1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582217 inlägg · 6215 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08

« · 2287603 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Måste fan fråga Freddan hur mycket Modo betalar honom för att köra ner oss tillbaka till HA igen för derbys.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
SnabelA: Andas.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Icingpucken: Topplag i HA, det kommer att dröjja då vi inte har några hv-miljoner. Kommer ta 3-5 säsonger att bygga upp något nytt igen.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
jå1: Det som är min farhåga mest. Nubben ÄR Timrå och styrelsen kommer aldrig kicka Nubben. Torines kommer aldrig gå över huvudet på Nubben så länge han är sportchef är känslan.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Timråit H-sand: Men jäklar vad bra det kommer mås när vi är ett topplag i HA! Då blir mysstämning på kansliet där alla har jobbat i 300 år pga gamla polare. Undra vad Nubben gräver fram för kompis för tränarrollen.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
SnabelA: Om inte jag minns fel så var det Malmös styrelse som såg till att Fagervall fick gå, inte deras sportchef. Nog för att nubben inte sparkar tränaren men styrelsen våran då? Den hyllade Torines, vad pysslar han med?
Låst ämne


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
bar mofftak: Ulf Dahlen?????
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
ULF DAHLEN....snälla ♥️hjälp oss
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Rallarn: Jo det har jag ifrågasatt med. Tyvärr verkar det se lika yrt ut som man befarat med 2 tuppar som skall bestämma lika mycket om saker och ting. För många kockar i soppan..
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Timråit H-sand: Nubben vet att vi med 90% sannolikhet nu är i kval. Djurgården rustar rejält. Gör inte vi det är det kört det vet Nubben också. Agera! Vi behöver få on ny energi i truppen. Nya tränare och spelare. Ett kval mot Djurgårn med domarna emot oss går aldrig.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Ageras det inte nu omg med tränarbyte och värvningar så är det Almtuna Troja Tingsryd som väntar fatta du det NUBBEN ?????. Du och dina jävla kompisar i båset kommer att tappa sponsorer supportrar . Men du är väl nöjd så börja spara pengar till härliga borta resor i skit allsvenskan som slutar med kk eller div1 SKANDAL hur inavlad denna förening är fy fan
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
bar mofftak: Absolut skitsnack. Inte från dig, men från nubben. Jonathan Hedström har vid 7 separata tillfällen uttalat sig vara högst intresserad av att gladeligen ta över tränarrollen i Timrå IK just nu. Klart det finns starkare CVn bland andra lediga pensionerade/coacher därute, men knappast en hårdare jävel med mer känsla för laget än Jonte.

Varför man inte signat med honom när vi sjunker som fundamenten till sundsvallsbron oavsett i nuläget, det vet nog ingen. Vänskap? En homoerotisk laddning mellan busfredde och nubben? Fan vet, men goda och glada toner är omöjliga att uppbringa för detta lagets ledning just nu.


Vi kanar på arslet rakt ut ur SHL. Det är så det ser ut nu. Vi sitter i en rövsits nu, och detsamma om vi går till HA, med en helt slutkörd budget efter det stora misslyckandet i SHL efter att vi äntrade draftingen månader efter alla andra. Så i HA kanar vi ner till botten.

Men att ha så här många förluster under bältet på en säsong, ingen ny coach och inget agerande från Nubben.. vi kommer tappa sponsorer. Och ha dåligt med pengar. Ett ihåligt demoraliserat lag. Risken för en total konkurs och avyttrandet av både lag och arena är överhängande. Men Nubben agerar inte. Vi riskerar att förlora allt, inte bara SHL. Och just nu, nu har vi inte en chans. Både DIF och Malmö slår oss ur luften som mygg i kval.

Ett mail till Nubben, ja, det får jag nog agera med jag också. Om han inte vill ta beslut om att avskeda Fredrik, då får Nubben avgå och låta någon annan skicka ut fredde.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Långben: Kommer bli ett hårt uppvaknande för Lodin när han kommer till AHL. NHL kommer han ALDRIG nå.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Kan någon förklara varför Fredantmol inte avgår självmant? De rosar ju inte marknaden direkt, och hur ska deras fortsatta karriär se ut efter detta?Förutsätter att båda åker ut efter säsongen oavsett vilken serie. Fattar inte..
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Långben: Ja tyvärr spelar Lodin mycket för sig själv o gör inte den enkla o rätta sakerna emellanåt...
Johansson står upp mycket bra i alla fall men övriga laget räcker tyvärr inte riktigt till. Spelar stundtals riktigt bra men faller ju ofta igenom i matcherna samt att vi saknar spetsen för att sätta chanserna.
Risken är tyvärr stor att Djyrgårn kommer ifatt o får hemmaplansfördel i kvalet o då blir det ytterligare ett moment tyngre...
Nä en handlingsförlamad ledning fäller nog hela föreningen...😈🗡!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Sputnik: Påpekade inför säsongen att det var korkat att ha 2 huvudtränare, Ante hade som assisterande kunnat fullfölja sitt kontrakt och freddan hade fått gå vid ev magplask, nu måste båda väck.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Sputnik: har snackas om här förut...
FÖR mkt kompis förening...alla ska med...ohojj
hade hellre haft kvar olofsson...vs alvarez
de måste ställas KRAV...på
spelare och tränare
nubben är tvärtyst
ingen verkar bry sig
st..ställer ej kritiska frågor
alla nöjda o glada...
SE HUR nöjda dom är när vi åker ur
era jävla PAPPskallar
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Långben: Ja,han har verkligen lagt av .Det luktar:-Jag har ju redan lovat Lekland att jag kommer komma till dem nästa sässe!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Rallarn: Ja FreddAnt får gå givevis. Men nu har vi gjort denna resa med just Freddan och det ser exaxt nästan identiskt ut som säsongen 18/19..
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Bragd-Birger: Du ska fan ha en stor eloge för att du alltid sätter orden på tillståndet.

Tack.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Sputnik: Vi har 2 st tränare som bär huvudansvaret.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Freddan Ante och Molinder kommer vara kvar!

Sedan kommer dom ödmjukt fortsätta leda laget i HA!

Vi ska vara tacksamma…

Gör inte till vanligheten att 3 (tre) (!!!!!) SHL ledare är så pass lojala med fansen och stannar!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
roger_sundsvall: I vilken satsande förening som helst hade det agerats för länge sedan. Kolla på Oskarshamn sparkade både tränare och sportchef första säsongen i SHL. Nu säger jag inte att vi skall vara så drastiska att skicka Nubben i detta nu. Men Det finns inga ursäkter längre, Freddan tack för trogen tjänst, men nu är det nog!

Åker hellre ut med känslan av att Nubben fixat ny tränare för att vända skutan och stt man i allafall försöker på riktigt. Maler vi på som ingenting kommer jag tappa intresset totalt om Freddan spelar ner oss en gång till.

Kommer det ens finnas nån tränare mer i historien som både spelat upp och åkt ur 2 ggr vardera med samma klubb?
Endast Timrå IK är sådana bakåtsräträvare och Nubben lever kvar i tidigt 2000 tal.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Villervalla: Har man spelare som Alvarez å Lodin som inte bryr sig,kolla kroppspråket två spelare som inte vill jobba för laget frågan är hur är de i laget..
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Bragd-Birger: Någon som tar på sig att samla in en namnlista för Freddans och Antes/Molinders avgång samt sätta upp en banderoll nästa hemmamatch?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
jå1: Eller en intervju med Freddan där han säger att laget gjort framsteg och att det är detaljer som behöver filas på. Eller en intervju med Nubben där han säger att spelararknaden är död och att laget har kvaliteter på papperet som är fullgott för att klättra i tabellen.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Vi är nära många matcher tycker vi supportrar men samtidigt är vi inte det. NUBBEN!!!!!!!!!!!! NU JÄVLAR HAR DU MYCKET ATT FÖRKLARA FÖR OSS! först ska man nå playin men reviderar det till 2 lag bakom och nu se vi ut att hamna toksist. Fyyyfaan!!!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Så patetisk, fingertoppskänslelös coachning att man bara kan skratta åt eländet. Alvarez hade varit kickad i början av november senast om han agerat likadant i någon annan SHL-klubb. Här toppar man laget med honom 👍

Och Erik Andersson? Vilken jävla värvning. Hur många HA-centrar hade inte gjort större avtryck än han? Liljegren? Bohm?

Vi har e n center av klass, och det är Hanzl. Men honom kör man skiten ur genom att låta honom köra BP. Vi har inte andra defensiva alternativ? Om dom inte duger, det hade inte gått att värva någon UNDER DOM SNART 5 MÅNADER serien pågått?

Och man fortsätter att plocka målvakten, varför i helvete då? Det är väl lättare att försöka ta ikapp 1 mål med fem man än att ha två upp med 3 minuter kvar?

Och det här jävla dump-spelet...och presspelet...och spelet i egen zon...och målskyttet...och...ja, vad faen har vi som FUNKAR egentligen?

Så sjukt less på att vi slänger bort ännu ett avancemang. Bra jobbat Nubben, och tränartrojkan. Känns tryggt att ha er som kaptener på det här Wasa-skeppet! Hon rätar nog upp sig! Vem kunde ana att det skulle komma vind ute på sjön?

Nä, fy faen. Underbart med ett hockeyuppehåll nu. Händer det inte nåt radikalt nu kommer jag bojkotta skiten tills kvalet. Är ju lite av en tradition att se Timrå åka ur när björkarna börjar få musöron.

HOCKEY ÄR EN JÄVLA SKITSPORT!!!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Puckat: Freddan ryker inte, enda som skulle kunna ske är att han avgår självmant med motiveringen att han inte kan göra mer och tror att någon annan kan hjälpa laget.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Puckat: Jag önskar att jag hade din optimism. Nubben har väl gått ut öppet med att han inte sparkar tränare. Man "jobbar långsiktigt" och "tror på det vi byggt" och andra floskler.

Nog för att tålamod är en dygd men det är andra gången Freddan får chansen att fixa ihop ett SHL-lag och det är andra gången det gått käpprätt åt helvete. Förra gången var ju truppen i alla fall inte SHL-mässig, det visste vi, den här gången har man ju faktiskt hasplat upp lite pengar och rekryterat in spelare med en del skicklighet.

Det är något som inte fungerar i båset. Freddan lyckas totalt suga spelglädjen ur kreativa spelare och misslyckas fullständigt att sätta ett grundspel som funkar. Så fort något oväntat händer ser alla skitnervösa ut på isen. Ingen vet riktigt vad man ska göra när inte alternativ 1 funkar.

Agera.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
The great one: Nästa intervju i st lär vara med madsen och hans tankar om att få lira OS 🤷‍♂️
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Greven: Någon som tar på sig att samla in en namnlista för Freddans och Antes/Molinders avgång samt sätta upp en banderoll nästa hemmamatch?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Asså jag blir ledsen när jag ser detta lag förlora jämt. Hur fan går de till? ! domhär matcherna är skitviktiga och så väljer vi att sätta in Robin alvarez, rena rama benranglet på isen in i pp.

Jag orkar verklgien inte att vi åker ner igen. man mår ju inte bättre av att dif steppar upp också
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Puckat: Säg upp Cmore direkt.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Puckat: Om inte Nubben kan hitta en center så kan han nog inte hitta en tränare, tyvärr.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
HAR klubben nån..karaktär..stake
FREDDAN ska bytas ut
molinder kan dra han oxåå
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Sune: AVGÅ ALLA!!!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Sune: Tack! Ordningen återställd! Gonatt!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Puckat: Då hör vi från dig när nästa säsong av HA börjar
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Sen Lodin vilken jävla diva sätt upp pojken på läktarn där kan han sitta..
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Nånting säger mig ändå att Freddan kommer ryka nu under uppehållet. Om inte kan jag svära på allt att jag inte kommer se en matchjävel till den här säsongen, tar på tok för mycket energi ifrån en
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
pingvin: AVGÅ ALLA.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
pingvin: AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
The great one: Jag vill ha Sunes kommentar!!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Zäta75: kommer aldrig hända, nubben tycker väll att vi har ett bra lag?

ett jävla skämt är vad de är!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
russkiy medved blyat: Att han får va på is är ju helt otroligt,karln har ju 60minuter att bara glida omkring skiter ju i precis allt..Att inte Nubben plockar av han omgående,kan inte va bra i truppen när man har en spelare som skiter i att ta i å jobba med fötter å klubba han tävlar ju inte..
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Timrå IK är världens i särklass sämsta förening som jag har fått bördan att bära kärlek till. Önskar för min egen skull att klubben upphör att finnas så att det inte är mitt eget beslut att sluta följa den.

Varför är vi supportrar maktlösa? Varför är det bara Timrå som inte är intresserade av att ha en SHL-mässig organisation? Varför är marknaden död för Nubben men ingen annan?

Man vet redan hur det kommer att låta, "det var nära men det föll ihop med nyförvärven på mållinjen", förmodligen för att han börjar kolla marknaden någonstans kring lunch den 14/2.

Nej, kommer det inte in minst 2 stycken spelare innan deadline så är det egentligen inte ens lönt att ställa upp med A-laget i kvalet. Skicka nu våra tränare åt helvete, skicka en bönande vädjan till Ulf Dahlén att ta över det här vraket och se till att Nubben aldrig sätter sin fot i närheten av arenan efter denna säsongen oavsett om vi håller oss kvar eller åker ur.

Nu får det vara nog.. Björklövens supportrar kräver en förklaring om de uteblivna resultaten trots att de ligger bra till, varför kan inte vi också tillsammans göra ett uppror?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
russkiy medved blyat: Tycker synd om Rattie att han ska spela i samma lag som oengagerade losers som Alvarez eller majoriteten av våra andra totalt menlösa spelare. Skämskudden åker fram varje match. Känns inte som chansen är så stor att behålla honom med detta skämtlag vi har.
Låst ämne

« · 2287603 · »