1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581127 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16

1561572 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
erathoo: kan knappast låta bli o kika på pelles senaste stats utan att höja på ögonbrynen...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
erathoo: Visst gör han. Och hade han spelat i nåt annat lag än Timrå, Rögle inkluderat, hade det även resulterat i rättmätiga hyllningsrubriker i media. Om "succe-comeback", "hetast i es" etc.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16

mikenomad: kolla poängligan 5 senaste, Murran rules...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
superfalle: Hehe jo fast har du inte längden och fysiken så måste nånting annat kompensera och i Karlssons fall är det grym skridskoåkning kombinerat med högt spelsinne och ett bra skott. I Mat's fall kompenserar han sin ringa fysik pch längd med hygglig skridskoåkning, hyggligt skott och ett spelsinne klart under Eriks.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
superfalle: Då skulle ju jag ösa in poäng i NHL hahahaha
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
superfalle: Hans ringa längd är kanske inte det främsta argumenter till varför han skulle få svårt i NHL men den är definitivt inte på pluskontot heller. Men även om han kanske förtjänar bättre omgivning än här så står han för allt för många tabbar för att mina tankar om honom ska vara högre än jag aviserat. Det blir varken hackat eller malet skriver du och det är träffande. Det är bara det att jag tycker man kan lägga rätt stor del av ansvaret för det på Mat himself.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
superfalle: Och en unik förmåga att göra poäng.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
superfalle: ...allt annat lika...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
hubbenorlen: erik karlsson är 2 cm längre och han klarar sej ju ändå rätt skapligt i nhl .
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
hubbenorlen: kan så vara . Finns många bättre ligor än elitserien förutom nhl . Däremot så kommer han inte riktigt till sin rätt i timrå där han ska spela nåt slags mellanting mellan offensiv och defensiv back . De blor som varken hackat eller malet
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
Berglund: Precis. Schweiz på sin höjd. Murley, å andra sidan, tror jag skulle kunna göra hyfsat ifrån sig i KHL. Om han verkligen vill. Känns som att han är en humörsspelare som verkligen måste trivas till 100 procent för att få ut sin fulla potential.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
hubbenorlen: Ja nog e han bra den goda Mat men NHL tex tror jag knappast. Kanske ett försök i KHL som är ovisst enligt mig, troligast och där det skulle gå mest bra är antaglgen en topp Elitserieklubb eller Schweiz
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16

superfalle: Jag skulle nog säga precis tvärtom. Mat är en bra back på elitserienivå, men jag tror inte han skulle klara av NHL. Han är trots allt bara 178 cm lång och när det går för fort mot Elitseriens bästa lag så får han problem och gör faktiskt ganska många missar.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
mikenomad: Jag tror att det handlar om att han skapar målchanser ur intet, där vi hittills av säsongen haft en trupp som tvärtom lyckats skapa intet av potentiella målchanser...

Dvs en klassisk Gary Lineker, Pippo Inhagghi typ! Ingen speciell talang, mer än just detta!

...men fan vad långt det räcker ;-)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
superfalle: Precis. Fast även om han såg väl loj ut delar av förra säsongen så är det ändå det jag vill framhålla; att han inte är en energispelare a' la Sonnenberg. Men han besitter den unika förmågan att vara på plats när det gäller och på så vis få det att se väldigt simpelt och serverat ut. EXAKT den spelartyp vi utan jämförelse saknat allra mest den här säsongen.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
mikenomad: nä då . Matt har varit en enorm positiv överasskning . Hoppas han fortsätter i samma stil som han haft i kvalserien och matcherna han spelat nu och inte glider in i lättjan han befann sej i stora delar av förra säsongen
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
superfalle: Ja det lär ju visa sig efter den här säsongen. Jag kan tänka mig att Mat skulle passa bättre in i ett bättre ES-lag än Timrå IK, mycket högre nivå än så är jag tveksam till att han klarar av. Vad gäller Matt har hans intåg i truppen varit mycket värdefullt so far och jag hoppas verkligen det är en spelare vi förlänger med. Han spelar på den nivå han klarar av skriver du. Fine, det är ju toppen! Så länge han gör det i Timrå IK och producerar poäng mot de bästa hockeylagen i Sverige så är jag kalasnöjd. Att han sedan trivs både socialt (med liggen och så) samt i laget är knappast en nackdel.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
mikenomad:en annan skillnad är att mat har verktyg för att spela på en helt annan nivå än timrå ik och elitserien. medans matt spelar på den nivå han klarar av 
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
superfalle: Ja men precis.
När man är på semester och de hör att man är härifrån får man nästan låsa in ormen i buren....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
Timrå Icon: ja precis. . Sundsvalls ligg är omtalade i hela europa .
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
T T: Vaddå bara.....? :-)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
T T: Aber natürlich! Silly me...SÅ naiv..:)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
mikenomad: Äsch, var realist. Han är kvar här bara för att han får ligga.   :)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
superfalle: Det finns en avgörande skillnad mellan mellan Mat och Matt: Mat har tydligt deklarerat att hans ambitioner sträcker sig längre än Timrå IK medans Matt återkommande i ett par års tid nu klargjort hur mycket han älskar att spela i de rödvita färgerna.

Eller just ja, det är såklart på ljug och bara för att Timrå är den enda klubben som vill ha honom. Jopp! Så är det, sanna mina ord.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
mikenomad: Och en och annan dramaqueen och någon snippa med lågt pH som El Maco sa haha!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
Hahl Bundy: Ja, det finns några cry babies härinne som gärna gråter ut gång efter annan vilket bestraffning det är att älska Timrå IK. ;)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
superfalle: Känns som det är nog många kärringar härinne ;)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
mikenomad: pelle behöver dock inte hypas . Han har väl gjort typ 10 säsonger i timrå och gett de han har i princip varenda match . Han kommer ingen bli besviken på
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
Hahl Bundy: ja . Var fan är brudarna ?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
mikenomad: Själv är jag av den åsikten att det ältas alldeles för mycket här inne.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
mikenomad: haha .
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
superfalle: Nä....du har såklart rätt. Vi nöjer oss med att hypa superbellan, fingertoppsnubben och duracellpelle. Gott så.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
T T:
Ja. Fast jag har ju facit så det är lätt att säga nu att det antagligen räckt med det. Att sajna murran redan i sept. Men det stod klart ganska tidigt att LO inte på nåt vis skulle öppna några dörrar för oss och lika klart stod det tämligen omgående att laget var i skriande, ylande, jämrande behov av en spelare med just de kvalitéer Murran uppvisar.

Vi är några härinne som ältat frånvaron av dessa sedan ungefär augusti förra året. Att just Murran skulle vara medicinen tänker jag dock inte påstå att ens jag insåg så tidigt. Att han däremot fått så in i helvete med oförtjänt kritik härinne och att jag inte är en av dem som stått bakom den kan jag iaf ganska rakryggat hävda.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
mikenomad: näste man ut i hypehimlen är alltså murley ok jag späder på lite , otroligt imponerande av mat att nobba alla kontraktsförslag hela säsongen för att vänta ut timrå , stort , han har rött blod i sina ådror .:)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
mikenomad: Jag förstår inte riktigt vad du menar med den där hakutstickningen. Menar du att Nubben borde ha sajnat Murran redan i september och därmed stängt icke EU-platserna inför den ovissa lockouten?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
Känns kul att Murrans firande av klubbmärket i matchen mot Leksand uppenbarligen inte bara var ett spel inför kommande kontraktsförhandling som en del surmuppar härinne ville göra gällande.

Något jag f.ö aldrig köpt, har så svårt att tro att det går till så.."Yes! Nu passar jag på att låtsasgilla klubben lite extra inför klacken så hamnar jag säkert i ett kanonläge i förhandlingarna och kanske får stanna i klubben som jag eg inte bryr mig ett smack om."

Nä, Murran har kanske inte samma tilltalande energi som Sonnie och Manderville men han ingår definitivt i deras unika lilla klubb av "legoknektar som kommit till Timrå IK och fått ett.....tadaaa: Timråhjärta!" Att han sedan producerar fullt i klass med dem gör ju inte saken sämre. Allt gnäll härinne på att hans mål förra säsongen var för "enkla" bör ha kommit rejält på skam vid det här laget.

Är det något den här säsongen med smärtsam tydlighet visat oss så är det hur det ser ut när man saknar spelare med dessa speciella kvalitéer. Jag sticker ut hakan och säger att med Murran i laget från säsongsstarten hade det inte varit strecket mot ingemansland vi tittat trånande efter.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
Skarin: Jag påstår inte det minsta att jag har rätt, men det vore uppfriskande om du motargumenterade någon gång. Fast det är klart, att köra ett von-oben 'haha...jösses så korkat' en gång/månad är ju mycket coolare.

Så, det same till dig: kör på!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
Hahahahaha..... Här inne "chefar" Bb ser jag. Skrattretande faktiskt. Men kör på!

Han är helt ok. Om man liksom ser det så! ;)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
Ang. Friberg. Snacka om ojämn. Han kör tre omgångar där han använder sin fart till att ta sig till eller mot målet. Nu är han inne i en lång jävla period att spela väldigt dålig hockey. Rhodin lider av samma ojämnhet. Huxflux kör dom rak o enkel hockey gör några baljor o så ska dom helt plötsligt börja spela en hockey dom inte klarar av... Säga vad man vill om friberg men han har ett över medel skott som han väldigt sällan använder. Han får oftast spela i svagare kedjor spelmässigt enda försöker han ofta vara rejält över konstruktiv. Full fart o skott! Som våran skyttekung gör!
Step up nu friberg rakare spel mer avslut.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
Bragd-Birger: Tyvärr så känns Crippe, Jonte och Friberg inte alls i fas. Känns ganska kalla alla tre.
Alla tre är potentiella bänkningskandidater i dagsläget.
Skulle definitivt i dagsläget kunna tänka mig Ludvig Nilsson
från J 20 laget på deras plats. En power forward som jobbar stenhårt o dessitom en målskytt. Gjorde alla fyra målen i dagens J 20 match.
Nä Jonte, Crippe o Friberg är inga heliga kor som Monten tycks tro. Är man så underpresterande match efter match så måste andra få chansen.
Tyvärr så lämnar Montens coachande mycket att önska.
Påminner tyvärr om en viss brandman's brist på coaching...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
Bragd-Birger: Friberg känns helt menlös i nuläget. Tillför inte ett dugg när han är ute på isen. Det han klarar är möjligen att dumpa puck. Men att hinna först på densamma? Knappast.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
Timråit H-sand: Tveksam ang förstakedjan. Gick bra med Wedin idag, men motståndet var av tveksam kvalle. Å andra sidan finns det chans att ks-motståndet är av samma defensiva kaliber. Det vore ju kanon att kunna testa Smolle med Gunno.

Jonte bör vara en stark bänkningskandidat. För dålig framåt för en producerande enhet, ännu sämre defensivt i en defensiv dito.
Sen tar jag Crippe före Friberg.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16

Bragd-Birger: Ja även om hoppet är det sista som överger en så lär det ju bli KS. Bella gör en bra match idag men det måste ju ändå vara givet att Jocke ska vara förstemålis i KS. Vad gäller forwardsuppsättningen så har vi i alla fall en bredd när Larsson o Nordgren är tillbaka. Följande forwardslinor skulle jag kunna tänka mig då:

 Wedin-Molinder-Murley

 Smolenak-Larsson.Nordgren

 Hallin-Hagos-Rhodin

 Jonte-Bagarn-Friberg

 Sterner, Boyce och Crippe då utanför. Rhodin har väl i.o.f.s. inte glänst så jättemycket men har mer tyngd än Crippe samt gör lite mål i alla fall samt rightare.

 Crippe o Friberg slåss som det känns just nu om den sista platsen.

 Men faller nån ur ramen så måste Monten agera direkt när det finns folk

 på bänken. Konkurrensen ska kännas av.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
Brynäslegenden: Nåja, de där 2 poängen ni snodde från Växjö tackar vi iaf för.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
orion: Brist på spelare som inte kan förvalta sina målchanser..
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
Brynäslegenden: Read my lips;
Vi ger aldrig upp!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
Brynäslegenden: Då får ni faktiskt göra det ni ska, det gjorde ni inte idag!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
zita: Gärna det.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
Bragd-Birger: Kvalserien...glöm det
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
Har ni gett upp att undvika kvalserien? Jag hoppas verkligen att ni går förbi Växjö. 8 poäng på 6 matcher är inte omöjligt.
Kommentera

1561572 · »