Viktiga listan för Silly: 1) Strålman stannar 2) Challe kommer in på ett bra sätt 3) Sommarträningen för kidsen: Moe, Sundh, Bagarn, Svensson, Regin - hur bra kan de vara nästa år? 4) Hälsan hos essen: Hedström får lyfta sig, Hahl, Pärssinen, Lotvonen måste hålla sig hela 5) Ett par andra landslagsmän på väg in?
Snoop: Förmodligen inte nej, men Challe samt Nygårds plus Hynning lär bli klart rätt snart. Sen följer nog Pyörälä och Marttinen. Anton Axelsson lär det göras klart med inom snar framtid också.
Så kan vi redan nu börja koncentrera oss på denna tråd. Tack Kenta för det som varit. Nu tar vi nya tag med Challe och Nygårds. Förhoppningsvis med bättre backbesättning samt någon forward till som vet var målet är beläget. I dagarna lär det bli klart med Hynning och Pöyrölä t ex.
"Risig i kistan senast. Nu är Modos Niklas Sundström kvitt sin magsjuka. Han spelar mot Timrå ikväll. – Känns som om det är vi som bestämmer det här nu, säger han."
Det är väl självklart att det ligger något i snacket när det gäller Wargen, var har ni varit de senaste månaderna? Just nu litar jag dock till dessa rader från Nubben;
"- Jag har hört ryktet, men jag litar på Fredrik och han säger att han inte skrivit på något, säger Timrås sportchef Kent Norberg."
Och;
"- Jag vet att Fredrik helst av allt vill stanna kvar i Timrå. Men han måste hitta en lösning som är bra för honom, säger Kent Norberg."
Däremot kan nog en Center krävas för det har varit för mycket snack om Warg och MoDo för att vara påhitt. Vem kan då vara intressant, finns det någon klasscenter (svensk) ute i europa som kan vara aktuell?
Luleås Fredrik Hynning i Kuriren om det blir Timrå nästa säsong eller något annat alternativ:
"Några minuter in i den andra perioden hände det. Fredrik Hynning dånade med full fart in i sargen och haltade av planen. Det var det sista han gjorde den här säsongen. Och det sista han gjorde i Luleåtröjan. - Ja, för den här gången är det det, säger Hynning. Stämmer ryktena om att det blir Timrå? - Nja, min nya klubb får kommentera det när det är officiellt."
Laken: Möjligen ett eventuellt elitseriespel för Björklöven, ordentligt betalt och en sportchef i tillträdande som vill locka med sig en "trofé" till sitt nya lag.
JonteD: Även om det är försäsong och tidigt tycker jag man kan se redan nu att Genborg kommer att ta en ordinarieplats i SHL från start. Vi får avvakta fler matcher men han gör en mycket fin debutmatch. Roligt att se!
1) Strålman stannar
2) Challe kommer in på ett bra sätt
3) Sommarträningen för kidsen: Moe, Sundh, Bagarn, Svensson, Regin - hur bra kan de vara nästa år?
4) Hälsan hos essen: Hedström får lyfta sig, Hahl, Pärssinen, Lotvonen måste hålla sig hela
5) Ett par andra landslagsmän på väg in?