1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

SAIK-TIK 070109

« · 812744 · » Till forumet


Sv: SAIK-TIK 070109
Röda Tallen: Varför skulle han åkt på 2+2. Han slår upp klubban och får den fasthållen. 2 minuter åt vardera spelare.
2 minuter för hakning TIK och 2 minuter fasthållning av klubban SAIK.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Tycho: Håller med...var det ingen som såg att det var trekvart efter avblåsning. Det är då det är som farligast, när spelaren slappnar av.

Avstängning om du frågar mig!
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Röda Tallen: Samtidigt är det ju lite som Tycho är inne på att SAIK-spelaren håller fast hans klubba. Men visst. Det var ju inte särskilt konstigt att han tog ut Svensson.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Lag M 3p 2p 1p 0p Mål +/- Poäng
1 Brynäs IF 3 3 0 0 0 9 - 4 +5 9
2 Timrå IK 3 3 0 0 0 9 - 4 +5 9
3 Djurgårdens IF 3 2 1 0 0 10 - 4 +6 8
4 Linköpings HC 3 2 0 0 1 14 - 11 +3 6
5 Färjestads BK 3 2 0 0 1 12 - 10 +2 6
6 HV 71 3 1 0 1 1 8 - 7 +1 4
7 Frölunda HC 3 1 0 1 1 7 - 9 -2 4
8 IF Malmö Redhawks 3 1 0 0 2 8 - 9 -1 3
9 Skellefteå AIK 3 0 1 0 2 5 - 7 -2 2
10 Luleå HF 3 0 0 1 2 5 - 9 -4 1
11 Mora IK 3 0 0 1 2 8 - 16 -8 1
12 MODO Hockey 3 0 0 0 3 6 - 11 -5 0


Synd på bokstavsordningen, annars ser den extremkorta formtabellen för sista tre omgångarna riktigt bra ut.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Långben: Samtliga 5 spelare var ett tag bakom förlängda mållinjen(eller bra nära iaf).
Robban gör en långsväng efter kanten och Sundh är mer rädd för backen på blå än det framför mål. Kollektiv kollaps!
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
lincoln: bortskämda med att torska skitmatcher ska det givetvis va
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Första två perioderna är inte godkända. Förutom ställningen då förstås.
Tredje perioden blir en klar förbättring. Men det kanske också har att göra med att Skellefte svarar för en riktigt usel period.

Backlund, Sundh, Nyllet, Robban och Ryno bra. Mycket tråkigt med Regin!
Backsidan överlag ganska jämn. Niskanen gör en godkänd debut. Ska bli mycket intressant att se hur han klarar av tempot på torsdag. Kommer gå lite fortare då. Men jag har goda vibbar av att han kommer att stabilisera upp vårt försvar på ett tydligt sätt.

Lärking bör tänka nyktert och städat efter denna säsong och lägga pipan på hyllan. För gott.

Det är så underbart att vinna när det är mellandagsrea-hockey på isen. Att vinna utan att vara på tårna är något som jag blir extra glad över. Att ta vara på chanser har ju aldrig riktigt varit vårat kännetecken om man säger så. Gud så skönt.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Precis!!! Vi är så bortskämda med att vinna skitmatcher att vi glömt hur skönt dessa treor är att räkna in. hur många såna här treor har J.Jönsson, R.Sundin och J.Davidsson räknat in de senaste åren????

Näe, skööööööööööööööönt med en grisseger. Fan, jag tyckte SAIK var apvassa på rillerna i två perrar. Sedan var de helt borta i tredje. Den ägde vi verkligen.

Hörde ni deras coach efter matchen. "Näe, det går inte att gå runt på tre kedjor, det håller inte i elitserien, vi orkar inte...bla blka bla".

Jag säger bara.... HA!!! Har vi gjort halva serien!!!!

Forca TIK! Vi är tillbaka!!!

Plus till hela J. Anderssons line!
Plus till Wargen, Svebba

Resten mediokra... men skit i det! Grattis till oss!!!
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Tycho: Ja men Svensson borde i så fall åkt ut 2 + 2. Sista tvåan för totalt onödig utvisning :)
Fattar inte farför han skulle upp med klubban och haka där. Fanns ingen anledning. Riktigt dåligt.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Långben: Ja det var dåligt agerat vid båda målen
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Långben: Absolut.
Menade bara på att dessa segrar smakar så oerhört bra, när man inte presterar spec. bra hockey, och ändå vinner.
Nu krossar vi VF på Torsdag.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Tycho: Och Johan Andersson har ju kontrakt som gäller över nästa säsong också! Mumma!
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Tycho: Jag reagerade också över tacklingen som gjorde Regin indisponibel. Den var EFTER avblåsning, ändock kommenterade kommentatorerna att tackling var bra - en riktigt bra tackling till och med.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
matte1: DÅ JÄVLAR GÖR RYNO 5-6 POÄNG GUD VAD SKÖNT det skulle vara ;-)
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
matte1: Jag Tyckte Ryno var bra idag
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
TIKEUNDERBART: alla är ju glada för att vi vann!om man nu får ge lite kritik,är att yxan wernblom får stå så där helt fri å göra mål är ju för dåligt!backarna går ju bort sig fullständigt bakom målet och en forward!backlund lämnas ju helt ensam!!!
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Tycho: Tillägg: Riktigt dålig match!
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
timrå_ik: Johan Ryno kanske var tam idag, men på Torsdag kommer han att vara het som en kamin! Skulle nog vara kul för honom att få göra en kanonmatch mot frölunda.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Tyckte tacklingen på Regin var riktigt ful då den var långt efter avblåsningen. Säger bara PA Lundström.

Svenssons utvisning före 1-1 målet borde ha varit 2 minuter för varje lag då svensons klubba vart fasthållen så han inte fick lös den.

Sundhs utvisning för tacklingen på Wernblom tyckte jag var felaktig.

Lärking var riktigt dålig. Åt båda hållen!

Johan Andersson ska vi tacka för 1-0 målet. Vilken spelförståelse mannen har. Från tiggningen av pass till levereringen. Världsklass!
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
timrå_ik: dom ända godkända är hmm svårt att säga ingen var egentligen bra, backe såg väldigt darrig ut snubbla bakom mål och gjorde väldigt svåra grejjer med pucken ,men backe är godkänd om man glömmer det och så robert carlsson vilken slit varg fick hoppa in reserv som center och fixa det utmärkt, sen var vell dom andra ganska TAMA johan ryno nja så där
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
tjobba: CArlsson också. Han var bra som center.

Han lär få spela det på Torsdag också istället för Regin.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Mycket gnäll. En sån här kväll då man vinner med dåligt spel osv ska man njuta och se framåt bara, Oscar Sundh, klart piggast enligt mig.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Batman: Va skönt #12 är tebax, nu är det mer hopp än förtvivlan. Har sett min första match på webben, kul, man hänger väl med, HD va nu de ä. Det här firar jag med pepparkaka, blå stilton och en hutt torr sherry. Yippi!
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Laken: Niskanen var godkänd, hade en målchans dessutom..Måste ge honom fler matcher helt enkelt.

Ett extra omnämnande tycker jag Nylander, Sundh, Wennerberg och Svedberg är värda. Det får räcka så ;-)
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
dr-nix: Det är väl Lärkings jobb att positionera sig så att han kan göra en korrekt bedömning. Det hände ju i spelets centrum så han kan inte ha missat det. Klarar han inte positionering så är det pensionering.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Laken: Det var väl egentligen ingen som förtjänade ett extra omnämnade ikväll. En blek och tråkig match. 3 Snygga mål gjorde vi i alla fall. Vår defensiv var helt okej och Niskanen stod för, enligt mig, en godkänd insats. Spelade enkelt och stabilt.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Härlig match av Robban som fick kliva in som Center då Regin klev av (tror inte det är så jätteallvarligt, en mild hjärnskakning är det värsta jag kan tänka mig). Niskanen var också stabil, helt okej värvning av Nubben.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
dr-nix: jepp varför är det alltid vi som får den där jävla lärking han är ju sämst av alla en gång dömde han utvisning på timrå när brynäs åkte in i sin egen målbur för han tog för snäv sväng ,då trodde lärking det var timrå som haka så jävla sämst B.O.R.T MED LÄRKING FÖR FAN
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Är på jobbet.
Vilka förtjänar ett extra omnämnande ikväll? Hur var Niskanen?
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
GävleLasse: jo men till Lärkings försvar ska det sägas att även jag tyckte tacklingen inte såg ren ut, det var först i replayen man märkte att den var ren (iaf från min sida)
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Kerstin_k: Säg inte så... Han såg groggy ut, men det var ju långt ifrån en sån smäll som Sanny fick.

Sanny var övrigt riktigt bra idag.


3 jävligt sköna poäng. Nu ska vi titta uppåt i tabellen igen.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Skönt med 3poäng men det var inget skönspel från Timrås sida ikväll, man hade lite tur ibland (det var flera puckar som med lite mindre flyt kunnat smita förbi Backlund) Men man måste ju ha tur ibland också.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Hälge: Ett skär och en klockren axel renderar i utvisning. *suck*

Lärking kan lika gärna börja döma curling med tanke på hans bedömningar.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Hälge: det var den sämsta matchen timrå spelat sen dom kom upp i elitserien fy fan vad dålig dom var det var bara resultatet som glädje mig så "lill kenta" håller med
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Wernblom är en härlig fighter på isen. Han skapar känslor den mannen. Sämre av Lärking att ta en utvisning för den tacklingen, tycker jag.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Gudarnas vad skönt med ytterligare en vinst och avancemang i tabellen. Spontana åsikter och tankar om Niskanens debut? Själv tyckte jag att han spelade lugnt och säkert, visade inte upp sig så mycket. Men en helt okej insats, han kändes i alla fall ganska säker bakåt. Gick bort sig en gång vad jag såg, men i övrigt tyckte jag han skötte sig.

Nu hoppas jag bara att det inte är värre än en redig smäll mot Regins huvud. Men med vår tur...Tja, ska vi säga att han blir borta ett halvår?
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
mikenomad: Ryno ska köra över VF, i friläge efter friläge, och ta hem segern åt Timrå. Och sen vill inte VF ha tillbaka honom. Bäckman ska gråta!
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
timrådynamiten: Och han som ska vara så tuff, är ju värre än tjecker, kastar klubban och sig själv och flänger med armarna och håller på..pinsamt att inte palla tacklingar, men det var väl det NHL visste, kan inte ha en grinfjolla där över.....pinsam jävel!!!!

Fan vad skönt att killarna fixade segern.....
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Jean1: Tokskönt att vinna, inte lika skönt att hjärtat höll på att hoppa ur kroppen på mej :)
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
arf: Det känns bra att gå om Brynäs; om än ack så litet.
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
arf: Klart han får...varför skulle nån sån klausul existera?
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
jag unnar inte wernblom att göra det där målet filmning det hör till fjollbollen och inte i hockey, han får ta fram skur moppen igen och den randiga tjolen

men men bra att timrå höll i där uppe och tog tredje raka vinsten
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
iggy: Och jag tänker på hur mycket jag har i månaden;) (inte roliga tankar)!
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Jean1: Jisses...min förmåga att onda fram motståndarmål är otäck! Att jag aldrig lär mig...men nu gick det vägen ändå! :-)
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Jean1: Får Ryno spela mot VF? Eller får han inte spela mot "sitt eget" lag?
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
Jean1: Fjärde plats! Andra plats inom skotthåll!
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
mikenomad: Äh...tre säkra ikväll! :-)
Jajjemen, tre säkra!
SKÖNT
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
usch vad dåligt backspel!men kul att vi tog en 3a!
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
iggy: Yeeeess, äntligen !!! F*n va skönt .
Kommentera

Sv: SAIK-TIK 070109
mikenomad: Phuuuuu!
Kommentera

« · 812744 · »