1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604366 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Om det är utsålt till på fredag, finns det då inga ståplats biljetter till försäljning vid arenan?

Hassan: "Ett Kalle Koskinen "jag är en galen massmördare" flin kan få vilken bäbislimpa som helst att fundera på prozac."

- Underbart!:D

Hahl Bundy: ja precis, men det var vad som sas igår iaf, de kan ju ändras till imorgon, men en match till utan vår kapten känns inge kul ..

Hahl Bundy: Haha! Han är helt underbar när han går av sådär. Det bästa är ju att motståndarna blir så jävla ursinniga på att de själva puffat ner honom på målvakten.

Jag vill se mer flin. När ledin och jämtin snackar som bara den då ska det flinas i ansiktet på dom. Ett Kalle Koskinen "jag är en galen massmördare" flin kan få vilken bäbislimpa som helst att fundera på prozac.

janssonovich: Härligt då har vi 2 trashtalkers som är tillbaks o som kan spela hockey dessutom :)

Robbans roll kan inte nog poängteras. En fråga: Hur många ggr kommer Robban att råka ramla över Liv? för att sen säga till Ward el. Puistola: "Förlåt mitt namn är plåt" o sen åka därifrån för att senare råka ramla över Liv igen. :)

BILJETTER TIIL MATCHEN PÅ FREDAG: Jag har 2 st sittplatsbiljetter med KANONLÄGE, 230:-/st. Någon som är intresserad?

ajon: Det är väl självklart att han platsar i Skellefteå, konkurrensen mellan spelarna är ju inte lika stor där som i Timrå IK.

superfalle: Det senaste jag hörde var att båda spelar på fredag

Hahl Bundy: något nytt om sanny och robban då

Maggan: HAHA, ja kanske de. Men endå, det här är inte Kenta :o

janssonovich: Jerusalem..... ;P

actionleif: Det är så många faktorer som skall stämma förutom liret. Tex attityd, inställning, personkemi m.m. Det är inte alla gånger gruppdynamiken kan hantera alla typer av personligheter. I Martinens fall stöp det på just den punkten. Han passade helt enkelt inte in i "TIK-andan".

Tikinmyheart: Haha, nej aldrig sett Kenta förbannad nån gång, wtf han brukar ju alltid vara lugn och inte hålla på såhär, vad har hänt :S

Hahl Bundy: Dom är chockade nu dom där beduinerna. Kenta räknade inte med att Timrå skulle resa sig på 9 och gå för en aldrig tidigare skådad knock!

Challe vet hur man rör upp känslor. Han är kanske inte den mest kompetente taktiker, och jag ska erkänna att jag har varit mer än tveksam till hans agerande långa stunder. Men han har nåt som många spelare saknar ett jävla finurligt slutspelshumör.

Först hyllar Kenta timrå-spelarna till skyarna, sen spyr han galla över dom. HV är chockat, darrar och är livrädda för att bli utslagna. Timrå är hungriga och spelar med något annat, viljan att ge sig själva och oss supportrar något vi längtat efter sen vattnet gick på BB.

Maggan: Fortsätt att reta upp Gudfadern så blir det här nog bra:) Man är väl helt enkelt inte van att få lite skit från andra.

Är det ngn som sett Kenta förbannad ngn gång?

Hahl Bundy: Har coola Kenta tappat fokus?! Ja än är inte undrens tid förbi. *Asg*

actionleif: det var ju inte så mycket hurra för bättre har det gått i Skellefteå sen han kom hit. Synd bara att han skulle bli skadad annars tror jag att vi hade slagit ut HV faktiskit för HV var inte bra mot oss.

actionleif: Härlig tändvätska o adrenalin kick för di röe av Nyströms krönika! :)

ajon: Han mäktade med 2 ass.

Hassan: hur många poäng sammanlagt gjorde han hos er när han spelade där.

Hassan: Kanske har det hela lite att göra med att han inte platsa riktigt? I våra finnars sällskap, typ Hahl, Pärssinen & Kokko skulle väll många känna sig hyffsat underlägsna?

Maggan: Omgivningen eller Inställningen, välj själv.

ajon: Har något inget med nationalitet att göra. Utan han trivs nog helt enkelt bättre i Skellefteå. Och mår man bra, då spelar man bra.

ajon: Haha! Ja för Timrå har ju inga finnar! Det var nog andra saker som låg bakom att Marttinen fick packa väskorna i Timrå.

Maggan: ja vi har ganska många Finländska spelare så han trvis nog bättre här då.

ajon: Det beror ju på en väldigt klassisk sak; omgivningen.

Hassan: ni fick Jonte och vi fick Jyri Marttinen av er hur fn kunde inte platsa i Timrå förresten för han har ju varit skibra i Skellefteå så det är konstigt att han inte Platsade inte Timrå men han Platsade i Skellefteå.

ajon: Sweet. Jag tror dock inte att du är ensam. Känns som många andra supportrar håller på Timrå nu. Lite cred. ska du väl ha för det, med tanke på spelarövergångar i det förflutna.

Hassan: ja jag håller på er i semi och hoppas att ni slår ut HV och sen tar hem sm-guldet.

ajon: Anar jag att du håller en tumme på timrå?

Hassan: tror också ni har en bra chans att slå ut HV sen slår ni Lhc av bara farten i finalen.

Skarin: Mmm... det är svårt att vinna i Jerusalem, men jag tror också att vi vinner minst en match där nere.

Helst vinner vi då match 7 vilket garanterat betyder en finalplats.

Kommer inte ihåg vilken tidning det stod i, men det var någon som drog förlängningen med den här semi-serien till när vi åkte ur mot dif i kvarten under lockout sässen. Ett favorittippat Timrå torskade mot ett hungrigare Dif i sjunde och avgörande.

I år är det favorittippade HV som kommer att gå samma öde till mötes. Timrå vinner sjunde å avgörande. Publiken i Jerusalem blir inte bönhörda och pilgrimsvandringen till finalen slutar med att vi spöar LHC i fyra raka och alla sjunger gospel och Bagarn predikar.

Drog det iväg nu eller?

TikRikard: Ingen ståplats men 2 st sittplatser med kanonläge som jag vill sälja eftersom jag inte kan gå på matchen.

Hassan: Jag är beredd att hålla med. Vinner vi i morgon så känns det som att Lill-Kentas gudabenådade lag inte pallar för trycket. Vi vinner minst en match i dubbelmötet där nere.

Hahl Bundy: Japp

Hassan: Så rätt så rätt!

Hahl Bundy: Japp. Men det är bara bra att HV fokuserar så mycket på vad som står i media. Dom är lite sura för att folk tycker om Timrå mer än dom. De kanske känner sig felaktigt behandlade då de vann serien så lätt. Helt underbart att han säger så. Den här semin kommer att bli benhård. Det lag som vinner på fredag vinner totalt, det är jag säker på.

Davidsson menar: "Varför gillar folk inte vårat lag? Vi är ju så duktiga och vill bara bli omtyckta. *snyft*"

Var det nån mer än jag som reagerade på Davidssons drypande ironi när han sa att det var skönt att slå "Fantastiska Timrå"?

Skarin: Om det är samma vaktchef som för tolv år sedan så är jag inte förvånad, han var stum och använde batongen för att göra sig hörd...så att säga.
Men jag kan inte tänka mig att han jobbar kvar nu, hans son kankse har tagit över.

Just det ja, det kändes som om dom var lika taggade som jag inför matchen igår, dvs inget nämnvärt.
Farligt farligt nu ska det taggas upp rejält.
Mer piller så ska febern iväg!

Hahl Bundy: Visa dom vart.... ska det va.

Matchen igår är inget att säga om, Hv var bättre än oss.
Kändes som om vi inte var där liksom under hela matchen, lite loja, lite mätta lite för behagliga, det var som om vi satt kvar i omklädningsrummet medans HV snurrade rejält.
Vi vaknade litegrann i 3:e, men bara litegrann, trots det var vi riktigt nära att kvittera.
Därför känner jag ingen alltför stor oro. Vi har chansen att rubba dom, vi har chansen att slå dom OM vi bara är mer hungriga, mer aggressiva o mer tända.
Ny match i morgon. Vi dom vart skåpet ska stå, förlåt..... bucklan ska det vara!

actionleif: "Enligt rykten så får man inte håna där nere"

Haha. Jerusalem, vilket ställe. HV har för mig alltid varit en löjlig förening där gosedjuret Davidsson styr och ställer. Pinsamt. Och för att inte tala om vakterna, om nu detta stämmer. "Hata Timrå" och annat skit går tydligen hem i guds namn.

actionleif: Jag hörde också att HV klacken skrek så där. Det låter ju märkligt om man inte får häckla, det är väl en del av charmen?

Sen kanske vissa fundamentala bibielciterare tog åt sej. Var det möjligtvis ramsan "Ni kan dra åt helvette!" som skulle ha upprört. Det hade ju varit extremt roligt. Ett förslag är ju att byta ut den mot att sjunga....

Aldrig till himlen
Ni kommer aldrig till himlen
Aldrig till hiiiimlen
Ni kommer aldrig till himlen

Melodi: En klack i hallen.

Jean1: Det ska bli spännande att höra personen i frågas egenhändiga version av det hela.

actionleif: Det låter som: Du skall älska din nästa såsom dig själv; och vända andra kinden till. Men när du tror att ingen ser kan du passa på att fördömma alla andra och kalla dom syndare. Amen
(Det var gårdagens predikan från HV's högborg)

Jean1: Enligt rykten så får man inte håna där nere.

Skulle dom ropat nåt glåpord en gång till så skulle hela klacken kastas ut.

Undrar hur vakterna agerade på Hvs sida när dom skanderade "hata Timrå"

actionleif: Jag vill gärna höra vad de skenheliga uträttat i herrens namn där nere i Jerusalem!!!?

Skarin: Frågan är när de tappra piggnar på sig idag för att kunna återberätta om allt vakttjaffs som inträffade efter matchen.

Verkar som att stasivakterna konverterat och flyttat till jkpg.

Nu ligger min hjälte och sover....buss 18 timmar på ett dygn tar nog på.För inte kan det varit alkoholen som gjorde det?!?! Nä! Tänkte ju det!
Fick samtal från allas vår Magnus Sjöstedt runt 18.45 igår kväll..det sista jag hörde i det samtalet var"nu ser vi Kinnarps Arena" och något svammel om Baptister...Ja jisses....
Resan verkar ha förflutit relativt lugnt iallafall....men så var ju inte jag med!

« · 1017365 · »