Undra om du varit lika käck om det varit TIK:s växel som brakat samman idag och det var era spelare som fått ha avstängda mobiltelefoner medans de försöker gömma sig i perererin när kvällspressen kör sitt drev?
En situation som skulle ha uppstått för att en av era egna kör med lögner mot det egna laget.
Det är upp till var och en, var de gör på sin lediga tid om de tar hänsyn till det egna ansvaret inom ramen för policyn.
Det är ju inte första gången det här händer. Under en längre tid kunde ingen spelare ens visa sig på staden. Man fick hämta sina pizzor, med "lösnäsa" på ute i Norrahammar. Att en spelare ens visade sig på stan fick de mest sanslösa rykten att gå ett väg runt jorden innan sanningen fick på sig stövlarna.
Med anhängare som Gunnarsson behöver man inga fiender. Men vi går stärkta ur det här också. Det gör vi alltid!
Ja, om det nu funnits någon sanning i det som Gunnarsson påstått, så skall varken Melin eller Petrasek spela idag som en markering mot det övriga laget. För att undvika så mycket energiläckage som möjligt skulle de helst stått över på grund av något helt annat än det inträffade.
Det tror jag alla har förståelse för, åtminstone de som har sympatier för det laget som är drabbat. För det här händer ju alla lag med jämna mellanrum. Sedan har Gunnarsson varken som privatperson, riktig journalist, amatörjournalist, tyckityckare rätt att sprida sådana här graverande uppgifter utan att först dubbelkolla sina källor, vilket hade varit mycket enkelt.
Hade han sprungit omkring med en TIK-tröja på sig hade jag haft en viss förståelse för att hans agerande. Nu är det ju inte så, utan han har försökt skada sina egna genom lösa rykten, där det är hans moraliska aspekter som skall vara tongivande.
Tänker inte be om ursäkt
Janne Gunnarsson, sportreporter på SR Kronorberg, tar delvis tillbaka sina uttalanden i radioprogrammet:
– Det var fel dag som nämndes, det gällde skärtorsdagen, inte lördagen. Det är allt jag har att säga.
Spanarn: Tänk att Kenta blivit Sveriges bäst betalde grisfarmare. Han hade redan Jämtin, Ledin och Ward som tillhör elitseriens ledande isgrisar. Nu blir det en hel femma när han fått två fyllesvin också.
Et tu Brute: Chrippe Söderström var full på nyårsafton och kom i tidningen för det. vore jag i slutspelet som spelare skulle jag bara ha cola i glaset även om jag gick ut i Malmö. Tycker du på något sätt att de gjort något fel? Om inte är det väl inget att bråka om. Och om de gjort något fel så är du sur på fel person.
Drömscenario: HV-back har pucken i egen zon, Jämtin passerar röda i full fart och sneglar bakåt över axeln för att ta emot den välavvägda passningen. Precis när pucken når bladet perfekt innan offensiva blå riktas blicken framåt, en sista minnesbild av en röd tröja innan lyset slocknar. Sanny lutar sig ner över den kvidande högen med spelad bekymrad min, rör lätt vid hans axel och viskar "Heads-up babyface"...
Et tu Brute: När du skriver att Gunnarsson borde ha tagit det här internt med HV så får jag uppfattningen att du tycker att klubbsympatier skulle väga tyngre än journalistisk integritet. Att Gunnarsson är "amatör" eller borde skaffa sig pålitligare källor är en annan historia.
Det hade väl inte varit så svårt för Gunnarsson och kolla dess uppgifter mot HV:s egna, eftersom det här inte är något som tolereras inom HV?
Nu har man ju efter att de här ryktena uppstått, kontrollerat om Petrasek och Melin efter träningen på påskafton haft möjlighet att åka ner till Malmö för att visa sig i utelivet och ändå hinna tillbaka till samlingen på söndagen.
Nu är inte Gunnarsson knappt amatörjournalist. Han är tyckityckare på Radio Kronoberg där han färglägger sina moraliska aspekter. Därför är det av mindre betydelse för honom att Petrasek och Melin syntes i Malmö natten mot skärtorsdagen och inte på påskafton.
För HV och deras policy är det en milsvid skillnad. För Gunnarsson verkar det inte spela någon roll alls.
I det här fallet känns det allt för lindrigt. Tjära och fjädrar borde föregå de övriga åtgärderna.
Hade budbärarn däremot verkligen varit en budbärare på riktigt och hans uppgifter varit sanningsenliga, så hade man kunnat se saken ur ett annat perspektiv.
I det här fallet är det ju lite svårt att säga upp avtalet och vända sig till någon annan budfirma.
El Maco: Är inte öl supportrarnas motsvarighet till sportdryck? Det kan tyckas så när man bevittnar en match på arenan. Det är bra många som går på den devisen: "Öl är sportdryck för supportrar". Men okej, vi släpper diskussionen.
Jag börjar bli riktigt nervös inför den här matchen. Någonting säger mig att vi inte kommer att få en likadan inledning på den här matchen som på den första semifinalen.
Jensen_12: FEL IGEN! Öl är för dom som har smaklökarna kvar och dricker för det är gott. Cider, då kan du lika bra göra grogg på saft och köra i sodastreamen om det bara är yssla du är ute efter. Man behöver verkligen smaklökarna för att avnjuta en riktigt god pilsner
Jensen_12: Tänk också på att inte göra en hemkört och cola. Det är inte bara århundradets värsta alko-debutant-klyscha, det är även omåttligt osmakligt.
Visst är det så. Den ena av de två utpekade är dessutom en som mer än en gång blivit utsatt för disciplinära åtgärder då han trampat utanför policyn. Så detta är ju incidenter som hänt och kommer att hända framöver. Då är det av största vikt att man försöker sköta sådant här internt. Vilket Gunnarsson hade kunnat göra om han nu har de stora HV-sympatier som han gjort gällande så många gånger. Nä, istället sitter han och skriker ut sina andrahandsuppgifter i Radio Kronoberg och kvällspressen är inte sen att hänga på.
Den här gången finns inget att agera mot då spelarna har rört sig inom ramen för det så kallade egna ansvaret och skött det. Gunnarsson har orsakat ett negativt energiläckage, speciellt med tanke var han skall ha sina sympatier. Hade detta istället varit fabricerat av andra läger än ens eget hade det självfallet inneburit enorm tändvätska.
Kör på du. Jag uppskattar en hel del av dina alster eftersom dom är skrivna med sådant engagemang. Ibland blir det lite väl mycket Uno Gordon i mina ögon. Fast då har jag ju självafallet det fria valet att låta bli att ta del av dem.
Jensen_12: Din tid kommer. Tro mig. Men inled inte din alkoholdebut med att klunka i dig 44% Sambucca utan groggvirke samt whisky och öl. Då går det åt helvete.
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer
jag säger bara nu eller aldrig.