Tänkte på Jimmy's blogg han skriver där att teoretiskt sett är(var) klockan halv två men det stämmer ju inte för man skulle ju ställa om klockan mellan 2-3. Därför är(var) klockan fortfarande bara halv ett ;-)
ÄLSKADE TIMRÅ IK... Man vinner inget SM-Guld på att vara bäst i tredje perioden flera matcher i rad. Inget lag har gjort det och inget lag kommer göra det heller....
ALLTSÅ... Fullt FOCUS från första nedsläpp NU... så slipper tocken som jag få hjärtinfarkt. Kör över HIV-patrasket, vi är så mycket mer en de däringa nördarna. Dominera direkt från första nedsläpp, vi kan ju å vi är ju bäst. Vänta inte till tredje perren den här gången snälla...
And now counting..... 16 timmar - några få minuter...
Har inte sagt det tidigare och inte haft möjlighet att medverka men fan. Klackens prestation i 3:e är bland det vackraste jag har hört på mycket länge. Det är vad som gestaltar den 6:e spelaren på banan. Helt underbart vackert och som exilsupporter kan jag bara rysa av avund. Vackert jobbat!
Handlingsförlamning på forumet, eller vad? Maken till så magert innehåll på sidan när klockan är strax efter 13,30, vi spelar semifinal nr 4 i en matchserie vi leder med 2-1 mot suveräna serievinnarna HV71, är makalöst.
Dags att trappa upp. Dags att börja fokusera, även här.
Jag läser något förnöjsamt Wikegårds blogg där han skriver citat: "Det kommer inte att göra matcherna mindre sevärda. Timrås båda segrar tvingar nu HV71 att visa upp alla sina kvalitéer man har i laget, och Kenta Johansson måste visa att han är en bra coach även i slutspelet" Kenta, ja. Han som var lugn som en filbunke under sin tid i Timrå har plötsligt börja surna till och visat känslor. Ser man månne lite stress i hans agerande? Har Timrå fått HV71 dit man vill, har HV71 svårt att finna ett motvapen? Glöm inte att en vinst i Kinnarps skapar matchboll Timrå. Kenta oroar sig säkert för det. Kenta som knappt tog en timeout i Timrå visar nu en viss nervositet i HV och tar timeout så fort han känner tvekan.
Jag tycker det bådar gott. Timrå har två möjligheter att skaffa sig matchboll i Timrå på torsdag. Igentligen har Timrå inget "måste" i dessa två matcher. Det är HV som MÅSTE vinna dessa matcher, det är HV som måste reda ut det här. Timrå däremot kan spela sitt spel, och göra det dem är bra på. Och tro mig. HV kommer att få kämpa för seger både idag och i morgon. Det skulle inte förvåna mig det minsta om de misslyckas, i åtminstone en av dessa två matcher.
Styf och Sebbe stannar alltså hemma. Är det någon där ute som kan säga något lugnande till mig om konstellationen Lotvonen/Moe så får ni gärna göra det nu.
T T: Personligen så kan jag inte förstå hur man kan matcha dessa båda tillsammans. Lotvonen har varit rent ut sagt bedrövlig i de två senaste matcherna och Moe är definitivt inte den städgumma som nöden kräver. Lindström-Moe och Jonsson-Lotvonen känns i mina ögon mer idealiskt.
Vore ju onekligen överjävligt om bussen inte fick sig en ny slang. Och därav krigar våra spelare utan support på plats. Jag håller tummarna att det löser sig för er!
T T: Inte nog med att han kommer att göra en stabil defensiv insats, han är STOR också. Se där, inte ett ord om att han vänder lika snabbt som en finlandsfärja... ;-)
T T: Jag är ändå skeptisk... Det lär bli en hel del vattenskidåkning och risken för en massa tvåor pga detta får väl ses som överhängande, men jag hoppas givetvis att du har rätt. Lotvonen kan bara inte vara lika borta som han var därnere senast.
Ambroo: Är också hyfsat orolig för detta backpar. Förhoppningsvis i onödan. men jag har alltför lätt att visualisera ideliga fastcheckningar i egen zon, försök till 'rejäla rensningar' som blir passningar upp till HV:s blålinjeplacerade backar...samt just ett gäng sköna holding-/hakningsutvisningar när det snurrats för länge. Hualigen.
Annars är det väldigt behagligt med två raka matcher i HV-kulan. Timrå har ett grymt läge. Kan lira tämligen avslappnat i kväll och med ett bra självförtroende efter vändningen senast. Förhoppningsvis leder dessa två faktorer till ett betydligt mer initiativrikt, pumpande timråspel än sist det begav sig där nere. Då kan det bli två riktigt roliga dagar.
Vill se en fortsatt pressad och irriterad Kenta. Nu blåser det, för första gången den här säsongen, lite motvind. Kan han reda ut det? Det blir i s f första gången han gör det, i slutspelssammanhang. Hoppas Robban får lira lite mot Jämtin, Ward och Ledin också. Är det någon som kan få dom att tappa koncepterna alldeles är det han.
250kg kärlek: Nä. Han har jag inte snackat med sen imorse. Jag gjorde bara en snabb uträkning hur långt det var mellan Södertälje och Västra Huskvarna. 30 mil och 3,5 timmar.
I kväll kan vi snacka nyckelmatch speciellt för mitt kära Hv71.Man behöver inte vara en raketforskare för att inse att 2-2 i matcher är bättre 1-3 i TIK favör.
Hv måste få stopp på TIK i mittzon.Hv har låtit Timråspelarna komma rättvända med fart genom mittzon för då är TIK livsfarliga.
Vidare måste Hv sluta att dra på sig onödiga utvisningar spelare som Ledin och Jämtin ligger på gränsen hela tiden men de måste vara kyliga.
Hoppas och tror att matchbilden kommer bli som i semifinal 2 då det var Hv som åkte skridskor och dikterade villkoren.Hv är starka hemma i Kinnarps Arena så det är bara hoppas att trenden håller i sig me´n det kommer bli stenhårt i kväll.
Frisco: Ålright. Men stämmer det att Olle är med på bussen. För att (får man anta) heja fram de rödvita till seger i afton och förhoppnings en finalplats?
Laban: Rent taktiskt tror jag att detta blir den bäst förberedda matchen, från båda parter, av de som spelats. Lagen har kännt på varandra, man har en bild över styrkor och svagheter. I kväll tror jag att det blir än mer jämnt och att klyschan "spelet i numerärt underläge" fäller avgörande.
Det som talar för HV i afton är hemmaplan, igentligen inget annat. HV måste vinna i kväll annars blir det tufft, för tufft. Timrå kan igentligen gå ut och spela utan krav och utan "måsten". I slutspelet har vi gjort det en gång tidigare och då gick det åt helsike. Fjärde matchen mot Modo. Nu har Timrå redan spelat en match likt den mot Modo, mot just HV. Så jag hoppas att man lärt sig.
Antagligen kommer vi få se ett aningen försiktigt HV mot ett frejdigt, anfallsglatt Timrå. Får HV första målet så blir det antagligen en helt annan matchbild. Får Timrå första kommer det bli frustrerat i HVs avbytarbås och då kan det gå precis hursomhelst. Första målet blir oerhört viktig för resten av matchen. Kan dessutom Timrå få spelare, och ledare ur balans i HV-lägret tror jag det blir en riktigt tung afton. Sett ur HV-ögon.
Det jag hoppas på är en stabil domarinsats som inte viker ner sig och tappar matchen. Det har visat sig i matchserien att ett 4-domarsystem hade varit att föredra. Mycket skitsaker som domaren tar för medan man släpper uppenbara utvisningar. Det har varit åt båda håll skall tilläggas. Mrn rätt var det det är så avgör domarenn med ett eller fler horribla misstag. Och den här matchserien ser jag gärna avgörs på ett schysst sätt.
Håller med dig om Jämtin killen fokusera på fel saker.,,inte bra.Hoppas att Kenta sätter Lindström på Jämtins plats i andra kedjan så Jämtin fattar allvaret.
Håller inte med dig i kritiken av Ward.Han har varit bra och inte dragit på sig onödiga utvisningar. När Ward spelar enkelt och resolut så är han en riktigt stabil defensiv back.