1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606655 inlägg · 6214 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Timrå-Tjejen: Peppar peppar... men jag tycker att han har skärpt till sig och tillhört de bättre domarna i år.

General_Moisio:
Hoppas verkligen att Vinnerborg dömer en rättvis match nu !
Så han inte klantar till sig som för nån månad sen.. :)

Domare: Marcus Vinnerborg
Jan Sandström, Peter Sabelström

Mappe: Det framkom redan på "Challe snackar" för tre timmar sedan.

Kom igen, Sebbe. Och måtte Kalle hålla.

Mappe: tungt avbräck för er. Men jag hoppas att ni vinner ändå.

ralus: Sanny spelar tyvärr inte i kväll.

"Chansen är bara marginellt större än att Vitryssland ska slå Sverige i en OS-kvartsfinal." expressen om timrås chanser....

Uno Gordon: Härligt.

General_Moisio: Jag tror som dig mannen.

3-2 till TIK Ikväll..

FORZA! Kom igen nu och anmäl er tills på onsdag.

El Maco: ja, dags att tagga till=)

Ståplatser kvar:
0

Sittplatser kvar:
20

innekillenskomp: apropå att vara taggad kanske?

innekillenskomp: Äh, lite of topic...nu kör vi!!!!

Uno Gordon: Var jäkligt mycket så förr, men det är alltid svårt att bli av med den stämpeln, om det ens går. Men allt är ju godtyckligt, inte alltid man håller på domarens beslut i hockey heller.

Uno Gordon: men tjena, semifinal snart och ni pratar om konståkning....hur kommer man in på det nu förresten?? slutsålt på stå nu iaf!=)

MB: Det där håller jag inte med om. Det kanske tränar hårt men mygel och fusk är allmänt vedertaget.

Uno Gordon: Hmm, konståkning, fjollsport!!!! Du vet inte hur hårt dom tränar du inte, och vurpar VARJE träning och slår sig, bara reser sig upp och prövar igen....sen Sovjet försvann har också det godtyckliga bedömningarna också försvunnit efter som dom hade mycket makt inom sporten.

actionleif:

Kanon!
Jej skall med i helgen åsså......

GG

Abron: Eftersom det är 30+ anmälda just nu så finns inget annat alternativ än en stor buss. Å inte vill vi neka någon att åka, så vad finns det för alternativ? :)

Uno Gordon:

Hmmm! Ja du, nästan så jag tror det, får inget gjort men har man semester så har man.

Ja vilket fjantteri, hoppas slippa liknade episoder här i EoN.

Abron: Har den drabbats utav "Frölunda-viruset" mån tro? Urverket alltså.

Uno Gordon: Hoppas de blir en buss iaf.

Uno Gordon:

SPORT?

Aj räknas det dit, hade jej inte en aning om...

Fan va uret är slött idag, verkar som den fått virus.....

Abron: Det är ju en fjollig bedömningssport precis som simhopp och konståkning. Godtyckligt hyckleri på hög nivå.

Uno Gordon: Det var bra sagt! Det ska jag säga till dem så hoppas jag att de lägger ner sen =)

Heleniz:

Men Lets Dance finalen funkar väll utan all publik, så vem gör nått bra då....

Heleniz: Du är den sjätte utespelaren. Peppning och ett massivt stöd i ryggen får människor att växa. Det är en grym känsla att bäras fram av sina supportrar.

Tänk dig 6.000 personer som skanderar ditt namn! Ståpäls. Idrott är psykologi och med rätt sorts vändning kan man försätta berg.

General_Moisio: Vi skall ragga på matchen ikväll också. Och eftersom jag är övertygad om att vi vinner kommer fler att anmäla sig. 21 pers till bör inte vara någon omöjlighet.

Just det. Kom på en sak.
Diskuterade med familjen om varför Hockey är så sjukt roligt och speciellt då Timrå IK och varför det var så speciellt med semifinal. De vägrade lyssna på mina argument och tyckte bara att "ja, men det är ju inte du som gör något bra, utan spelarna".

Har någon ett bra svar på tal så jag kan få de att förstå varför det är så viktigt och roligt med hockey i allmänhet och slutspel i synnerhet?

Uno Gordon:

PRECIS, det skall väll inte vara nått bekymmer att skaka ihopp 15-20 till??
Gör som jag, plocka ut semester dagar NU!

Hittade annars en härlig filmsnutt som kanske illustrerar vad som väntar framöver.... TUFFT MOTSTÅND.

General_Moisio: Enligt mätaren 28 + 1 som jag anmält. Kan ju vara några till som ligger latent och som inte hunnit bli bokförda än!

Uno Gordon: Hur många är anmälda?

Abron: Vi bör väl landa på 45-50st i vartfall. Alla som har möjlighet att ta ut en semesterdag eller kompensation bör göra det och åka på en förbannat trevlig resa till småländska Jerusalem med ett glatt och skogstokigt gäng.

HAKA PÅ OCH ANMÄL ER NU!

Uno Gordon:

Tjaa tokbruse, läget.

Hur många anmälningar krävs för en buss?

Buxås-expressen....

Heleniz: den där räknaren uppdateras nog manuellt så småningom ska du se

Heleniz: Och nu har du ju fått ett superfint medlemskort oxå som jag signerat :)

Så nu är det med i "klanen"...

Rock on!

Uno Gordon: Fan vad bra!
Jag blir dock lite fundersam över hur bra den där räknaren med antalet anmälda fungerar. För varken när jag anmälde mig eller min kompis så ändrades antalet anmälda. Inte heller sista modomatchen hade de fått in min anmälan så tur att jag mailade även. Hoppas det funkar nu bara =)

Uno Gordon: bussen svänger inte förbi Halmstad antar jag...? =) Tyvärr kan jag inte nu mitt i veckan, men hoppas kunna ta mig iväg nästa runda. Eventuellt med en polare från Malmö...

Damn, nu är man laddad!

dr-nix: Jag har lagt upp vilka kanaler som visar semifinalerna i en undersida uppe till höger. Finns bara info om de 2 första ännu.

RocknRolf2: Hakar du på oss andra ner till Jerusalem?

Fan vad KUL att möta frikyrkosatan tycker jag! Challe vs Kenta - underbart! Jag har på känn att Challes list kommer knäcka Kentas förnuft innan det är klart.

Modo var ju en ren torpedering i kvarten som vi vet. Lagt spelade så bra som man kan förvänta sig av ett lag med två kedjor av rena landslagsspelare. Det enda som inte såg vidare bra ut i kvarten var boxplayspelet. Det är ganska oroande med tanke på att flera av Timrås backar är relativt långsamma och tenderar haka/låsa fast motståndarna istället. Disciplin är onekligen ett nyckelord.

Nåväl, först och främst får vi sikta efter att bräcka det moderna rekordet, dvs när Timrå 02/03 pressade Frölunda till 6 matcher. Alltså fixa en tredje hemmamatch. Men jag har som sagt på känn att det kommer att bära ännu längre den här gången - Nu är det dags för heligt krig!

Heleniz: Då var vi 29st anmälda då till Jerusalem på onsdag. Anmälde en till alldeles nyss.

Fan vad sjukt. Har kollat highlights från alla modomatcher typ 10 gånger i rad, lika snyggt varje gång. Är ju nästan så man ryser varenda gång. Så jävla snygga passningar och allt. Är fortfarande lika sjukt nervös som inför sista modomatchen och det verkade ju vara ett bra tecken eftersom de vann med 0-5 =)

Barbarossa: nope C+, på Onsdag går den på Kanal9. Vill gärna tipsa om tvmatchen.se, grymt användbar sida.

Barbarossa: Nej, på canal+

Barbarossa: Nej, C+

Går matchen på 9:an?

Skarin: "Åkerman måste få känna att han lever. Ligg nära och tackla honom så fort det finns den minsta chans till det."

Har vi inte Anton Lander på laguppställningen? Det namnet torde väl få den gamle AIKbacken att se spöken fara förbi. Men backsidan hos HV framförallt i PP känns ju mer än läbbigt. Förresten, vi har en till HV-spelare som busenkelt går att få ner på en mer angenäm "kreti och pleti"-nivå - Lance Ward. Men han brukar väl å andra sidan, på bästa "pappa Wernblom-maner", kunna straffa ut sig själv.

Skarin: De lämnade Sundström hemma för att han var FÖR gnällig... haha!

« · 1014471 · »