1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599957 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 05/06

Sv: Silly Season 05/06
Herminator: Se där. Var väl ungefär som man trodde då. Manderville aktuell först efter att Hagos och Hedström bestämt sig. Låter vettigt.

Och lillasyrran gör ett ryck, minsann. Krizan i mål är naturligtvis ett rejält uppköp jämfört med Silo. Antar att det deppas i Luleå nu. Man gick väl, i vanlig ordning, ut med att man hade honom 'under behandling' ? Vilket på lulingska betyder att han var en av alla hundra som, helt på måfå, fått ett kontraktsförslag tillsänt sig. Å andra sidan kanske man inte ska vara sarkastisk mot den strategin, han Ragnar vad-han-nu-heter nappade ju.

Bragd-Birger:

Hmm, vad menar du? Lule har väl inte jagat någon målvakt sedan Tero Leinonen kontrakterades? Fast det visste du kanske inte.

Albert Hall: Fan, det hade jag förträngt. Och jag som ville gotta mig.

Herminator:

Ärligt så känns väl inte Jonsson som någon jätteförlust tycker jag, hade räknat med mer av honom och förstår inte hur han skulle kunna få ett NHL kontrakt i höst även om det blir spel där borta, kan tänka mig att är rätt dyr också,,,nej räkna bort Jonsson och Hagos, koncentrera er på att kontaktera Hedström först och främst.. 

Och både Z och Hedström missar kvällens landskamp....

Bragd-Birger:

Här snackar vi om mix av äldre och yngre, Tommy Sjödin 40 år skrev på för en säsong till :-)

Försäsongsprogram finns på timrå.nu. Hemmamatcher!

ståpäls:

Va? hittar inte,,länk tack.

TIKbiff:

Hittat...

TIKbiff: timråik.nu heter det förstås. Länk har du uppe till vänster.

ståpäls:

Mästacupen kan bli kul ser det ut som :-)

se spelprogram...

TIKbiff: Ser kanon ut. Kan inte minnas att TIK spelat den här turneringen tidigare. Någon som vet?

ståpäls:

22/11  match modo borta, 24/11 match modo hemma....

seriöst, två matcher mot modo på två dagar :-)

ståpäls: Jo, Timrå har visst delgagit i Mästarcupen tidigare. 2001, på försäsongen, och hittills den enda gången. Då förlorade man bronsmatchen mot Frölunda medan Leksand vann turneringen.

Visst spelade man 15 träningsmatcher ifjol? Får det till 12 nu vilket känns betydligt mer vettigt. Men varför envisas man med att möta MoDo varje år?, förmodligen är de väl med i SCA-Cupen oxå. Räcker det inte med att man möter dem 324325 ggr i serien?

Dream Team: Det är en mycket trevlig cup. Var där 2001 och vi var rätt många TIK-are där. Det känns som en betydligt lugnare inledning på säsongen, att åka till Norrtälje med barnen, än att åka till Lugano med Sjöstedt.  :-)

Svenske Hockey fans som tager til Innsbruck.

Er der nogen her på siden som vil sälge billetter til DEN - UKR ved VM i Innsbruck. De blev solgt som dobbelt pakke med FIN - SWE og er derfor udsolgt. Hvis der er nogen som vil sälge eller bytte med billetter til LAT - CAN eller FIN - UKR, så kontakt mig på [email protected]

Och den förste dansken har hittat hit! Välkommen Axel. Kan nog bli fler i vinter nu när vi är det nya dansklaget i ES.

Dream Team: Och DeRouville gjorde en grym turnering. Såg mycket lovande ut.

El Maco: Upp som en sol och ned som en........

El Maco: Mmm.. eller hur. Little did we know..

Gillar inte riktigt det här att man tycks avvakta med Manderville. Om han vill komma tillbaka ska han naturligtvis få det!!!

I flera matcher var han TIKs klart bästa spelare - bla den enda som får godkänt i samtliga matcher mot Dhurgården. En riktig klasspelare. Den rutinen och karaktären behövs nästa år. Han är en sån som kan lyfta ett helt lag.

Vill han komma så kontraktera honom nu!

lincoln: instämmer helt med dig och vad jag kommer ihåg från intervjuven med honnom i tidningen så ville han ju absolut komma tillbax så inget att snacka om tycker jag

lincoln: Man kanske måste ha råd också? Jonte känns fan så mycket viktigare än Manderville i mitt tycke till nästa år, då Jonte kan producera och kämpa frenetiskt i matcherna. Samt hinna med att ta dumma utvisningar. Manderville klarar bara av de två sista.

Frella: tja...håller inte riktigt med dig

Ska inte ge mig in på att jämföra två av lagets viktigaste spelare
Tycker inte att det är desa två man ska jämföra. Tror inte att jag skulle ta något av nyförvärven före varken Jonte eller Manderville.

Manderville tillför massor av psoitiv energi till laget, är ovärderlig (kanske bäst i elitserien) i 4 mot 5 och dessutom en jäkligt duktig hockeylirare.

Vi bör signa båda om vi fhar chansen...om de inte har råd har TIK-ledningen definift räknat bort sig på nyförvärven.

lincoln: Kent Manderville kostar, han är gammal och han är skadebenägen.

Hans inställning och attityd kunde ensam vända matchbilden positivt för Timrå ibland. Ruskig i boxplay.

Men i poängprotokollet saknas det en del noteringar för honom för att han ska bli lika viktig som Jonte.

Båda har dock bidragit med en del onödiga utvisningar under säsongen.

lincoln: Precis som Jimmy säger så blir han inte yngre, var skadebenägen. Dessutom så sitter han ju antagligen på en fet lön, likvärdig Jontes antagligen då det står mellan dessa som det låter. Hade vi signat Manderville så hade vi ju antagligen inte haft råd att fylla ut hela truppen såsom man vill iår med 13 forwards. Då hade vi kanske stått där med 11 forwards igen, varav Manderville kommer i Oktober/November för att slippa skattas.

Även om Manderville gör ett grymt jobb så tar det ändå fram till jul innan han gör sig själv rättvisa iom att han missar hela försäsongen, det är väl kanske också en del som spelar in då TIK vill att alla ska vara med under försäsongen. Ifjol var det väl bara Krykov som hade dispens för det, samt Manderville då som inte kan köra försäsong.

Hårt arbetande forwards har vi ruskigt gott om, det är väl främst i BP man kommer sakna Manderville. Men i just BP har väl alltid TIK varit rätt vassa, så där är jag inte direkt orolig.

lincoln: Nubben vet nog vad han gör.

lincoln:Håller fullständigt med man kan inte spara på två av timrås
bästa spelare den senaste säsongen ! skärpning nubben !!!!!!

Springsteen: Hedsröm prio, vi får se efter VärldsMästerskapet, får vi behålla Jonte så släpps Manderville. Och får vi inte Jonte ja då kan Manderville bli aktuell.

Bergius: Allt Nu!

Springsteen: Men varför kan inte Timrå förse sina matchtröjor med den gamla "grymma" logon?????

rullis: Ifall du vill ha till baka gamla tallarna så kan du ju alltid skriva på tallarna tillbaka.

Länk finns här nere

rullis: Skulle gärna se det men tyvär ligger det inte på mitt bord !

Kvinnohund: Vad kommer ni att göra med namnlistan sedan? Kommer den att överlämnas till Janne Söderström?

Laken: Med tanke på att han avgått så känns väl det lite onödigt?

Springsteen:

Från det ena till det andra så har jag biljett och skall se BÅDA dina konserter midsommarhelgen :-D

TIKbiff:

Va fasen! Dela med dig till de som inte fått. Nu är jag iofs tvingad att ha beredskap på midsommar, men hade jag haft möjligheten att åka hade du fått dela med dig. Det är sådana som dig som bidrar till det ökande hatet mellan supportrar...:-)

TIKbiff: Det är bra !!!!!

Medan man sitter och håller tummarna för att Jonte ska stanna och en ny förstacenter ska komma måste jag också passa på att fundera över sista backplatsen. Ska bli roligt att se om man väljer att satsa på Hansson i år eller om man kommer värva en mer etablerad back.

Pätr: Ja det tycker jag oxå ska bli intressant att se men ska jag vara ärlig så tycker nog jag att man ska värva en etablerad back i stället och låta någon junis på forwards plats spela mer i år.

mattis69: Jo, lyckas man bara knyta upp Jonte så ser forwardsidan helt OK ut. Däremot känns det som backsidan skulle behöva förstärkas. Skulle man gå in i ES till hösten med nuvarande backbesättning + en junior så innebär det en katastrof om man skulle få en skada på Sanny, Aalto eller Styf.

Frella: Förstår delvis hur du tänker...
men har svårt att se att att årets trupp skulle bli dyrare än fjolåret...

dvs: Kalkylmässigt borde man klara att både kontraktera Hedström och Manderville efetrsom övriga förändringar knappast kan ha resulterat i en dyrare trupp än ifjol? ..eller också tänker jag fel här någonstans, men men men...

Det blir nog bra till slut.

JAG VILL HA MANDERVILLE I LAGET NÄSTA SÄSONG MED - BASTA!!!!

Pätr: Jag håller med! Värva en klassback!

Frella: Har han redan slutat? Skulle han inte sitta kvar tills nästa årsmöte?
Men själva kärnpunkten i frågan kvarstår:
Vad kommer att hända med namnlistan? Kommer den att överlämnas till någon ansvarig beslutsfattare inom Timrå IK?

Skulle vara roligt med någon liknande rubrik i lokaltidningarna:
"Timrå IK's supportrar skriver på för Tallarna"

Timrå IK anno 2005/2006 - så här borde det se ut:
-------------------------------------------------------------------------------
MÅLVAKTER:
Mika Oksa
Johan Asplund
FÖRSTA FEMMAN:
Sanny Lindström
Teemu Aalto
Janne Laakkonen
XXXXX
Jonathan Hedström alt. Kent Manderville
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen
Johan Svedberg
Niklas Nordgren
Fredrik Warg
Mattias Wennerberg
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf
Mats Hansson
Per Hallin
Kristian Gahn
Robert Carlsson
FJÄRDE FEMMAN:
XXXXX
Anton Strålman
Magnus Nilsson
Frans Nielsen
Peter Regin
Christian Söderström

Laken: Inget som direkt skrämmer livet ur en :)

Laken: Frans Nielsen som 4:e center, Warg som 2:a center.. att dessutom Regin skulle putta ner Crippe och ta en Ytterplats plötsligt? Weird =)

jokklas: Peter Regin kommer att spela ytterforward tillsammans med Frans Nielsen som center i det danska VM-laget.
Så att Regin används som ytterforward är, inte Lakens påfund.

« · 540019 · »