Zäta75: Det är bättre vi åker skridskor med fart,då hinner vi hem också,det är ju inget schack vi håller på med + att VVIK har en del skador,men ändå lyckas vi förlora,nä träna upp farten samt puckbehandlingen så ska du se att det går bättre. Detta var rent pinsamt.
När fan ska man lära sig att målen görs framför mål inte i sarghörnen spela ingen roll att man har puck i 75% utan att skapa HETA mål chanser. 28 klev av varför rädd för lite näsblod endast hjärnskakning är okeji ett slutspel sjukt att båda Västervik spelarna kom tillbaka såg mycket mera illa med dessa. Det ska kosta jävligt mycket innan man bryter en sån här viktig match.
TikShank: Häng Freddan du om du vill. Jag tycker inte att detta är en coachförlust men du får gärna förklara vad som skulle gjorts annorlunda från coachhåll i så fall.
Nu ge ja fan i att ikväll! Varfö speckulrera.. Vi gö int mål... I två period..vi gö Marmeladen bra i kassen! Vi kansk skull gör som Röven..gjord på Juvelen! Få hann å sträck Sä? Nä nu titt ja på OT Fbk mot MIF.. Jävulsk tempo o bråk i varje avblås! Så ska dä va.. Ätt jävvla annammma!
Hassan: Ja alltså spelet är ju bra. Det är en bra match generellt. Men uddlösheten är monumental. Blomqvist missar öppet mål. Hardegård är ju helt iskall framåt. Mm mm. Jag är orolig igen. Sen kommer jag på att Dahlén sa att vi ska ha tålamod..
Costanza: Ja varför är ni inte här?!? Man skulle kunna tro att ni spelat skit en hel säsong och självbilden är lite skev. Men just ja ni spelade ju propagandahockey och föll på målsnöret.. 🤓
Hassan: Ok,kanske är vårt fel??? inte f..n ska du tro att det beror på spelarna alla ggr.De har fått chans efter chans å inte f..n blire bättre,så då tycker jag att Fredrik får stå för notan,punkt slut.
Bragd-Birger: Bortsett från Dahlén, vem ska göra målen i Timrå? Vem kliver fram när Lodin är skadad? Vi har en fullständigt dysfunktionell andrauppställning i pp och första formationen känns ganska sönderläst. Jag tror inte vi har dom offensiva vapnen att stänga matcher där vi spelmässigt dominerar, tyvärr. Det är för många som sänkt sin prestation i slutspelet jämfört med grundserien när det borde vara tvärtom.
KulltorpsOlli: Är inte,så säker på att vi kan spela lika bra igen på beställning. Västervik kommer antagligen att bli stärkta av denna seger. Vi får se hur matchen ser ut på fredag. Om vi förlorar den till 2-2 kan nerverna komma in igen i 5e matchen hemma. Hoppas att PW är tillbaka nästa match och att Lodins skada inte kostar oss finalplatsen.
{7043}: Vad fan är Blomqvist värvad för? Hur kan han ha spelat SHL? Gör han nåt bra på isen? Finns det nån som har sämre klubbteknik än han? Hur kan han få spela PP i överhuvudtaget? Frågorna många svaren få. Han är så kass så jag skulle kunna dra på han en smäll..
Bragd-Birger: Ja det är ju det där med Freddans (icke)agerande för att förändra en matchbild. Det spelade oss ur SHL sist och kan mkt väl kosta oss platsen där i år
KulltorpsOlli: Skall vi lira i en högre serie eller ??,Fullständigt talanglöst överlag,inte för att VVik är ett dåligt lag,men f..n vi har ju inget lir alls,bedrövligt från start till slut.
TikShank: Det är inte Freddans fel, det måste göra ont att spela hockey ibland. Kan inte glida sig till segrar det borde vi ha lärt oss efter sju matcher
Detta är en match som Timrå äger i 50 minuter och ska vinna lätt. Men det som saknas är förmågan att bryta in på mål och vara obekväm. Jag såg lövens match igår och det är precis det Löven är bra på.
Gör vi en lika bra match nästa gång så är det vinst garanterat. Denna tur kan VVIK inte ha igen
Dexter : Fast då kändes alla påslagna varenda match varenda matchserie, vände 3-1 mot ett shl lag. Alla spelade verkligen på sitt max och mer än det. Kan rabbla upp en handfull spelare som inte är "där" ikväll.
{297}: Man behöver åtminstone testa ett annat alternativt i PP än Hardegård. Gör inte ett rätt. Inte ens dom berömda droppassningarna klarar han av. Skulle ha ändrats redan under matchen.
bar mofftak: Jag tycker det är lite märkligt att Wessner får vara med i semifinalen eftersom BIK spelar i andra semin. Men det är väl hans enorma domarkompetens som fäll avgörandet?! 😬🤔
roger_sundsvall: Helt bedrövligt pp-spel. För långsamt och omständigt, vänder om, tar sig inte in i zon, kommer inte till några skottchanser i bra lägen alls
JJ:s miss blev kostsam idag. Vilket den inte borde ha blivit, med tanke på period 1 och 2. Timrås ineffektivitet gav bort matchen.
Lite trist att vi inte kunde matcha Västerviks intensitet i 3e. Går inte att "rida ut stormen" när det är oavgjort och bara 20 minuter kvar.
Harde hade verkligen inte sin bästa kväll. Hade önskat lite mer fingertoppskänsla på Freddanz där, och t ex lyft bort honom ur 1a PP. En halv sekund för sen i precis allt han gjorde.
Nä, surt detta. Borde verkligen ha blivit en hyfsat komfortabel seger. Istället har vi 2-1, och ett Västervik som boostas inför fredagen. Klart suboptimalt.
Med det sagt: en jävla twilight zone-tillställning. Hur faen lyckades man göra 0 mål framåt dom första 40?
Hittills i slutspelet känns det som att domren har en nivå för TIK och en för motståndaren. Antingen det eller att de är bättre på att maskera fulspel. Det är inte rimligt att seriens mest offensiva lag har mer utvisningsminuter match efter match.
Vi får sjukt billiga BP mot oss men sällan detsamma tillbaka - snarare tvärt om. Ett mordförsök är långt ifrån givet PO
Sputnik: har varit 3 jämna matcher hittills men kanske lossnat det I nästa, Löven var ju helt överlägsen sist och det vill man se i Tik men Västervik har bra försvar och då kommer man långt..
{297}: Jag tror de har gjort så att den domare följer en hel serie, det ska skapa bra kontakt mellan spelare och domare på något sätt. Hål i huvudet i en värld där matchfixing existerar men det är väl inte så viktigt.
Andersson: Haha, finns väl inte en chans i världen att Wessner kan döma om det t.e.x bli TIK-Bofors i final? Då tycker jag Pelle Hallin kan dela på jobbet med han.
The great one: Jag förstår inte kommentarer som att det är en rättvis seger för Västervik. Helt ärligt hade de några chanser alls utöver målen? Däremot så handlar det om att göra mål och det gjorde Västervik. Men skippa snacket om att de haft missflyt tidigare matcher och dylikt för det är inte sant, vilket alla som sett matcherna kan hålla med om.
Nä nu laddar vi om för nästa match, 2-1 i matchserien. Nästa match kör jag utan ljud, är lite less på Helbers hyllningssång till Bröderna brother’s i Västervik... 🤮
{297}: alltså, man är ju orolig för det...man vill ju inte gnälla på domaren egentligen, men när Wessner dömer går det ta mej f-n inte och låta bli....
Detta var rent pinsamt.