1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598812 inlägg · 6213 ämnen

SHL-kval Timrå IK - Karlskrona

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Veteranolle:

Du menar som sjunde spelare? 🙂

sargad: Jo jag stod ju och sjung med igår i Karlskrona och håller med om tempot på ramsorna, dels är det svårt att hänga med ibland och sen så blir det mer tryck på sången om man drar ner nått BPM och inte det behövs en kompressor i arlset för att lungorna skall palla med.

{3405}: För maximal effekt tror jag mer på att ett par, tre personer på sittplats på kortsidan måste ta initiativ att på nåt sätt informera folk om vad som är på g, så alla fattar och är på hugget. Då är jag övertygad om att det skulle bli grymt.
Tänk på att många på matcherna nu är folk som inte går så ofta och inte riktigt är med på vad som sjungs och att det förväntas svar från sittplats.

sargad: Jag vet, måste bli ett litet mellanrum annars fungerar det inte.

{3405}: Ska man få med sittplats på hejarramsor så bör tempot skruvas ner. Satt själv på I i lördags och det var lite svårt att hänga med klacken.

Vilmos Galló! Det listiga smajlet, elaka tugget som får många motspelare att helt tappa fattningen, det viktiga målet i går. Dessutom en underbar lagspelare och muntergök.

Va fan ska man med Kanada till när vi har Ungern?

Olofsson har haft det lite tungt en tid. Någon som tror att målet i går ger den puzzelbiten mer energi?

Dahlén! Orden räcker inte till.

Våra målvakter håller sjukt hög lägstanivå. Sjukt hög! HEROES!

Tränar och ledarstaben i Timrå IK! Tack för att ni byggde denna oväntade succé.

Tack för segern i HA! Tack för en underbar säsong! Tack för att ni visat att man kan bygga ett lag med måttligs resurser. Skulle vi mot att förmodan ta oss till SHL (Känn ingen press Karlskrona) då borde vi resa en typ tarakottaarmé av statyer framför spapshjälmen!

Och den som gnäller över handväskor och brist på storhångel i sarghörnen, den borde fan komma ut ur garderoben och gå först i prideparaden!

Jag erkänner att jag mentalt stängde av vid 1-3 i matcher mot tråkigs KHK. Orkade inte mer. Åldern tar fan ut sin rätt.

Vi som minns innan år 2000 fattar. Vi som kvalat mot fucking Arboga med hönsnät i stället för plexi. Vi fattar.

Nu kan man bara sitta och lira på läppen och ha det sådär skönt lobotomerat stilla i tv-fåtöljen.

Flickvännen blev väldigt lycklig när tv:n inte åkte ut när Karlskrona reducerade i går. Förvåningen blev total. Jag skrek inte ens. Bara log snällt.

Nu tar man sommarlov från Hockeysnack. Går vi upp i SHL, då utgår jag från att ni styr upp det.

Tack alla otroliga signaturer och profiler för en härlig säsong.

Jag borde givetvis utlova en traditionell cykeltripp i rödvit matchtröja från där nationalsången skrevs till Curres Gatukök bredvid Hedbergska om Timrå går upp (40-50 mil), men då Berra Littmar tydligen sålt, vetefan om man orkar... Köttbullar har ju blivit så fasligt dyrt.

Syns i höst!

bisterfinnen: Dödsryckningar!?!?!?
Skulle snarare säga att det varit lugnet före Timråstormen än så länge! 💪

Tikaren: Det är nu vi måste som sjätte spelare höja oss ännu mer. Det har varit många tuffa matcher på kort tid så nu måste vi bära fram grabbarna precis som man gör med skidåkarna uppför mördarbacken i Falun.
Vi ska klara det här....tillsammans är vi starka.
Kom igen Timrå vi är med er !!

{3405}: kanske väcka dom med: ståplats frågar - sittplats svarar (takt som: kom igen Timrå - kom igen timrå) och sedan kör igen med nedan

Tikaren: Gjordes förra matchen. Sittplats hängde på för dåligt men blev väl hyfsat ändå.

Vad tror vi om att inleda med växelramsan: Timrå ik är dom bästa - heja heja heja Timrå? Men att ståplats startar och sittplats svarar. Har minnen från slutspelen 07 och 08 då detta fungerade och skapade magisk stämning.

roger_sundsvall: Ser ut att vara många biljetter kvar på kortsidan...men de bör ju gå åt!

Olli Nomadinen : jo då..det går visst! Timrå spelarna är bättre. Vi krossar dom i 2 sista matcherna nu.
Kom igen Timrå Ik.

{297}: KHK försökte ju döda serien genom att lyfta upp sitt spel på ett sätt de knappast gjort på hela säsongen, ändå skiter det sig. Nu måste de göra samma sak i Timrå för att inte riskera en sjunde avgörande hemma vilket är det enda vi vill åt. De måste ju nästan slå knut på sig själv. Vi nöp momentum igår helt enkelt, vilket jag inte i min vildaste fantasi trodde att vi skulle göra efter lördagens debacle. De har så klart ett övertag i form av 3-2, men det är fruktansvärt skört.

Olli Nomadinen : efter två perioder igår hade det kunnat stå 4-0, Haukeland storspelar och vi hade studsarna med oss. Vi får spela bort 6 minuter i tredje i PP. Den som säger att vi har fördel nu har nog druckit läkarsprit.

Men vi lever iaf, det skall fortfarande spelas om det.

Olli Nomadinen : Ja nån jävla hemmamatch måste vi ju lyckas vinna. Inte för att jag är en sån som tror att världen kretsar kring mig MEN däremot så är jag extremt skrockfull när det kommer till Timrå och när vi vann första borta mot KHK satt jag på en restaurang och missade första och andra perioden så igår bestämde jag mig för att prova en anti-jinx och valde att inte se matchen. Jävligt tråkigt att inte få följa detta live men är det vad som krävs att jag inte ser matcherna så får det bli så. Att det står 3-2 till KHK efter 5 matcher av denna serie är ju inte konstigare än att lagen skulle ha vunnit sina respektive hemma matcher... HÖG TID ATT VI VINNER EN AV VÅRA!!!

bisterfinnen: Jag är inte dummare än att jag inser det också. Självklart skiter det här sig till slut ändå, SÅ jävla god är inte hockeyguden att han bjussar på mer. Dock k a n vi vinna i morgon, för ren jävulskaps skull. Eftersom den yttersta smärtan är att torska en jämn 7:e. Som grädde på jinxmoset tar supporterklubben upp beställningar nu till bortaresa på fredag. Så nu har man fått sina sista gråa hår....
Det här går aldrig.

Veteranolle: Det var dödsryckningar. Chilla nu 😎

Jag är på G idag, så jag rekommenderar Olle att byta nick till Rigor Mortis 🤩

Tikkare: Håller med dig att en morgon kan inte bli så mycket bättre. En stor varm RÖD sol strålar från en klar VIT himmel och värmer mina kinder. Jag känner mig lycklig och allt går så lätt idag.

I morgon får jag gå och se mitt älskade Timrå igen i en fullsatt arena , det kan inte bli bättre. Vilka krigare vi har och jag känner mig så stolt över att vara en Timrå supporter.

Vi är Timrå och vi ger aldrig upp !!!!

Tikkare: Gallos tackar för supporter stödet nere i insektsland.

Hade oxå röta
fick på i...långsida..mitten

Vilken underbar morgon. Vår i luften och Timrå känns jävligt stabila. Jag tror inte Timrå släpper det här nu. !!

Kevin O Shea: Samma här, puh. Nu ska man söka ledigt på fredag så man kan åka ner och hjälpa till om vi tvingar fram en sjunde match.

{3627}: Efter 1,5 timme i kö så fixades lyckligtvis en biljett. På långsidan. Sektion C

hockeyärnice: Ja det gör det/ gjorde. Fixade själv några där.

{3627}: Jag sitter fortfarande i kö, finns det biljetter kvar på långsidorna?

Snälla Timrå skicka hem KHK till allsvenskan där dom hör hemma.

WifstaÖstrand: Kom in... nöjd. Bra platser 😃 2 timmar tog det.

Modano: Hoppas hoppas hoppas! Joakim Thelin vore en grym förtärkning. Stor stark och bra skott.

Tänk om det hade varit 3-2 till TIK och matchboll på onsdag. Då hade man kunnat snacka riktig biljettpanik. :)

roger_sundsvall: Äntligen, kom in själv. Köpte 2 på DH, där var bara 7-8 platser kvar efter de jag bokade. Gonatt, sweet dreams alla TIK-supporters :-)

Måtte KHK #7 drömma feta mardrömmar inatt om vindsnabba TIK-forwards och tomma kylskåp

The great one: Nu så. Nästan två timmar senare har jag säkrat upp biljetter.

Sputnik: Du som vet är Joakim Thelin på G till Timrå fick tydligen obegripligt nog inte nytt kontrakt med AIK. En del säger att han ville bort därifrån och att Timrå ligger närmast för han

Såg ut som nån hade slängt ner en pizzaslice på isen när Olofsson trampade förbi kolan

Hassan: Bara gå civilklädd och träna in två meningar på blekingedialekt så har du säkrat en plats på bortastå.

har köpt
hela j höger va slut...hitta andra bra

Rip Kirby:

Yes, men jag bor i Stockholm så annars hade jag haft det. Fick tag i biljett till slut ändå! Precis när jag skulle ge upp. 😄🙌

Olli Nomadinen : Seriöst...1,5 timme nu i kö. KÄMPA!!

Olli Nomadinen : Provade nu och det var nog inte mer än 10 min kö.

Hassan:
😂👋

{3627}: Arenan tar 6000, 200 platser är vikta till bortasupportrar, kommer det en endaste liten vilsen bleking till ståplats med insektströja så kommer ändå hela sektionen vara vikt till bortasupportrar. Om det otänkbara skulle inträffa och du inte får en biljett så vet du vad du ska göra.... inte en sportmössa att khk får med sig 200 pers. Det kanske inte är vackert men om worst case scenario inträffar, tänk bortastå. Nu övernattar man fan gömd i en fläkttrumma i ladan om man inte får biljett.

The great one: Jag är som Timrå Ik jag; obenägen att ge upp.

Sitter resten av natten om så behövs. Har missat de tidigare hemmamatcherna så den här tänker jag inte missa.

The great one: Säsongskort is the shit 👍🙈😂

{3627}:

Borde inte bli slutsålt ikväll. Jag ger upp nu, måste sova, får testa i morgonbitti. Men under all kritik med ett sådant system...

Hassan: Suttitvi över en timme nu. Sicken skitsida. Får väl inga biljetter. Fattas väl bara det.

Puckat: Jag brukar inte bli rörd men ikväll kom det några glädjetårar . Vilka krigare vi har och då menar jag alla i laget. Någon härinne vräker ur sig så mycket skit om några av våra spelare så jag undrar vad det är för Timrå supporter. Skämmes på dig.

I kväll ger jag mitt cyklop till Berglund och Boyes som gör allt dom kan för att vi ska vinna. Timrå Ik är dom bästa och vi ger aldrig upp.

The great one: Ja, jag fattar inte hur det fungerar men visst känns det jävligt slumpmässigt. Jag gick in exakt på slutsignalen, vet inte vad klockan var då men det tog ungefär 45 min som sagt. Då lyckades jag även förflytta mig från soffa (mobilen) till datorn och använda samma ”kö-id”.

Jag är glad att jag fick plåtar men jag tror du kan vara lugn. Säg att det ryker 2000 biljetter första timmen (och då tar jag nog i) plus 2000 säsongskort, så har du ändå 2000 biljetter kvar till morgondagen. Men längre än till imorrn förmiddag ska man nog inte vänta.

Modano:

Källa på det?

The great one: Går tydligen inte och komma fram nu utan man får ringa imorgon direkt när de öppna

Hassan:

Men vad fn är detta för kö, känns som slumpen. Jag borde fått köpt för längesedan.

« · 1888773 · »