1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600173 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
JimmyH: Han var bra på att mota puck.
Tyvärr räcker inte det när laget spelar dåligt.
För vi var inte bra på att få bort puckarna framför mål ifjol.

glömde skriva vilka hehe..

men det ska handla om 2 mkt lovande spelare,,

Forwarden Andreas Thuresson och backen Johan Björk

MrRedhawks: Svempa Melander och Åke Cato?

2 malmö spelare klara för er enligt radio sporten idag....

Dream Team: Wiikman skulle vara en perfekt "tvåa" och han skulle garanterat höja/sätta press på Backe. Jag tror dock att någon annan keeper kommer att signa.

MJ tror jag inte mycket på och inte heller Erixon. Järven känns som något av en chansning trots hans fina +/- och Sebbe gör man bäst i att lufta försiktigt. Jag har en känsla av att man satsar på trygghet och erbjuder KK ett nytt kontrakt, men man vet ju aldrig med Sjödda...

På forwardssidan är Pyörälä, Lill-Pebben och Robban de som kommer att ramla in, ev. också OJ från A-Jun. Själv skulle jag annars föredra Nyllet, men där verkar man tänka liiite mer annorlunda än en annan. Larsson från Bobbarna är avskriven.

Backuppsättningen ser helt ok ut;

Tycho: Oksa var väl inte särskilt kass egentligen, han var bara ingen vinnare. Det som skiljer mot Johan Backlund är väl mest att Backlund alltid höjde sig ju längre och ju mer spännande matcherna blev.

Sedan så hade ju inte Wiikman varit ett alternativ om han inte hade haft det tungt den här säsongen.

JimmyH: Lite jobbigt dock att han blivit bänkad av Oksa iår...

dr-nix: Miika Wiikman vore ju en klockren förstärkning. Han blev ju så sent som 2006 utsedd till MVP i det finska hockeyslutspelet. Född 1984 och svensk medborgare.

Backlund/Wiikman vore ett målvaktspar av mycket hög klass. Frågan är väl bara vad han kan tänkas kosta.

Bragd-Birger: Snackades väl om 5-6 forwards till innan nu Erik blev klar. Saknas alltså 4-5 st. Robban, Pyörälä, Axelsson + 2? Alexander Larsson och en junior? Jag skulle gärna få in någon mer rutinerad. Men skulle ryktet om Sjödda ha någon uns av sanning i sig så får vi ju rutin i överflöd där =)

Är Nyllet helt borträknad? Med dagens forwarduppställning är inte Axelsson särskilt het. Grovjobbare visst, men såna har vi redan. In med nån lite äldre räv. Forwardssidan brister i rutin, ett tungt ansvar kommer hamna på Robban.

Robban, Nyllet och Pyörälä + ny back

Bragd-Birger: Oj, hur kunde jag glömma Robban? Dåligt av mig. Självklart ska han in bara han vill och att Timrå har smartheten att ge honom ett förslag. Då skulle det väl vara klart då bland våra fårrwards

Dream Team: Glöm inte bort Robert Carlsson. Han vill vara kvar, och får han det inte haver tjänstefel begåtts. Hjärta! Det räcker som motivering.

Så, som jag ser det: Pyörälä, Axelsson och en junior in. Klart och betart på forwardssidan.

dr-nix: Säkert inte någon. Självklart kan man vända på det och se det som att vi lider brist på rutin bland våra centrar. Men å andra sidan så har vi väl sett var man kan komma komma med ungdomlig talang främst vad gäller spelare som Strålman och Regin. Rutin är viktig, men således inte allt. Den går ju att skapa ändå, genom att bygga kedjorna på ett sådant sätt, där detta blanseras om möjligt.

På tal om lagbygge så har vi nu fullt bland våra centrar. Laget ¨som det ser ut i nuläget:

Målvakter
Johan Backlund

Här ska det ju in en backup till Johan. Skönt att se att polacken från Ö-vik verkar vara ute ur resonemanget. Om han ens har varit det från första början. Miika Wiikman känns kanske som mycket väl på samma nivå som Backlund, eller har jag fel där? Jag undrar bara hur tänket går fortsättningsvis.

Backar
Eric Moe
Sanny Lindström
Kimmo Lotvonen
Petri Kokko
Pär Styf
Jyri Marttinen
Robin Jonsson

Mitt tips: Då vi har sju backar klara så tar man in ytterligare en utifrån (Martti Järventie, Jokerit?), sedan plockas Sebastian Erixon upp från J20 och även backsidan är klar. Eller satsar man vidare på Kalle K?

Forwards
Centrar
Riku Hahl
Peter Regin
Johan Andersson
Erik Andersson

Forwards
Oscar Sundh
Björn Svensson
Timo Pärssinen
Jonathan Hedström
Fredrik Hynning

Här ska det väl in iaf tre forwards ytterligare. Mika Pyörälä, Kärpät och
Anton Axelsson, Frölunda, till att börja med kanske? Någon från de egna leden? Oskar Johansson? 
Här vore det kul om Nubben i vanlig ordning dök upp med ett helt otippat namn som "bara går in" och gör jobbet precis lika bra som en etablerad spelare.

dr-nix: Ja centeruppsättningen ser ju riktigt bra ut!

Vill bara informera er som inte vet att Martti Järventie, var den bäste spelaren i Finskaligan i år om man ser till plus/minus ligan han hade +25.

Jag hoppas att denne herre verkligen kommer att spela för Timrå kommande säsong.

Spännande att se om han och Mika Pyröle blir offentliggjorda övergångar när de spelat klart borta i finland!

Någon som ver hur lång tid de tar?

Nice, hyffsat ung medelålder på våra Centrar. 20, 21 (om en vecka lite drygt), 22 och 26... Vilken annan elitserie-trupp kommer i närheten av det ?!

Tellus: Välkomnar Erik med mitt 2000 inlägg...

Känns som ett bra nyförvärv, kommer säkert att trivas bra med brorsan i laget.

Erik Andersson klar

Tycho: Roligt också att Stefan Liv är uppsatt där..

www.sico.nu/transutland.htm

Friman SR: Intressant med Sico's hemsida som skyltar så öppet med telefonnummer, mobilnummer och adresser till spelare på transferlistan och i styrelsen.
Men det kanske sköts bra av allmänheten så det fungerar...

Peter Nylander uppsatt på SICO, se länk...

Södertälje fortsätter värva allsvenska poängkungar

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1042084,00.html

Enligt dagbladet är tre målvakter aktuella, ingen utav dom är Zajkowski. Det mest intressanta alternativet verkar vara Svensk/Finske Miika Wiikman

actionleif: Sundlöf har skrivit ett 3 års kontrakt.. det sitter nog där, för övrigt har Tommy dragit över atlanten.

Dream Team: Chansen finns att det är en Scania cutter 9:a :)

Hassan: På vilket sätt är själva bussen intressant?

pinus: Jo, det var nog relativt öppet. Det var väl bara HV som kunde sägas vara borta då man hade en så pass dålig målskillnad inför den avslutande omgången. Den här kvalserien är intressant även för egen del då jag här har mitt första tydliga minne av en TIK-match. Den match jag talar om är Leksand på hemmais i den andra omgången. Med dryga 7000 på läktarplats, seger med hela 6-0, och en sagolik stämning gjorde ju att man som då varandes 10-åring gärna gick på hockey igen. ;-)

Dream Team: Även bussen är intressant.

Dream Team: Jag har för mig att det var helt öppet vilka lag som skulle gå upp. Kunde inte alla fyra gå upp beroende på matchresultaten? Hursomhelst så mörkade Timrå att Pekka var skadad. Han kunde ju knappt röra sig. Därav något enkla mål.
Men det var ändå en märklig avslutning när vi satt kvar i en nedsläckt Rosenlundshall och lyssnade på sportradion i högtalarna hur det gick på Hovet.

-Gurra-: Vad du var artig då. Tyder på en god uppfostran. Bilderna är ju från när vi gick upp i elitserien förra gången.

-Gurra-: Med "den avgörande matchen mot HV71" menade han bortamatchen mot HV71 i kvalserien till elitserien säsongen 1980/81. Detta var den sjätte och sista matchen i kvalet och då HV var borta från en plats bland de två första som skulle gå till elitserien så kanske detta sågs som en rätt så "överkomlig" uppgift. Timrå hade ju allt att spela för i motsats till hemmalaget. Vi konkurrerade främst med Hammarby om den här platsen i tabellen, och de fick vinna sin match enbart om vi gjorde detsamma. Nu drabbades Timrås spelare säkert av den stora darren här för man förlorade sin match med klara 2-5. Men turen var med oss på Hovet (som för dagen gästades av hela 8 452 Bajenfans) då Leksand överraskade och vann där med 6-5. Timrå till elitserien 1981/82!

pinus: Tack för informationen. Men du glömde svara på frågan.

-Gurra-: Dessa bilder är från resan till Jönköping och den avgörande matchen mot HV71. Anders Dahlin anslöt i Gävle. Två systrar anslöt i Katrineholm. Några kom inte in i Rosenlundshallen. Reseledare "Pipet" blev kvar i Jönköping och inväntade plats på flyget till Stockholm sovandes i en städskrubb. Fanns dock på bild iförd Timråtröja i både Aftonbladet och Expressen dagen efter.

Jari Kaski: O.K d verkar ha koll...bara det bli nån ny back så......? el. har du koll om det blir Kalle?

73Sjöbba: "Sjöken har väll lagt av? Manderville vann mitt hjärta samma kväll han debuterade"

Nej då han spelade med Djurgården ju den här säsongen men han erbjuds inget nytt kontrakt där

Jari Kaski: han går nog efter den där finska sidan där Timrå verkade vara aktuellt för honom.

htikare: Glöm Järventie. Inte aktuell.

Hoppas vi får både pyörälä och Järventie till Tik..verkar ha målkänsla..1:a finalmatchen Kärpät-Jokerit 3-2 P. 1+1 J. 1+0....

Skulle kännas väldigt bra med M.J som siste back in....

Per HApps: Från vilket år är detta ???

Ambroo: vilket legendfoto :))

Per HApps: Absolut:-)

TimråKlubban: oj, skit i länken. Gå direkt in på mitt filarkiv istället om ni är nyfikna.

pinus: Passade på att lägga upp lite fler bilder när jag ändå var i farten.

friskan: Det var naturligtvis din närvaro som gjorde mig lite förvirrad.
-
Du tappade väl inte kaffepannan när du var ute och flög häromdan?

pinus:
He he, det var säkert du som somnade.
Jag minns en resa till en match i huvudstaden då jag åkte i samma fordon som dig då hade du glömt vart parkeringen var.....kul var det ;)

TimråKlubban: Jag var med hela tiden. Men några blev kvar i bussen. Det var en härlig resa som ledde till elitserien. För några tog nog resan slut redan i höjd med Gnarp på söndagmorgonen. Sedan vaknade dom på måndagsmorgonen som elitserielagssupporter på parkeringen utanför ladan.

dr-nix: Kan ju tänkas att det kan bli en extra dimension nu när en ny röst skall lägga sin prägel på laget. (Eller två, då Nygårds oxå lär ha ett och annat att komma med)

mrchong: Kalle är för långsam, även om han i övrigt har bra kvaliteer. Lotvonen hoppas jag verkligen håller i år, men nog skulle en klassback till sitta fint !

Kom igen Nubbelito

« · 869489 · »