EXPLORERSMÅLAND: Dra upp en klubba sådär i skrevet är ju något man gör för att skada någon, frustration efter en hård bevakning eller liknande, riktigt vidrigt.
bar mofftak: Jo, hålla sig från utvisningsbåset blir än viktigare nu i slutspelet. Ska bli intressant att se om Västervikaren blir anmäld till DN för slashingen mellan benen på PW...
Söderöver: Puh! Den satt långt inne. Det är tredje matchen i rad som vi lyckas hitta ett sätt att vinna utan att alls imponera. Det är ju också en styrka. Faktiskt. Men nog vore det kul att verkligen hitta ett spel också.
Olli Nomadinen : Det är väl bara en spelare som blivit avstängd mot Timrå och det var där när Hartmann blir knuffad i ryggen in i sargen? Det som Harald efteråt sa var en helt felaktig avstängning och att felet var Hartmanns. Harald är en duktig kommentator men han hatar Timrå IK, inget snack om saken.
EXPLORERSMÅLAND: alltid svårt att veta hur illa den klubban tar men tycker att 5+20 är solklart, det är ett oerhört fegt tilltag. Sen ser det inte speciellt hårt ut och PW kanske förstärker lite. Max 1 match avstängning kan jag tycka. En anmälan hade dock definitivt varit på plats bara för att det är ett sånt ovanligt och fegt tilltag. Lite som att sparka en motståndare. Var det inte Wessner som dömde mot Väsby också där vi får två blind side tacklingar utan så mycket som en tvåa på tavlan? Han blev ganska hårt sågad i serien mellan SSK och Västervik också. Skicka ner honom till division 1.
The great one: Ja det ska gudarna veta 😂 Ja spela en match i kraftigt snöfall i början utav 80 tale på uterink. Dä var - 25 å fredagkväll å ett jävla liv på läktaren! Ja slasha av hannleden på en motståndare.. 2 min räckte 😂 En gång när ja dömde hade ja inte dömt en utvisning i matchen på 56 min... Vid en avblåsning frågade en spelare ifrån varje lag om jag inte sett en ända utvisning på hela matchen?? Nä jag kan ju inte ta på nått som int finns!!! Då kände ja mig tvungen att ta en par var lag ” bara för att ” Så dä blev glada..😂😂😂 Dä ä ju int innebandy som du säg 🙈
Våldsamt: Obehärskat och Skada! Match Penalty! 25 min( avstängd ).
Vårdslös förseelse: Större + Game Misconduct Penalty( Bara matchen ).
Normal förseelse: Mindre straffet
Slutspel och blev ” Wirre ” skadad? Hur såg förseelsen ut? Kraften?Utgången? I mina ögon var det mellantinget för Mr Jones tilltag!
Ni får gärna såga mig fullständigt. Men domslutet var korrekt även om jag bara har ” Timråögon ” så ska vi inte hitta på saker som vi inte har befogenheter att göra!
Rallarn: Ja Wessner njöt säkert när de hände, kan lova att de tog emot så jävla hårt att dom behövde döma femma åh game, så borde iofs inte vara förvånad fan den...
Full fest i hemmabaren mä rinnande Explorer lätt i Strupuslingen och under musik 🎶 på högsta!!! 🎉🎉🎉🥃🥃🥃 Timrå IK mot SHL 21/22!!!! Timråååå ååååååå Timråååååååå Ingenting kan STOPPA OSS!
Matsg: Hoppas de spöar skiten ur varandra. Två jävla grislag. Kan bli kul att titta på.... Inte mycket finlir, mer som två punchiga tungviktsboxare i rond 13/14....
Lub: Jag tycker inte man ska glömma att vi var på väg att lyfta spelet även i första när Hartmann tog sin väldigt onödiga utvisning. Om vi fått lite längre tryck där hade den perioden inte sett riktigt lika dålig ut.
{297}: Jo, vi var sämre än VVIK i första, men man skulle kunna spela lite smart och vänta ut dem lite, låta dem åka sig trött och därefter vända och ta över. Men då krävs grym defensiv så att de ej avgör matchen i första perioden 😬
Lub: Tycker faktiskt att vi har ett tillräckligt bra lag för att hålla jämna steg med Västervik på hemmaplan i en semifinal i första perioden. Men skit samma! Vi överlevde när vi spelade som sämst, vi levererar när vi steppar upp och vi vinner matchen.
{297}: Denna match visar tydligt att hockey till stor del handlar om tålamod och att orka spela i minst 60 minuter. Problemet är att när bränslet är slut så kan en match vända fort. Första perioden var inte bra, men jag väljer att se det som ett styrkebesked att man kan hålla sig kvar i matchen trots VVIKs forcering. Nu är deras överraskningseffekt förbrukad och jag anser att JJ var bättre än Marmenlind idag.
1-0 i matcher, det enda som faktiskt betyder någonting. Skål 🍺
{297}: Tycker vi ska fokusera på vårt eget spel och inte domarna. Utvisningar kommer att bli en avgörande faktor i slutspelet där det är så tight och jämnt så det gäller att spela disciplinerat (vilket VVIK gjorde fram till sista 10)). Hoppas nu vi kan få lite momentum och att vi kan ta en ny seger på hemmaplan på måndag; Skönt att se att vissa spelare börjar prestera nu också och att det finns en härlig moral i laget.
I morgon lär vi se vilka av BIK eller Americanos som är kyligast. Känns på förhand som en riktig grismatch.
The great one: Det fina med en hockeymatch är ju att den kan ha många ansikten. Det finns inte en enda jävel här inne som hade en positiv känsla i kroppen efter första perioden, den som säger det ljuger.
Sen svänger matchen, Västerviks ork börjar tryta och när röken har lagt sig tycker jag man kan skriva upp den bästa insatsen mot Västervik för denna säsong. Vi får längre byten i offensiv zon, vi får fler avslut i slottet, vi gör mål på spelvändningar. Supernöjd med kvällen men första perioden var helt värdelös.
PP2 har något som PP1an inte har, och det är folk på mål. Där måste det till en förändring. Marmeladen släpper inte in skott som han har full sikt på. Kolla bara på 3-1 där Liljewall skymmer, den går inte in annars.
Labban: menade mer att man som supporter lättare kan finna en njutning när ens lag är underdogs i en serie som den här. Det är jobbigt att hålla på lager som alla förväntar sig ska krossa allt motstånd :p
Kerstin_k: Jag skriver nog som jag skulle prata om jag stod på läktaren, det blir lite impulsivt. Men det sagt så säger jag inte att jag har helt fel i det jag säger heller. Vill f.ö. lyfta PW som drar på sig femman på VVIK spelaren. Skulle vilja veta om det var lite trash talk bakom...
Kerstin_k: Att se en viktig match live är den ultimata känslostormen. Heaven or Hell and nothing between! Alla känslor kommer... det här kommer aldrig att gå... yes nu är vi på G... nu tar vi det här... för att nästa sekund må fysiskt illa för hur det ser ut! Alla nerver o psyket utanpå... men när man sen ser matchen i efterhand så ser man att det var ganska stabilt ändå. Om jag vill vara utan känslor o ångest? Gärna... men ändå aldrig. Sån är jag.
Kerstin_k: Överlag har Blomqvist och Liljewall gjort ett gediget jobb i slutspelet såhär långt. Tror att folk måste acceptera att de inte är i Timrå för att göra poäng. De är här för att göra så att andra får det enkelt att göra poäng samt att stävja när någon motståndare behöver plockas ner på jorden.
Exempelvis är det Liljewall som skymmer Solnas målvakt i förlängningen.
Så är det. HS forumet är Sveriges största kappvändare. Minsta lilla motgång så är det botten och tvärtom. Det visar ändå på passion o lidelse för laget. Men lite tålamod kan man ju kräva innan motorsågen åker fram.
Söderöver: Nu mår man bra. Tack Timrå! Skönt att Jonte fortsätter sätta puckar och många snudd på assist på grymma pass. Annars är Jakob dagens namn. Riktigt kul att både Olofsson och Blomqvist får måla. Men giganten finns i kassen. Hans spel senaste 3-4 matcherna får mig att hoppas på mer.
{8906}: Ja Timråhataren Harald ogillar jag skarpt, man känner verkligen att det tar emot hos honom att tala gott om oss.. Förstår inte ens hur han kan få kommentera våra matcher när det syns så väl..
steveroper: ledarsidan är faktiskt kanske mer stabil än på länge. Tommy har rutinen, Madsen och Marklund kan laget och Karlunden kommer in med lite nya idéer