Tom Topp: eftersom Karlins sätta allt på 1a perren taktik inte lyckades kommer han ikväll prova att smyga in i matchen och prova sätta allt på sista perren... och funkar inte, ja då jävlar blir det åka av i period 2, i match 3.
TIK-Lund: Löven, tack vare sin spets, vill ju föra sina matcher oavsett motstånd. Detsamma skulle jag inte säga om Västervik som har en tendens att vara mer försvarsinriktad.
{297}: Vvik har dessutom ca 200% bättre moral i laget. Men de är ett sämre lag och att säga att Löven, som vi har 1-7 mot på de 8 senaste mötena, passar oss bättre haltar betänkligt
Olli Nomadinen : jo fast jämför med Karlins intervju mot Timrå. Han pratar om sitt lags spel och om hur han såg på matchen, sen avslutar han med att ge Timrå beröm också. Men detta har aldrig hänt Herr Gnällsson. Skulle röven åka ur skulle intervjun fortfarande vara likadan. Ödmjukhet tycker jag är bland det viktigaste en ledare kan ha.
{297}: Att Löven har ett bättre lag förändrar inte faktumet att de spelar rätt lika. Men klart, bättre förutsättningar att vara konstruktiva med eller utan puck ger fler dimensioner i spelet.
TIK-Lund: Game day! Kvällens match blir intressant hur flera aspekter. Kommer Västervik köra på som i förra matchen? Kommer vi stå upp bättre i första perioden? Vem vinner matchen? Om Västervik vinner så har de kvitterat matchserien, om vi vinner så har vi rejält slagläge inför fortsättningen...
Spontant så känns det som om alla experter fokuserar mer på övriga lag än Timrå just nu, vilket passar oss bra...
Jag ser gärna en 100% repris från föregående match om det innebär att vi vinner... 😁
TIK-Lund: Ser hellre ett färgen torka på ett nymålat hus än att se på Luleås matcher..
Tycker Hållander va klockren när han förklara varför det just blev Luleå. Hittar inte just den artikeln men han uttalande löd vad jag minns nått liknande "Luleå spelar väl inte den mest underhållande hockeyn, men tror att det är en bra förening att utvecklas i med Bulan som coach".
TIK-Lund: Jag tycker våra matcher mot löven och Västervik har haft helt olika karaktär sånär som på senaste matchen mot Västervik och andra matchen mot löven där dom tvingades på defensiven under i princip 50 minuter.
Olli Nomadinen : Haltar betänkligt tycker du ja, jag noterar det. Jag tror moral är lite av en färskvara och att det inte är 100% relevant att jämföra över flera säsonger. Löven hade ju ett mycket bättre lag ifjol än vad dom har i år. Säger inte att jag har rätt, bara att om jag fick välja mellan ett lag som vill spela offensivt och diktera matchtempot eller ett som försöker kontra in ett par kassar för att sen agera köttmur så väljer jag det förstnämnda. Inte minst för underhållningsvärdet.
AIK är väl ett bra exempel på där vidskeplighet inte faller så väl ut. Enligt många var det idioti att välja AIK och dom skulle växa till en demon i slutspelet och bla bla bla. Visst blev dom bättre i slutspelet än i serien men vi vann ändå mot dom medan vi gick på Max 60-70%
{297}: Du tänker att vi får det lättare i en ev final mot Löven än vi får här i semin mot Vvik? Har jag fattat det rätt då? En smula anmärkningsvärt tycker jag. Vvik kommer vara jobbiga att knäcka, tror t.ex de vinner ikväll. Men över 7 matcher väljer jag dem 8 dagar i veckan före Löven.
Förresten, att inte tycka som du är inte detsamma som att vara dryg. Så du vet
Olli Nomadinen : Tycker Västerviks defensiv kan vara en riktig svår nöt att knäcka. Nu höll jag på att skriva ”om” men det får man ju inte göra för då är man en loser men vi säger att du har ett 0-2 underläge, väljer du hellre löven eller Västervik som motståndare? Där väljer jag hellre löven.
Jag tycker inte att du är dryg, jag tycker att du kastar sig med härskartekniker när du förklarar ”självklarheter” och kallar folk för ”losers” när dom diskuterar hypoteser i ett diskussionsforum.
Olli Nomadinen : OM vi tar oss förbi semin så tror jag vi blir ett snäpp vassare men det lag som tar sig förbi den andra semin lär också gå stärkta ur det så finalen blir nog en riktig holmgång oavsett vilka 2 lag som går dit. Hade ju varit att föredra att få möta ett darrigt HV eller Brynäs... nästan
roger_sundsvall: Björklöven är lite av vårt "boogie team" så BIK är helt klart ett bättre alternativ än IFB. De två raka torskarna i Umeå sitter fortfarande på näthinnan.
{297}: Ok. Tror du har missuppfattat mina åsikter kring "om" rätt ordentligt men det är lite i linje med hur du framstår. Allt eller inget, svart eller vitt, heaven or hell
Olli Nomadinen : den åsikten är du så klart välkommen att ha. Efter alla år av ”svart eller vitt” är det lite lustigt att det är efter att jag skriver ”bästa insatsen mot Västervik för säsongen” som du till slut brinner av 😅. Nu lägger vi ner detta, jag är för gammal för snoppmäteri på nätet. Dessutom är det matchdag!
TimraStockholm: I ett slutspel börjar alla lag om från 0 då det är en helt annan sak än grundspelets 52 omgångar. Går inte att jämföra. Timrå har allt som krävs för att gå upp i SHL. en mycket bra målvakt, stark defensiv och en spetsig offensiv med många potentiella matchvinnare. Dessutom har vi ett lag med bra moral som aldrig ger upp.Vi har visat att vi kan hantera motgångar och vända matcher till vår fördel och det stärker självförtroendet (litet jobbigt för psyket bara :)
Att ha en positiv inställning och se möjligheterna är något vi ska ta med oss till varje match.7 vinster till så är vi där!
{297}: Hade inte du föreslagit det så hade jag. Jag har för lite att göra när jag fastnar i såna här pseudodiskussioner. Men snart är det match som sagt med åtföljande ångest eller eufori. Det är för långt mellan matcherna 😁
Bäckström vänder alltså hem till Brynäs. Det blir ett hyfsat tillskott även om han går på 80%. Jag gillar att han ger det en chans. Vilken spelare han varit/är.