1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604860 inlägg · 6213 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
El Aka Ali: Nix, fixar inte den melodin...?? Men fan om jag inte kan sjunga på torsdag...

Fyran: Nu tar vi dom, nu tar vi dom, nu äre slut på HV-krut. Melodin får du gissare till. Men frågan är väl om du klarar av det?

Fysisk hockey: Bäst eller Kolera...? Ja, o nu e ja stöddig, men det handlar väl om Sveriges bästa Hockeylag, eller?? LHC är en av två... Å jag hoppas innerligen att mitt HV är det andra.... Fast ALLA VET ...

Men matcherna ska spelas oxå! Lycka Till ! Jag är lika säker som de senaste två åren... O det vet vi...Midi vann....??

Maggan: jag tror att dom vill ha tre stavelser i namnet i ramsorna, lättare då att sno t.ex Hammarbys ramsor. Därav HV blå...

Kom igen nu Timrå. Vi kan inte ha en final mellan HV och LHC. Pest eller kolera. Nä, tagga till er nu och visa vad ni kan.

Lycka till

Fan hade varit bra med match i dag igen....annars blir det väl dödgrävarstämmning fram till torsdag nu.

Om vi vinner på torsdag, så är väl sjunde och avgörande i Jerusalem på Lördag?

Hoppas man ordnar resa dit, för då ska jag hänga på och ställa mig i deras kobås och skrika rakt in i plexit.

Maggan: Jag drar inga paralleller till HV om man säger blå.

Det enda lag jag förknippar med färgen blå är Sundsvall hockey. Sundsvall blå, Sundsvall blå :)

Tycho: Ett internettroll, eller bara troll, är en användare som skriver artiklar eller debattinlägg på Internet (framför allt över Usenet och på internetforum) med huvudsyfte att reta upp övriga användare .

Så illa är det väl inte?? För mig handlar det inte om att reta upp Er. Bara delge fakta...:-) Som sagt: Vi har inte vunnit semi ÄN. Men som jag ser det...

janssonovich: Försöker du medvetet vara dum nu? Klart man drar parallellen blå till HV. Det är ju det jag har försökt säga hela tiden.

Maggan: fråga polacken, han vet säkert :)

Maggan: men dom kanske vill det? inte vet jag

Maggan: Ja ja, det var bara en fundering på ramsan. Men någon med inblick kunde tydligen inte berätta varför ramsan blev till. :/

Maggan: haha, så du menar att man inte drar parallelen blå till hv?

Jensen_12: där brukar dom inte sjunga alls, inte har då jah hört nåt

Maggan: Med andra ord, man behöver inte förtydliga namnet och färgen i samma mening.

janssonovich: Vet du, det tycker inte jag. Vi har fortfarande inte satt in ordet Timrå i hockeydynamit ramsan.
Däremot så drar man paraleller mellan färgerna röd/vit = Timrå.

Maggan: man kan inte rimma på röd...? jo de klart glöd, nöd, död,

janssonovich: På hemmaplan ja, hur sjunger dom på bortaplan?

Internettroll:

Maggan: kanske för att just färgen blå utgör mest i hv's kläder?

Maggan: de är ungefär som om nån skulle fråga varför vi kör röd och vit hockeydynamit

Fyran: Å lätt å rimma... Å blå slå timrå. gå på .

janssonovich: Ja kanske den var dumt formulerad. Men eftersom dom sjunger HV Blå, och vi vet att dom har blå/gul/vit i färgerna. Varför måste man i en ramsa klargöra att det är HV B l å, man hejar på?

Därför skrev jag in det där med, grönt osv.

Det är ju inte så att vi sjunger Timrå Röd. Fast iof T Röd hade ju kunnat bli en klassiker. ;P

Maggan: Men t o m jag kör med den.. HV BLÅ, HV BLÅ...

Måste väl bero på hemmadressen???

Maggan: Men seriöst, frågan lät lite dum

janssonovich: Nu missförstod du mig. Jag frågasatte inte färgvalet på kläderna. Det var ramsan "HV Blå" som jag helt seriöst undrar över.

Fyran: Bara för sakens skull. Jag bor i Eskilstuna... En jävla bit från Huskvarna/Jönköping... Lskar HV likförbannat...

Maggan: Kan tyvärr inte ge något svar på din fråga... Men HV 71 har alltid spelat i blått/gult/vitt... Kolla hemsidan, kanske??

janssonovich: ungefär likadant ^^

Maggan: varför har timrå röd/vita kläder?

Fyran: Kan du förklara en sak för mig. Varför envisas ni med att säga/sjunga HV Blå? Jag menar, vilken färg hade ni annars kunnat ha: Grön? Lila? Rosa kanske?
Eller är det så att ni har färgkodat laget beroende på vilken årskull som spelar?

Och om någon inte fattade det lite reducerade priset...så....är alltså liiiite billigare än att köpa på ticnet då serviceavgiften är borttagen..

Ann: Och jag rear ut en 3-timmars geometrilektion, helt gratis!

nectis: Jag lovar när säsongen började i september så fanns bara ett mål::: SM-GULD. Så har jag sett det de 2 senaste säsongerna men fan... Jag kan inte förstå att HV Blå inte har 3 guld i rad för det är vi värda... Men visst vi kan torska än en gång i semi... Men ALLA VET....att mIOD VANN förra året är ett skämt, men det vet Ni oxå.

Har en ståplats till lite reducerat pris till torsdagen....om någon är intresserad. 120 :-
Mejla mej här på HS om någon vill.

Tycho: Internettroll???

Fyran: Nej ofta man siktar på SM-Final när man spela Semi, siktar mer på kvarten för tillfället.

Tycho: OK! Jag lovar o svär att jag kommer vara här o gratta NÄR Timrå spelar SM-Final. För det är ju dit Ni siktar???

Fyran: Såg du mig inte? ;P
Jag lovar att du inte kommer vara här och vara dumdryg om Timrå vinner matchen på torsdag, men det kanske inte var ngn nyhet.
Sista svaret till dig, Internettroll!

Tycho: ALLA vet att HV71 är laget att slå i år...

Tycho: Ja o Ni va ju där...???

nectis: Nej vi vinner inget om vi slår Er. Men vi har större möjligheter att vinna SM-GULD kontra Tik...

Fyran: Så du menar att om ni går vidare tar ni hem guldet? Men om vi går vidare får vi torsk av LHC? Ne, prata på du. Känns bara mer och mer som vi kommer vinna när du skriver sånt här..

Fyran: Sturskt att säga när ni förlorat med 3-2 ledning två år i rad... ;P

Maggan: Tolka oss hur Du vill, eller ....mig????

Fyran: Du behöver inte säga vi när du pratar om dig själv. Eller är det multipla personligeter jag har att göra med?

Ska man se något positivt från gårdagens tv sändning så är det ju att Bosse Ahl pratade gott om föreningen. *skratt*
För det som skedde på isen vill man glömma fort som fan. :)

Maggan:
När vi pratar förra årets prestation så menar vi MiDo....

Tycho: Sant! Men vi kan vinna guldet, det kan inte NI..

För Er är Lch en hygglig final... För oss är det hinder till guldet!!!

« · 1021702 · »