1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580936 inlägg · 6216 ämnen

SAIK - Timrå IK 2007-11-03

937078 · » Till forumet


Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Här kommer en annan ramsa.

Vi skall ta dom vi skall vinna,
Vi skall få dom att försvinna.

Variant 1:
Vi skall klå dom vi skall vinna,
Vi skall få dom att försvinna.

Variant 2:
Vi skall klå Er vi skall vinna,
Vi skall få Er att försvinna.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
adde_1337: tjalallala tjalalala weheey timrååå. svårt att skriva ordet (weheey) som man vill att de ska låta man ni fatta kanske!
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
LingaN:
Fantasi
Ja, ni har ingen fantasi
hejja, våååårt timrå
Ja, ni vill va som oss
för de är vi som har draget.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
adde_1337: När vi själva har snott den ifrån Bajen, hyfsad dubbelmoral.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Hahl Bundy: ja fy fan vha grymmt, ahah dom skriker vi hatar timrå, då tar vi den där, gud vad dom ska skämas då !
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
adde_1337: Eller de andra klackarna när dom skriker: Vi hatar Timrå.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
LingaN: hehe dne där texten var lite kul, den skulle passa så PERFEKT när vi möter bruuuunäs hahah :D
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
adde_1337: Det spånades vilt om detta i våras härinne, men det rann ut i sanden tyvärr.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
adde_1337: Här är också en ramsa med skön melodi och bra tryck.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
LingaN: Det är Grymmt sköön takt i den där ramsan, och så när dom börja hoppa vilken stämning. Någon för Timrå ik för vi har ju en klack som har bra tryck! bara att börja skriva om texten :D
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
LingaN: Sant här är en med Hammarbys text.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Hahl Bundy: Håller med det är mäktigt tryck i den. För er som vill lyssna på den så finns en video där bajenfansen sjunger den i min länk. Men det är inte någon ramsa de hittat på själv, ursprungligen så kommer den från ett lag i Grekland, Panathinaikos (PAO).
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Skarin: Det är bara att knycka o skriva om texten. Kör paos sången så blir det värsta grymma trycket.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Skarin:
Solly solly ;(
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Per HApps: Du får inte glömma konstellationen Hassebo/Skarin, din hösäck! ;)
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Ambroo: Japp. Jag tror vi får släppa på blygsamheten lite och ta för oss mer. Att stjäla är också ett regelrätt sätt, som ju faktiskt funkar både lite här och där.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Ambroo:
Dom senaste tillskotten är väl skapade av Willysson/Hassebo och Ambroo.
OCh dom har väl minst tio år på nacken.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Skarin: Jag tycker vi ska stjäla hejvilt och sno ramsor. Alla gör det och det finns många bra därute. Det är helt ok om man gör dem till sina egna.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
adde_1337:

Per Happs: Okej. Det låter mycket bra.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Per HApps: är det därför han inte har kommit upp i sin absoluta prestanda senaste matcherna? apropå hejja klacken, timrå's stå plats är ju jäkligt brant de är ju inte så lätt att hålla på hoppa runt där och leva rövare!
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Skarin:
Ingen aning, men är det en titthålare brukar man ha en relativt kort kovalesens.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Per HApps: Beräknad frånvarotid kring detta?
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Kerstin_k:
Han skall göra ett ingrepp i ena knät under uppehållet. Tydligen planerat sedan en tid tillbaka.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Nu tror jag att jag är helt offside. På Tikare.se står det att det väntas en operation för Regin. Vad och varför? Skadade han sig igår eller?
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
JimmyH: Förhoppningsvis behövs det ingen musik då du och dom andra uppe på berget lever rövare och maler på i 60 min. Även om det skulle gå lite tungt under matchen.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Skarin: Bara att hoppas att vissa inte har julbord/firmafester inbokade bara.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Skarin: skulle ju inte vara helt fel!
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
tobbe_d: Snacka om ypperligt tillfälle att ösa som aldrig förr! Både för spelare och supportrar.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
tobbe_d: men då kommer det även upp 250 st brünäsare!
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Skarin: detta är en sen lördagsmatch Lördag 2007-12-08 18.30 Timrå IK - Brynäs IF
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Skarin: Ja, nya ramsor behövs verkligen. Och inte några som är tagna ifrån fotbollsklackarna, det känns bara så löjligt. Men det är så grymt svårt att komma på någon bra melodi.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Skarin: Ja överlag så kanske det är så. För mig krävs det någon speciell match för att känna mig het liksom. Typ en premiär, match mot MoDo, en seriefinal/toppmatch, poängstrid i januari, slutspel eller så bara en match som blir väldigt bra (tänk HV 6-6).

Hittills så har SSK och FBK hemma fallit under den kategorin samt även MoDo borta. Resten av matcherna har fallit under benämningen transportsträcka. Dock så var det roligare varje gång under de första elitserieåren. Då kunde man ha kul även om laget låg sist liksom.

Igår hade jag kunnat ha blivit rätt het och glad om vi vunnit dock men istället så blev det en astung förlust och otroligt lång hemresa.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
JimmyH: Ja. Men jag är rätt så övertygad om t.o.m. du erkänner att det är lite mer inlevelse på SAIK-berget över lag än hos oss. Även en måndagsmatch.

När ska vi få äran att få en sen lördagsmatch förresten?
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Skarin:
Nya ramsor!
Där har vi den klassiska englandsramsan! Passar dessutom bra till alla "klapp-idioter" i Timrå-ladan.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Skarin: Ja de hoppade mer till ramsorna. Det engagemanget kan inte jag känna i alla 27-28 hemmamatcherna. De hade kanske hjälp av matchtiden och dagen. Sedan så låg laget aldrig under i matchen heller.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Hahl Bundy: Ja det är ett mindre ingrepp på menisken. De har väntat till uppehållet med det och han är tillbaka direkt igen efter.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
JimmyH: Okej. Men det var ett jäkla drag, det var det. Men det är det ju som sagt hos oss också många gånger.
En skillnad är ju att vi har en femstjärnig trummis i Knylan. Det har inte dem. Å andra sidan så tycker jag det verkar vara betydligt mer drag, röj och engagemang i SAIK-klacken. Att man lever sig in mer. Lite mer känslor (jag syftar inte på dig nu). Fler och nyare ramsor. Men det bastanta trycket är nog något liknande som du säger.

Nu under uppehållet tycker jag vi ska ta och dricka whiskey tillsammans och se över ramsorna ;) Förnya oss lite.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
JimmyH: Ska Regin Opereras? Varför o hur lång tid är han borta?
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
JimmyH:

Verkar inte som det blir nån avstängning. Inte enligt ST iaf. Jag trodde att det kom med automatik om man kasta vantarna.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
tomanihe: Är det verkligen avstängning? Tycker att jag både har läst och hört Game misconduct.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Knylan och Skarin: Som en medlem på plats så håller jag inte med om superhyllningarna om deras klack.

Det var som hos oss ungefär. Vilket i och för sig är ganska bra. Deras sittplats var som våran och klappade med till det mesta. Deras klackläktare är ju suveränt byggd men det var precis som hos oss en central klick som sjung och mycket "snålfolk" som stod rätt tysta bredvid.

De har även mer "moderna" ramsor än vad vi har, de kör mycket från Gnaget, vilket får ses som naturligt kanske, men även en hel del från DIF och Bajen.

De körde före introt 3 stycken "Kämpa"-banderoller av brandfarlig plast och ballonger. Det jag däremot gillade mest med introt var att de hade tre stycken jumboflaggor på isen istället för raketer och eld.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Lite rolig läsning. Synd bara om Sanny blir avstängd efter detta.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Bra match, Bra fart överlag, små marginaler avgjorde.
Dock tycker jag Robin jonsson nu åter igen visat att han inte går in på 4backpar. Detta burskydds spel han visar och alltid uppföljer med en iceing håller inte.
Bobats nästa för honom.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Förstår ingenting...alla verkar nöjda, Challe nöjd, supporters nöjda....VA FAN vi förlorade, ingen tar kampen runt målet, Timrå spelar MAX 10 min av matcherna och då dominerar dom, trycker ner motståndarna ordentligt i sin egen zon, men suprise... MATCHERNA är i 60 min.

Vi måste ta bort dom idiotiska utvisningarna (dålig diciplin???), måste ha några som vill stå framför målvakterna och ta styrk (många sk stjärnor???), bättre uppspel (backar!!!!)l, om vi är nöjda med detta blir det inte så långlivat i slutspelet, mest oroande att laget tycker det är ok, ingen är/blir förbannad, skrämmande! Var är vinnarskallarna alá Wernblom mfl...

Hjälp mig att förstå snälla!!!!
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Knylan: Absolut. Och eftersom trycket var enormt på TV så var det ju även det live så klart. Det var ett jäkla malande med mörka röster och långa ramsor mest hela tiden. Ett väldigt engagemang och mycket röj som för oss en gång i tiden.

Men samtidigt måste vi ju ändå konstatera att stämningen vi har också är helt fantastisk många gånger. Men det blir också periodvis väldigt tyst.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
En riktigt bra hockeymatch!
Intensivt och en fantastisk stämning på läktarna. Men Timrå har fortfarande problem i det offensiva spelet. Känslan efter matchen igår är att vi har för få spelare (forwards) som tar sig in framför mål, som gör det s.k. skitjobbet.
Har vi helt enkelt för många stjärnor bland forwards?
Är man lite för lata och bekväma till och från under matcherna? Här har Challe någonting att jobba med! ÖDMJUKHET som Kenta betonade gång på gång...
Förutom en spelande back så saknar jag faktiskt oömma typer som Manderville, eller en sådan som Wernblom i Modo.

Kämpa Timrå!
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Knylan: mmh de var grymm stämning, fick ju nästan anstränga sig för att höra vad dom sa!
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Skarin: Som TV-klack betraktat så var det något av det bästa jag skådat inom svensk ishockey. Återstår att läsa om vad de som var på plats har för åsikt kring det hela. Men ett bastant tryck i princip hela matchen, på tv som sagt. Kändes ungefär som vår klack åren kring avancemanget. Mycket engagemang.
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
Förlora mot SAIK är som att förlora mot MODO som är att förlora mot SKIT. Pest och kolera, riktigt vidrigt...
Kommentera

Sv: SAIK - Timrå IK 2007-11-03
htikare: Fattar fortfarande inte att Styf är bänkad och att Robin Jonsson får spela.
Kommentera

937078 · »