Olli Nomadinen : fast om man ska vara lite saklig i sitt svartmålande så kanske man kan säga att det är helt rätt lag att släppa upp, OM vi skulle torska? Oskarshamn lär studsa ner igen snabbt (ungefär som vi då) men hade vi släppt upp AIK, Modo, Karlskrona osv. så har dom säkert haft bättre förutsättningar att klänga sig kvar i SHL. Med det sagt så ska vi så klart vinna den här matchserien. Det finns inga andra alternativ.
Konstiga känslor just nu. Uppgivenhet blandas med positiva tankar om vartannat. Hjärtat kommer få snurren om det blir ett uns spännande åt något håll ikväll.
Jag har aldrig varit speciellt imponerad av Berglund men ikväll vill jag se en kedja med Boyce-Berglund-Gallo. Så dom kan visa resten av laget hur mycket det här betyder med sin inställning.
erathoo: Jo, iom Timrå inte har en trygghet i det egna spelet vore det nog jäkligt klokt att stänga ner det som gör Oskarshamn bra. Checka inte bort 2 gubbar i hörnet, skär av möjligheten till instick mitt i deras egna slott, stå upp på offensiv och defensiv blå, täta mittzon etc.. Då kanske kanske man får börja skapa sina anfall högre upp i banan och inte fundera så in i helvete. När man måste starta från egen zon och ha det systematiskt ser det oerhört illa ut, det sämsta jag sett (känns det som). Med högre upp i banan tänker jag allt från puckvinst vid egna tekningspunkterna och högre där man aldrig "tar om" hemifrån utan i värsta fall sidledspass en gång :-)
Angående förhoppningar om förändringar i taktiken: njae. Oskars har varit Sveriges kanske mest konsekventa lag vad gäller spelsystem, och har inte scoutingen före och under matchserien mot AIK samt de egna mötena renderat i något motdrag, så...kanske det helt enkelt inte kommer något.
Och ikväll vill jag nog inte se något backa hem i vilket fall som helst. Risken är överhängande att det blir tveksamt, stillastående och att Oskars ballar växer sig än mer humungus. Bättre då att komma ut som speedade illrar och bara köra skiten ur varje kampsituation.
Men: faen trot. Har bestämt mig för att inte kolla, faen trot på det heller. Lär sluta med halv hjärtinfarkt, vredestirader mot Freddan och insomning med jublande oskarsspelare på näthinnan. Ja, Timrå - ni får hemskt gärna prove me wrong...
Hälge: Drugge istället för Carlsson, vilka jävla nötter som leder detta lag. Sen kanske det vore kul med en frisk fläkt i Bratten ist för Svedberg, ja vi var sämst senast, men han släppte 5 puckar.
Kerstin_k: när spelade vi av en match senast? 5-0 mot mora? Ja det här blir nog en nagelbitare, i bästa fall. Håller tummarna för en total förvandling av laget ikväll, femte gången gillt. Och för Gud skull, om vi tar ledningen så hoppas jag att laget inte ställer om till defensiv, det klarar vi inte av.
Tikarn97: 6 dagarskarensen gick ut idag och han var tveksam men lite positiv igår. Ganska självklart att det inte blir spel redan idag då. Han är tidigast tillbaka i en ev 7:e
På förekommen anledning känner jag mig nödgad att göra ett upprop: Kan inte alla lugna ner sig i sin obotliga optimism. Det är så positiva tongångar härinne nu så jag måste ge mig in med ett klassiskt 2-4 torsk resultat. Så.. nu har jag gjort mitt ;-)
OM vi lyckas vinna denna match, då vill jag fan se Hållander tillsammans med Wedin nästa match... Vad i helvete tänker Freddan med? Det har ju brunnit uppe i skallen där... Precis som Modano säger, en 5 åring förstår detta.... Wedin med Madsen.... Vad tänker karln med? Hur kan han få medhåll av övriga staben? Sjödin lär väl sätta ner foten förfan men neeeeej....
{8179}: Jäjävlar du, det insåg jag nu också, var för arg när jag skrev detta... Men Madsen ska förfan liras enbart i 4:e som avlastning, defensiva tekningar och BP-spelare...
T T: tveksamt, men gör han det så vinner vi, det är ju en hockeyestetisk naturlag.
Gött med uppehåll, men mysigt att det drar igång igen. I synnerhet på bortaplan, mot en motståndare som på alla sätt bör betraktas som "bättre än oss". Läs mer