1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578023 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08

2287835 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Hörde av en Djurgårdare att de kommer presentera 3 nya spelare snart hoppas det inte stämmer men mera troligt att de inte sitter hjärndöda utan att göra ALLT för att klara ett kval där 50 miljoner står på spel. Dessutom stor chans att de får hemma fördel skiljer bara 7 poäng mellan lagen nu och de har två matcher mindre spelade men det är lugnt vi har ju en fantastisk ledning som kan ALLT +++++++++++
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Zäta75: Lossa Peter Regin från Ambri-Piotta.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
tjobba: Jo glömde Strömberg. Han har varit bra nu efter skadan, en av våra stabilaste backar. Erixon tycker jag varit en besvikelse. Dålig attityd, tveksamma utvisningar och noll fysiskt spel förutom gruffas lite i slottet. Men är ju svårt att sticka ut som en besvikelsen i detta lag, då många varit en besvikelse.. Liljewall vet jag inte varför vi tog med upp överhuvudtaget, sirap under skridskorna. Han är väl okej med puck, dock räcker han inte till då det går för fort för honom i SHL. Men alla ska väl med i Timrå så länge man är en skön snubbe i omklädsningsrummet.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
bar mofftak: tror inte stytelsen är speciellt rädda för att bli sidsteppade. Med lågt medlemsantal, ännu lägre antal närvarande vid årsmöte och obefintligt intresse att ställa upp nya namn för ny styrelse, kan nog styrelsen lugnt jobba med annat än SHLfrågor.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
thorwald: Strömberg och Boyce är väl ändå nyttiga och som jag tycker platsar i ett spelarråd. Liljewall och Erixon har varit kapten. Erixon tycker jag är klart godkänd. Liljewall skadad men man lär inte kickas från ett spelarråd bara för att man är skadad. Hoppas och tror att Pelle Svensson ingår i spelarrådet också.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
pingvin: Det hade varit genuint intressant att veta intresset hos externa sponsorer för att vara med och bidra. Om det är svårt att få intresse från gemene supporter, hur lätt är det att få det från företag? Många supportrar struntar kanske i vad den där tusenlappen i slutänden går till men många företag kräver ju ändå någon typ av motprestation eller avkastning på sitt kapital. Och om det är svårt att vaska fram externt kapital så måste man kanske ta en funderare kring varför det är på det viset.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
tjobba: Du menar ett råd bestånde av spelare som inte gör många glada ute på isen?(förutom boyce?`Klart dom är nöjda med tränarna som precis som dom kan lyfta lön utan många knop.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Nisse1: Jag håller fullständigt med! Finns det inga marknadsmänniskor som kan jobbet? Måste kunna gå att hitta extra sponsorpengar bland företag i Sundsvall med omnejd! Kompletterat med en seriös insamling bland fansen till kampanjen "Vi ska bli kvar - Fansens spelare!!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
The great one: Tror inte Timrå förändrar tränarsidan så länge spelarna har tränarnas förtroende. Och i spelarrådet sitter garanterat Strömberg, Boyce, Erixon, Liljewall och någon fler och det får man betrakta som ett bra spelarråd.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
DenRöda: Nubben o ledningen vinner, dom mår sämst av alla. Grattis!
Om nu existensen i shl ska stavas brist på pengar så kan man ju undra vilken nivå vår styrelse o klubbledning håller. Varför har man inte gjort en enda seriös insamling för att kunna agera. Julkampanjen var ju bland det sämsta man skådat, klubben har fortfarande inte ens redovisat slutsumman. Vi var under förra säsongen med o bidrog till runt 3-milj, för att gå upp o etablera Timrå i shl. Det är väl ganska troligt att man skulle få in en rejäl slant även i år för att överleva i finrummet. Men nu står vi återigen här inför deadline där inte mycket kommer att ske. Nu kör man gratismatchen när det i det närmaste är kört. Timrå ik kan aldrig bli en etablerad eliförening så länge man har en fullständigt inkompetent styrelse o ledning. Det här kommer aldrig att gå och mellanmjölk kommer att råda i många, många år. Passivitet o inkompetens kommer att sänka klubben tyvärr.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Nubben kommunicerar. Min övertygelse är dock att vi börjar med att ta in en ny huvudtränare.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Hur skapar man en ny rubrik numera?

Hade velat satt denna:
”Är det dags för pension för Nubben?”

Efter läst dagens ST-intervju med vår allas nubben så framstår nubben som närmast förvirrad. Uppenbart sitter Freddan,Ante och Molinder säkert även om vi skulle förlora resterande matcher. Han motiverar detta med ”skulle spelarna börja göra mål då?” Samtidigt som han deklarerar att dom vänt på varje sten och citat ”gjort miljoner grejer” samt ”Vore det så lätt att bara byta tränare för att vi skulle börja vinna så skulle jag göra det på en gång”

Hur vet han att det inte skulle göra skillnad när man inte provar det mest elementära om man nu säger sig ha lyft på varje sten!?!?

Kanske hade varit lättare att bryta med en tränare han inte har så nära band med. Kan ju vara en faktor. Sedan att Ante Karlsson får ett 5 års kontrakt även utan att han bevisat något kan ju inte vara något annat än en julklapp från Nubben till Ante. Vem ger ens en coach ett 5 års kontrakt? Utan att ha bevisat något att han är bra för klubben? 5 år (!) sug på den. Hade det varit en Tichonov coach, inte ens då hade det varit försvarbart med 5 år.

Ska vi driva elitverksamhet eller en amatörmässig klubb för inbördes beundran?

Sedan fattar man att nubben är under press osv, men att han även går ut att ingen mår så dåligt som dom som jobbar med detta. Det köper jag inte. Det är att se ned på supportrarna. Jag lovar det finns supportrar som mår minst lik dåligt. Skillnaden är dock att Supportarna inte får betalt utan får betala för att må dåligt just nu.

Förövrigt så undrar man vilka som sitter i spelarrådet? Kan det möjligtvis vara dom som får mest istid? I och med att spelarna är uppenbarligen nöjd med coacharna (enligt nubben). Förstår att en som Alvarez är hur nöjd som helst. Kan glida runt och inte göra poäng och ha en fet månadslön samtidigt som han får spela i alla situationer för coacherna.

Detta måste ju vara förödande för lagmoralen i en grupp. Samtidigt så hör man är var och varannan intervju att man (från spelares håll) tycker att vissa spelare fuskar i situationerna.

Nä det ligger en hund begraven i dagens Timrå IK.
Vad man är rädd för att åker vi ut denna gång så kan det vara förödande för klubben och intresset. Det kan ta lång tid innan vi kommer åter till SHL igen. Känslan är att man inte har vänt på varje sten och gett detta alla chanser för att undvika kval/nedflyttning.

Mest effekt i dagsläget måste vara att entlediga Freddan och Ante. Ingen kan eller får sitta helig i en klubb som Timrå IK. Ingen får bli större än klubben, det gäller även nubben.

Tack för ordet.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
kulltorp: nånstans är det väl vad som redan sker? Timrå IK har svikande publiksiffror och det är fullt logiskt när man inte attraheras av produkten som säljs, dvs. den hockey som spelas. Ju mindre intäkter klubben får desto mer angeläget bör det bli att få till en förändring som lockar folk till matcherna. Det handlar inte om att ”straffa” klubben för att man inte sparkar Freddan, alla fattar väl att man inte kan vaska fram en ny tränartrojka över en helg.

Jag kan ha fel, vi kanske drar fulla hus nu när restriktionerna släpper? Jag tror dock att folk röstar med plånboken och som sagt, inte för att straffa nubben utan för att produkten är skit.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Det är ju så simpelt egentligen, Nubben måste sätta sig ner med tränarna och fråga om dom kan underkasta sig en ny huvudcoach. Nubben måste säga till både Ante och Fredde att dom har varit riktigt bra på sina områden i form av offensiv och försvar, men att han nu ser att det finns behov av att stärka upp med en riktig SHL tränare som varit med länge och kan binda ihop hela den här jävla smörjan. Kan dom inte underkasta sig så får dom lov att gå. För det måste ske en förändring innan dom går ut från detta rum.

Hela föreningen pratar om att spelarna måste visa desperation för att vinna matcher. Nubben då? Han måste också visa desperation av att något måste hända.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Vi måste reagera. Men givetvis ska vi inte sluta stötta Timrå IK.

Alvarez, Lodin, Svensson, Ante, sportchef, styrelse, marknadsansvarig och alla andra som passerar vår älskade klubb är en del av historien.

Dom levererar!

Det är publiken, supportrarna, sponsorerna och alla andra runtomkring som bedömer helheten av leveransen.

Har vi förståelse? Eller inte förståelse av vad som levereras? Ibland tänker vi olika. Vi är också olika.

Vissa spelare och ledare blir hjältar vi aldrig glömmer, andra fladdrar förbi i marginalen. The show must go on. Vi har haft motgångar, vi har haft glädje. Vi har en historia.

Just nu ser det jäkligt jobbigt ut. Allt fler utanför laget ser det.

Exempel:

- Iskalla spelare får mer och mer istid i märkliga lägen. Dyra inköp levererar mediokert. Spelsystem som inte hittas. Mer tombola än analys...

- Tränare som levererar allt fler floskler efter långa förlust-strikes. En sportchef som säger att han missbedömt farten i SHL. En allt mer osynlig styrelse... Listan kan göras lång.

Det är klart vi är oroliga och förbannade.

Nu krävs ledarskap! Nu krävs svarta ögon och framkallande av självförtroende och mod.
Kommunikation! Vi behöver kommunikation! Sluta med strutsmentaliteten.

Vakna Timrå IK! Vi supportrar har ingen lön i pengar från klubben. Men om de som har lön tar ansvar och levererar på toppen av sin förmåga, då ska vi ge allt på läktare och med de pengar vi hetsas att skänka bort. Vi drivs av passion! Även om vi är i botten. Nu saknas fan allt:(
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Håkkybåkky: Bra tänkt. Vill man se förändring i en förening så är det främst hos valberedning och på årsmötet man har möjlighet att påverka.
Finns det något alternativt förslag på ny styrelse från supporterhåll?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Janne Magnusson: äh skitsamma, palla ta en diskussion över en smågrej. Du fattar vad jag menar iallafall. Nu taggar vi till leksandsmatchen Janne! Ha en bra dag på jobbet. :)
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
kulltorp: Exakt så. I denna röra av ilska och frustration försöker jag fråga mig själv vad konsekvensen av mina handlingar blir.
Töntigt och klämkäckt? Ja kanske. Men om svaret defakto är att jag kan påverka säsongens utfall positivt genom att fortsätta stötta och gå på matcherna/swisha så kommer jag fan göra det.

Däremot så kommer jag sitta på årsmötet och framföra mina synpunkter om vilka förändringar som jag tror är nödvändiga. Eftersom det är glasklart att vissa saker verkligen behöver förändras.

Sedan finns det säkert de som drar en annan slutsats och tänker att bojkott leder till nya tränare och därigenom en räddad säsong. Och jag har full respekt för dem som verkligen tror på den här linjen, även fast jag inte håller med om den(av olika anledningar).

Men min övertygelse och uppmaning kommer fortsatt vara att stötta i den mån som man kan
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
kulltorp: Vore fint om det blev presskonferans på Fredag och man meddelar att han den där.. va hette han nu.
Huvudtränaren iallafall får kicken
🥂🥂🥂🥂
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Håkkybåkky: Jag håller med, all respekt för all frustration. Men att sluta gå på matcher och sluta stötta gynnar ju ingen.

På nåt sätt så får vi plocka fram leksingen i oss, det verkar ju löna sig i längden.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Janne Magnusson: Fast man kan väl både vara kritisk och stötta Timrå?
Det som både spelare och ledare vid åtskilliga gånger framhävt som den viktigaste anledningen bakom vårt framgångsrika hemmaspel är publiken.
Om vi nu skiter i att komma på hemmamatcherna är det som att göra vårt yttersta för att skicka mer Timrå i kvalet och därefter HA. För att ens ha möjlighet att hålla oss kvar kräver det grymt hemmaspel resterande matcher, och där är vi en stor del i det.
Jag resonerar såhär: jag är less som fan på situationen, trött på att ha ångest hela säsongen igenom och tror inte alls att nuvarande tränarkonstallation är rätt väg framåt.

MEN, jag kommer göra allt i min lilla makt för att stötta Timrå för att kunna hålla oss kvar, och därefter hoppas på/kräva förändringen nästa säsong. För jag ser mycket hellre att vi gör den förändringen i SHL än i HA…
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
russkiy medved blyat: Du skrev i "Vi" form, antog att du menade den stora massan? Det handlar egentligen inte om att spy galla, alla här älskar Timrå lika mycket som du gör. Och vi vill alla klubbens bästa och att vi ska stanna kvar i SHL. Det brinner i huvudet på många, även i mitt. Man skriver saker i affekt som kanske inte är genomtänkt alla ggr. Det ska gudarna veta.! Men håll med om att nåt måste göras nu? Får dom här två tränarna fortsätta så är det raka vägen ner i HA. Även om dom skulle vara bra tränare så tror jag att just i dagens Timrå har dom tappat det här. Nollställ laget med en ny röst det tror jag skulle kunna rädda laget från nedflyttning.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Pano : bombom är chefsscout för Columbus fick toppjobbet han ville ha i NHL så den blir svår
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Janne Magnusson: jag pratade för mig själv, ingen annan. Ni andra får spy så mycket galla att hjärtat stannar. Men jag kommer stå mitt lag kärt oavsett resultat. Gäller att tänka snäppet längre, för här påverkar jag ingenting. Det gör jag på plats både hemma och borta, stötta laget i vått och torrt. Vi ska bannemej stanna kvar!!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Nisse1: Känslan är ju att det är ekonomin som ligger oss till last.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
russkiy medved blyat: nya tag mot Leksand, nya tag mot nästa match osv osv...tills vi åker ur SHL. Jomenvisst..bra så. Gilla läget, och stötta och stötta och köpa biljetter, köpa halsdukar och tröjor. Köpa cmore abbonemang för dyra pengar. Och ALDRIG ge kritik till klubben.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
thorwald: Värva Wallson så slipper vi honom..
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Nu släpper vi dem här. Trots att huvudet brinner med kritik och elände så kan vi inte mycket göra åt situationen. Jag har inte hållit i Timrå sen jag tog mina första kliv här på jorden för att trycka och se det negativa hela tiden. Vad tjänar man på att spy galla här inne? Nä nya tag mot leksand. Framåt timrå!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Villervalla: Josef Bombom är väl ledig, gick ju bra förra året!?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Nisse på Mon or: Perra har aldrig imponerat på mig, vi hade han en gång förr också... Självspelande pianon fixar ha, inget mer, en usel tränare.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
thorwald:
Varför inte Peter Andersson?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Villervalla: läs vad jag skrev...den typen av tränare med rutin från kval, men med hårdare nypor...
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
En ung och hungrig tränare som vill bevisa sina kvaliteter i SHL. Alltså någon liknande Martin Filander skulle jag vilja kom in. Tror man får leta i juniorled eller bland assisterande tränare. Går nog hitta fynd, men är så dags nu när det är brådis.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Nisse på Mon or: Jo han är ju bra....
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Villervalla: P Jonsson..Perra...
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Nisse på Mon or: P Jonsson (du menar Johansson?) och R Melin, tillåt mig tvivla. Det som behövs är någon som kan peppa och få igång grabbarna och det tror jag JH kan göra. Jag tror Ante kan göra saker när han inte är bakbunden av Freddan.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Villervalla: vad kan Ante K tillföra som headcoach? Han har satt försvarsspelet under flera säsonger utan att sätta det. Den mannen har jag noll förtroende för. Jonte H har väl noll erfarenhet av ledarjobb. Det behövs en coatch som har varit l liknande sits förut. Som R.Melin och P. Jonsson fast kanske med hårdare nypor än dessa.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
thorwald: efter förra SHLsejouren meddelade ju styrelsen med Backlund i spetsen att det fanns viktigare saker än a-laget. Ex.vis ett damlag och sociala aktviteter. Inget ont om detta, men redan då såg man ju prioriteringen. Om man skulle ramla ur SHL igen, finns det då ekonomi att fortsätta med damlaget? Angående den operativa verksamheten, så sa väl Backlund nåt om att om Nubben behövde mer pengar till värvningar så skulle han komma till styrelsen? Torines roll i detta?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Zäta75: Nope, inget aktuellt just nu iaf.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
luffaren: Luffaren. Du skrev för ett tag sedan "snart kommer frälsaren" Någon mer info om detta? Ny spelare på väg in?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
RasmusVS: Jo jag vet det, jag skrev "vad det verkar som."
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Nubben" har nära dialog med spelarrådet, som representerar gruppen, och menar att spelarna själva fortfarande känner förtroende för tränarna.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Villervalla: Vet du, jag tror inte någon vet vad Molinder gör. Inför säsongen sas det ”Individuell träning”, i media visste han inte själv och jag har inte hört något nytt kring det sen dess.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Sputnik: och Erixon är hans största vapendragare utanför ledarkartellen…

Ingen matar puckar så effektivt i sarghörnen som honom! Haha.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08 Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Nisse på Mon or: Självklart har dom det. Men Torines ansvarar som VD för den operativa verksamheten och där ingår A-laget med Nubben i spetsen. Funkar inte verksamheten så är det givetvis han dom kommer rikta in sig på först och främst. Den sportsliga delen har en budget och den basar Torines över(där ingår även Nubben), så styrelsen har inget med den biten att göra, inte direkt iaf.

Min känsla är väl att det saknas professionalism rakt igenom och styrelsen är väl ungefär lika nöjda med att hittat Torines som Nubben är att ha hittat Freddan. Det sportsliga kommer med andra ord i andra hand så länge alla är nöjda med varann så kan allt rulla på. Själva kärnan med ungdomsverksamhet osv kan bedrivas som vanligt. Mycket av cmore-pengarna gagnar inte dem utan det går mestadels till spelarlöner så det där med SHL är mest ett lite kul äventyr som inte spelar så stor roll hur det går. Det är väl sunt att föreningen inte svävar iväg, men samtidigt så märker man att det inte gjorts många knop för att bli en mer proffsig förening. Vi är ljusår ifrån satsningen under 00-talet(som även var framgångsrik stundatals må tilläggas)
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
kropps språket när spelarna gör mål
mest lättnad...ingen glädje...då ere illa
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
thorwald: vad ska styrelsen ha för funktion om inte beslutanderätt vad gäller föreningen? Om styrelsen säger nej, får inte Nubben en krona att värva spelare för.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Man kan tycka vissa klubbar sparkar tränare lite väl lättvindigt, det håller jag med om, men ärligt talat kan det inte vara bra att få fräscha ögon som kan se på laget utan förutfattade meningar? Någon som vågar bänka iskalla divor och spelar dom hetaste spelarna. Någon som klarar av att matchcoacha och ställa krav på att spelarna skall köpa sina roller(ja spelarna måste ha olika roller och alla behövs i ett lag). Någon som kan styra upp det sjunkande skeppet.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Greven: Det som behöver göras enligt mig och det ekonomiska är, sparka Freddan, låt Ante ta över, om rykten är sanna, Jonte H som ass och låt Molle sköta (det som verkar idag) analys och statistik.
Låst ämne

2287835 · »