1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581690 inlägg · 6215 ämnen

SAIK - Timrå IK 2007-11-03

« · 936937 · » Till forumet


Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Frella: Visst var det flera minst sagt onödiga utvisningar backarna tog men problemet tycker jag är fortfarande långsamheten på rören hos just backarna åtminstonde 4 av dom o då tar de också utvisningar när dom inte hinner med i svängarna...
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Skarin: En bra bortamatch där vi tyävrr inte har orken att ta oss in på mål. SAIK spelar riktigt bra i egen zon. Sen gör det ju sitt till att Finnkedjan inte alls kommer upp i nivå, lite snurr blev det ändå då Regin kom in istället för Andersson i andraformationen.

Men så länge samtliga backar spelar med en intelligensnivå i nivå med P-Å Skröders så får vi det jobbigt att vinna matcher. Det går inte att ta skitnödiga utvisningar hela tiden!
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Jag är ändå hyfsat nöjd med insatsen. Det är väldigt, väldigt små marginaler. Tyvärr drar vi på oss två raka utvisningar i andra perioden då det är vi som styr och ställer det mesta. Det fanns lägen där som borde utnyttjats bättre. Det var lite olyckligt. Första perioden är helt ok på bortaplan, i en match siom faktiskt är ganska bra med högt tempo.
Sedan när allt ska avgöras i tredje perioden blir det återigen för många utvisningar. Det håller ju allt som oftast inte som alla känner till.
Finnkedjan var vår sämsta enhet ikväll. Riku Hahl gör en av sina sämre insatser i Timråtröjan och tappar helt bort sig vid avgörande 2-1 för SAIK. Förlorar också nästan varje tekning och hade problem att få igång kedjan. Hade dock ett riktigt bra skott i ribban.

Men, men. Vi hade lägen, men tog inte vara på dem. Marginalerna är små i sådana här täta, jämna matcher. Väldigt tråkigt att vi inte kunde få ett litet, litet glapp i tabellen inför uppehållet. Men det är bara att jobba vidare, fast ännu hårdare.

Övrigt att notera: Vilket tryck det var i hallen. Måste säga att jag blev imponerad över inramningen.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Det var en ok match och TIK var det bättre laget, inget snack. Tyvärr är det en grov markeringsmiss av vår kejsare som sänker oss. Hahl stod rejält på hälarna där. Förstakedjan var överhuvudtaget relativt blek idag och då har vi svårt att göra mål. Hedström och Marttinen klart bäst och nog såg det ut som att fjärdelinen förtjänar mer speltid framöver.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
adde_1337: Du har inte många rätt nu :)
Cred till SAIK och deras defensiv och till en målvakt som bara växer i mina ögon.
++++ till Sanny som tog fighten med Jimmie och då fick vår gode capitano in ett par rejäla smockor på glappkäften :)
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
fighter: mh 3:a långt ifrån topp, men kan värkligen Challe får så j*vla mycke mer ordning på detta! just nu ser det HEMSKT ut så fyyy F*N
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
fighter: Jag håller med dej helt och hållet!
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
AndersN: Det som oroar är om Challe har rätt erfarenhet att styra årets lag, han verkar ju inte få dom att fatta när dom underpresterar, som matcherna mor Luleå och Brynäs, har han den rätta pondusen?

Det är ju verkligen ett lyxproblem vi har i årets TIK och något vi inte är vana med, men hur fan ska vi få fram att detta inte duger med den kapacitet laget har.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
uhahl: jonte kan ju inte släppa pucken ge han en hel hink med puckar!haha.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
MB: ähh vi ligger 3:a efter 17omg,och det trots att vi är långt ifrån på topp,får vi bara vara något sånär skadefria och få spela ihop kedjorna så kan det bli bra i april 08.


uddamålsförlust borta mot skelefteå är inget att skämmas för.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
dr-nix: Ja det är den tanken man har haft i upptakten av denna säsong. Man har ju vant sig med ett Tik som satt full fart framåt och tvingat motståndarna till misstag. Idag igen känns det som att vi inte är riktigt "där" med flipp-pass hit å dit, ointresserade rentav.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Challe sa inför säsongen att de skulle jobba på målskyttet,tycker att det har blivit sämre,trots att vi har fått in vad som skall vara spetskompetens.
Regin har försvunnit totalt,Jonte är för puckkär ja det ska alltid vara så snyggt spel,nä rakt på ska de va inge krångel.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
MB:gäller ju att få igång stjärnorna!lyckas inte det så ser det ju ut så här.kom igen challe nu få igång skridskoåkningen på grabbarna!öka farten släpp på handbromsen!
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Vart är det hårt arbetande Timrå vi har sett dom senaste säsongerna, jag vägrar tro att det bara är Kenta som kan få fram det. Får man fram dom takerna i årets Timrå blir man svårslagna (det skulle förbättra försvarsspelet också inbillar jag mig).
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
MB: precis så upplever jag laget,oinspirerade halvhjärtade insatser nästan hela tiden. Vi har 2st landslagskedjor och det märks bara 5-10min per match max
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Challe har saker att jobba på helt klart. Laget jobbar inte tillräckligt hårt. Vi saknar Hallin, själv inbillar jag mig att det är Oscar Sundh som ska ta hans börda. Det måste komma fram mer spelare i laget som kämpar, åker skriskor och är allmänt jobbiga för motståndarna. Dvs. man måste nöta ner motståndarna lite så spetskedjorna får det lite lättare att komma till lägen.

Försvarsspelet håller dessutom inte, kämpartakterna kommer nog fram i ett slutspel tror jag men med det försvarsspel Timrå visar upp kommer man inte långt det kan jag lova er.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Jag vet inte, men årets Timrå känns jävligt bekväma och passiva, undrar om det är någon medveten taktik att bli sämst fyra och sen explodera i slutspelet men så kan man ju inte spela.

När årets lag trampar på så hänger inget lag på, så är det bara, men varför händer det inget inom laget när dom spelar så jävla oinspirerat, ingen skriker i pausen, ingen blir förbannand, rycker lite på axlarna när dom underpresterar så ända in i helvete, jävligt konstig inställning.

Det har väl inte varit en hel match dom spelat kanon, möjligtvis mot VF borta men den såg jag inte, och det känns oroande.

Jag kanske är pesimistisk i onödan, men det känns jävligt frustrerande att se årets Timrå.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Rackarns...
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
diffe: kasta inte sten i glashus.jag gnäller på spelarna man har rätt att ställa krav,och du gnäller på mig,så då kan vi ta varandra i hand.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
MB: Ja då var det kört. Tack å hej.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
är det nån som tycker att robin jonsson är bra

jag har varit tålmodig nu och tänkt att han kommer att bli bra men tycker att det känns som han inte kan gör en sak rätt
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Jag blir så trött....
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
diffe: blir inga fler poäng idag
Kommentera


Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
kom ihåg att " finnkedjan" integjort poäng, Tenkrat har också en poäng att göra i matchen... =)
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Hahl Bundy: överbetalda proffs,inför prestationslön.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Hahl Bundy: PP nu, in med den lilla runda saken.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
AndersN: Precis...
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
MB: Känns som spelarna är lata,challe fram med piskan. så fort timrå sätter fart går det bra men för det mesta är det ju som nu,halvhjärtat.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Det finns ju inte att ta utv i offensiven............säger som förut, va fan är det med årets TIK. Känns som dom bara går på en 60-70% i matcherna ändå ligger vi i toppen, jag blir tokig snart om det inte tas fram de sista procentena.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
fighter: Ack.. Vi har tryck och vad jag förstår så dominerar vi just nu. Och så drar han på sig en utvisning...
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
KOM IGEN NU BÖRJA ÅKA SKRIDSKOR så hänger Saik inte med, helvete att det ska vara så jävla svårt...........
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
MB: Vi pressar ju SAIK, förhoppningsvis får vi med oss en utvisning och PP...
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Snurr snurr i hörnen, vad jag vet finns inte målen där!!!!
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
AndersN:  Äh, det väger mer åt Timrå!

Kämpa!
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Då var den matchen körd
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Gladh: Ok det är lungt,ja det är en härlig kille och hockeyspelare.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
challe har kastat om i femmorna
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Acke: Sen är ju svensk hockey jävligt fjantig som har automatiskt matchstraff för en liten fight.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
diffe: Tycker också att Sanny gjorde helt rätt i att kasta handskarna i det läget. Saik kom helt ur deras powerplay. Mycket bra Sanny.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
fighter: Och verkar vara en skön kille med glimten i ögat.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
fighter: jag menade inge negativt om jonte tycker hsn är en av dom grymaste spelare vi har men det var bara nåt jag såg nu i intervjun
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
fighter: Någon som har länk?
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Gladh: det är en kämpe,faan skriv inget negativt om jonte det är en underbar hockeyspelare.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
AM: han sitter nog och skakar i omklädningsrumet nu! Att åka omkring och vara ful på isen och stor i truten är lätt men nu fick han bita i det sura äpplet. Sen förlorar saik mer på det än timrå!
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
alltså kollade på jonte nu när han intervjuades fy fan han ser ju hemsk ut snacka om att ha tuggat en för mycket puck
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
AM: Ja han har nog lite plattare näsa.ha ha
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
65selander: Bjäbba, bjäbba!
 Hursomhelst så fick Sanny in ett par rejäla högrar.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
diffe: Har utseendet ändrat sig nu menar du...
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
73Sjöbba: Hörru Matforsarn, finns väl ingen Jimmy som åkte ut ;-)

Se till och vinn detta nu.
Kommentera

« · 936937 · »