1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599804 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{9386}: Idiot typisk avund från dej.

Villervalla: det där jävla skitlaget drar sig inte för nåt att få fördelar! Hockeydopade med 9 jävla transatlanter! Vill inte ens kalla dom för Björklöven.

Villervalla: För löven handlar det precis som på isen inte kring vad som är regelrätt utan vad man kan komma undan med :-)

– Gör din plikt. Gå inte till gym, gå inte till bibliotek, ha inte fester. Ställ in. Hitta inte på undanflykter som skulle göra din aktivitet okej, säger Stefan Löfven.

Är det inte precis det de gör när man fixar "restaurang" på läktaren?

Villervalla: Jag gillar inte alls att man tänjer på gränserna kring reglerna så att man gör en hittepå restaurang o tar in 150-200 pers.
Skulle inte gilla om vi gjorde det. Man bör följa dom regler som finns... men det är ju många pappskallar i Västerbotten.

Tores restaurang & café, jävla fjant. Få se om de försvinner 20:30. Dags för Timrå att fixa Bullas restaurang. De kan säker ta in 1000 gäster, serveras korv med bröd och kantinvarma burgare. Kaffe och kanelbulle efter maten.

Andersson: Lär bli som igår när man inte kan göra mål...

{297}: det är på tal om att dom ska ha SHL domare i finalen.. men känns inte som det kommer hjälpa mycket, med tanke på dom är ju riktigt kass där med

Lub: high stick som skadade... inte urtjusigt...

Drugge bromsade ju bara in...
Typ...
Uppladdat:

500x0-1639b6a6-15f2-4077-9109-be88138537a6.png

500x0-eedd374c-2312-4c70-9ad2-8d1de8bc300d.png

Villervalla: 12-0 i skott för BIK

Andersson: har de gjort en Mora och flyttat restaurangen till läktaren men isf så försvinner de kl 20:30.

Villervalla: håller med , det såg mycket ut

Andersson: Tveksamt om de får ta in vaccinerade ändå.

Villervalla: Många pappskallar?

Villervalla: vaccinerade ? 4-0 i skott till BIK iaf , alltid något

Hur kan det vara så mycket folk i Umeå?

sargad: det blir ofta olyckligt när man sätter in en tackling med sin egen klubba i huvudhöjd på motståndaren. Bara en riktigt feg luffare tacklas på det sättet.

Det finns ingen moralisk rättvisa när luffaren tidigare i perioden får en skridsko i ansiktet men kan spela igen i tredje.

Modano: Det förklarar inte BIKs gedigna skadelista, kanske finns det andra faktorer? Lodins hjärnskakning var väl främst en olyckshändelse eller? När det gäller PW så håller jag med om att det var en ful grej från Västervik...

{9386}: För mycket harar i laget inte EN jävel som kan törs stå upp för laget det vet ALLA lag därför spelas det tufft fult mot Timrå. Kommer åka på mera skador när de inte går in med full kraft i närkamper mm

covfefe: Måste ha tagit olyckligt/mitt i tinningen, såg inte så hårt ut.

ionloo: Ja det var väl ett par utlånade till Hammarby.

Sputnik: visst fann det några juniorer i hockey ettan att tillgå också? Inte direkt nån spets i sammanhanget men det kan ju vara läge att ha dom på plats nu

Sputnik: En slump att vi åkt på två hjärnskakningar i den här serien? Knappast, Vvik är grisiga. Drugge och Jones måste få betala för det om det finns nån ryggrad i laget

Sputnik: Vi fick iofs in (upp) OJ, han kändes stabil förra matchen. Men jag förstår vad du menar. skulle gärna haft en extra forward. Inga mer skador nu så kör vi full fart framåt...

Nisse1: Framförallt Forwardssidan har vi inte råd att tappa så många fler. Det var väl där jag önskade mig en till värvning inför slutspelet och fortfarande står fast vid att vi nog behövt. Gärna nån som besitter lite mer spets än Boyce,Lindholm eller Gretzky.

{7043}: Ja just ja, vi har ju Ragge.

{297}: Chansningen på att ha en liten trupp inför slutspelet kan bli kostsam.

Villervalla: Vi har ju fortfarande 7 tillgängliga backar. Eckmyhl kommer inte behövas.

Olli Hahl: Wessner har kostat oss dyrt. Den stora frågan är om han får fortsätta döma resten av serien eller om man kommer byta domare? Hade luffaren fått en avstängning för sin spearing så hade PW inte haft hjärnskakning idag.

{9386}: Ja han har kommit lindrigt undan den där Mr. Jones...

Andersson: Blir Eckmyl blixtinkallad nu eller kör man med 6 backar?

covfefe: det är nu vi skulle haft en riktigt elak polis i truppen som kunde kastas in och slå på den där Jones så han oxå får hjärnskakning.

rabon: Argh, jaha in med övriga och värm upp gallerna (😬)

covfefe: Riktigt konstigt att det där kunde bli en hjärnskakning, en stukad handled när han la sig på isen hade överraskad mig mindre, måste vart en jäkla kraft, men det såg det inte ut som heller.

rabon: in me Ragnar och JC

Hjärnskakning på PW.

Missar resten av semifinalerna som det verkar.

PW har fått hjärnskakning. Nu börjar truppen bli jäkligt tunn.

{297}: Tycker du har helt rätt i din bedömning!

KulltorpsOlli: Oh den gamla kultserien... måste leta fram den och utbilda kidsen i riktig kultur... 👍😊

Costanza: Hörde att er nya förstakedja skulle bestå av bröderna Gaus, Roms och Brumund Dal.

Costanza: ..sätt dig och gråt framför prisskåpet nu. Torka dammet kanske. Antar att det står i museet ni inte byggde för skattebetalarnas pengar..

Lub: Dä fommulera sin trupp till hösten 👍

Costanza: Helt ärligt tror jag ni får leta efter mer ödmjuka och jordnära supportrar än oss... 😜

Vad använder ni Rävlyan till nuförtiden?

Olli Nomadinen : Äh, slappna av. Jag peppar ju bara. Inte bli så skitnödiga efter en förlust. Ni måste brösta upp er nu och öva inför mötet med The Americanos.

Vet inte om jag håller med om att det är en inställningsfråga hos spelarna helt och hållet(undantaget när de säger att det löser sig). Tycker vi mycket av tiden åker skridskor bra och kontrollerar spelet. Enligt mig är det som saknas självförtroende i anfallszon. Många av spelarna blir stissiga så fort de får pucken och försöker med antingen för svåra grejer, eller för ogenomtänkta grejer som att bara slå en puck i magen på Marmenlind. Tror de skulle behöva prova lite nya grejer men framförallt våga gå på mål själv och hitta nya vinklar. Ja jag vet jag är tjatig, men det är irriterande när vi har så pass puckskickliga spelare att de vågar bryta in så lite i banan som de gör. Det som brukar hända är typ att våra forwards åker cirklar runt sargerna eller drar slumpskott ur dålig vinkel. Förstår att de snackat om att lägga puckar på mål, och det är bra, men det är inget man gör bara för att gång på gång. Ser jätteofta forwards i första och andra linan som får pucken sen åker de ut från boxen för att få lugn och ro, det som sedan händer är att de skyfflar pucken fram och tillbaka, lyfter på huvudet och söker en passning som ofta inte hittar rätt. Vvik är skickliga i defensiv zon, så att vi gör många mål är inget vi kan räkna med, men att skapa lite mer oreda i deras zon tycker jag man kan ha som ambition.

Lång rant men känns så frusterande.

Costanza: jag föredrar vår sits framför er.

Costanza: nej, det är lite nervöst med slutspel. Ni modolider borde prova på det nån gång.

Costanza: Fan vad tröttsamt förutsägbar du börjar bli. Håll dig till sommarlovsfirandet du, det är trots allt det ni Modoiter gör bäst. Vilket jävla skitlag ni är på väg att sätta ihop igen 😂

« · 2181487 · »