Russian rocket: Nog blir Robban klar snart.. tror det dröjt bara därför att dom redan är helt överens muntligen..och det var nog mer bråttom att slutföra med nyförvärven utifrån där andra klubbar också drar i trådarna..
mikenomad: Finska slutspelet är klart..Kärpät vann men deras landslag har träningssamling precis som vårt o där kanske också M.P är med..vi får hoppas att det finns nån naturlig förklaring till dröjsmålet.. jag känner mig inte heller lugn än.
Orkar inte scrolla här och med risk för att bli tjatig; nån som vet hur klart det egentligen är med Pyörälä. I den här branchen har man ju lärt sig att inget är klart förrän allt är påskrivet och spelaren i princip på plats. Jag är åtminstone inte lugn före det...
Nån här sa att det är tyst för att slutspelet i Finland måste spelas klart först. Rätta mig om jag har fel, men visst är väl det färdigspelat nu? Orkar inte kolla den detaljen heller, räknar kallt med att det finns en hel hop med välunderrättade hockeyfans som kan upplysa mig om det här. :-)
Ja för er skull så kan ni ju verkligen hoppas på att få en riktig klassback som Svedberg, dock tvivlar jag på att ni har pengarna att slanta upp för en sån förstärkning...
dr-nix: Atfonbladet artikeln säger ju till och med att Modo inte ens är intresserade av Dick, ja denna förstärkning skulle verkligen vara något av rang Timrå har visat Intresse står det i alla fall
dr-nix: Å andra sidan så skulle ingen bli gladare än Ecke om Hållberg var klar för klubben, presenterades väl typ dagen eller dagarna efter det uttalandet.
Texten "För en månad sedan skickade Malmö Redhawks en skrivelse till Hockeyligan där Malmö bad Hockeyligan att åter igen väcka frågan om 14 lag." fick mig att fnissa lite.
Hoppas innerligt på en klassback. Behöver nån som Sjödin, Holmqvist, Louma eller Åkerman. En som kan göra nåt från blå, vare sig det är skott eller driva på mål!
lungan: Jag förstår inte vad det sitter i när man inte presenterar Pyörälä. OM han nu är klar som det snackats om i månader, varför presenterar man honom inte? Kanske ändå bara var ett Silly rykte.
Ja att inte behålla Robban skulle vara en rak höger i alla supportrars ansikte, Finns ingen i laget som är så viktig som Robban Carlsson. Med hans HJÄRTA för klubben och med hans otroliga kämparvilja och i hans goda jobb i deffensiven och i Box-play är han helt outstanding!
Om han nu inte skulle fortsätta så tror jag att de tyvärr är så illa att hans ryggproblem, alltså de som hände förra säsongen, diskbråcket skulle stoppa honom. Men som sagt de ska inte kunna förstöra en karriär, i sådant fall skulle dessutom Johan Rynos karriär vara över, innan han ens börjat den!
Jag vill se att man pressenterar våran ÄLSKADE Robban klar för minst en säsong till snarast!
Hassan: ja har man pengar är det bara att möblera..laget fullt ut så har man inga problem vid ev. skador.. Jag hoppas Tik kan ha 13+1 forwards då menar jag att oscar J..får vara plus 1 forwarden han har målkänsla o tillräcklig fysik, åkviljan åt båda håll kommer nog öka tillsammans med de övriga i a-truppen som nästan alla är skridskostarka o jobbar bra offensivt o defensivt..
det är väl det enda negativa som nämnts om Johansson att han inte tidigare backcheckat tillräckligt hårt vore roligt med denne egna produkt som bevisligen är en "sniper" (light)...
Läste i Expressen att Micke Pettersson fick sparken från Modo på ett mail. Han var jäkligt bra i finalserien. Hoppas Nubben snabbt lyfter telefonluren.
dr-nix: det där kom ut helt fel, jag menar att man inte bör ge Larsson ett kotrakt men Erixon (och eventuellt Johansson om Nubben tror på honom) bör man ge kontrakt.
the_table: lyssningstips i början då Sanny berättar anekdoter om forna lagkamrater Massa time-outer, crippe, krykov, Nordgren med flera Sen blir det fbk, då kan ni stänga av