1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604398 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
T T:

Det hade väl inte varit så svårt för Gunnarsson och kolla dess uppgifter mot HV:s egna, eftersom det här inte är något som tolereras inom HV?

Nu har man ju efter att de här ryktena uppstått, kontrollerat om Petrasek och Melin efter träningen på påskafton haft möjlighet att åka ner till Malmö för att visa sig i utelivet och ändå hinna tillbaka till samlingen på söndagen.

Nu är inte Gunnarsson knappt amatörjournalist. Han är tyckityckare på Radio Kronoberg där han färglägger sina moraliska aspekter. Därför är det av mindre betydelse för honom att Petrasek och Melin syntes i Malmö natten mot skärtorsdagen och inte på påskafton.

För HV och deras policy är det en milsvid skillnad. För Gunnarsson verkar det inte spela någon roll alls.

Helg Ernest: Ska jag vara helt ärlig så tycker jag inte om att dricka, jag är inte emot, men gör det inte själv.

El Maco:

I det här fallet känns det allt för lindrigt. Tjära och fjädrar borde föregå de övriga åtgärderna.

Hade budbärarn däremot verkligen varit en budbärare på riktigt och hans uppgifter varit sanningsenliga, så hade man kunnat se saken ur ett annat perspektiv.

I det här fallet är det ju lite svårt att säga upp avtalet och vända sig till någon annan budfirma.

och nu har lhc värvat aalto

Jensen_12: Är du under bör du inte dricka alls! ( c :

El Maco: Är inte öl supportrarnas motsvarighet till sportdryck? Det kan tyckas så när man bevittnar en match på arenan. Det är bra många som går på den devisen: "Öl är sportdryck för supportrar". Men okej, vi släpper diskussionen.

Jag börjar bli riktigt nervös inför den här matchen. Någonting säger mig att vi inte kommer att få en likadan inledning på den här matchen som på den första semifinalen.

Blizzard: ops det gör visst aj fy mig asg

Kerstin_k: Haha, du är ju faktiskt 20+, så ja, du är en gammling ;)

Et tu Brute: Gunnarsson är journalist och HV-sympatisör. Han tänkte nog till både en och två gånger innan han gjorde som han gjorde.

Om han nu litade på sin källa, anser du att han gjorde fel?

Tycho: Som sagt.

Kerstin_k: Cider är för kvinnor, oavsett ålder OCH kön på dem. ;P

Kerstin_k:

Timrå är Öl, Modo är Cider

Kerstin_k med flera: och så släpper vi dryckesdiskussionerna om det inte är sportdryck det gäller

Et tu Brute: Är det inte en klassiker att skjuta på budbäraren?

Jensen_12: Lugn nu Jensen. Jag gillar öl, ganska mycket och ofta också. Gör det mig till en gammling?! :/

Faktum kvarstår dock, cider är för kvinnor oavsett ålder på dom. :)

Helg Ernest: FEEEEEEL...saft i sodastream är INTE att rekomendera det blir översvämning! Tro mig :)

Jensen_12: FEL IGEN! Öl är för dom som har smaklökarna kvar och dricker för det är gott. Cider, då kan du lika bra göra grogg på saft och köra i sodastreamen om det bara är yssla du är ute efter.
Man behöver verkligen smaklökarna för att avnjuta en riktigt god pilsner

Jensen_12: Tänk också på att inte göra en hemkört och cola. Det är inte bara århundradets värsta alko-debutant-klyscha, det är även omåttligt osmakligt.

Jensen_12: skål :) på cola-cola

Helg Ernest: Cider är för män, Öl är för gammlingar utan smaklökarna kvar.

Uno Gordon: Det har jag aldrig tänkt på, men det verkar som en sak jag måste testa innan jag dör.

Jensen_12: Cider är för kvinnor! ( c :

Uno Gordon:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Där kom den, vilken jävla klassiker...=oD

Jensen_12: Och framförallt blanda aldrig lax och popcorn...

Uno Gordon: Hehe, det är ju dumt att gå ut för hårt och ta slut på energin. Jag börjar nog med nån flaska whisky och ett flak cider, eller nåt. ;)

Uno Gordon:

Visst är det så. Den ena av de två utpekade är dessutom en som mer än en gång blivit utsatt för disciplinära åtgärder då han trampat utanför policyn. Så detta är ju incidenter som hänt och kommer att hända framöver. Då är det av största vikt att man försöker sköta sådant här internt. Vilket Gunnarsson hade kunnat göra om han nu har de stora HV-sympatier som han gjort gällande så många gånger. Nä, istället sitter han och skriker ut sina andrahandsuppgifter i Radio Kronoberg och kvällspressen är inte sen att hänga på.

Den här gången finns inget att agera mot då spelarna har rört sig inom ramen för det så kallade egna ansvaret och skött det. Gunnarsson har orsakat ett negativt energiläckage, speciellt med tanke var han skall ha sina sympatier. Hade detta istället varit fabricerat av andra läger än ens eget hade det självfallet inneburit enorm tändvätska.

Kör på du. Jag uppskattar en hel del av dina alster eftersom dom är skrivna med sådant engagemang. Ibland blir det lite väl mycket Uno Gordon i mina ögon. Fast då har jag ju självafallet det fria valet att låta bli att ta del av dem.

Jensen_12: Din tid kommer. Tro mig. Men inled inte din alkoholdebut med att klunka i dig 44% Sambucca utan groggvirke samt whisky och öl. Då går det åt helvete.

Finns det någon som observerat att klubbshopen hade extra öppet till 14:00 idag?

Uno Gordon: Det var som fan, själv är jag ju inte myndig än, så jag får nöja mig med smått spetsad Coca-Cola...

Jensen_12: Jag började vid lunch.

Simmalugnt: hehe, jo det kan man också säga ;)

Ernest, ja, om han skulle ha blivit dömd för kvinnomisshandel så skulle det ha blivit fängelse :/ men som sagt, han hade turen på sin sida.

Uno Gordon: "Skål på dig mannen!"

Är det dags att öppna flaskan redan nu? Klockan är ju knappt 4 än.

jZo: Finkan?
Det sköter dessa herrar om i kväll

Domare: Marcus Vinnerborg
Per Svensson, Peter Sabelström

jZo:

går inte det på ett ut?

Simmalugnt: Eller i finkan =(

skurknnn:

Ja visst har han haft en jävla tur. Han kunde ju ha hamnat i Modo....

Simmalugnt: Ha ha, håller med! Det riktigt lyser om honom... ;-)

Seriously, den enda gången jag sett honom skratta var i förra matchen när han fick ett pass av Kalle K i knähöjd. Jädrar vad han garvade...

Et tu Brute: Kan förstå att det känns tungt att just Janne Gunnarsson vevat igång en eldfängd debatt mot sitt "egna" lag och pekar ut två enskilda spelare som glada i hågen och omoraliska. Men det har förekommit skandaler inom Timrå IK också som tystats ner och företeelsen är på intet sätt nytt. Det förekommer hela tiden. När vi minst anar det. Men jag kan stå med blottad hals för mina åsikter.

Jag är en impulsiv och okonventionell person som inte alltid har politiskt korrekta åsikter om saker och ting. Men hellre tycker jag någonting än ingenting alls. Ibland får jag ta på mig dumstruten och skämmas med all rätt. Men jag har många gånger en tanke och en poäng i det jag skriver och jag förgyller tillvaron för väldigt många människor med mitt sätt att vara. Och jag resonerar som så att har inte folk någonting annat att garva åt så låt dem hållas. Vi lever bara en gång. Och det vore oerhört tråkigt att köra den den stelbenta versionen utav allting. Ibland blir det fel, men oftast rätt.

Skål på dig mannen!

Simmalugnt: Hynning är bara en kvinnomisshandlare som haft tur.

Helg Ernest:

Hynning är en härlig kille. Man blir helt varm i kroppen av att se hur han riktigt spritter av glädje under en segerintervju...Det är liksom som om ingenting i världen kan torka bort hans breda flin.

Red Rocker: 5 - 2 efter att tappat sista.

Uno Gordon: självförtroende på burk....=)

Ikväll spöar vi pingstvännerna med 3-2 i en mkt tajt och grinig match.

diffe: Appro på Sanny. Har ni hört när C+ interviuar honom och Hynnig.
Det hört att dom är "Poligriper" båda två. Dom pratar så fort så man knappt hinner med och höra vad dom säger.

För er som inte vet vad en polygrip är, det är en tång som är glapp i käften och opålitlig. Även ett uttryck för 08or

Hahl Bundy: Vilken glädje jag skulle känna!!! En repris på Getmans tackling!!! Oj vad härligt...

Uno Gordon:

Det var intressant att just du hade åsikter kring mina emotionella krumsprång i den här frågan.

Ännu intressantare hade varit att se hur du hade reagerat om någon profil med stora uttalade TIK-sympatier hade kört kniven i ryggen på er i denna semifinalserie. Bärsärk och 74 nedslag i sekunden på tangentbrädan?

Sedan tror inte jag heller att Uno Gordon är den som kör kniven i ryggen på vare sig TIK, VSK eller IFK, vid en viktig tidpunkt i lagens förberedelse.

Men om det nu skulle inträffa, så skall du inte bli överraskad om det sker i just sådana här grupperingar.

Jag har varit med så länge, så jag vet vem som i första hand är de som skämmer ut klubben. Det är de som i första hand, dagen efter, inte behöver se eller konfronteras med arbetskamrater, vänner eller grannar som har samma lagsympatier.  

diffe: Tänk om Sanny proppar Jämtin å det grövsta i 1:a bytet? Eufori!

Simmalugnt: Hehe okej, vill du inte prata om det?

Ja, jag gick på särskola och jag fick många vänner för livet!

Hahl Bundy:
ja, kan vi inte ställa in några flak Norrlands guld i HV:s omklädningsrum innan matchen.

Blir roligt att se dem sedan.

Nä för fan spänn av. Kom tillbaka när grabbarna har gangbangat nån försvarslös liten tjej på fyllan. Heja Husse!

Simmalugnt: Jaha nu får vi väll hoppas för alla Sannyälskare att han gör en bra match i kväll..

Själv är jag skeptisk, som vanligt.

diffe: Han kan väl alltid dela ut en "bröstvärmare" jag ser väl det som det ända han är riktigt bra på.

Det jag fruktar är att han får för sig att han är en "Anton Strålman" och ska åka upp med puck.

Nä Sanny ska tacklas hårt!!!!!

Uno Gordon: va fan ett helrör nu då sover man ju vid halv sex ju

« · 1018609 · »