil resa om några fler här på sidan är intreserad... om de inte blir minibuss.... skicka ett mejl då...
Tågresan till sthlm vart väldigt lyckad, så kom igen och anmäl er till karlstad och åk med och se sista matchen för året, vi har ju dessutom revansch att utkräva för senast vi va där läxade FBK upp oss.
Verkar som att något är galet med antingen datorn eller redigeringssystemet på tikare.se så jag kan inte uppdatera infon där, men har kommer det lite..
SJ har tydligen banarbete som gör att vi måste stanna i Märsta redan och äta där, likadant på vägen hem så tar bussarna oss till stationen i Märsta där tåg väntar. Detta är ju jättetråkigt då ankomsten till Centralstationen är en höjdare, men då SJ efter bokning kommer på detta så finns det inte mycket att göra.
Tider: Dit Timrå 10.30 (Incheckning 9.45) Sundsvall: 10.43 (incheckning 10.00) Märsta: 13.43 (gång till restaurang) Busshämtning vid restaurang 16.30 Framme vid hovet ca. 17.15 (Entré 18)
Hem Busshämtning vid Hovet ca 22.00 Märsta: 23.05 Sundsvall: 02.06 Timrå 02.22
actionleif: resebarometern på tikare innehåller t.ex södertäljematchen, men varför inte pusha lite för resa till karlstad då denna ligger på en lördag?
kom igen och slut upp nu kära suportrar... kommer bli en höjdar resa. lördags match härlig stämining. vi måste juh visa skelefteå fans vilcka sveriges bästa suportrar är på borta plan. slut upp med bärs och hockey på hög nivå