1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600164 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
Och TIK hoppas vara klar med truppen inom två veckor...endast en back verkar saknas.

...och nu har Timrå kontaktat HV 71-centern Erik Andersson

Brorsan Johan har gjort succé och blivit landslagsman.
Nu kan Erik Andersson gå samma väg.
– Det stämmer att Timrå visat intresse, säger 20-åringen.

...och vad gäller tröjnummer till Jonsson så har #4 varit ledig sedan Rajamäki slutade.

Skarin: Nu har vi tre rightbackar.

Dagbladet har växlat några ord med Robin Jonsson...

Robin officiell...

T T:

Nog är väl Magnus Nilsson för bra för att byta ner sig i Seriesystemet ? Men jag ser iof gärna honom i Leksand också. Den typen av spelare behöver Leksand

Wennerberg, Mange, Nyllet, Svebba. Micke går ut hårt.

JimmyH: Då blir det väl Zacke från Modo.
Annars lär det vara någon från utlandet...

Tycho: Och Tuomo Karjalainen är nu också helt klar...

...för Växjö Lakers ytterliggare en säsong.

Jag skulle vilja gratulera till Jyri Marttinen. Trots att han varit klar för er sedan han kom till oss har han visat en djävulsk inställning och gav verkligen allt för att rädda oss. Otroligt bra karaktär på en grabben och jag önskar honom all lycka i Timrå.

Robin Jonsson på G. (se länk)

Modano: Lugn nu, ingen rysk primadonna som skriver sitt namn på alla puckar i hinken tack!

Rätt attityd har varit en bristvara i Malmö Redhawks.
En forward med absolut rätt inställning är på väg in: Timrås Magnus Nilsson.

läs mer på länken..
sydsvenskan.se/sport/article229323.ece

matte1: vi har ju just nu bara en back som kan ses som en offensiv kraft Marttinen..de övriga är stabila defensivt men minst en back till behövs med ett bra offensivt skytte om man betänker vilken stor del av back- skyttet Strålman stod för i år så vill det nog till två offensiva backar för att ersätta honom.

Möjligen är jokerits M. Järventie en sådan då han knåpat ihop 25 poäng i SM-liiga
vi få hoppas på honom och gärna robin Jonsson då skulle vi ha tre rightarbackar precis som ifjol men Nubben fixar nog det hela med bravur precis som vanligt!

Modano: Söderberg ska till St.Louis så han lär inte spela i Timrå.

CALLE SÖDERBERG OCH FJODOR FEDEROV då är SM-GULDET KLART NÄSTA ÅR!!

Frella: Jaaa, och? Vilka spelar final imorron/idag/ikväll?
Ultra-Offensiva TIK?

mrchong: gärna, men bara om han har bländvita tänder!

Gorkyman:Rosa är ju samma typ av spelare som Brendl i Mora en sjuhelsikes målskytt men mindre aktiv i själva försvarsspelet. kanske en sån spelare Timrå skulle behöva?? en extremt bra målskytt altså.

Hahl Bundy: Pavel Rosa kanske, han trivdes iaf väldigt bra, och kunde ju tänka sig spela för Timrå i framtiden !

Dream Team: Spelar det någon roll vilka forwards Modo värvar? Man kommer ju fortfarande ha ultradefensiva Harald i båset.

mikenomad: För att inte tala om andraplatsen i speedski och stackars Chrille som blev rånad i Madrid... dessa nyheter flög förbi för någon dag sedan =)

Och Niklas Hjalmarsson från HV71 har kritat på för Luleå. Undra om han kommer att frysa sitt Småländska arsel av sej där uppe i Norrbotten :)

Kul med Marttinen förresten, bra med en back med lite fart på rören!

Dragan 2k: Till en del handlar det om att TIK-spelaren Warg skrivit på för Modo...men intresset för Hållberg härinne känns lite malplacerat.

Dragan 2k: Det kallas för lillebrorkomplex... ;-)

Dream Team: Tittar man på ert nyhetsarkiv här till höger kan man tro att man hamnat i MoDos gästbok. MoDo. MoDo. MoDo. Överallt MoDo

Ann: Nej vi har ett bra lag med, men det stör lite att vi har så få långskrivna kontrakt, det flesta går väl ut nästa år.
Detta medför att vi får sån stor omsättning av spelare varje år tyvärr.

MorganaLefaey: Ja, förluster av Enström med 28 p (7+21 under grundserien) och 11 p (1+10 under slutspelet), Kuusela med 6 p (2+4) och 9 p (6+3) samt Morrison, 28 p (18+10, i slutspelet är han av förklarliga skäl poänglös) lär förstås kunna betyda en del. Men ni lär å andra sidan få in killar som har potential att svara upp rätt bra mot detta. Warg lär beroende på vilken centerroll han får kunna ligga kring 30 poäng, Per Hållberg var med de 10 p (3+7) han kom upp i ingen poängmaskin i FBK senast han gästade elitserien. Men vilken roll hade han i laget? Var han utpräglat defensiv, eller hur såg det ut? FBK hade väl en par-tre backar förutom Hållberg som fick betydligt mer istid i PP och annat.

Werner kan om han vill. Eller han kanske alltid producerar, både oavsett lagtillhörighet och motstånd? Det har iaf verkat så. De ni får in sett till de som ni ev. tappar ser som sagt ut att kunna täcka upp på ett bra sätt för er.

Capitals kommer att förlora optionsrätten på Hedman om man inte ger honom ett kontrakt till nästa säsong. Det kommer man till 95% att göra, om han sedan spelar i NHL, AHL eller blir utlånad till Modo låter jag vara osagt.

NHL kontrakt får han i alla fall.

MorganaLefaey: Är Hedman mogen för Nhl? el. menar du ahl..

MorganaLefaey: Hedman vart? ahl nhl?..

mikenomad: Enström lär försvinna för oss, Hedman kanske försvinner, Kuusela försvinner nog liksom Morrison. Det är namn man skulle velat ha kvar.

Lagbygget fortsätter....

Välkommen JYRI MARTTINEN.

TIKbiff: Fast vänta bara...när väl säsongen är slut även för dem så lär det nog offentliggöras en del tunga förluster också. Det är för dem som för alla andra lag, en del bra kommer samtidigt som en del väljer att lämna skutan.

Ann:
Utan att vara direkt orolig för mitt eget kära TIK tvingas jag ändå konstatera att Modo seglat upp den hetaste kandidaten till epitetet "de kommande årens verkliga storlag i Svensk hockey".

De skördar just nu frukterna av dels egna produkter som utvecklats på andra håll och nu vänder hemåt för att antagligen tillbringa rätt många goda år i Modo, dels alla de positiva effekterna det ytterst smarta draget att bygga Sveriges finaste arena ger (se och lär Timrå!).

För Timrås del ser också framtiden ljus ut, ett etablerat topplag är vi definitivt på god väg att bli. Men Modos framtid är i jämförelse självlysande...

TIKbiff: Vi får (har) ett bra lag vi oxå...inte orolig ett dyft....

Ann:
Ruggigt bra lag Modo får nästa säsong, Warg och Hållberg klar idag.

T T: Tänkte inte på det......

På tal om rutinerade centrar...

Ann: Alla är inte osentimentala hårdingar som du. ;)

Jensen_12: finns många andra backar som också är trevliga, men som är bättre än honom.

Jensen_12: jag hör till dom som inte gråter om Svedberg försvinner...

T T: Jag förstår inte vad det spelar för roll. Det är väl bra om han utvecklas men han spelar ju bra, det är det som är det viktigaste tycker jag!

Jensen_12:

– Han är en kanonkille så jag är den förste att beklaga det, men han har befunnit sig på ungefär samma plats i tre år, konstaterar "Nubben".

Jensen_12: Om jag fattat rätt så tyckte dom inte han hade utvecklats tillräckligt under tiden i Timrå...

Det står i lagbygget att Johan Svedberg sticker, hur kommer det sig? Han har väl funkar ganska bra denna säsong? Varför ska han lämna?

JimmyH: Både Patrik Zackrisson och tidigare nämnde Mattias Carlsson är på g till LHC.

Jag skulle absolut inte ha något emot av att få se Mikael Wahlberg i Timrå, han spelar alltid med mycket passion och hjärta och håller fortfarande bra klass. Frågan är väl bara om han ryms i budgeten.

Blir det en ung center till så finns ju även Patrik Zackrisson, Rögle och Alexander Sundström, Björklöven (ryktas till BIF) att lägga till Erik Andersson, Tom Wandell och Alexander Larsson.

actionleif: alla behöver inte vara absolut toppklass men minst fyra backar av hög kaliber bör man kunna ha råd med iaf.

« · 867937 · »