Nog är väl Magnus Nilsson för bra för att byta ner sig i Seriesystemet ? Men jag ser iof gärna honom i Leksand också. Den typen av spelare behöver Leksand
Jag skulle vilja gratulera till Jyri Marttinen. Trots att han varit klar för er sedan han kom till oss har han visat en djävulsk inställning och gav verkligen allt för att rädda oss. Otroligt bra karaktär på en grabben och jag önskar honom all lycka i Timrå.
matte1: vi har ju just nu bara en back som kan ses som en offensiv kraft Marttinen..de övriga är stabila defensivt men minst en back till behövs med ett bra offensivt skytte om man betänker vilken stor del av back- skyttet Strålman stod för i år så vill det nog till två offensiva backar för att ersätta honom.
Möjligen är jokerits M. Järventie en sådan då han knåpat ihop 25 poäng i SM-liiga vi få hoppas på honom och gärna robin Jonsson då skulle vi ha tre rightarbackar precis som ifjol men Nubben fixar nog det hela med bravur precis som vanligt!
Gorkyman:Rosa är ju samma typ av spelare som Brendl i Mora en sjuhelsikes målskytt men mindre aktiv i själva försvarsspelet. kanske en sån spelare Timrå skulle behöva?? en extremt bra målskytt altså.
mikenomad: För att inte tala om andraplatsen i speedski och stackars Chrille som blev rånad i Madrid... dessa nyheter flög förbi för någon dag sedan =)
Ann: Nej vi har ett bra lag med, men det stör lite att vi har så få långskrivna kontrakt, det flesta går väl ut nästa år. Detta medför att vi får sån stor omsättning av spelare varje år tyvärr.
MorganaLefaey: Ja, förluster av Enström med 28 p (7+21 under grundserien) och 11 p (1+10 under slutspelet), Kuusela med 6 p (2+4) och 9 p (6+3) samt Morrison, 28 p (18+10, i slutspelet är han av förklarliga skäl poänglös) lär förstås kunna betyda en del. Men ni lär å andra sidan få in killar som har potential att svara upp rätt bra mot detta. Warg lär beroende på vilken centerroll han får kunna ligga kring 30 poäng, Per Hållberg var med de 10 p (3+7) han kom upp i ingen poängmaskin i FBK senast han gästade elitserien. Men vilken roll hade han i laget? Var han utpräglat defensiv, eller hur såg det ut? FBK hade väl en par-tre backar förutom Hållberg som fick betydligt mer istid i PP och annat.
Werner kan om han vill. Eller han kanske alltid producerar, både oavsett lagtillhörighet och motstånd? Det har iaf verkat så. De ni får in sett till de som ni ev. tappar ser som sagt ut att kunna täcka upp på ett bra sätt för er.
Capitals kommer att förlora optionsrätten på Hedman om man inte ger honom ett kontrakt till nästa säsong. Det kommer man till 95% att göra, om han sedan spelar i NHL, AHL eller blir utlånad till Modo låter jag vara osagt.
TIKbiff: Fast vänta bara...när väl säsongen är slut även för dem så lär det nog offentliggöras en del tunga förluster också. Det är för dem som för alla andra lag, en del bra kommer samtidigt som en del väljer att lämna skutan.
Ann: Utan att vara direkt orolig för mitt eget kära TIK tvingas jag ändå konstatera att Modo seglat upp den hetaste kandidaten till epitetet "de kommande årens verkliga storlag i Svensk hockey".
De skördar just nu frukterna av dels egna produkter som utvecklats på andra håll och nu vänder hemåt för att antagligen tillbringa rätt många goda år i Modo, dels alla de positiva effekterna det ytterst smarta draget att bygga Sveriges finaste arena ger (se och lär Timrå!).
För Timrås del ser också framtiden ljus ut, ett etablerat topplag är vi definitivt på god väg att bli. Men Modos framtid är i jämförelse självlysande...
Jag skulle absolut inte ha något emot av att få se Mikael Wahlberg i Timrå, han spelar alltid med mycket passion och hjärta och håller fortfarande bra klass. Frågan är väl bara om han ryms i budgeten.
Blir det en ung center till så finns ju även Patrik Zackrisson, Rögle och Alexander Sundström, Björklöven (ryktas till BIF) att lägga till Erik Andersson, Tom Wandell och Alexander Larsson.