1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609080 inlägg · 6214 ämnen
2985970 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Jadu: jag gillar dessa, Dahlén och EP kommer fortsätta lira oavsett och ser hellre att Lander kliver ner så man fortsätter ge Eriksson chansen med toppspelare!

sargad: av alla forwards har Lander varit klart sämst. Endast 3:51 min speltid i boxplay per insläppta mål, och totalt 18 insläppta. Ingen annan är i närheten av de siffrorna. BestWestern har dubbelt så mycket speltid per insläppt mål, som exempel.

Säger inte att Lander är orsaken till vårt bristande pk, men han har onekligen svaga siffror.

Jag gillade verkligen Kimmo som sportchef, men tittar man på hans nuvarande lag, Kärpät, så ligger dom näst sist i Liiga. Så någon Jesus är han inte, hur mycket man än vill hoppas på det!

Smörgåsen : och plötsligt har Timrå 2 starka kedjor...

Sakic: Jag tror också att man måste lägga allt krut på nästa säsong. Ramlar vi ur i år så är det som det är. Får vi inte ett tillräckligt intressant lag nästa år så är det stor risk för publikbortfall och kk.
Nu får sportkommiten vända på alla stenar och glöm det svenska spåret. Förhoppningsvis finns det några sponsorer som kan bidra lite x-tra när det blåser emot.

RYGG HANS: Var hittade du dom siffrorna på att Boyce var en av de svagaste i BP?
Enligt SHL:s egna siffor har Boyce 0 insläppta över de 22 matcher han deltagit i. Förvisso endast 22 boxplaysek/match i snitt.

Ser ut som vi har relativt dåliga BP-siffror på många i laget och tyvärr även på de som väl vanligtvis är våra bärande BP-spelare. Har inte jämfört spelare för spelare denna säsong med tidigare säsonger men har för mig MPS hade sjuka siffror förra (eller förrförra) säsongen med 0 eller 1 mål i baken på ganska mycket BP-tid. Nu -10.
Strömberg t ex -20, El Capitan -18 och Sheriffen -15 denna säsong förvisso över mycket speltid.

vi LÖSER det här utan Hartmann, Forsmark på läktaren och Pääjärvi som extra.

9 poäng ner till kvalserien kolla vårat spelschema jämfört med dem under oss + pauserna mellan. Vore sinnesjukt om vi tappade detta, nej tänker inte jinxa, men det känns faktiskt mycket bättre sen vinsten i lördags. Det ska gå, det kommer gå. Och ja, lyft gärna upp hungriga juniorer!

Modano: för att fhc får in johannesson o leksand får in larsson? du tror inte dom värvningarna har lite andra ingredienser än vad vi kan/har möjlighet till?

vilka namn är det ens du tänker på som skulle vara intressanta just nu? vill du ha in en mieho som ska vara kvar nästa säsong med bara för att? sluta haspa ur skit bara för att

SKRIDSKOSKENAN: Ändå lyckas andra klubbar hitta spelare aldrig att Kimmo suttit handlingsförlamad om han varit kvar. Bara konstatera att i en liten klubb ger vi istället löner till hitta på jobb åt kompisar sånt skit kan det strös pengar på. Alla nöjd och glada ingenmans land så slipper det bli några dyra resor i play in heja heja tycka synd om sig klubben iK

The great one: Helt enig med dig. Nu när Wedda ändå visade sig vara dag för dag. Så tycker jag inte att vi skall värva nått i panik, som påverkar kassan inför nästa säsong.

Lyft upp en junior istället.

Smörgåsen : Skulle kunna switcha plats på Lander och EP också? Tycker ändå EP har en lite högre offensiv nivå än Lander. Och kanske skulle kunna funka bra ihop med Wedda?

Modano: skadar sig Dahlén eller Lander så hjälper knappast en extra spelare från obskyr liga. Så ska han värva utifrån att dom KAN skada sig så ska Nubben alltså hitta en 350-450k/mån spelare 4 dagar innan fönstret stänger. Ej troligt.

Den värvningen skulle ha kommit i nov/dec isf för en 250-300k

Modano: var väl domustrappan som berätta att ett exempel på vad som är ledigt är t ex nån finne i tredjelinan i liiga som skulle kosta 1,5 millar att få hit. men du kanske sitter på några spännande namn som inte är totalt huvudlösa ekonomiskt? för inte sitter du väl bara och skriver skit för klagandets skull?

Agera inte Nubben med att plocka in någon Forward nu innan 15e bevisa det hur handlingsförlamad och klapp slut han är. Vi har sköra spelare som Wedin Dahlens axel sen tänk skada på Lander Pettersson skulle hända och förluster börja rada upp sig blir indragen i kval neråt chans lös i ett sådan med denna trupp VAKNA AGERA eiier skit I 50 millar och härliga matcher i hockey allsvenskan väntar och alla talanger drar. Släpp travet med mag plattan Emil och börja JOBBA med din kompisar något gång

Zäta75: Vad ska den spelaren kunna göra för skillnad? Förutom att förstöra vårt ekonomiska resultat.

Nä, tack. Spara pengarna till nästa säsong.

neutral: vilka underpresterande spelare förutom Nässen har kontrakt klara med andra? Är väl i princip bara spelare som faktiskt har presterat som har andra kontrakt klara.

Smörgåsen : Eller vågar man sätta EP på kanten i 2a linan? Tveksamt, men man vet aldrig.

Dahlén - Eriksson - Genborg
Wedin - Lander - Pettersson
Heikkinen - Levinsson - Lilja
Walli - Westfält - Lundmark
Pääjärvi

Smörgåsen :
Wedin - Eriksson - Genborg
Dahlen - EP - Lundmark
Heikkinen - Lander - Westfält
Walli - Levinsson - Lilja
Pääjärvi

Mitt förslag

Montén Python: Undra hur man ställer upp nu då med Hartmann borta. Vem går in med Lander och Wedin? Fortsätter man med Dahlén - Eriksson - Genborg? Tycker Eriksson förtjänar fortsätta i den topplinan.

Dahlén - Eriksson - Genborg
Wedin - Lander - Lundmark
Heikkinen - Pettersson - Lilja
Walli - Levinsson - Westfält
Pääjärvi

neutral: Sen ska man väl inte glömma att lag måste bli bättre under säsong, om man spelar samma nivå av försvarsspel i början av säsongen som i slutet blir man frånåkt, det är inte statiskt.

Lagen blir mer samspelta och spelare får mer erfarenhet och utvecklas. Vi klev in i säsongen med relativt små förändringar i laget och hade kanske en liten fördel där initialt, nu är det kanske mer en nackdel att vi har vissa lite väl gamla backar som får mer och mer skavanker och behöver vila.

Men ja, mer en spelar-/sportchefsfråga än en tränarfråga.

Smörgåsen : Min poäng var att jag anser att det mer beror på spelarna än ass.tränaren eftersom försvarsspelet i början på säsongen var riktigt bra. Dessutom ser man vilka som är dom riktigt professionella och behåller rätt inställning även om dom är på väg till ett annat lag eller inte får förlängt. Utan att namnge någon så ser man rätt tydligt när man "alibi" spelar. Kanske för att undvika skador eller att man vill spela av säsongen. Detta gäller BÅDE forwards och försvarsspelare. Sedan att detta gäller även andra lag är ju helt riktigt. Det som skulle kunna belasta en tränare är i så fall att man inte lyckats motivera den som underpresterrar. Inte lätt :-)

jhnd91: Vilken sida kan bekräfta att han tränar för fullt? Har letat relativt många gånger per vecka om uppdateringar kring hans mående utan resultat.

0tto: Ja herregud. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Tanken var att den första meningen i mitt senaste inlägg skulle avslutas med ett frågetecken.

2985970 · »