MÅLVAKTER: Mika Oksa Johan Asplund ------------------------------------------------------------------------------- BACKPAR: Sanny Lindström - Teemu Aalto Kalle Koskinen - Johan Svedberg Pär Styf - Mats Hansson 7:e back: Anton Strålman Övriga: Eric Moe, Carl-Johan Johansson ------------------------------------------------------------------------------- CENTRAR: Frans Nielsen Kristian Gahn Fredrik Warg ------------------------------------------------------------------------------- YTTERFORWARDSPAR: Niklas Nordgren - Robert Carlsson Kent Manderville - Per Hallin Janne Laakonen - Peter Regin Mattias Wennerberg - Magnus Nilsson Extraforward: Christian Söderström -------------------------------------------------------------------------------
P.S. Ja, jag vet att Regin också kan användas som center! D.S.
The Fat Bastard: Det känns som första backparet håller väldigt hög elitserieklass, intressant lag för övrigt. Får Timrå någon förstärkning till kan det bli en riktigt rolig vinter. I dagsläget känns det som det finns kapacitet till en ganska rolig vinter (plats 5-8).
Och enligt Borås hemsida så har man igår gjort klart med ett lån på ett år av Jimmy Danielsson. Nog borde väl Jimmy kunnat att hitta en allsvensk klubb att vakta målet i?
Laken: Förhoppningsvis är det tänkt att man ska rulla på tre backpar oavsett hur formationerna ser ut. Men det är väl ingen vild gissning att Strålman kommer nöta en hel del bänk, om han nu inte visar sig vara bättre än Hansson. Alternativt att Moe är bättre än dem båda, vilket han med största sannolikhet blir, men kanske inte än.
MÅLVAKTER: Mika Oksa Johan Asplund ------------------------------------------------------------------------------- FÖRSTA FEMMAN: Sanny Lindström - Teemu Aalto Mattias Wennerberg - Fredrik Warg - Niklas Nordgren ------------------------------------------------------------------------------- ANDRA FEMMAN: Kalle Koskinen - Johan Svedberg Magnus Nilsson - Frans Nielsen - Janne Laakkonen ------------------------------------------------------------------------------- TREDJE FEMMAN: Pär Styf - Mats Hansson Robert Carlsson - Peter Regin - Kent Manderville ------------------------------------------------------------------------------- FJÄRDE FEMMAN: Eric Moe - Anton Strålman Christian Söderström - Kristian Gahn - Per Hallin -------------------------------------------------------------------------------
Vi har, som alla lag, tappat några spelare. Av dessa så är det fem feta namn (enligt mig) varav fyra NHL- splare (Zäta, modin, Berg och Kipprusoff) och så Kappanen. Modin och Berg levde inte upp till förväntningarna, Kippra var ojämn Zäta kommer inte att spela i annat än TIK om han spelar i ES nästa säsong.
Kung Kimmo gjorde bara några matcher men vi vet aldrig om han kan hålla en hel säsong,,,
I övrigt har vi tappat några personliga favvisar som Mandy och krykov... Ja! Dom var ju trevliga inslag i laget... Men stjärnor??? Knappast.
Frågetecken för Hedström Jovisst. Men å andra sidan kommer våra konkurrenter att tappa spelare om NHL startar... Inte bara vi. Och det blir en reserv ledig på lönekontot att ersätta hedström med... om han försvinner.
Hagos... Är inte så förblixtrat svår att ersätta. Han är bra... Men det finns andra bra centrar också.
Vad har vi kvar???
De flesta va spelarna i truppen är etablerade elitseriespelare. Några yngre och andra gamla, rutinerade...
Utan NHL- proffs i ES kommer sådana som Nordgren, Nielsen, Hallin och Nilsson att matchas hårdare och pytsa fler baljor. Backarna ser väl rätt okej ut... Styf, Aalto, Lindström, Kalle K m fl.
Oksa är säkerligen en förstklassig målvakt. Tarvainen är väl ingen idiot heller... Om han plockar hit en adept så väljer han säkert med omsorg... Och sedan har vi en etablerad andremålis i Asplund... Ingen stjärna (än) men en rutinerad kille med nerverna på rätt ställe.
Räkna också med minst två utropstecken under säsongen. Personligen tror jag på tre... Lakkonen kommer att brejka. Regin visar sig vara en riktig klassspelare. Wennerberg kommer att ta revanch på fjolåret och göra en kanooninsats och till sist så tror jag att en skadefri Svedberg tänder till på allvar nästa säsong!
Jag förstår inte vad det är ni jämför med? Man måste se till de andra lagen.
Frågan om Hedström är ju skitlugnt... Blir det NHL och han försvinner... Jag då tappar ju alla lag i ES ett antal spelare och vår trupp ser rätt okej ut...
Jag tycker som Laken jag... En center till och en etablerad back av klass.... Då är slutspelsplatsen säkrad!
The Fat Bastard: Jag tycker också att laget ser ganska svagt ut...! När jag pusslat ihop de olika femmorna har jag försökt göra alla fyra jämn bra, meningen är att alla ska få ungefär lika mycket speltid. Du får gärna komma med egna förslag på femmor. Någonting måste man ju göra för att hålla hockeyabstinensen borta under (för)sommaren... ;-) Jag vill ha en bra, etablerad center samt en klassback till, sedan är i alla fall jag nöjd!
Det ser tunt ut i år. Nordgren och en eventuell Hedström är de enda med riktigt bra kapacitet. "Generationsväxlingen" kommer att gå åt skogen (allsvenskan)
Helg Ernest: Även om laget är komplett så kan ju fortfarande Hedström komma att försvinna. Blir det däremot forsatt lockout så kommer troligen redan borträknade Yared Hagos bli kvar, dessutom är nog chansen ganska stor att ett par NHL spelare tillkommar (hoppas dock att lockouten upphör).
Pätr: Tittar man nu, så är ci exakt 4 kedjor och med den senaste flugan att rullarunt på 7 backar. så är laget komplett. Jag fick det till 6 icke Svenskar men dock Nordbor. Så invandrar verket kan inte lägga sig i ( Läs Hockey förbundet)
The Fat Bastard: Svagt tycker jag är lite fel ordval. Tycker personligen att truppen ser ganska jämn ut. Det ända som egentligen fattas är en center av lite högre klass. Sen vet man inte heller om det blir Manderville, Hedström eller någon annan som tar sista ytterforwardplatsen. Sen tycker jag att en del av Timrås spelare är lite underskattade.
MÅLVAKTER: Mika Oksa Johan Asplund ------------------------------------------------------------------------------- FÖRSTA FEMMAN: Teemu Aalto - Johan Svedberg Janne Laakkonen - Frans Nielsen - Niklas Nordgren ------------------------------------------------------------------------------- ANDRA FEMMAN: Sanny Lindström - Anton Strålman Kent Manderville - Kristian Gahn - Per Hallin ------------------------------------------------------------------------------- TREDJE FEMMAN: Kalle Koskinen - Mats Hansson Robert Carlsson - Fredrik Warg - Mattias Wennerberg ------------------------------------------------------------------------------- FJÄRDE FEMMAN: Pär Styf - Eric Moe/Carl-Johan Johansson Christian Söderström - Peter Regin - Magnus Nilsson
Laken: Du kanske kan byta ut XXXXX på backplatsen till Carl-Johan Johansson (vet att inget är 100% klart, men det är det ju inte med Manderville & Hedström heller). Om nu Hedström försvinner och Manderville ersätter så kanske det finns möjligheter att värva den här centern som efterfrågas. Med en sån lösning skulle man ha en ganska bra mix på forwardsidan enligt mig. Nu verkar det inte bli någon klassback som tidigare efterfrågats. Men jag tycker inte att Timrås backbesättning är så dålig. Känns som om många av backarna är lite underskattade. Hörde även ett rykte om att Jere Karalathi är på väg till Mora. Jag föreslog honom som ett namn för Timrå men ingen trodde på honom bara för han hade haft drogproblem. Herregud, med rätt mängd speed i kroppen kan han säker spela 40 min i samma match (:
Frella: Tror inte att Eric Moe kommer att få speciellt mycket speltid. Ja, en riktigt bra förstecenter behövs! Gör om laget litegrann efter en stunds funderande:
MÅLVAKTER: Mika Oksa Johan Asplund ------------------------------------------------------------------------------- FÖRSTA FEMMAN: Sanny Lindström - Teemu Aalto Janne Laakkonen - Frans Nielsen - Niklas Nordgren ------------------------------------------------------------------------------- ANDRA FEMMAN: Kalle Koskinen - Johan Svedberg Robert Carlsson - Kristian Gahn - Mattias Wennerberg ------------------------------------------------------------------------------- TREDJE FEMMAN: Pär Styf - Mats Hansson Kent Manderville - Fredrik Warg - Per Hallin ------------------------------------------------------------------------------- FJÄRDE FEMMAN: XXXXX - Anton Strålman Christian Söderström - Peter Regin - Magnus Nilsson ------------------------------------------------------------------------------- Eric Moe
El Maco: Det är ju svårt att bedöma nivån på en spelare som har varit stjärna i de !lägre" serierna ute i europa... Men å andra sidan har det ju visat sig att det kan vara rätt att satsa så! Sen är det ju bara fråga om ett Try- out kontrakt... Han skall provas. Kenta/Nubben har ju en sommar och en försäsong på sig att betrakta killen.
Jag tror INTE att truppen är klar än... Besked från Jonte??? Hagos?? Utan Jonte finns ju ett ledigt lönekonto av klass disponibelt! Nubben har säkerligen flera "filer" på sin motorväg.
Calle Johansson, bördig från Nyköping? Vad tror ni om den? Nja, det är nog bara en träningskompis. Men visst har storspelare kommit från Sörmlands residensstad. Vem minns inte Tobias Åblads storspel i kvalserien?
Här vill jag ha jag-mötte-lassie-poäng. Jag pratade med Calle Johanssons mamma i samband med att Timrå mötte NH90 borta i allsvenskan året vi gick upp. Det var för övrigt andra gången i livet jag mötte Smokey och första gången han släppte loss och dominerade läktaren, i flygarmössa och allt. Första gången hade han orange halsduk och tryckte lite blygt i ett hörn på O´learys i Stockholm.
Laken: Eric Moe ser ju ut att bli 8e back, verkar ju avvakta ifall man ska värva någon där. Likaså med centerplatsen som Hagos lämnar efter sig. Kanske att man avvaktar NHL på dessa platser och skulle dte komma igång så tar man någon transatlant på artistkontrakt i november.
MÅLVAKTER: Mika Oksa Johan Asplund ------------------------------------------------------------------------------- FÖRSTA FEMMAN: Sanny Lindström - Teemu Aalto Kent Manderville - Frans Nielsen - Per Hallin ------------------------------------------------------------------------------- ANDRA FEMMAN: Kalle Koskinen - Johan Svedberg Janne Laakkonen - Fredrik Warg - Niklas Nordgren ------------------------------------------------------------------------------- TREDJE FEMMAN: Pär Styf - Mats Hansson Robert Carlsson - Kristian Gahn - Mattias Wennerberg ------------------------------------------------------------------------------- FJÄRDE FEMMAN: XXXXX - Anton Strålman Christian Söderström - Peter Regin - Magnus Nilsson ------------------------------------------------------------------------------- Eric Moe
Nu står det Laakkonen på Mandervilles lägenhetsdörr här på örnen. Synd tycker jag inte att Laakkonen kommer utan att Manderville inte ser ut att dyka upp här till hösten.
ernie eagle: Tack för informationen! Det här är mitt tredje jordskalv i livet, men första gången det kändes som om det kom uppifrån, nån släppte en timmerstock från ett flygplan rakt på mitt tak, och två gånger om. Nån sa att när det går över tre på Richterskalan blir det så, vad vet jag. Gamla trygga Sverige, vi kan skoja om sånt som tar en jävla massa liv nån annanstans! Men å andra sidan har vi snö den 15 maj...
orion: Hela jävla högbo (Kommunhuset) gungade. Jag trodde hela fastigheten skulle rämna och fallera. Har aldrig vart med om nåt liknande tidigare. Nog för att det brukar snurra runt i huvudet, marken vibrera och man ser stjärnorna när man träder in i dimljuset. Men vad fan nu var man ju spiknykter och jag blev jävligt scary vill jag lova.
Kärringen i våningen under mig har psykiska besvär och religiösa grubblerier och hon brukar yra om att huset gungar lite titt som tätt. Men brukar bara rycka på axlarna och vifta bort det som nonsens. Men nu var det ju på riktigt. Som taget ur en actionfilm alá Hollywood.
Marcus: Fascinerande ändå att alla trodde att just deras tak höll på att störta in, och att det krävs nåt sånt här för att grannar ska snacka med varann...fler jordskalv, tack!
willysson: Inte hockeyrealterat, men ändå: Två jävulska knallar i cenrtala sundsvall, hela gatan ute och kollar, det kändes som om nån släppte en rivningskula i min kåk två gånger om. Tydligen hade det hörts i Matfors och Stöde också. Hördes det i Timrå?
Eken: En snabb bläddring i täljeforumet ger intrycket av att de skitsnackande timråfansen snarare borde beskrivas med singularis. Vad gäller Hedström känns det löjligt att ens diskutera saken med någon som så uppenbart saknar koll.
Eken: Visst fungerade Zetterberg och Jonte bra tillsammans under ES, men att säga att det enbart är Zätas förtjänst att Jonte lyckades så bra och mycket tack vara detta belönades med en VM-plats är ju bara fånigt. Att flertalet som skriver här i Timrås gästbok på HS nu tycker att Jonte är precis så bra som vi skriver här, det är nåt du får leva med, helt enkelt. Att du blir irriterad på det är väl kort sagt ditt problem.
Att det snackas skit hos SSK är såklart tråkigt och onödigt, men blir det bättre om det fortsätter här, tror du?
Mika Oksa
Johan Asplund
-------------------------------------------------------------------------------
BACKPAR:
Sanny Lindström - Teemu Aalto
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Pär Styf - Mats Hansson
7:e back: Anton Strålman
Övriga: Eric Moe, Carl-Johan Johansson
CENTRAR:
Frans Nielsen
Kristian Gahn
Fredrik Warg
YTTERFORWARDSPAR:
Niklas Nordgren - Robert Carlsson
Kent Manderville - Per Hallin
Janne Laakonen - Peter Regin
Mattias Wennerberg - Magnus Nilsson
Extraforward: Christian Söderström
P.S. Ja, jag vet att Regin också kan användas som center! D.S.