Rooster23: Tydligen gick lhf back 2,5 mille i år oxå + en redan ansträngd ekonomi. Vi ska vara glada att vi är begåvade med den rätta tron bröder och systrar! Solen skiner tammefan!
Dessutom sägs ju Surovy vara klar för en svensk elitserieklubb eller i alla fall kommit överrens med om man ska gå efter kuriren.nu tror jag det var. Fattas väl bara att det är ett pressmeddelande om det som går ut inom kort.
Angående Nordqvist tror jag nog inte det är några sura miner dock. Han nämnde redan i tidigt stadium att han tackat nej till Luleå så där hade man chansen att rikta sitt intresse på annat håll.
RocknRolf2: *L* Ja de har jobbiga dygn nu. Dessutom har dambasketlaget sparkat sin bästa spelare för att hon inte drog riktigt jämnt med coachen. Basket är stort i Luleå så det berör många.
Bragd-Birger: Ok jag tar tillbaka uttrycket analfabet,det var inte genomtänkt.Vi har aldrig haft nån konflikt över det,jag har fått det förklarat för mig och jag är nöjd med förklaringarna.saken är utagerad, jag hade bara inte hört ordet förr,nu går vi vidare med silly season.
Dragan 2k: Ett mindre spännande namn än man hoppats på. Så menar han nog.
Jag måste ändå få kommentera det här med Kenny Jönsson. Det finns inte ord för hur överraskad jag skulle bli om han lirar för TIK nästa år. Ska han spela för Timrå kan han ju lika gärna tacka ja till något av de tio NHL-lagen som år efter år lockar med dollar för hans namnteckning.
Skulle Nubben ro iland en sådan värvning ska jag starta en insamling så vi kan skapa en staty av Nubben utanför EON Arena.
fighter: Nu ska du inte vara taskig mot analfabeter bara för att du är lite trög. Men, så här: om vi anser Tenkrat vara ett 'namn' (alltså i betydelsen ett toppnamn), finns det spelare vars namn inte har samma lyskraft. Spelare som - om dom värvades - inte skulle mötas av jubel och spontankortege genom Timrå centrum utan snarare av ett 'ehh...vadå?'. Och ja, dit räknar jag Sjögren. Alldeles oavsett hur mycket vi alla uppskattade hans insatser i timråtröjan så är han numer en spelare som, på sin höjd, kan kallas upp i elitserien när Djurgården vill täcka upp för skador innan januarifönstret. Har vi fortfarande en konflikt över det?
fighter: Det borde nog innebära att man hoppas och hoppas på stjärnspelare och det naedroppas om allt möjligt. Förhoppningarna eskalerar till oanade höjder och så blir det en spelare av reguljärt elitseriesnitt. Nu blir det säkert en riktig höjdare. Pratas det om Tenkrat vet man i alla fall vad man siktar på. Det kanske inte blir just Tenkrat men nog finns det gott om spelare i NHL / AHL som en serie som elitserien kan knyta till sig.
Ungeför som när man bygger upp förväntningarna inför en filmpremiär som uppmärksammats hårt genom olika kanaler. Man förväntar sig en Gudfadern film men upplever en enkel Tom Hanks film.
JimmyH: långsökt absolut. Men Ambroo har ju också snackat om "skräll", och dessutom gett tydliga indikationer att det rör sig om något större, längre gånget än bara vanliga lösa förhandlingar
RocknRolf2: Jag säger inte att Timrå inte provar att värva honom, det kan säkert kallas att förhandla.
Men det är väääldigt långsökt att han i det stadium han är i hans karriär nu ska välja Timrå IK av alla lag och han har kontrakt med Rögle BK som han aldrig uttryckt något sug för att för att lämna tidigare.
hellge: Låter ju ganska logiskt om man tänker efter. Nästa år skriver även Jörgen på , sen får bröderna avsluta med ett Guld tillsammans Klart dom går dit chansen är störst ;-)
JimmyH: Nej, Kenny Jönsson har kontrakt med Rögle. Så du menar att vi helt kan bortse från Ambroos snack? Har insiderinformationen plötsligt uppdaterats med att "bomben" inte är aktuell längre?
Hahl Bundy: Någon som var riktigt nära att skriva på för er var faktiskt hedman. Men det lösta sig tillslut. Ja för oss då. Skulle kännas jobbigt om ni fick någon från modo som ledningen inte ville bli av med. Men det är väl andra tider nu och då finns väl risken att det blir något sådant så småningom.
Kapten Lindow: förutsatt att han inte ljuger så kommer han inte att avslöja vilket namn han har hört. Själv rekomenderar jag att du helt enkelt väntar och ser vad som händer.
Otroligt att publiken buar när Lilja gör mål. Om det är några spelare i Timrås trupp man skulle tro att Luleåsupportrarna kunde unna ett mål åtminstone på försäsongen, så är det ju de som var med och gav dem det efterlängtade guldet för bara några månader sen…