1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581938 inlägg · 6215 ämnen

SHG-spelare på förhör

« · 505783 · » Till forumet


Sv: SHG-spelare på förhör
Pojkarna talade ut med TT. Smart jobbat, jag lyfter på hatten. Jag tycker inte att det de gjorde på något sätt går att försvara men det var uppenbart inte våldtäkt. Då var det inte mer än gangbang, otrohet och hopplöst klantigt och illa skött. För det ska man inte mista jobbet och bli behandlad som om man faktiskt hade gjort sig skyldig till våldtäkt. Det ÄR en jävla skillnad.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
- Hockeyn är hans liv och jag brukar alltid framhålla honom som otroligt seriös, ett föredöme, säger Boustedt.

Tommy Boustedt om Kristian Huselius 2002
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Helg Ernest: Kanske inte kan liknas vid ett helt tifo... Möjligtvis en liten protest eller självtolkningsbar psykning om nu någon av swingerskillarna dyker upp till match mot Timrå.

(Många här har spekulerat i om grabbarna varit otrogna..."Husse", "Lilja" och "Tallis" kanske är Mormoner?)

Tur att nästa hockey VM inte går i Österrike...
"Tre Kronor i Tyrolen" ger märkliga vibbar till sjuttiotalsfilmer man givetvis inte sett.

Nu lovar jag att lägga ner den här tråden för evigt.

Vore det lite stake i grabbarna (eller kanske ryggrad passar bättre) så skulle dom fan gå ut och beklaga sitt uppträdande. Nu går vi vidare och hoppas att ryktet om att det skulle florerat 3G-filmer från sexnatten bara är dåliga rykten...
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
"Heja Clubben" var det förut.. är det "Heja Club Scandic" framöver då? :D
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Svaret på varför moralen är låg kanske ges i kväll på TV2:
20.00 Hockeyresan
Dokumentär av Richard Petrelius och Jacob Nordenson.
* Även i SVT2 17/2 och 19/2

FORZA TIK...alltid, alltid..........

Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Ingen som helst moral... basta, glöm detta nu.....

FORZA TIK.....alltid, alltid........
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Helg Ernest: Huselius ,Tallinder och Lilja är avstängd restan av
säsongen i 3 kronor.Huselius är bästa spelaren i ES.Får inte han
och Tallinder spela mera så får Linnpinnking inte en chans på
att ta SM-guld.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
orion: Läs detta ! ( orginal Länken längst ner) Hade Trio med Bumba varit i farten efter 1a april hade dom hamnat bakom lås och bom. Då hade dom kunnat slängt nycklarna sedan.

www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,594136,00.html
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Helg Ernest: Tjejer ska stanna hemma med konservBurka över ansiktet på dagen också!
Och hokkyspelare borde uppenbarligen vara kemiskt kastrerade inför landslagssamlingar!
Jag skäms ofta över att vara man...
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
orion: Det var ju på dagen !
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Helg Ernest: men vaffan:
Om man är tretton ska man inte gå ut på kvällen...
Alla får ju skylla sej själva nuförtiden!

Lilja forever...
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Helg Ernest: Ja tyvärr är det sån "makt" vissa män tycker att de har över kvinnor/tjejer...och sorgligt nog blir de dessutom skyddade av lagarna.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Selina: Ja, ta bara den stackars 13 åringen i Motala.
Hon halsade en Öl Sen kunde 4 st rund k..a henne i flera timmar.

— Jag minns ingenting av vad som hänt men jag hade väldigt ont i underlivet.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
mok: "Och hru ofta händer inte detta tror du? Att det är ja som sen ändras till ett nej dagen efter för att dom ångrar sej i bakfyllan??"

Och hur ofta tror du inte att våldtäktsmän kommer undan pga just brist på bevis? Tänk att varje gång en tjej blir våldtagen så är det HON som ska bli ifrågasatt!!!
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Knylan: Någon tyckte vi skulle helium fylla en 3 håls upplåsbar barabar
vid nästa Linkping match. Där har du TIFOt.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Här frodas dubbelmoralen ser jag.

Om vi bortser från de juridiska omständigheterna (samtliga är ju faktiskt frikända) och de moraliska (att Husse med sambo och en liten dotter hemma bär sig åt så här är vidrigt, men det är samtidigt hans och hans familjs problem), så återstår frågan om vad som är tillåtet eller inte under en landslagssamling.
Självklart är det här långt utanför gränserna. Samtidigt kommer det fram mer och mer "vittnesmål" om att det inte är något unikt. Snarare tvärtom, lite fylla och sexuella utsvävningar verkar vara vardagsmat. Om det stämmer, kan man konstatera att Husse & Co hade otur. Otur att de blev upptäckta.
Lek med tanken någon blaska slår upp nyheten att någon av dessa separerat från sin flickvän/fru, med orsaken "otrohet". Då hade det snackats lite, och sedan inget mer. Några krav på disciplinära åtgärder skulle knappast förekomma, även om det uppdagats att det skett i samband med ett landslagsuppdrag.
Nu har media och alla moralister fått några syndabockar. Drevet går, de ska stängas av, de ska hudflängas, de har gjort sitt.
Alla andra som är precis lika skyldiga klarar sig, där fick ju media inte reda på något, eller kunde iaf inte skriva om det.
Och till nästa turnering är det ett nytt gäng som "förlustar sig"....

Men fine, vi har fått våra syndabockar, vi hänger dom, och sedan stoppar vi huvudet i sanden och tror att det aldrig kommer att hända igen.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
LingaN: det var just det jag sa.. Jag tippar på: not so good..
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
tjobba: Jasså det såg jag inte.. Men jag läste på text tven igår och såg inget men hur ska det gå för LHC i slutspel utan husse och company
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
LingaN: Följer du inte med i händelserna?
Saxat från svt-text:

"Kristian Huselius och Henrik Tall-
inder är avstängda från Linköping. På
måndag ska styrelsen besluta vilken
framtid spelarna har i klubben."

"Trots att spelarna är friade från
misstankar, hotar sponsorer med att
bojkotta Linköping. -En av
sponsorerna har sagt att de inte kan
vara kvar i klubben, säger ordförande
Christer Mård till Aftonbladet.

Sponsorerna kräver att klubbarna
agerar, vissa vill också se spelarna
sparkade. -Det här kan vi inte
tolerera, säger Karsten Slotte, VD
för Cloetta och sponsor till LHC.

Samma gäller också för Moras
sponsorer. -Det hela är upprörande.
Handlingen är avskyvärd, säger Gunnar
Jönsson, VD för Mora Armatur."
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
bobbe: Jag dömer de icke på förhand, kan bara konstatera att oavsett om det var en våldtäkt eller ej så var det svinaktigt gjort... att vara ute och svira på det sättet räcker för mej.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
tjobba: Inte fan stänger dom av husse bara en dröm det iallafall vad jag tror.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Swordster: stabila papper.. jag ser en fördel i allt tragiskt nämligen:

Nu om Hussen och Tallinder blir avstängda i LHC skulle det innebära att superkedjan med Morrison-Husselius-Knuble splittras, och när kedjan tidigare har splittrats så har kedjan inte alls varit lika produktiv.
Dessutom tappar man isf en av sina bättre backar

Det här kan innebära att vi går om LHC och tar andraplatsen.. det känns inte långsökt, utgångsläget har ivarje fall blivit nåra % bättre helt klart, som jag ser det
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Swordster vill ha svar:
nej.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Smokey: Tack Smokey! Mkt. bra och koncist och enl. mig mkt. klargörande! Vi lär av detta och hoppas vi i TIK kan hålla en mycket hög moralisk nivå,suppar såväl som spelare o ledare!!
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Knylan: Tack för det!
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
ChriZt3r: Det jag pratar om är inte gärningen (Jag sade ju det..!) utan hur vi för oss på läktaren. Timrå-klacken är kända för stil och humor. Släpper vi det så blir vi bara löjliga och plumpa. Det kanske är kul om man är tonåring att skrika sådant (t.ex "XXX är homosexuell" som vissa andra sjöng i SCA-cupen) men jag tycker då att vi kan bättre än så...
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Redax 2: Kan lugna alla att vi inte kommer lägga ner ideell kraft på ett tifo med koppling till den här händelsen.

Vart kommer den här tifo-diskussionen från egentligen?

Känner någon för att bidraga till vårat engagemang speciellt nu under slutspelet så är ni mycket välkomna att smälla in lite pengar på vårat PG: 4013885-1.

Alla bidrag kommer att publiceras på kvinnohunden, om alla bidragsgivare vill det givetvis.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Redax 2:

Då kan vi lika gärna ta in rasistiska ramsor, håna spelare vars föräldrar avlidit eller varför inte ett Tsunami-TIFO..?

Så att våldta en tjej är detsamma som att va svart????
Förstär inte riktigt din tankegång där måste jag erkänna.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
TIKbiff: Precis! Jag tänker inte kommentera det inträffade mer än att det som sagt är tragiskt för flickan och för familjerna men görs det något av detta på läktarplats, framförallt då i TIFO-väg har man gått över gränsen för vad som är smakligt. Då kan vi lika gärna ta in rasistiska ramsor, håna spelare vars föräldrar avlidit eller varför inte ett Tsunami-TIFO..? Då kommer jag garanterat att gå över till sittplats och äta mazariner och den som närmar sig med en TIFO-hink kan hoppa över mig...
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Papa Maco: Instämmer. Vill bara tillägga en sak. Man får hoppas att denna stora uppmärksamhet kan avstyra liknande situationer i framtiden, och då menar jag inte bara hockeyspelare utan generellt i samhället. Bort med våldtäkter och kvinnomisshandel(eller för all del all misshandel).
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Det har gått några dygn nu.
Kan vi inte lägga ner den här tråden nu?
Jag förstår att det det är många som sitter där med handsvett och finnar runt näsan och tycker att detta är skithäftigt.
Det är enbart tragiskt.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Ambroo: Censuren finns av en anledning. Tänk på det. Att döma folk påförhand är knappast moraliskt försvarbart, om vi nu ska prata moral.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Niceguy75: De ska hånas, oavsett klubbtillhörighet. Fats iofs, gör klubbledningarna det rätta och sparkar dem så blir du/ni som inte kan ta det besparade på häckläriet.

Det enda jag saknar på HS just nu är en censurfri debatt i ämnet.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
st200:

Ja det är förjävligt det dom gjort men varför håna ?? så onödigt jag lovar att du hade varit lika förbannd över om det hade varit Timrå spelare. Hade du velat att dom skulle hånas????
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör

Miffona vitsar till det...

Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Metal Guru: Du, som djävulens försvarare, kan väl svara på min fråga längre ned?
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Smokey:
Så här skrev jag:

"Är ett 'nej' ett 'nej', även om det var 'ja' under själva akten men blev 'nej' retroaktivt dagen efter?

Märk att jag inte tar ställning till någonting i den aktuella frågan - jag bara höjer på ögonbrynen åt att du tycks veta att hon sade 'nej' redan klockan 03:00 på morgonen."


Om du nu väljer att inte läsa vad jag skriver, kan du väl i konsekvensens namn också låta bli att svara mig.

Jag frågar igen:
"Är ett 'nej' ett 'nej', även om det var 'ja' under själva akten men blev 'nej' retroaktivt dagen efter?"

Vill du inte svara PÅ JUST DEN FRÅGAN, så låt bara bli.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Funky Fred: Alla har fru eller flickvän...
 
Husse har flickvän och barn, Talllinder har flickvän och Lilja har Fru och barn!
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
TIKbiff: Bra skrivet! Det vore osmakligt med ett lite skojfriskt tifo om det här. Sämst av alla i denna sunkiga soppa mår väl rimligen tjejen som anser sig våldtagen, följd av spelarnas familier (åtmisntone Hussen har väl fru och barn?). Av hänsyn till dem kan man gott avstå från hånfulla tifon, tycker jag.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
TIKbiff: Väldigt bra skrivet håller verkligen med
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Hoppas att läktargruppen skiter i ett Tifo angående detta, och att klacken skiter i det oxå.
Lätt att håna spelarna, lätt att glömma bort att detta hade fan i mig kunnat vara spelare från vilket lag som helst, har inget med LHC eller MIK att göra, det är individen som gjort fel.
Låt tre kronor och deras egna lag bestraffa dem, det är inget vi supportrar skall lägga krut på anser jag i allafall.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Smokey: Att dom kanske inte är bra förebilder är ju en annan sak av denna händelse helt klart. Skall bli intressant att se om klubbarna agerar. HAr dock svårt att se LHC göra sej av med Husse och Tallinder inför SM slutspelet. Dom kommer säkerligen gorma lite i tidningarna för att kanske stänaga v dom nån match innan slutspelet....
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Swordster: Skulle dom nu lagt något o hennes drink så handlar det ju om helt andra saker. Men detta om att hon e för full för att säga nej... har hon inte satt sej i den situationen själv isåfall? Den lagen som kommer ändras kan ställa till med rätt mycke. Hur många e det inte som vaknar dagen efter o tänker fan va full jag var o jag hade sex. Men jag ville kanske inte det å anmäler killen som inte har en chans i ett rättegång. Och varför skall alla se dom värsta scenarierna? Kan det inte vara så att tjejen var grymt impad över vilka killar det var och hoppade i säng med dom för att hon verkligen ville det?
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Metal Guru: Vilken hon? Läs mitt inlägg en gång till. Du är fullkomligt ute och cyklar. Ica Kvantum i Mora tycker att det redan framkallade MORALISKA läget (Våldtäktsanklagelsen är redan avskriven) räcker för att dra in sponsningen till ditt älskade Mora.

Jag jobbar i media och har redan tagit del av vissa detaljer som dessa gossar sanningsenligt levererat vid polisförhör. Inga bra förebilder enligt mig. Annars vitsordar jag inget i sak.

Det jag hoppas av det som hänt är att andra företrädare för klubbar LÄR sig av vad som hänt.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Metal Guru: Och OM någonting lagt något drinken så att personen ifråga inte kan säga nej, eller om personen helt enkelt var för full för att säga nej? Är det fritt fram då?
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Metal Guru: Och hru ofta händer inte detta tror du? Att det är ja som sen ändras till ett nej dagen efter för att dom ångrar sej i bakfyllan??
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Smokey:
Är ett 'nej' ett 'nej', även om det var 'ja' under själva akten men blev 'nej' retroaktivt dagen efter?

Märk att jag inte tar ställning till någonting i den aktuella frågan - jag bara höjer på ögonbrynen åt att du tycks veta att hon sade 'nej' redan klockan 03:00 på morgonen.
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Papa Maco: Jo, visst kan vi sopa EVENTUELL problematik under mattan. Snacka Timrås tekningar tills vi blir rosenröda om kinderna. Tre Kronors uppträdande är ju flera mil från Timrå. (Även om vi har några hockeygossar i och på väg in i det laget nära på hela tiden)

Om man orkar ha någon sensmoral och överhuvudtaget bryr sig så kan man väl i alla fall lära sig några hockeyrelaterade saker om den PÅSTÅDDA skandalen:

Är man känd eller mycket känd ishockeyspelare och tar del i media om påstådda gruppvåldtäkter som gått snett ur allmänhetens rättspatos, då undviker man att hamna i sådana lägen där man måste medge märkliga sexuella umgängesformer under nära på lika märkliga landslagsuppladdningar.

Är man så känd att man dessutom kan betraktas som någon form av förebild, då bör man därtill kanske tänka ett varv till...

Betänk följande scenario:

En full ung manlig hockeysupporter i matchtröjereplika får följa med sina hockeyhjältar upp på hotellrummet. Där dricker man sprit och snackar historiska dragningar långt in på natten. När natten går över till tidig morgon så är de berömda hockeyspelarna sugna på att utforska sin sexualitet. Den nu mycket berusade supportern är dimmig och fattar inte riktigt vad som händer...

Han vaknar senare upp med mycket obehagliga och difusa minnesbilder. Han har värk i många besynnerliga kroppsdelar. Han mår mycket dåligt... Vad har hans hockeyhjältar hållit på med? Han vet. Men förnekar samtidigt. Någon dag efter går han mycket sårad och förudmjukad till polisen och anmäler sina idoler för våldtäkt.

Bomben briserar.

Hockeyspelarna kontaktar blixtsnabbt en stjärnadvokat. Spelarna erkänner att haft vissa sexuella aktiviteter med den skakade unge mannen. Men att han varit med på det. Polisen frågar om han frivilligt följt med till rummet? Jo.
Hade han till och med en tröja med en av sexdeltagarnas namn på ryggen? Jo. Brukar han stå och skrika "Vi älskar XXXXXX"? Jo, det har nog hänt...
Efter något dygn så finns inga spår av EVENTUELL våldtäkt kvar. Ord står mot ord och polisutredningen läggs givetvis ner.

Denna fiktiva historia behöver inte ha en enda referens till EVENTUELLT verkliga händelser. Men jag tycker att den kan funka som en moralväckarklocka till dagens idrottsrörelse att på allvar jobba med den macokultur som frodas. Visst kan vi titta bort och snacka TIK-tekningar, glömma hockeyledare som spöar upp sina fruar osv. Själv tycker jag det är åt helvete. Jag ser ett större framtida problem. Låt denna händelse, vad som än hänt, bli ett startskott för en annan värdegrund bland oss gossar. Ett nej är alltid ett nej och det är ett helvete att slå eller nerverdera en tjej eller fru. Våga säga nej och respektera ett nej.

Mycket moral blev det. Kanske åthelvete för lite timråanknytning? Jag tycker man kan skämta om det mesta. Ironi behöver inte vara något påhopp. Det är väl upp till betraktaren att ställa ett EVENTUELLT ironiskt tifo till sitt eget samvete...
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
Kickan: vackert, för första gången är vi överrens=)
Kommentera

Sv: SHG-spelare på förhör
tjobba: De hade lätt kunnat greja varsin tjej om de velat. I Fjollräsk finns det 24-7 tjejer för alla.

Das beteende är omdömeslöst och smaklöst även om de faktiskt inte skulle ha våldtagit någon, och de skall absolut aldrig någonsin mer representera det som borde vara det finaste vi har - landslaget. Tvi!
Kommentera

« · 505783 · »