1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598855 inlägg · 6213 ämnen

SHL-kval Timrå IK - Karlskrona

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
{3571}:
Nej....fortfarande 4-4...
Kolan gör första målet för säsongen..
Bittert att inte kunna hålla tätt sista 13 sekunderna i första..
Men vi är för usla på teckningarna tyvärr 😳

Fyfan vilken usel period. Har vi ens vunnit någon tekning? Tekningarna i egen zon går ju ALLTID klockrent till Karlskrona back, helt jävla otroligt. De höll ju till och med på att näta direkt på skott vid tekning.

Tycker det här är den sämsta perioden i matchserien hittills, och kedjorna utöver första måste för fan steppa upp nu. Vi förlorar varenda närkamp och duttar med pucken i resterande kedjor.

Detta lutar åt storförlust. Ser allmänt segt ut också, det enda bra är att vi har snabbare förstapass.

{3571}: Nej varför ska det bli det? Det är ju lika många spelare på banan vid målet. Får ju bara in spelare im man är i numerärtunderläge.

{3571}: nä man får bara tillbaka spelaren om man spelar i numerärt underläge

Irriterande att Kolan gör mål i slutsekunderna. Mkt irriterande!

Simmalugnt: ska det inte bli 5-4 spel efter målet??

Jag som precis tänkte skriva att det är Kolan zero i den här matchserien, men jag ville inte jinxa.

JAAAAA!!! KOLAN KVITTERAR OCH SÄNKER OSS FÖR ALL FRAMTID!!! 🙂🙂🙂🙂🙂

BlackBay: kolan😂😂

DJ Hemp: yeeees nu tar vi det här

DJ Hemp: Jaaaaaaa! Alltså Karlsson måste vi ha kvar, oavsett diviaion nästa säsong. Vilken teknik och vilja att ta sig in på mål och lägga smörpass!

DJ Hemp: Daaaaaaahlen...

JAAA!!! Första målet!

Blir bra tryck ikväll!
Uppladdat:

500x0-15225136176721.jpg

Smokey:

Ja, Z var ganska duktig på den tiden som det begav sig. Hade en viss del i vår lilla uppflyttning och så där. Sedan kom han väl tillbaka för någon säsong också. Kunde prestera även då. Men vad hände sedan egentligen? Det sista jag hörde var att han häckade i något plåtskjul i utkanten av Detroit.

Intro!!!

Smokey: ni som är på arenan. Rapport please. Hur känns det? Stämningen??
Precis slagit upp en rom. Nu ska jag njuta!!!

Lång intervju med Henrik Zetterberg på C-More.
Ryser!
Sjukt laddad! Helvete vilken påsk...

Ge oss frid. Vinn!

Herminator: Ingen Källman och Larsson i KHK ikväll. Nej men så synd då. 😏

Tikkare: Tar idag Hockeybussen, skönt att slippa P-kaoset vid NHK. Välfylld buss på många sätt. 😊
Röd och vit hockeydynamit. 🔴⚪🔴⚪🔴

Olli Nomadinen : verkar vara högtryck på allt och alla nu.! Kom igeeen Timrå.

Ok, sista toabesöket innan avfärd mot NHK. Nu kommer Nolbymaffian.

Jag köpte nyss biljett på ståplats och det var inget problem. Men fick ett meddelande om att det var hög tryck på försäljningen och att jag skulle få vänta. Väntade kanske 30sekunder och sedan fick jag köpa

{8179}: Det ligger mycket i vad du säger. En av anledningarna kanske. Nu går jag till bussen.

Bästa tipset är att parkera bilen i stan eller i Birsta och ta gratisbussarna. Då slipper man köerna både dit och hem.

Timråit H-sand: Ja finns för mig med. Men tror dom skulle köpa i butik och det gick ikke.

{3405}: Slutsåld??? Vart fick du det ifrån.?
Vi har alldeles köpt fyra st.
Lär nog vara många platser kvar på stå. Är glad om det blir över 5000. Men med tanke på att det är ca 260 sitt kvar så bör det bli över 5000 i alla fall.
Vinst ska det i alla fall bli o bra stämning 💪

Vinner vi idag så får vi även en till hemmamatch, vore grymt bra för ekonomin.

tjobba: Två kompisar fick iaf köpa sittplats istället. Men kan hända att det öppnas upp platser osv.

{8437}: Isf 5700 redan nu om ståplats är full? Galet kul! Nu kör vi!

{8437}: Ståplats är slutsåld 💪💪

Exakt 300 gröna nu, samt att man blir placerad i kö (förvisso väldigt kort kö) just nu. Kommer bli tryck!

Mickra: Klart det blir mer än 5000

tjobba: Många fler gröna prickar än senast vid den här tiden före match..typ 300 stycken får jag det till. Blir nog inte fler än 5000 idag.

DJ Hemp: Nån som räknar prickar? Timrå IK har väl inte skrivit nån uppdatering om biljettläget sen i går?

Tarasov:

Mycket talar för att första målet vinner. Det skulle kännas förjävligt tungt med 0-1 i arslet om/när det nu kommer. Oavsett vilket så väljer jag att vara optimist denna gång. Tänker att vi vinner med tre mål igen. 3-0 eller 4-1. KHK suger ganska så rejält om vi bara får lite utdelning på spelövertaget. Det såg vi senast. Därmed inte sagt att det går vägen. Okej, dags för en stunds vila nu.

Bragd-Birger:
Lycka till ikväll. Goda chanser, förhoppningsvis så får ni första målet.

Jensen_12: underbar tanke, bättre födelsedag kan man näppeligen ha. Tyvärr är svärfar + hela den sidan av släkten bosatta i tjockhult, och som lök på moset helt ointresserade av all form av idrott.

Jag vet, jag vet...men kärleken är som bekant blind.

Bragd-Birger: Jag är 45 mil norrut under påsken. Hade verkligen velat vara på plats.
Se för fan till och vinn nu så hjälper jag till och fylla arenan match 6

Bragd-Birger: att du inte tar med släkten och svärfar till arenan och firar där?

Bragd-Birger: sitter själv i Bromma. Vi arma satar som inte kan va i Timrå får trösta oss med fucking cmore. Men vi ger alla Timråkrigare.. fans som spelare positiv energi. Är så laddad nu.

tjobba: det måste det fan bli. Kan ju vara sista hemmamatchen för säsongen. Och fucking direktkval till SHL.

Själv vill jag inget hellre än att närvara. Tyvärr krock med släktkalas och firande av 70-årig svärfar. Lika tyvärr hotade frugan med skilsmässa när jag satt och fingrade på bokningssidan. Ska erkänna att jag gjorde en spontan och snabb 'fördelar/nackdelar-med-att-vara-gift-lista i huvudet...

Lyllos alla som kommer vara på plats. En ynnest att få uppleva detta!

Bragd-Birger: Inte är det väl så mycket mer än 300-400 lediga stolar kvar? Visst kommer vi över 5000?

The great one: en fantastisk chans, onekligen. Älskade verkligen inställningen sist, och hur man från start tvingade khk ur komfortzonen. Det är fortfarande en jävla utmaning som laget har framför sig, men man har alla verktyg och möjligheter att klara av det.

Hockey är dock hockey, som bekant. Vilket gäller åt båda håll. Slump, flyt/oflyt, marginaler, misstag, briljans. Det är en jävla massa faktorer som kan avgöra en enskild match. Vilket är både läbbigt och härligt.

Undrar hur khk kommer ta sig an matchen. Att det blir hängslen och livrem är en ganska rimlig gissning, men kommer man våga lämna ifrån sig hela matchinitiativet såsom man gjorde sist? Livsfarligt isf. Timrå har växlat upp nu, och vill inget hellre än att bara mata på. Backar khk för långt kommer det att smattra puckar runt Honken.

Spännande blir det iaf. Gillade kedjorna sist. Karlsson är helt magisk. Och Dahlén är kraftigt på uppgång. Tillsammans med Wedin som varit jävligt bra sen han kom tebaks, så...har vi ett grymt starkt offensivt vapen. Och Olofsson såg också ut att gilla sin nya omgivning. Formtopps-vibbar.

Tror att både vi och timråspelarna ser fram emot matchen betydligt mer än khk-ditos. Det talar för oss. Plus, givetvis, att matchen spelas inför ett rödvitt hav i hockeygrytan i Timrå. Låt den koka!

Sputnik: ja det får arrangören ta ställning till, men helt klart vill jag att mina pengar ska gå till att placera tikare på bortastå på ena eller andra viset ?

Edit: Btw, varför blir mina smilies reducerade till frågetecken ? (?)

Kattgubben: Om det inte skulle bli nån bussresa kanske våra sponsringspengar kan bidra till att folk kan åka ner i bil istället, kanske täcker upp bensin och inträde för några som kanske inte haft råd annars?

tjobba: Nu är det kö till biljettförsäljningen.......uuundeeerbaaart att se 👍

Tikkare: Det var Pekka som gjorde mig till tikare en gång i tiden.

« · 1887870 · »