1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581390 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21

2587556 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Patrick Polly: Trådanarki råder ser jag så jag tar väl det här; Vet inte om det noterats men Nubben blir tydligen kvar i HV tillsvidare iaf
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Jag lider med Monten och även med Nubben. Det lilla jag hört om Monten är att han var uppskattad som J18/J20 tränare. Det kanske är där han är som bäst?

Måste vara otroligt tungt att få kicken två gånger för samma typ av jobb.

Att Nubben vågade chansa, för det måste man ju ändå säga att det är, med Monten tycker jag var en onödigt stor risk med tanke på fjolårets tränarkaos i HV.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
eltifoso: "å hela den biten"
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Kerstin_k: inte jag. Lyssna på intervjun och gör din bedömning.
sverigesradio.se/play/artikel/8481010
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Kerstin_k: Så tolkade jag det också igår när jag läste intervjun i expressen. Styrelsen fattar beslutet, men de hade såklart pratat med nubben innan styrelsemötet

” Det är ytterst styrelsen som tar beslutet. Men det är klart, jag blev tillfrågad också, så är det. ”
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
2magisk: Aha, där ser man. Tyckte jag läste att han inte var med.

Sa han i radion att han tyckte att det var tjänstefel att ställa Montén i båset? Eller är det du som tycker det?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Kerstin_k: Nubbem sa i radiointervjun att det var han som tog beslutet. Det hade varit tjänstefel att ställa Monten i båset.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
kulltorp: Monten är sämsta tränaren ever! Mycket väntat beslut.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
kulltorp: En del svaga spelare dock, Tikka, Brattström, Tedenby, Önerud, Maalathi, Stakkestad. Bland annat. Centersidan överlag rätt svag.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Rip Kirby: ja men av de där 1507 NHL matcherna så står Strålman ensamt för 938!!!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
kulltorp: Jag misstänker att det ibland är Nubbens tjurighet som fäller honom. Han ville väl visa att Montén var ett bra val senast.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Rip Kirby: HV:s trupp ser jag inga större fel med. Många tippade också HV högt i år.
Men Montén kan sänka vilket lag som helst.
Det skulle inte alls förvåna mig om HV är med i ett slutspel och blir farliga till våren, om tränarfrågan löser sig bra.
Tycker Nubben ofta tar sunda beslut, men jag kommer aldrig att förstå hans val av Montén. Om han så vore den sista människan på jorden ;-)
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Rip Kirby: Den rutinen består av bäst före har passerat men smaka gärna ändå
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Rip Kirby: Man kan ju faktiskt tänka att det logiskt borde funka så. Detta är dock samma säsong som FBK vann SM guld senare på våren senast..
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Barkborren: Hyfsat med rutin i HV ändå. Det ska inte gå att förlora med 0-8 i SHL, o a v s e t t om det gäller hemma- eller bortaplan!?

Detta gäller förstås om laget har ett grundspel som faktiskt fungerar. Nog enda lösningen att Tomas "blunda och peka" Montén fick respass.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Barkborren: Nubben återigen inte delaktig i beslutet att sparka huvudtränare. Man kan säga mycket om Nubben, men ingen kan säga att han inte är principfast.

"Jag sparkar aldrig en huvudtränare". Sedan får styrelsen göra det.

Hoppas verkligen att Nubben får ett värdigt sorti ur den soppa han själv kokat åt sig. Montén som huvudtränare måste ha varit antingen härdsmälta i huvudet eller så fanns det absolut ingen annan att få tag i. Dömt att misslyckats var det i alla fall.

Jag hoppas verkligen att Nubben lägger ner om (när?) Han får sparken och skriver en bok om sina år som sportchef. Måste finnas HUR mycket roliga berättelser som helst därifrån.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
kulltorp: Tror mycket att Hv måste inse att hockey sverige har utvecklats. Man kommer inte ligga topp 5 bara för att det står HV på tröjan.

Tror inte att tränarsidan kommer ändra nånting för dom då truppen är alldeles för klen, speciellt målvaktssidan där det är två st såll.

Bättre ta klivet ner i HA, avveckla Huskvarna Vamoz och starta upp som Råslätt IF
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Fyboda: Med Sundh fortsätter Timrå spöka i kulisserna, om än han numer är betydligt mer förknippad med HV.
Hoppas lugnet lägger sig för er i Vätterns sydspets.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Sputnik: Om Lindbom ännu en gång kommer in och strukturerar upp spelet, behöver man verkligen kolla nån annastans efter tränare då? Beroende på om Lindbom vill bara tränare förstås.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Pinaceae: Det blir delat ledarskap. Freddan,Sjödin, Melin och Perra. Varför bara en som uttalad ledare? 8 ögon är mycket bättre än 2!!!!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
UbbeNils: Vi kan ju inte vara djävlig, bara hoppas dom får ihop det.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
SMÅLAND: lugnt.... dom har match redan på tisdag, så då kommer nytändningen sen är dom tillbaks i samma hjulspår igen lagom till matchen mot oss på torsdag.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
JD: Absolut, åtminstone till på fredag.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
kulltorp: 12/13 - 0 är siktet inställt på!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Äsch de blir torsk för hååvee på tisdag sen så bryter dom trenden mot oss på torsdag.

Vi hjälper lag bryta deras negativa trender de är sen gammalt
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
eltifoso: Där ser man! Så var det.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Sputnik: Lite otur för oss att det händer nu, iom att vi har dem i nästa match.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Pinaceae: Han höll Forshaga kvar i div1 västra
Sen la han av igen, hörde en nyinspelad intervju med honom på VFsportens Pod

För HV S del tror jag Pennerborn ligger närmare, hans lag går apkasst i Österrike
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Linnbladh ta över HIV71 å vi får torsk mot dom i Sydkraft på torsda!!
Fy fan va surt sa Rut!!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Hahl Bundy 2.0: Hur gick det för Perra? Han skulle ju kvala kvar någon värmländsk klubb i division 2, tror jag.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Pinaceae: Tycker att HV ska gå all in på Perra! Vad kan gå fel liksom?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
JD: "
Ett förhastat beslut kan jag tycka. De borde ha väntat en vecka till åtminstone.
"

Det här uttalandet gäller Djurgården. Byt ut vecka med säsong.
Garpenlöv kommer kunna få till de insläppta målen, kanske öka lite till.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Ett förhastat beslut kan jag tycka. De borde ha väntat en vecka till åtminstone.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Sputnik: Tommy Sjödin?
Han igelkottstränaren som lyckades få MoDos fröjdigaste spelare att fly?

Nej, nu vet jag!
Roger Melin!

When in doubt, always Melin.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Pinaceae: Den lösningen kan nog ligga nära sanningen ändå. Spännande att se vilken tränare de lyckas hitta bara.
Det lär väl bli nått gammalt ess som skall rädda dem kvar, sen får de väl signa nån till nästa säsong med ett mer långsiktigt tänk.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
kulltorp: Ja det blir intressant att se hur de löser denna soppa, helt klart.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
kulltorp: "Finns nog inget lösning akut med att sparka sin sportchef under säsongen. Gissar att han får sina bullar varma senare."

Fast värvningarna inför nästa säsong börjar ju redan nu. Tror att Nubben kan få gå när de hittat en ny tränare. Sedan får Lindbom leka tf sportchef till dess att en ny sådan ordnats.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Sputnik: Man kanske gör det till en värdig sordi av respekt för Nubben.
Hur man nu ska lyckas med det?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
kulltorp: En intressant detalj är att när artikeln först publicerades hade Aftonbladet en bild på Oscar Sundh istället för Lindbom.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Sputnik: Detta svaret av Lindbom var ju en aning luddigt dock.

"Har du pratat med ”Nubben” i dag?

– Vi har en dialog hela tiden.

Han fortsätter leda det sportsliga framgent?

– Han är tills vidare, ja."
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
kulltorp: Tror som dig, Nubben lär ryka tills efter säsongen, det bästa är väl för HVs del att de hittar en ny sportchef i lugn och ro. Jag har svårt att se att nån tillförordnad utan erfarenhet kommer göra nått jättemycket bättre jobb i det kortsiktiga.
Nu stoppar man den värsta blödningen med att Montén får gå i allafall.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
TD: Finns nog inget lösning akut med att sparka sin sportchef under säsongen. Gissar att han får sina bullar varma senare.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Monten får sparken Lindbom ner i båset
Hur blir det ned Nubben?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
UbbeNils: Monten ute, Nubben ?
Låst ämne


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Fyboda: Ok, förstår att ni har det tufft
Hoppas ni får tag på nån eller några som kan få ihop laget som en grupp och jobba för varann. Även spelarna har ett stort ansvar i detta elände.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Fyboda: Vi må ha sågat Nubben härinne, men jag vågar också påstå att han är en rätt stor del i att vi har just dessa hemvändare och andan i föreningen. Han har gjort väldigt
mycket för oss, ställt upp när vi var på ruinens brant och jobbade i princip gratis.

Med det sagt så tycker jag det visat sig det jag befarat och haft som kritik mot Nubben på slutet i Timrå.
Han är inte jättemodern alla gånger och har nog sin bästa tid bakom sig.
Han kan i stort ändå se tillbaks på en fin sportchefskarriär. För nu tror jag den är över om han får gå från HV.

Men jag tror också att det tyvärr är rätt att ni skiljs åt, Monten var ett riktigt felsteg till att börja med, det slår tillbaks på Nubben.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Nisse på Mon or: Hej! Vågar påstå till 99% att ryktet är sant, vi har många källor här som säger exakt samma sak, imorgon ryker Nubben och Monten, och firma Timrå är ett minne blott i Jönköping. Man är ju inte lite Avis på erat fina lag och andan i klubben sen den dör dårpippin lämnade. Kommer bli en pissig höst i Jönköping, men det får det väl vara värt så länge vi gör oss av med dessa två spektakel!

Ha en fin kväll!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
mikenomad: Länk?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Rykten, vad det nu är värt, säger att Nubben fått sparken på förmiddagen i dag tillsammans med Montén. Oscar Sund blir tf. sportchef (detta låter ju i.o.f.s. märkligt). Tydligen Husqvarna Garden som ställt krav som huvudsponsor. Många nypor salt på detta.
Låst ämne

2587556 · »