1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28

1952619 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
SMÅLAND: inte gnälla på Draggen. Han är fredad här på HS.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Sputnik: ja precis, lär väll antagligen landa i Frölunda som har varit på han förut.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Tonymontana: Fick precis samma känsla. Palmberg sa ju att intresse finns och att han vill spela så högt upp som möjligt. Så det är nog annat SHL lag som lockar Palmberg. Kan ändå förstå Palmberg på nått sätt. snart 30 bast och får man chansen att få testa spela toppklubb så tar han nog den. Hade varit skillnad om han var med resan förra året och byggt upp en annan klubbkänsla hos oss.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
TIK-Lund: tror inte palmberg blir kvar, dels för när st intervjuade honom om nästa säsong så sa han något i still med ”vad som händer efter säsongen tar vi då”. När spelare säger så vet man oftast att dom inte är så sugen att vara kvar, annars brukar det låta mer ”jag kan absolut tänka mig vara kvar, men allt tar vi efter säsongen”. Visst jag kan ha fel,men har bara en känsla att han inte trivs här.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
stoff: Palmberg
Kommentera


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Öndulat: "bara detaljer kvar" var det senaste jag hörde om Laxen.

Tror Robot blir jävligt svår att behålla, finns ju lag därute som kan betala vadsomhelst för hans kvalitéer men vill han bli en bra SHL center/forward utanför special teams är Timrå en jäkligt bra plats för honom.

Det som talar för är väl att Robot historiskt "skyndat långsamt" och gärna hållit sig till en förening tills han varit mogen att gå upp i nivå. Fast vettetusan om han siktar högre än SHL.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
TIK-Lund: trodde laxen var klar redan? Sen finns det ingen klubb i shl som passar robot bättre än Timrå.

Har för övrigt varit in och läst i rögle forum nu efter matchen. Jävlar vilket gnäll, värre än oss på våra värsta dagar. Och alla deras klagomål är detsamma som våra iprincip, fast dom lägger fram det mer som en ursäkt än konstaterande. Dom har tydligen ingen första målvakt, vi kom dit med en andra målis och en junior, den ursäkten till förlust går bort. Dom har många skador också tydligen.. Kan bara tycka synd om dessa sommarbarn, vi har halva laget borta och en av dom är SHLs bästa forward. Sen är cam en dålig match-coach också, den har vi hört förut.

Oavsett hur bittra, negativa och förbannade vi kan vara här inne är jag ändå stolt över oss att vi inte kommer med ursäkter då vi förlorar. Visst fan saknar vi wedda men vi har hittills inte sagt "bara wedda va med hade vi vunnit lätt".

Märks vad bortskämd vissa lag har blivit. Prova hålla på Timrå några säsonger, de är fan uppförsbacke på riktigt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Ja vad ska man säga... jo grattis till segern och 3 pinnar. rbk gjorde ingen kanonmatch igår. Pressen är stor på Mora nu att vinna i princip resterande matcher för att undvika kval. Tror inte de mäktar med det.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Fyfan Korvis, en får tacke!

Det är milsvid skillnad mellan Wurstens grundspel och Svedbergs. Utan att jinxa det allt för jävligt tror jag att gårdagens insats är ungefär vad man kan förvänta sig fortsättningsvis om han bara matchas korrekt och då är det iallafall ett frågetecken mindre inför kvalserien!

Lyckligtvis (för mig) finns det även statistik som talar för Brattström.

Särskilt intressant är att skotten på eget mål hela 20% lägre med Korvis mellan stolparna. För att sätta det i perspektiv så skulle Svedberg ha fått 272 fler skott på sig än Brattkorv om man räknar på 100% speltid, alt. 29.9 fler insläppta mål med aktuell räddningsstatistik.

Tycker ovanstående speglar det man upplever på okulärt, att Timrås defensiv spelar med ett helt annat lugn med Korvström.

En rolig parentes i sammanhanget är att på de senaste 10 omgångarna är Brattens räddningsstatistik hela 4.1% bättre än Svedbergs med 1.1 mål färre insläppta med samma speltid.
Färjestad + Röglematchen så ligger WurstKörv på 92.6%.

I min värld finns det inget som talar för Svedberg för stunden, och skulle bli förvånad om inte Meister Wurst står imorgon.

Honorable mentions:

Billmos - precis som förra säsongen blir han bättre och bättre ju längre in på säsong man kommer

JallesJannasvaara - Stabil nu (synd att det tog ett halvår bara)

Falk - Ser mycket bättre ut nu än han gjort på hela säsongen hittills åtminstone

Molinder - Har väl gjort det ok som center men framförallt spelar han inte back!

Nielsen - gjort riktigt bra inhopp, ser äldre ut i sin spelstil.

Skulle gärna se en förlängning av Robot och Laxens kontrakt snart.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Bra kämpat igår.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
kallekoskinen99: det korrekta smeknamnet tror jag ska vara "I am Robot" från TV-serien med samma namn, där en snubbe spelar en roll som har ganska minimal ansiktsmimik.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Tikkare: Ja men nån får ju förfasiken kolla upp vad Druggen har i sin flaska?
Aldrig sett en spelare falla gång på gång varje match!!!!
Freda igen...
Skål tamjefan!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
kallekoskinen99: stoneface är ett bättre namn på Palmberg. Mannen som aldrig eller sällan drar på smilbanden.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Fy fn, gött!!
Men alltså, älsklingen Drugge? Skapar ju en hel del chanser åt motståndarna, tyvärr. Kan inte kompenseras med typ tre bra pass/match. Håller inte i min bok. Men jag gav honom typ 44 omgångar iaf :)

Forza Timrå!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Fan vad skönt! Som så många andra säger så hoppas jag att denna seger ingjuter mer självförtroende, med fler trepoängare som resultat :)

Fråga till forumet: Varifrån kommer Palmbergs smeknamn Robot?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Veteranolle: Ja för vi saknade ju inga. Och har inte gjort en längre tid. Framförallt inte SHL:s bäste forward som inte spelat sedan 2018 😏
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Hockeyoraklet: Håller med dig att Brattström inger mer lugn och trygghet till laget än Svedberg. Underbar seger som betyder en hel del för självförtroendet!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Andersson: och han tjatade hela tiden om vilka spelare Rögle saknade......usch,usch vilken sopa
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Hockeyoraklet: nu är det väl ändå dags att fylla på med lite positiv energi? Tror du tar rekord i gnäll faktiskt.

Då vi vinner ska vi va lyrisk! Vad är det annars för mening att kolla på hockey? (och sport i övrigt).

Idag visade vi att vi kan vinna övertygande i SHL. Visst fan är vi oroliga för kvalet, men aik/Oskarshamn kan inte känna sig så jävla säkra dom heller. Roligt att se laget spela med glädje igen, ännu roligare att bilmos får göra en sån här match, självförtroende på han till kvalet är viktigt! Minns ju hur bra han var i kvalet ifjol. Även stor eloge till brattström. Han ryckte tag i shl-kostymen, gick några vändor till spegeln och märkte att den passade ju perfekt.

Idag är vi glad!
Mvh den eviga optimisten.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Brattström bra i 3 raka matcher. Tänk om Freddan låtit honom fått stå det tidigare under säsongen...

Ja ja, vi vann det var det viktigaste! Härligt 👍🏻
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
försvars spelet ser bättre ut
3 sista matcherna
brattström stort +
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Hockeyoraklet: grattis kör på nu när ni fått upp ångan
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Synct: Brattström gör en bra match, han spelar tveklöst med mer lugn och trygghet än Svedberg. Kul att få utdelning! Hoppas att vi kan fortsätta på det vinnande spåret nu och ingjuta karaktär i laget inför kvalet.
Kommentera


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Kerstin_k: Bra, några mer matcher för Bratten så är han varm till kvalet.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
JonteD: NU JÄVLAR SKJÖT JA KROKEN MED SABELN!!!
Nu kommer vänningen!!!
4 poäng på de senaste 3 matcherna!!!
Vi är TIMRÅ IK och VI ger aldrig ALDRIG!!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Webmaster: Tillbaka på vinnarspåret, förlustraden stannade på 11 raka 💪
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Kovalchuck kommer in och sågar AIK vid fotknölarna och pissar ner hela hockeyallsvenskan om 3...2...1....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Långben: 10p efter Mora nu....😁
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Webmaster: Se på faan - en vinst!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Billmos styrde upp segern . Brattis bör stå på lördag med .
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Rögle BK - Timrå IK 2-5
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Långben: skönare än stafett guldet t o m
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Så viktig seger för hela laget.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Webmaster: snitsigt av robot!
Kommentera


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Öndulat: Näääääää!!!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
JonteD: bara för mig pulsen ökade markant?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Öndulat: ""#"# va ledsen kommentatorn är . Ingenting fungerar ju för Rögle ... buhuhu
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Rögle BK - Timrå IK 2-4
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
SMÅLAND: Ta fram sabeln o hugg av körken!!!!!!!!!😂😄😍😎



!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Andersson: det där skottet hördes hela vägen till gondor!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Långben: bra tryck i den bössan! Hat trick av Gallo, inte illa alls.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
JonteD: Hatrick för Billmos!🤣
Kommentera



Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
JonteD: Yesssssssss!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
JonteD: Tror att vi har hamnat i skånes största hönsgård just nu!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2019-02-28
Långben: Nu gör vi pyspunka på matchen!!😎😎
Kommentera

1952619 · »