RocknRolf2: jo visst, jag håller med om att man bör satsa på finnen om chansen finns. Viktigast känns dock backsidan just nu. Jag vill se ett par riktiga klassbackar till i Timrå (förutsatt att Strålman försvinner). Nu när Nilsson troligtvis försvinner finns det en tänkt ersättare till honom då eller?
dr-nix: Kanske det, själv tror jag det är vettigare att satsa på en andrecenter som anses vara klart etablerad. Nog för att Regin kan spela andrecenter, men tappar vi en landslagscenter ser jag gärna att vi värvar nåt motsvarande för att inte tappa mark. Laget blir ju inte sämre av att vi värvar tungt liksom. Dessutom behöver vi en spelfördelare - se bara hur Kenta notoriskt matchade Hedström (t ex) i spel 5-3, gång på gång utan resultat
Kan bli hyfsade kedjor nästa säsong, till exempel...
Timo Pärssinen - Riku Hahl - Jonathan Hedström Mika Pyörälä - Jari Viuhkola - Fredrik Hynning Oscar Sundh - Peter Regin - Peter Nylander Mattias Wennerberg - Johan Andersson - Robert Carlsson
RocknRolf2: Okej att man kollar sig för angående finnen där, jag var själv inne på det spåret själv. Det vore ju tjänstefel att inte försöka värva till sig en sådan klasslirare om chansen finns. Men jag tror mer på Wandell/Andersson spåret. En ung lovande center som kan bli fjärdecenter.
John K: Är det omöjligt att bara låta RR2 uttrycka sitt supporterskap på det sättet som han vill?
Hallin kommer absolut saknas, han fick dock aldrig riktigt den där boosten som man hoppades på. Det är hans mentalitet som man kommer sakna allra mest.
RocknRolf2: Grattis Modo!!! Hoppas det går bra för er i semifinalspelet. TIK är inget dåligt lag, ni slog ut oss, alltså är ni bra.
TIK har presterat en bra säsong, glöm inte alla skador som drabbat oss. Och vilken fantastisk kvartsfinalserie vi fått vara med om. När alla får lite distans till det som varit kanske fler inser det. Inte minst "pessimistrockarn" som i nederlagets stund far ut med skit mot både Nilsson, Hallin och flera. En Per Hallin som under flera år varit en sann Tik-are, en lojal slitvarg som alltid gett det han kan för klubben, både på och vid sidan om rinken, ett sant Timråhjärta i den grabben. Tack Per Hallin! Lycka till i din fortsatta karriär, vad nu din nästa klubbadress än blir.
Det skulle vara intressant att veta hur många av säsongens matcher RR2 egentligen har sett? Han som i tid och otid bara hemfaller åt att svärta ner dom egna spelarna, sportledare och klubbledning. RR2 är en ÄKTA gnällspik!
Nu smälter vi det här och ser fram mot säsongen 07-08.
Laken: Viuhkola är högintressant stoff. Tufft att konkurrera med Frölunda och HV dock. HV snodde ju en finncenter av oss ifjol vill jag minnas. Vad talar för oss då? Jo, Viuhkola kanske vill spela med klubb och kedjekamraten Pyörälä även nästa säsong...
Vi kan helt räkna bort Warg nu. Jag lipar inte direkt. Vi kan lätt hitta en ersättare! har dålig respekt till nån som viker ner sig och skriver på för modo mitt under brinnande säsong. Fyfan!
Frella: Kokko lär juh bli kvar då han har kontrakt över nästa år. Min omdömme om honom är: Bättre än Aaltoos sista år men lite för många brister. I alla fall för att spela med Styf.
Foyn:vet inte vad som hände med Wargen!men nått jävla tok måste ha hänt från ha varit så jävla bra i fyra första matcherna å sen var det som han bara la ner allt!
Nånting som är väldigt viktigt inför nästa säsong är att utveckla E.ON Arena. Bygg ut, minska ståplats, mer sittplatser, mer loger, mer pubar, mer kiosker. Allt som allt mer pengar starkare ekonomi. Snart har Timrå minst och sämst Arena så det gäller att hänga med. Money talks....
RocknRolf2: Wargs två första perrar idag var ju var inge bra..vet inte varför han försvinner så fruktansvärt i flera av dom här matcherna..Han tekade upp sig i tredje å blev lite bättre men han såg ut att vara tagen av stundens allvar i flera matcher här på slutet när det drog ihop sig,tyvärr!
RocknRolf2: I striden mellan Yin och Yang eller i Timråbokens fall, SMÅLAND och RocknRolf2 så hoppas jag att det nästa år blir SMÅLANDS tur att skriva "vad var det jag sa" när säsongen är över.
Men sannolikt kommer man inte värva nån spelare som inte är känd för sitt hårda jobb - Och sannolikt kommer vi inte ha någon i närheten av 20 mål nästa säsong heller.
Alltså vad vi verkligen saknar är ju forwards med lite mer kvalitet i de här extra momenten... snipers, kreativa spelare, nån tank som bryter in på kassen.
Rent gnuggarmässigt har vi förmodligen seriens bästa.. alla gör ett jävla jobb och är obehagliga att möta men vi har inte många som kan sprätta upp den i krysset. Jag förstår att det är tryggare att värva spelare med ett hårt jobb som adelsmärke - även våra stjärnor som Hedström och Hahl har ju det faktiskt - men det är inte för inte vi är seriens typ lamaste lag i rent målskytte. Våga värva med risk - våga för att vinna!
Jag säger en spelare som Fedorov i Malmö. Vad säger Nubben?
ps. Hoppas Warg drar! Vill inte ha han kvar i Timrå.
Strålman lär försvinna, men vore guld om han stannade ett år till. Vidare bör man göra sig av med Kokko och Koskinen. Som 8-9e back går Sebastian Erixon in med största sannolikhet in.
Sanny Styf Marttinen Moe Erixon Lotvonen
Kokko, Svedberg eller Koskinen kommer att få stanna, har svårt att se att man värvar två-tre backar varav den ena måste vara högklassig för att ersätta Strålman och lär kosta deg.
Laken: Nej, det är helt sant, men det han säger själv talar väl för en fortsättning i VIK...
"Patrik Berglund vann den interna poängligan i Västerås och anses vara en av svensk hockeys största talanger. Och flera elitserieklubbar är intresserade av att få talangens nanmnteckning på ett kontrakt. Men nu har Patrik Berglund, som har ett år kvar på kontraktet med Västerås, inlett diskussioner med Västerås om att omförhandla det. –Jag trivs bra i VIK och jag tror att det kan vara bra för min utveckling att spela ett år till i allsvenskan, jag är bara 18 år, säger han till Vestmanlands Läns Tidning."
Tränare: Charles Berglund - enligt div. medier redan klar för Timrå! Per Nygårds - enligt div. medier redan klar för Timrå!
Backar: Jyri Marttinen - enligt div. medier redan klar för Timrå! Martti Järventie
Forwards: Fredrik Hynning - enligt div. medier redan klar för Timrå! Mika Pyörälä - enligt div. medier redan klar för Timrå! Alexander Larsson Anton Axelsson Erik Andersson Jari Viuhkola Jhonas Enroth Mikael Zajkowski Niklas Nordgren Patrik Berglund Per Hållberg
El Maco: Ja strålman är viktig även att Warg stannar. Dom man bör lägga kraft på att värva är spelare som: Aki Berg som troligtvis släpps av Åbo pga ekonomin, S.Öhman som verkligen har varit bra senaste säsongerna. Martii Järventie som varit stabil back i finska ligan senaste åren. TIK har koll på honom enligt Aftonb.