1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606322 inlägg · 6213 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
htikare: håller med fullständigt. jag såg dagens match mellan FBK-VF, och fan vad han berömde FBK hela tiden, förutom Calles dialekt så finns det inga spår av att han håller frölunda mer om hjärtat än FBK. Hade det istället varit virus som snackat hade han ju hela tiden bara tjatat om att det var Frölunda som var dåliga, att FBK bara utnyttja chanser och i princip har tur att de vinner.

Skarin: Det är klart vi åker hem igen efter onsdagsmatchen. Däremot hade jag tänkt sova över därnere när det blir dubbelmatcher! Inte snack om något annat.

htikare: "Calle J är suverän...." Sportchefsämne?

ralus: Han är oerhört bra som kommentator också..opartisk o neutral hållning till alla lag även när Frölunda spelar..

samtidigt både avspänd o personlig i kommentarerna...Han har den där "balansen" som en skicklig kommentator behöver ha..
annat är det med Canal digitals Virus..där lyser Hans högst egna personliga preferenser igenom konstant...

Nej Calle J är suverän....

Skarin: jag gillar calle johansson mer!

Anders N och redline: Sluta länka till den där fjanten nu. För att ens ta honom på det minsta allvar måste han iaf skriva en JimmyH-lång krönika kring ämnet. Herre-gud.

Skarin: Har du koll när man tidigast kan anmäla sig till söndagsresan?

Släpper de biljetterna nu i veckan?

AndersN: ja, Karlsson tips blir bra tändvätska

Skarin:

"Självklart lär det bara bli de mest hängivna som hänger på."

Usch, vilken press du sätter på oss.

Dream Team: Söndag, måndag. Hyfsat iaf. Kan man inte greja det en måndag, så kan man aldrig greja det en annan veckodag.

Självklart lär det bara bli de mest hängivna som hänger på.

Skarin: Då är vi av samma tycke! Läste fel och uppfattade som att du föredrog en hemresa efter matchen.

Självklart övernattning för att liksom spelarna ladda upp på bästa möjliga sätt!

fredriko74: Absolut. Helt rätt.

Lika bra att övernatta kanske?

Skarin: Klart vi ska rikta in oss på övernattning, trots apläget vad gäller restid. Jag har redan kollat på semester på måndagen. Men frågan är förstås hur många som kan greja det en måndag..?

Skarin: Timrå-Jönköping runda svängar 8-9 tim med fullstor buss, sen är det ju lite diffust med tanke på antal stopp och matstopp.

Men iaf 8 tim får man räkna med.

fredriko74: Ärligt talat vet jag inte vart du kommer ifrån. Men, övernattning är det enda som gäller.

T T: Det får Willysson svara på ;) Jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog. Det enda jag minns var att vi vann i den match jag var där. Vi åkte minibuss och hade småtrevligt.

Hur som haver tar det en jävla lång tid. Inte direkt nolaskogs.

T T:
8.5 h enl michelinguidens ruttplanerare

Skarin: Ärligt, menar du att det är optimalt att åka hem 63 mil runt 22 bläcket, hemma tillbaka på norrlandsmark runt 06 på måndagmorgon?

Sen sova ut rejält ca 6 tim max och på bussen igen, och då menar jag max 6 tim sömn, vill nog hellre påstå 4 tim.

Allt annat än en övernattning låter väldigt orealistiskt i detta fall måste jag säga!

Skarin: Det är klart att det måste bli övernattning. Vad kan resetiden till Jönköping ligga på då?

T T: Den förra sög ju. Denna är bättre ;) Rösta på.

El Maco: Jag hann inte ens rösta på förra. Nu vart det inte svårt.

T T: Den är tydligen inte lika lurig längre, mer bajsnödig faktiskt.

T T: Självklart är jag inte inställd på att åka hem......för att bara några timmar senare åka ner igen. Är du?

Jag gjorde på det viset mot Frölunda för ett antal år sedan i en minibuss. Men då var matcherna inte två dagar i rad.

Skarin: Ha ha, du är heeelt inställd på det.

T T: Absolut. Subventioner till dem som vill övernatta inte minst.

Och Canal+ valde så klart TIK-HV på måndag. Den andra låter som en gratismatch.

Uno Gordon: Det skulle ha kostat 350 i grundserien. Plus inträde. I det här läget kan nog SK skaka fram lite subventioner tippar jag.

sportbladets Emil karlsson tippar 4-1 i matcher till hv,jag hoppas vi kan ge mer motstånd än så

General_Moisio: Inte mig emot :) Men jag saltar lite mer och fläskar på med 600kr så slipper jag sätta bärsen i vrångstrupen ;)

Uno Gordon: Jag skulle tippa på 300 kr för hela paketet

TikRikard: De kommer de bli :D

General_Moisio: roligt som fan kommer de iallefal att bli:)

General_Moisio: Jag skrev max! Räkna med 300-400kr i busskostnad och en 100-150kr i biljettinträde.

Man börjar känna sig laddad inför en riktig party resa på onsdag:)

Uno Gordon: Nu tog du i lite kanske.

General_Moisio: Det blir max 600kr t/r plus inträde.

Uno Gordon: Tror du att kostnaden minskar desto mer folk som åker? De kommer max bli 150 st.

General_Moisio: Jag har redan anmält mig. Om vi blir en stor buss blir det ingen farlig kostnad. Boka nu för fan!

Uno Gordon: De kan man inte göra förräns man vet hur mycke de kostar.

General_Moisio: Gör det då! Kan in under fliken info och klicka på reseanmälan.

Nu vill jag anmäla mig till resan på onsdag tack!

T T: Ja, lite lurig är den allt. Jag valde alt. 2. Jag unnar Challe detta.

Lurig omröstning.

Red Rocker: Du gjorde rätt , de andra bara refererade till tipset.

Red Rocker: Jag tror inte det där är tändvätska nog. Jag vet inte ens vem den där Emil är. Dessutom kan han ingenting.

Mathias: Jag scrollade faktiskt igenom jag såg inte att någon redan länkat den, men f'låt så djävla mkt då....;-)

DJ Hemp: Bra att du blir laddad Hempen. Men bli inte övertänd. Det gäller här och även i din kommande dejt om ett litet tag.

Nu kör vi, DJ.

73Sjöbba:
Stör honom inte han läser Boken nu....;)

DJ Hemp: Skönt att du har koll på läget, så du inte förivrar dig på HS och missar hela skiten :)

« · 1013461 · »