Wayne Gresky: Ser att du känner dig lite småmätt på SM-guld också, du får gärna lämna den biten åt oss nästa år! Fast det kanske ligger inom ramen för önskningar som du kan uppfylla? ;-)
Wayne Gresky: Ja, ska genast formulera ett sådant. Kan tänka mig att det har till viss del med turism och profilering att göra. Låter lite sexigare att marknadsföra sig som stad än kommun. Men ett j-a oskick är det så visst krävs ett kraftfullt agerande! Tack för att du gjorde mig uppmärksam på det.
Här har vi ramsan! Melodi/ramsa: den "klassiska" som englands landslagsklack brukar köra. Akompanjeras ofta av trumpet, med utrop "ENGE-LAND!" med jämna mellanrum. Ersätts i timråladan av handklapp, trumma, nynnande och "TIMRÅ!". Någon som vet vilken jag syftar på? Tror den skulle kunna funka bra med tanke på timrås klappvänliga publik. Ofta klappas ju andra ramsor sönder. Tempot skruvas också ofta upp i onödan. Den här ramsan kan även sittplats i större utsträckning "våga" hänga på.
mikenomad: Jo det var därför jag skrev ut att Timrå aldrig haft några stadsrättigheter. Stockholm kallar sig tydligen för Stockholms stad iaf, du får skicka ett argt brev och klaga.
-Gurra-: 28 år känns som ett ganska lämpligt intervall. För många av oss kids var det här första guldet som hängivna modoiter, och de som var med förra gången har väntat väldigt länge. Jag tvivlar på att känslan skulle vara lika mäktig om vi vinner nästa år igen.
Wayne Gresky: Sen när är det hedersamt att ha tagit många guld?? Visst.. det är aldrig fel att vinna, men jag tar sammanhangsmässigt DIF som ett praktexempel. Dom har väl vunnit 12? guld hittills. Det ska inte kännas som en rutin att vara svenska mästare. Då försvinner i slutändan hela charmen och segerkänslan.
Det är inte så att jag föraktar att DIF är mesta mästarna i hockey. Eller att modo just blivit svenska mästare. Men känslan kan väl aldrig vara densamma om man vunnit guldet en eller flera gånger i rad tidigare.
Wayne Gresky: Om det är sakfelsletning vi ska ägna oss så ska jag vara så snäll och tala om för dig att det öht inte finns några städer alls längre i Sverige. Det är kommuner numera.
Wayne Gresky: Men asså, Hammarby's låtar är mäktiga. Och det är isfl sak fel i dom också, men ingen bryr sig utan det är en sång allt behöver inte stämma ordenligt.
nectis: Varför skulle jag vara avundsjuk på er? Har ni vunnit något guld? Trevligt att ni skriver låtar, skullle verkligen vara roligt att höra några nya fräscha låtar i Eon till vintern. Så jobba vidare, försökte bara vara snäll och rätta sakfel innan ni övat in låtarna.
nectis: Ok, du kanske har sett ett annat spelprogram än det officiella, för så ofta möts vi inte. Sen så är Timrå en håla inte en stad, så kommer det vara även kommande säsong.
nectis: Timrå är inte och har aldrig varit en stad (inga stadsrättigheter). Dessutom verkar ni förlora oftare än ni vinner mot MoDo, iaf när det gäller. Tror du får fila vidare på texten...
nectis: Från Timråstad (Från Timråstad) Kommer vårt lag(kommer vårt lag) Som spöar djurgården och modo varje dag.(varje dag) Och flaggan vår (flaggan vår) Är röd och vit(röd och vit) Ni ska passa er för vi är dynamit!
nectis: Riku Hahl går in med hela namnet då liksom Oscar Sund men han är ju inte i första sen går de ju att ta den om nån gör mål oxå med bara ett namn
nectis: Vad tror du om att Lägga in spelare från första i texten då skulle ju sången gå sex varv varje gång
Åh Jonte H i vårat lag (vårat lag) Som spöar Djurgprden o Modoo varje dag. Och färgen vår (färgen vår) Är öd o Vit (Röd o Vit) Ni ska passa er för vi är Timråit. " ( el Timråfans el Dynamit)
Alt. "Flaggan vår (flaggan vår) är Röd o Vit (Röd o Vit) Ni ska passa er för vi är Dynamit."
"Timrå äär(Timrå är) ju vårat laag (vårat lag) Som spöar Djurgården och Modoo varje daag ( varje dag) Och färgen vår (färgen vår) är Röd o Vit (Röd o Vit) o ni ska passa er för vi är Dynamit." Timrå äär osv osv
"Timrå äär, ju vårat lag (vårat lag) Som spöar Djurgprden o Modoo varje dag. Och färgen vår (färgen vår) Är öd o Vit (Röd o Vit) Ni ska passa er för vi är Timråit. " ( el Timråfans el Dynamit)
Alt. "Flaggan vår (flaggan vår) är Röd o Vit (Röd o Vit) Ni ska passa er för vi är Dynamit."
Hahl Bundy: Håller med, blir bra det dära - var och såg bajens 4-0 match mot bp några dagar sedan och det var ett riktigt skönt tryck när dom körde den låten!
nectis: Ja, jag tycker att vi verkligen försöker få till en riktig klacksång som alltid får det att gunga o då bryr jag mig inte om att vi snor en bajen sång som dom i sin tur snott. Texten är ju annorlunda men gunget detsamma :)
Timrå IK, det är vårt lag. Vi spöar djurgården och modo varje dag. Och Färgen vår, är röd och vit. Vi kommer höras för att vi är Timrå Fans
TIMRÅ IK (Timrå IK) Det är vårt lag (det är vårt lag) Som spöar djurgården och modo varje dag (varje dag) Och färgen vår (och färgen vår) Är röd och vit (är röd och vit) Vi kommer höras för att vi är Timrå fans!
Timrå IK, det är vårt lag. Vi spöar djurgården och modo varje dag. Och Färgen vår, är röd och vit. Och ni ska passa er för vi är timrå faans.
TIMRÅ IK (Timrå IK) Det är vårt lag (det är vårt lag) Som spöar djurgården och modo varje dag (varje dag) Och färgen vår (och färgen vår) Är röd och vit (är röd och vit) Och ni ska passa er för vi är Timrå faans.
Denna kedja tycker jag har fungerat bra och Genborgs spelstil påminner om Hållanders. Så Genborg tror jag stenhårt på om han får dessa två rutinerade rävar bredvid sig. Jag hoppas att denna trio kan bli ... | Läs mer