250kg kärlek: Märks att Davidsson blivit Kentafierad genom att svänga sig med orden "fantastiska Timrå" i ett sätt att lägga över pressen på oss. Är det fult att vara favorit?
Jaha ja... Trots att vi inte alls är med, är stillastående, står på hälarna, släpper mittzon, kladdar i utläggen och drar på oss på tok för många utvisningar så är vi ytterst nära att ta denna match till sudden och det är bra nog. Nu är det bara till att lägga detta till handlingarna och vara aktiva på fredag istället.
FrellaDu har nog inte varit med länge om du tycker att davidsson börjat först nu med att berömma motståndarna. Eller så är du bara ovan att någon kan säga det om din klubb.
Jag vet inte vad ni andra har skrivit, men trots förlusten är jag full av tillförsikt inför kommande matcher. Timrå är inte alls med i de två första perioderna, man spelar skitdåligt.
Sen är det synd att Rönnmark skänker sparkmålet till HV. Backe storspelar och jag tycker Robin återigen gör en jättebra match.
Nä fy fasen, spelar inte HV bättre än så här i sitt s.k. helvetes tempel så vinner vi två raka söndag och måndag.
Nu laddar vi om tills på fredag, och då vill jag att klacken håller ut längre än vad man gjorde senast.
En still bön att bussresan går bra för de 50 tappra som var i Jönköping.
Olle: Hehe näe det är ingen domare som uppfyller de mål som borde kunna ställas av en elitseriedomare idag, men jag tycker Rönnmark är den som är bäst av allihopa - och att Vinnerborg och Andersson är dom två sämsta.
Domarn avgjorde väl inte direkt matchen idag. HV71 var taggade i första perioden, Timrå orkade inte stå emot det. Detta gjorde att HV71 fick lite mer flyt med sig och därför 1-0 målet. Men samtidigt var ju inte timrå så jävla långt ifrån heller om man ser i sista perioden.
Jämtin ger jag inte mycket för som hockeyspelare. Ledin KAN ju spela riktigt bra ibland, och är en rätt bra lagspelare också - men han beter sig som ett jävla idiot ofta också.
250kg kärlek: Nja jag lämnar väl lite att önska i det senaste inlägget. Det är inte domarens fel att vi förlorar, inte alls. Det är ju sällan eller nästan aldrig fallet. Vi spelar hockey i 15 minuter ikväll och mot HV är det ju totalt omöjligt att vinna i det läget. Jag tycker faktiskt att det är helt otroligt att vi öht är med i matchen efter 2 perioder.
Visst jag är bitter men jag menade mer att uttrycka avsky mot Jämtin än mot Rönnmark men jag är klart emot att man vid varje divingutvisning plockar en ur det andra laget också men det är mer av en fundamental åsikt än en reflektion över just den här matchen. Mest bitter är jag väl för att man inte kan komma upp i nivå i andra perioden.
Klart som fan att man förlorar rättvist men man blir ju lika besviken ändå. Ber om ursäkt om min kritik uppfattades som felriktad, jag vill åtmistonne tro att jag är en av dom sista att skylla en hel match på en domares insats.
Frella: Lite fjolligt är det. Ödmjukhet i spelet är en sak, men jag har lite svårt att förstå Kentas 'vi är glada bara att få vara med i ett slutspel trots att alla andra lag är eoner bättre än oss'-tugget. Det är inte Mora vi snackar om. Man vann trots allt serien överlägset och var redan innan denna prestation storfavoriter till guldet. Inte ens Skellet vågade man stöta sig med. 'Vi lottade...'. Fjolligt, som sagt.
T T: det är fan sämmre än ppv-klass. Kanal 9 har ju en massa folk i sändningen, till och med en idiot som står nere vid båsen och tror han kan analysera läget. Men ändå är dom totalt talanglös. Kommentatorn envisades ju i början med att hävda att ledin gjorde en bra tackling på en timråspelare, när man såg själv att det var en annan timråspelare som både tacklade ledin och den andra timråspelaren - och trots en eller två repriser så sa han att ledin gjorde en tackling på timråspelaren.
Sen själva sättet han kommenterar matchen får en ju att vilja döda nått typ..
mikenomad: Ja det är han, han ger alltid sken av att vara förvånad över en seger eftersom motståndarna alltid var bättre. Knappast en sån kille som komer knäcka en klubba och skrika att han ska nita domarn.
250kg kärlek: Å tack, men jag fortsätter att välja själv det. Men du får naturligtvis göra det också!
andyo: Tänkte också på just den situationen när Ledin skulle ha levererat "tacklingen" och det var ju ändå bara en av många oföljsamma kommentarer. Petter Rönqvist har jag spytt galla över förut men hey...det är ju trots allt gratis. Känns nästan som att man får svälja det.
Bragd-Birger: Ödmjukhet visar sig på olika sätt. Kenta lämnar över ödmjukheten åt Timrå och Challe. Challe å andra sidan kontrar med att berätta att det är tålamod som gäller. Det är ena luriga enar... Jag tror på Challes vinnarinstinkt och hans "vägra-förlora-mentalitet. Där tror jag Kenta ligger i lä.
Hur som helst. Timrå gör en bra match. Totalt underlägset och förlorar med 2-1. Inte illa pnkat.
Skall man var ärlig och inte göra som modolider med alla bortförklaringar från Domaren till Tik supporter så var 1-2 ganska smickrande siffror för oss idag. Hv var bättre på ALLT i 2 perioder och i 3:e ganska jämt. Lotvonen helt under isen idag, nästan samtliga Tikar så riktigt tröga ut.
Nu blir det tufft, men oavsett hur det går på fredag är jag övertygad att vi gör en bättre match nästa gång i Jerusalem. Kort och gott, klart rättvist att Hiv 71 vann.
T T: Helt rätt. Den som räddar upp sändningen är endast Putte Carlsson. Resten är personer som inte har många rätt i det som kommer ut från deras käft. Usel produktion!
mikenomad: Om nu Axelsson är skadad så bara MÅSTE robban och sanny in i laget. Sanny måste ersätta Erixon som varken får respekt på isen eller besitter erfarenhet eller mognad för att ta rätt beslut mot ett HV som enkelt checkar fast puck efter puck i uppspelsfasen. Robban måste in och ta stryk helt enkelt. Vi behöver någon som sätter klubbspetsen på Jämtins hälsena under spelet och inte bara någon som sätter en handske i ansiktet på dom efter avblåsning.
"fantastiska Timrå" uppfattade jag mest som ett hån. Kanske mest är därför att jag är enormt besviken men inte ens Davidsson kan vara så jävla "käck".
Ja, vad ska man säga om sparkmålet? Nu blev det godkänt och det känns lite pissigt. Som Rönnqvist och Tomas Johansson sa så är det en skitregel som borde slopas och det håller jag med om.
Olle: Davidsson är töntigt ironisk bara. Så är det, inget att bry sig om. Annars intressant som sagt på skadefronten. Hur illa är det med Anton? Skall Robban (äntligen isf) och Sanny få klartecken nu då? Vore minst sagt lägligt för precis som du konstaterar så väger Erixon väl lätt.
Frella: Ja jag är så oerhört trött på att höra Mini-Kentas kommentarer. "Vi ska ju tydligen vara rädda för Timrå".......typ. Och precis som du säger har han fått gosedjuret Davidsson med sig. Jag kräver att våra spelare ligger nära gosedjuret och irriterar honom så fort han är inne. Typ.
Rooster23: HV spelade på sin 2-0 ledning. Hade laget varit pressad tror jag att man haft ytterligare en växel att lägga in. Timrå IK var inte med i de två första perioderna. HV trampade på, HV visade hur bra de kan vara när andan faller på.
Timrå spelade smart. Laget fick ner tempot, låtsades att spelet var förlorat och drog på i sista. 2-1 var rättvist och 2-2 hade inte varit orättvist.
Jag betvivlar inte det minsta att Timrå vinner matchen på fredag. Men hur i sjutton ska vi vinna en enda match i Jönköping?
Olle: Helt klart är HV störda att dom inte får ut mer av spelat och Johan Ds surr är en sån reaktion, Timrå var helt under isen och HV kommer ingenstans ändå, äh fan bara att utnyttja detta, upp ett par klasser och vi har världens chans.
Skarin: Har man haft en fiolsträng i röven så är man nog ganska van vid att det svider. Näe det är bättre att köra över den lilla spjuvern ordentligt och på så vis så tar vi även död på hela HV:s päpä. När det gäller Kenta så ser han så där lagomt fett och trött ut, ungefär som mig efter en veckas förkylning.