bara att gratulera hv till vinsten,totalt sett rättvist,men det var knappt. Backe var ju grym,nu får dom ta med sig spelet i tredje,backes spel och att Sanny är tillbaka på fredag så vinner dom då,sen har dom 3 chanser till i godtemplar staden.
Olle: det roliga är ju att han tar ut timråspelarn också, och det som är ännu roligare är att sopan inte åker ut för hakningen av timråspelarn sekunden innan jämtin filmar.
men aja, han missa väl ett par riktiga klockrena utvisningar på timrå också. Men dom sista 10minuterna var det timrå som förlorade på domarinsatsen.
Vad var det som hände i sekvensen när #10 i HV blev liggandes utanför Timrås bås? Stjärnorna på Kanal 9 verkade ju inte bry sig om att visa repriser på sådana händelser utan vill hellre zooma in spelaren efteråt samt låta sina fruktansvärt "begåvade" kommentatorer säga sitt om händelsen.
Olle: Jag har respekterat dina åsikter sedan du reggade dig på HS. Men när du skyller det mesta på domarens insats i kväll undrar jag om jag förstått dian åsikter rätt.
Timrå förlorar, sett till hela matchen rättvist. Ser man till sista 20 hade en kvittering inte varit orättvist. Vi tar med oss dena förlust, konstaterar att vi vinner hemma på ett betydligt mer tryggt sätt än vad HV gör. Timrås sista 20 minuter visar hur mycket kapacitet laget besitter.
Surt att förlora, bittert att inse. Lågt att skylla så annat.
Ja detta är en märklig sport... Hur kan Timrå, samtliga spelare, se så mycket segare ut idag? Jag fattar inte att det skall behöva svänga så mycket. I vilket fall känns det som att vi kommer att vinna detta om vi bara kommer upp i normal kapacitet.
Melodin mot HV är självklart att checka fast deras slagkryssare till backar i egen zon - inte som idag låta dem vara i lugn och ro.
Några oroväckande saker...
Hynning, Regin, Tenkrat - Två sega matcher rad. Svacka? Pyrre och Pärsinen - Ser sega ut i fem mot fem.
Ofta kan man få en svacka efter ett par matcher när man varit skadad. De första matcherna spelar man på inspiration, sedan kommer ringrostigheten - Hoppas jag har fel. Känns som att Pyrre skulle behöva näta.
Positivt - Backe och att vi kan vara med in till sista minuten efter att ha gjort en riktig plattmatch.
Kan ingen ta ut den där Jämtin innan han invalidiserar någon motståndare. Ärligt talat -- Det är fan ingte roligt längre som han håller på. När han sedan kombinerar deet med Totti-filmningar, då är i alla fall min gräns passerad....
El Rubio: Var det det här de bästa dom dryga filmstjärnorna kunde mot ett tillsynes i två perioder vettskrämt Timrå. Då är jag helt säker på att detta kommer att sluta riktigt lyckligt
En jävligt märklig förlust. Negativt givetvis att man ser ut som Modo i två perioder, men förbannat positivt att vi trots allt bara var ett välriktat skott från kvittering. Backlund riktigt jävla bra. Flera fetplockar, och avvärjda frilägen. Stabilt!
Hualigen. Lite läbbigt känns det när man tänker på fredagen. Nu är båda inne i skiten, och båda lagen har hållit sina servar. Vågskålen tippar givetvis över en smula åt Jerusalem-hållet. HV har momentum, och har en allt-att-vinna-match framför sig. Timrå är piskade att såväl vinna sina hemmamatcher som en borta. Tufft som satan, så klart.
Fan. Är helt villrådig. Lika förbannad som jag var efter två perioder, lika oförbannad är jag nu. Nu blir det återigen en helt oviss matchbild att vänta härnäst. Timrå-glamour eller Flashigt HV? Ovisst, som sagt.
Ah, just det. En riktig feting på minuskontot: närkamperna. Även om HV var såpass mycket bättre över hela banan så får man inte förlora 90% av alla man-mot-man. Och Lotvonen: sluta fippla! När du ska rensa - ut med pucken. Och när du har den felvänd - räkna för fan med att det kommer någon farande bakifrån.
Fans helvete. Ibland känner jag nästan för att göra som Modo och bara gnälla på domaren. Men annars kan man väl också konstatera att HIV var bättre denna gång. Ska man ändå hitta något positivt så är väl det att om man jämför Timrås övertag i förra matchen med HIVs i denna så är Timrås övertag mer markant. (med reservation för att webradion ger fel intryck)
Tycho: Jag förväntar mig verkligen inte att Rönnmark ska ta ett enda modigt beslut i den här matchen. Många riktiga pissutvisningar åt båda håll, jag är dock enormt förvånad att han faktiskt plockar ut sopan för filmning när han ändå har fått 6-8 chanser på två matcher. Mindre kul att han enbart kvittar dom där situationerna. Filmar man ska man skämmas och inte "chansa och i värsta fall få en kvittning"
Olle: för att det blev ett litet pyttebråk efter, å då har domarna en tendens att flytta ut tekningar.
aja, HV hade det mycket svårare på hemmaplan än vad Timrå hade. Hoppas Rönnmark får döma igen nästa match, även om han inte va helt okey den här matchen - men betydligt bättre än vinnerborg är han alla gånger.
nectis: Ja Backe gör en kanonmatch, nu gäller de att vi vågar satsa framåt och lira redan från start på fredag, som challe sa så finns de en del positivt att ta med sig, vi kommer grejja detta.
Olle: Det fattade inte jag heller... Sen kan man fråga sig om det inte ska vara straff vid utvisning under sista minuten vid målchans... Snacka om säker utvisning när Pyrre ska skjuta...
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer