Kattgubben: jo men för systemet borde det inte spela nån roll om KHK eller Timrå spelar i SHL nästa säsong.
Hur som helst, nu ser det ut som att vi får en match till denna säsong. Vinner vi så har vi en sjunde avgörande för att gå upp. Förlorar vi så har vi fått sköna intäkter och förhoppningsvis viktiga lärdomar inför nästa säsong.
Heisenberg: Berglund får snudd på en jävla spearing i ansiktet så blodet rinner och Harald tycker att det är den löjligaste regeln som finns när skåningen får 2+2 haha!
Kattgubben: jag var ute och kissade min kines..var aldrig orolig 😁 som jag sagt.. vi tar det här. Tankens kraft är stor.. borde ni pesserwisser lära er oxå. Kom igen Timrå det här tar vi.. vi är det bättre laget och kommer gå upp i SHL.
Kerstin_k: ändå cred till Dahlén som får en crosscheck mot ansiktet efter avblåsning. 8/10 spelare hade kastat sig på isen och fått PP med sig men inte Dahlén.
Modano: visst är det okej att reagera. Men ärligt; inga av våra kommentarer här inne påverkar utgången där nere. Betvivlar starkt att Andersson hoppar in på HS i paus för att få några insiktsfulla råd från oss hs-skribenter. Oavsett hur mycket vi än skriver med caps lock.
Däremot tycker jag att man till mans skall försöka ge fan i personangrepp eller kalla spelar för öknamn. Det ger som inget till diskussionen och blir i längden ganska tjatigt. Jag gillar dock ditt engagemang.
Modano: Lugn i båten, ni kommer fixa detta. Även om ni ej skapat så mycket framåt tycker jag ni spelar bra försvar och tar undan. Sedan har ni en het målvakt ikväll med.
Kerstin_k: sen ska man komma ihåg att vårt PP har varit ganska dåligt hela säsongen, vi har kompenserat upp det lite mot sämre motstånd men mot KHK blir det skrämmande tydligt att vi saknar spelidé där. Ska man ta ut en sak är det nog vår akilleshäl i år.
Tikkare: Men för helvete jag kan inte sitta och se på utan att det ageras som nästan alla här gör nöjda går väll för helvete ut på att vinna får aldrig en sån här chans igen fatta du det då ??????????????????????????????
Kerstin_k: Klaskrona har mer speed i sista 2 matcherna än första 3. En smula soppatorsk hos oss till o från men vilka krigare både på isen o på läktaren. Respekt.
The great one: Men vakna för helvete och se verkligheten hur illa de ser ut utan Hauge 1-5 minst men för inavel så är man nöjd spela 22 23 i dubbla byten så går det vägen pappskalle
The great one: Berglund är ju uppkäkad, utspottad och uppkäkad igen. Att man inte flyttar in Boyce/Johnsson i mitten och låter Westin gå som vinge i den linan är en gåta.
{297}: Man blir ju brydd. Samma visa varje gång. Även om det faktiskt blev lite mer tryck i det sista pp:et. När man gav upp den där genialiska planen att försöka slå hundra korta passningar i sarghörnet.
Klart bättre period från Timrå. Inte tillräckligt bra, men bättre. Så logiskt som hockey är så förlorar vi den bättre perioden ikväll.
Återstår att se om den bästa perioden komma skall.
Tikkare: Känns lite som vi är tyngda av stundens allvar...Och det är väl i.o.f.s inte konstigt med denna tunna trupp. Hållander måste ha nån känning av skadan. Varit väldigt blek i serien. Dahlen femman vill jag nu se kliver fram!