1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599832 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 05/06

Sv: Silly Season 05/06
Bragd-Birger:Jag har inget emot Timrå, bara att jag inte gillar att ni tror att Hedström är kung för att han gjorde poäng när han spelade bredvid Zäta..Pluss att Timrå fansen snackar skit på Täljes forum..

Eken: jaja lite missflyt i kvarten men totalt sett över hela säsongen var timrå överlägsna kringel laget mer poäng mer gjorda mål mindre innsläppta mål. sen förstår jag inte vad du har imot timrå? eller är det så att du e sotis på alla bättre lag jag får gå in o kolla på dom andra lagen.

Eken/Pappin: Allvarligt talat, det finns nog ingen som orkar ta era små provokationer på allvar. SSK är, i mina och säkerligen flera andras ögon, en klubb som faller under epitetet 'den som ligger sparkar man inte på'.
Jag kan uppbåda ungefär lika mycket aggressivitet inför 'hotet' SSK som jag kan gentemot Brynäs, Malmö eller Örebro Pirates.

Trevligt att ni hittat hit igen, dock. Vill minnas att senaste 'finbesöket' från kringelhållet skedde runt försäsongen 02/03. Diskussionsämne: SSK:s stjärnor vs Timrås loser. Ämnet dog väl ut efter sisådär tredje elitserieomgången, för att därefter förtvina i Den Stora Vilan. Tills nu då.
Är väl Kollar som är upphovet till hybris, kan tänkas.

Eken: Hade för mig det blev 4-3 i matcher, men jag kanske har fel?

Frella: Bland annat, sedan också LHC och något mer lag, tror det hette Timrå

Eken: Luleå?

kungsbacka: har du redan glömt vilka som var slagpåsar i Kvarten?

Eken: helt rätt han slipper möta såna skitlag som södertälje som bara e med i elitserien som stryklag.

JimmyH: Det finns risk att ni tappar Jonte,trots allt. Hittade detta i DN i morse:

"Direkt efter matchen Sverige–Lettland hade Anaheim en dejt med Jonathan Hedström och min ryggmärgsreflex skrek: ”Vad i hela h-e.”
Var beredd att knacka ner ilskna rader.
Kräva att Bengt–Åke skulle spika upp stoppskyltar med texten ”Rör inte mina spelare”.
Sedan lugnade jag ner mig och insåg att det här istället kan vara perfekt. Resten av VM blir en öppen arbetsmarknad och spelarna har all anledning att ge allt.
För laget. För sig själva. För sin hockeyframtid.
"

Bragd-Birger: Jag hoppas innerligt att NHL sätter igång och att Jonte får den chans där borta han förtjänar. Dock så är jag inte lika säker. I alla fall inte på en start under hösten.

JimmyH: Är tämligen övertygad om att det blir NHL-spel i år. Spelarna må vara tjurskalliga - men de är ändå sig själva närmast. Misstänker att kallsvetten så smått börjat bryta fram i Alfredssons panna när han kollar bankomatsaldot och gör en överslagsräkning.
För att inte tala om själva basen i NHL - spelarna med en beräknad livslängd på endast ett par år. Varför skulle dom sympatistrejka bort sin karriär för att storstjärnornas löner ska kunna fortsätta anta allt mer absurda nivåer?

Nä, tipset blir att ligan drar igång i vanlig tid. Därmed inte sagt att man är överens och ler & långhalm innan den 15:e juli. Men om jag vore Hedström skulle jag satsa mina pengar på NHL-hästen, givet att kontraktsförslaget från Anaheim är bra.

JimmyH: Jag tror att du resonerar helt rätt. Jonte tar nog bara ett riktigt bra erbjudande nu när han får skapligt betalt i Timrå.

Det är fortfarande långt ifrån klart att Jonathan Hedström lämnar för Anaheim.

För det första så måste det bli en NHL-säsong, vilket är högst osäkert. Till skillnad motför Lars Jonsson och Yared Hagos så accepterar inte Jonte farmarlagsspel om han åker över, då spelar han hellre i Timrå.

Är han inte åtminstone 90% säker på att det blir NHL-säsong så tror inte jag han sticker. För det är långt ifrån säkert att han kan komma tillbaka och spela i Timrå vid eventuell fortsatt lockout om han lämnar laget, knappast med lön i all fall.

Laken: Nej! Ordet finns inte."Tillhör de bästa bland ytterforwards i elitserien" skulle du ha skrivit. Ja,ja jag vet att jag är en besserwisser!

Eken: Bla, bla, bla... Du vill bara skapa debatt. Ingen tar dig på allvar.
Alla TIK'are vet Hedstöms kvalité och standard, tillhör de bästa ytterforwardsarna (finns det ordet?) i elitserien.

Frella: Bla bla, vi får se sen

HerminatorJr: Hur kan ni ens snacka om hans tacklingar när Robert Carlsson fortfarande spelar?

Vad ni SSKare verkar glömt är att han var DIFs bästa spelare innan flytten till TIK, där hade då fan ingen Zäta som stod för passningarna...

Hedström är en grovjobbare som med hårt arbete skapar målchanser åt sig själv och åt laget.

Kerstin_k: Nej men han hamnar nog inte bredvid samma skit som dom andra i Timrå spelar bredvid nu

Hur skulle nån av er här klassa Hedströms spelstil?

Är han lirarn som gör passen, Målgörarn som gör målen eller tuffe grovjobbaren som jobbar inne på mål i tex pp osv..?

Eken: Visserligen är Zäta en mästare på att skapa bra lägen åt medspelarna, men det vore orättvist att påstå att Hedström står handfallen utan honom. Det är inte för inte som Anaheim verkligen vill ha honom... Eller förväntar du dig att dom skall värva Zäta också?

Eken: Får verkligen hoppas att Jonte blir kvar .. så får vi väl alla se ..

Eken: Hoppas du skulle få känna på en tackling av en vissa spelare någon gång.

RocknRolf2: Snacka om att ni övervärderar Hedström, han är ingenting utan kungen Zetterberg bredvid sej, sätt nån annan bredvid han så gör han poäng han med.

Tyvärr är Manderville inte i närheten av en fullgod ersättare till Hedström. Det fattar ni va?
Nej utan Hedström är det här laget riktigt tunt. Inte en chans att vi behåller våran toppstatus med denna trupp. Frans Nielsen, Gahn och Warg som centrar! fatta! Det ska blommas ut ordentligt om det ska hålla till slutspel.
Utan Hedström kan jag bara inte förstå denna antisatsning. Om det beror på nåt jävla arenalån så skulle det vara katastrofalt korkat.

Uscha, det lät inte alls bra att Jonte är så nära ett kontrakt från NHL. Då blir det till att ersätta honom med en ordentlig målskytt. Och där tycker jag inte att Manderville passar in, även fast jag mer än gärna ser honom i Timrås tröja nästa säsong också. Men en fullgod ersättare till Hedström anser jag inte att han är. Det är bara att hoppas att Hedström inte tackar ja.

Fet-Ecke: Precis min uppfattning också!

Droppen: Jepp!

Laken/Kungsbacka:Ursäkta att jag lägger mig i men ...det finns något som heter konstruktiv kritik. Det är inte fel att kritisera.

Laken:
Man kan ju börja hoppas på Manderville nu när Hedström och Hagos verkar vara på väg bort till USA.

kungsbacka: Fel! En supporter ska stötta sitt lag.
Men han ska också kunna kritisera det egna laget och ifrågasätta om man tycker någonting är fel. Detta för att föra utvecklingen framåt.

kungsbacka: Aha...jag trodde att en supporters uppgift var att stötta laget. Att blint tro på någonting utan reflektion låter mer som en...idiot.
Man kan ju också tycka att ett hockeyforum blir lite tråkigt om inläggen är av typen:

- Fan vad bra det ser ut!
- Mmm...håller med!
- Samma här!

Men vad faen. Du är förmodligen en bättre supporter, och möjligen människa, än vad jag är. Det får jag leva med.

Titta på aftonbladet. Där har man ställt upp alla lags nuvarande laguppställningar. Ganska intressant att titta på. Om man bortser från HV71 och Färjestad finns det många frågetecken bland lagen.

Bragd-Birger: det var väl en jävla neg. inställning man ska tro o hoppas på sitt lag annars kan man lika gärna lägga ner. sen att om jonte drar så är det bara att önska lycka till det är han värd.

Fet-Ecke: De tröjorna är inte heller dåliga.

FM: Jag skrev att jag tror att spelare kan komma att blomma ut. Men det är inte heller så konstigt att man funderar lite före varje säsong angående lagets slagkraft. Och jag håller på det att som laget ser ut idag finns stor potential men få säkra kort.

Bragd-Birger:

Är det inte just den här blandningen av hopp och förtvivlan som utmärker oss hockeysupportrar, oavsett lagtillhörighet? Utan detta skulle ju livet te sig rätt så trist.

Naturligtvis jävligt trist om Hedström drar. Han är - precis som Nubben säger - en av seriens absolut bästa forwards. Utan honom ser ytterforwardspositionerna - med undantag av Nordgren och Laakkonen - inte särskilt imponerande ut.

Manderville blir väl en tänkbar ersättare. Och det är här jag trots allt ser en liten strimma av hopp. Hedström sitter på Timrås i särklass fetaste lön. Manderville in - kostar garanterat mindre. Måhända blir det plötsligt möjligt att få till den där förstecentern som så väl skulle behövas?

Silly season lever. Timrås trupp fyller mig med ömsom hopp, ömsom ångest. Där finns talang i mängder, intressanta möjligheter - samtidigt ser det jävligt tunt ut. Med en bra start och och en närmast episk fingertoppskänsla av Nubben - där samtliga nyförvärv slår hockeysverige med häpnad - kan det bära riktigt långt.
Å andra sidan: min Bergmanska ådra ser också de dystraste av möjligheter. Oksa läcker som ett såll. Nordgren drar upp en ljumske under SCA-cupen. Regin ser ut som en yngre - och valpigare - upplaga av Lee Jinman.
Då kan det gå precis hur jävla illa som helst.

Snabb uppdatering...
-------------------------------------------------------------------------------
MÅLVAKTER:
Mika Oksa
Johan Asplund
FÖRSTA FEMMAN:
Sanny Lindström - Teemu Aalto
Kent Manderville - Frans Nielsen - Per Hallin
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Janne Laakkonen - Fredrik Warg - Niklas Nordgren
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Robert Carlsson - Kristian Gahn - Mattias Wennerberg
FJÄRDE FEMMAN:
XXXXX - Anton Strålman
Christian Söderström - Peter Regin - Magnus Nilsson
Eric Moe

Timrå IK anno 2005/2006 - så här borde det se ut (med tallarna på bröstet):
MÅLVAKTER:
Mika Oksa
Johan Asplund
FÖRSTA FEMMAN:
Sanny Lindström - Teemu Aalto
Jonathan Hedström - Frans Nielsen - Per Hallin
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Janne Laakkonen - Fredrik Warg - Niklas Nordgren
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Robert Carlsson - Kristian Gahn - Mattias Wennerberg
FJÄRDE FEMMAN:
XXXXX - Anton Strålman
Christian Söderström - Peter Regin - Magnus Nilsson
Eric Moe

TIKbiff: Det kan misstolkas :P

TIK-Supporter: Som det låter så blir det nog 13 forwards vad det lider, men det kan komma att dröja. Kanske blir det någon ny transatlant på artistkontrakt i Oktober/November...

Förutsatt att TIK inte ändrat på sig av någon anledning så går nog pengarna till det ändamål dom gjorde känt för flera månader sedan! dvs dom betalar av 10 miljoner av lånet på 20miljoner som dom tog när dom byggde om isladan.

Kan inte låta bli..
Vad fint det ser ut när Expressen lagt dessa rader under varandra

"Den svenske fotografen fångade övergreppet
Mattias Ek: Sveket är kräkframkallande
Samuelsson ska bli pappa"

Kolla in LÄNKEN detta trodde jag aldrig!!!
Timrå har nu 12 forwards och 7 backar och enl Nubben så är detta laget i sin helhet vid säsongs premiären den 26 September. Eric Moe är 8:de backen om det skulle behövas. Går alla Timrås besparing till en nya Jumbotron eller.
Om vi inte får en Stark back och en Etablerad förste center så Kommer Timrå inte kunna slås om guldet.

Pätr: Som jag fattade det skulle man inte ersätta Hagos på direkten utan man skulle väl avvakta. Men kanske bara jag som tolkade det så.

Manderville däremot avskriven om inte Jonte sticker över pölen då.

Pätr: Jag vill att bortatröjorna skall se ut som länken jag bifogar.
ta bort SCA märket på armarna och sätt dit tallmärket...voilá!

FM: Ja en sak kan man konstatera, lillebror är ingen optimal talangförädlare längre...

Vart har alla talanger förutom systrarna tagitvägen de senaste åren.

Så där tror jag du har helt rätt, Warg är dessutom en betydligt större talang en vad de flesta här förstår. Fråga en lillebror så skall du se att de sörjer Warg betydligt mer än Wennerberg!

Swordster: skulle inte alls förvåna...Tror även att wennerberg kommer få ett jättelyft.

FM: Regnin eller hur f*n han stavar...

Pätr: de lät likadant när Hagos kom hit. Då var det oxå kris o det skulle värvas centrar. se hur väl de slog ut !! Undrar bara vem som blir kommande säsongs hagos.

« · 545966 · »