Vilken klubb väljer Dick Tärnström? Av ES 12 lag så är det bara MoDo som INTE är intresserade! Kan månne Dickan hamna i Timrå? Och kan även Rehnberg komma oxå? Vore kanon med två tunga pjäser med massor med rutin!
Ja för er skull så kan ni ju verkligen hoppas på att få en riktig klassback som Svedberg, dock tvivlar jag på att ni har pengarna att slanta upp för en sån förstärkning...
Eh ?? Tror inte Svedberg kostar skjortan direkt, han är ju knappast en klassback som du säger men han är säkert tillräckligt bra för att vara en av de bästa backarna i Leksand
mattias - 74: Jag tycker han har gjort det bra oftast i Timrå. Han är inte riktigt bra på någonting men sällan riktigt dålig heller. Han har haft problem med tempot i ES och då gjort indianare och tappat pucken. I allsvenskn var han bra i Sundsvall och han är bättre nu totalt. Jag tror han är topp 3 av era backar utan att veta vilka ni har. Tror inte han gör bort sig i Leksand och Allsvenskan.
mattias - 74: Jag skulle rekommendera han till alla allsvenska sportchefer utom möjligen Malmö och Rögle. För jag tycker juh ändå att han ska få stanna i Sverige. :P
Någon som hört eller vet något om K. Lotvonens rehabilitering av sitt knä??
Han var ju en stor tillgång innan skadan lugn o trygg i sitt spel..vore kanon om han kunde bli helt återställd men minns att man nämnde att han ev. inte ens kunde vara återställd till serien börjar på hösten,,så jag undrar om någon har information ang. Kimmo...
Tycker det känns sådär att signa Koskinen igen. Efter 3 skadefyllda säsonger i rad. Vi har ju redan Skade-Lotvonen i laget liksom. Någonting säger mig att backsidan kommer behöva förstärkas under säsongen.
Robban däremot är en given signing som vi inte kan vara utan
Skojar dom med oss eller vad är det frågan om? Okey, jag måste erkänna att när Koskinen har varit hel så har han ju skött sig. Dock tycker jag att det verkar otroligt korkat att fortsätta med en spelare som har varit borta/skadad så mycket. Jag menar, läk köttet blir ju inte bättre med åren. Nä Timrå, där tror jag att ni har gjort bort er, så vidare han inte har gått ned ordentligt i lön.... men vem f-n gör det?
JimmyH: Visst är han en ledargestalt, men som någon har sagt tidigare i nått helt annat sammanhang, det är ju ingen social verksamhet dom bedriver.
Jag hoppas innerligt att han får vara hel, men detta känns som ett osäkert kort. Då kunde man hellre ha erbjudit Sjödin ett kontrakt. Naturligtvis fattar även jag att de säkert har fört diskussioner med sistnämnde.
Tal om ögon och pondus; då säger jag bara två namn till dig: 1) Ed Ward 2) Patrik Degerstedt
JimmyH: Jag kan tycka att han varit långsam med puck. Detta har lett till många tappade puckar och indianare. Fast han var betydligt bättre gällande det ifjol än året före. Han har dock andra kvalitéer som håller bra ES-klass.
Maggan: Klart att Tommy Sjödin överlag är bättre än Kalle.
Det var nog inte så att de hellre valde Koskinen utan att Tommy nog blir kvar i Brynäs eller att han kanske kommer hit ändå men att det är något Tommy själv vill vänta med att bestämma sig med.
friskan: Efter säsong 2007-2008 när hans kontrakt med Tappara går ut?
Måste säga att jag oroar mig lite nu, backsidan tycker inte jag iaf ser förtroendegivande ut. In med Martinen och Robin, ut med strålman, svedberg och niskanen.. Eller blir niskanen kvar? Nej en klassback måste in, på forwardsidan så saknar åtminstonde jag en rightare,, ingen annan som tycker det vore bra att ha? Det är väl bara vi och Skellefteå som saknar det om jag inte minns fel. Warg tappade vi ju..
RocknRolf2: Jag tror nog också det men det finns nog inte så många backar som är duktiga på att hålla rent framför mål. Där är Kalle K stark och har alltid varit. Hoppas bara att han förblir hel.
TIKbiff: Inte utan att man höjer på ögonbrynen när det gäller Koskinen. Jag känner som du viss oro när det gäller backsidan. Kommer detta nu innebära att backbeståndet är fulltaligt? Vi har 8 backar på kontrakt just nu.
Jag brukar lita 100% på nubben. Men nu har han fanimej skitit i det blå skåpet.
Eller ska man tolka förlängandet av KK:s kontrakt som att verkligen är klar, då det krävs minst två backar till som kan täcka upp då KK och Lotvonen fyller på rehabklippkortet hos sjukgymnasten?
De känns som kontraktet med Koskinen är mest som en nödlösning faktiskt i mina ögon, med tanke på förra säsongen, jag har alltid gillat Koskinen men genom att han var skadad mycke förra säsongen så trodde jag inte han skulle erbjudas nytt kontrakt.
Dock skönt att vi får behålla "Robban", bra att han skrev på ytterligare ett år för klubben, nu börjar de kännas riktigt positivt ut.
Visst Rutin är väll bra men, SNÄLLA Kalle Koskinen, de åldersmannen, ja han har mkt att leva upp till i mina ögon gjorde en del avgörande tabbar i försvaret då vi förlorade i kvarten mot MODO.
Poäng räknar jag med att Marttinen producerar sedan att Kokko nu fått känna igen sig lite och göra lite mera.
Nä Visst backlinjen känns helt okej, men lite oroväckande, Mäkta förvånad att man kontrakterade Kalle, dock så ser jag honom som en stomme som lirar i 3 backpar och spelar mkt om de behövs.
Jag saknar fortfarande vå Backklippa. nu har vi backarna 2-9 men absolut inte NR 1.
lungan: Det som är lite oroväckande är att både koskinen och lotvonen är så skadebenägna.har vi otur så spelar ingen av dom så mycket.skulle kännas bra om vi fick in en till riktigt bra back.Mycket bra däremot är att Robban blir kvar nästa säsong.
mrchong: Har Lotvonen varit skadebenägen? Är inte särskilt påläst när det gäller snubben men jag kan inte erinra mig att han varit skadad alltför mycket under karriären. Däremot tror jag att de som uttrycker sin oro över Koskinen har all rätt att göra det. De senaste 3 säsongerna har han väl knappt spelat hälften av matcherna?
Även jag är skeptisk till förlängandet av Kalles kontrakt, tro inget annat. Att pynta för en lirare som alltför sällan finns på isen och när han väl gör det stundtals utgör en säkerhetsrisk känns inte bra. Inte många poäng framåt blir det heller...
Men efter införskaffandet av alla ungtuppar handlar det förstås om att behålla en del av de gamla uvarna som dessutom representerat föreningen en längre tid. Antar också att Kalles enorma defensiva slit beaktades...
Trots allt en liten missräkning inför spikandet av kommande säsongs trupp. Nu är det ju ändå bara SM-guld som gäller, inte sant...?
250kg kärlek: Hur det sett ut för Lotvonen tidigare i karriären vet jag inte. Han kom dock till TIK med en ytterst skadeförföljd säsong i Leksand i bagaget och man kan väl konstatera att vi som kände oss aningen osäkra pga detta hade fog för oron. Han känns nästan lika osäker på skadefronten som Koskinen om du frågar mig...
250kg kärlek: Säsongen innan han kom till timrå spelade han som bekant i Leksand. om jag inte mins fel spelade han bara 19 matcher i leksand och var skadad resten. hur det var innan tiden i leksand vet jag inte.. men inte har han spelat mycket dom två senaste säsongerna.synd för det är en bra spelare.och att koskinen spelat lika lite gör ju inte saken bättre.