1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600090 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
Rooster23: Jag har nog blivit blind. Jag finner inte riktigt vad på den sidan som antyder på att mora skall vara alternativet.

87bth01: Mora känns troligt.

Rooster23: Pratas det inte om Frölunda?

Rooster23:

Nej enligt BIFs hemsida är de "klara med lagbygget". Det kanske är Mora de brukar ju värva många utlänningar?

Dragan 2k: Jag sitter och funderar vilken elitserieklubb Surovy ska vara klar för om det inte är AIK. Kan det vara Brynäs?

Rooster23: Tydligen gick lhf back 2,5 mille i år oxå + en redan ansträngd ekonomi. Vi ska vara glada att vi är begåvade med den rätta tron bröder och systrar! Solen skiner tammefan!

Dessutom sägs ju Surovy vara klar för en svensk elitserieklubb eller i alla fall kommit överrens med om man ska gå efter kuriren.nu tror jag det var. Fattas väl bara att det är ett pressmeddelande om det som går ut inom kort.

Angående Nordqvist tror jag nog inte det är några sura miner dock. Han nämnde redan i tidigt stadium att han tackat nej till Luleå så där hade man chansen att rikta sitt intresse på annat håll.

RocknRolf2: *L* Ja de har jobbiga dygn nu. Dessutom har dambasketlaget sparkat sin bästa spelare för att hon inte drog riktigt jämnt med coachen. Basket är stort i Luleå så det berör många.

...och Jonas Nordqvist är klar för Frölunda, INTE Luleå. Antar att det är ännu surare miner i Lule nu

Bragd-Birger: Ok jag tar tillbaka uttrycket analfabet,det var inte genomtänkt.Vi har aldrig haft nån konflikt över det,jag har fått det förklarat för mig och jag är nöjd med förklaringarna.saken är utagerad, jag hade bara inte hört ordet förr,nu går vi vidare med silly season.

fighter: Anti-namn borde rimligtvis vara en finne till dårå.

Dragan 2k: Ett mindre spännande namn än man hoppats på. Så menar han nog.

Jag måste ändå få kommentera det här med Kenny Jönsson. Det finns inte ord för hur överraskad jag skulle bli om han lirar för TIK nästa år. Ska han spela för Timrå kan han ju lika gärna tacka ja till något av de tio NHL-lagen som år efter år lockar med dollar för hans namnteckning.

Skulle Nubben ro iland en sådan värvning ska jag starta en insamling så vi kan skapa en staty av Nubben utanför EON Arena.

Dragan 2k: Ok tack för den förklaringen,den köper jag.Har aldrig hört eller läst det uttrycket nån gång,alltid kul att lära sig nåt nytt.

fighter: Nu ska du inte vara taskig mot analfabeter bara för att du är lite trög. Men, så här: om vi anser Tenkrat vara ett 'namn' (alltså i betydelsen ett toppnamn), finns det spelare vars namn inte har samma lyskraft. Spelare som - om dom värvades - inte skulle mötas av jubel och spontankortege genom Timrå centrum utan snarare av ett 'ehh...vadå?'.
Och ja, dit räknar jag Sjögren. Alldeles oavsett hur mycket vi alla uppskattade hans insatser i timråtröjan så är han numer en spelare som, på sin höjd, kan kallas upp i elitserien när Djurgården vill täcka upp för skador innan januarifönstret. Har vi fortfarande en konflikt över det?

fighter: Det borde nog innebära att man hoppas och hoppas på stjärnspelare och det naedroppas om allt möjligt. Förhoppningarna eskalerar till oanade höjder och så blir det en spelare av reguljärt elitseriesnitt. Nu blir det säkert en riktig höjdare. Pratas det om Tenkrat vet man i alla fall vad man siktar på. Det kanske inte blir just Tenkrat men nog finns det gott om spelare i NHL / AHL som en serie som elitserien kan knyta till sig.

Ungeför som när man bygger upp förväntningarna inför en filmpremiär som uppmärksammats hårt genom olika kanaler. Man förväntar sig en Gudfadern film men upplever en enkel Tom Hanks film.

Bragd-Birger: Men snälla förklara vad du menar med anti-namn? ursäkta en analfabet som jag men ändå.

Rooster23: Cool it. Jag har alltid gillat Sjögren. Fatta hur jag menade.

Rooster23: Anti-namn vad är det? jag tycker inte att det finns nån anledning att skriva nåt neg.om den killen han mycket gott.

Bragd-Birger: Ska jag vara ärlig blir jag lite småförbannad när du kallar Christian Sjögren ett anti-namn. Fan vad han alltid gav järnet för oss!

Den riktige bomben vore, efter allt snack de senaste dagarna, ett antinamn. Typ Linus Fagemo eller Christian Sjögren.

Rooster23: Surovy blir bra det. Och Tenkrat. Samt Kenny och Tärnström.

Men sedan vill jag ha en riktig bomb.

Rooster23: Dödade jag diskussionen nu?

Sune: PeO Larsson sade i någon av tidningarna idag att Surovy var klar för en svensk klubb. Inte AIK och inte Luleå. Kan det vara han?

Jag är ganska säker på att David Halvardsson är den stora bomben!

JimmyH: långsökt absolut. Men Ambroo har ju också snackat om "skräll", och dessutom gett tydliga indikationer att det rör sig om något större, längre gånget än bara vanliga lösa förhandlingar

RocknRolf2: Jag säger inte att Timrå inte provar att värva honom, det kan säkert kallas att förhandla.

Men det är väääldigt långsökt att han i det stadium han är i hans karriär nu ska välja Timrå IK av alla lag och han har kontrakt med Rögle BK som han aldrig uttryckt något sug för att för att lämna tidigare.

hellge:
Så Kenny J skall bli den nya Tikanen eller Dahlen, kanske till och med gud förbjude Starostenko.

hellge: Låter ju ganska logiskt om man tänker efter. Nästa år skriver även Jörgen på , sen får bröderna avsluta med ett Guld tillsammans
Klart dom går dit chansen är störst ;-)

JimmyH:

Äh, jag tror att du vill tona ner det faktum att Kenny är bomben i rädsla för att affärern ska gå i stöpet.

Det är Kenny Jönsson

JimmyH: Nej, Kenny Jönsson har kontrakt med Rögle. Så du menar att vi helt kan bortse från Ambroos snack? Har insiderinformationen plötsligt uppdaterats med att "bomben" inte är aktuell längre?

Maggan: Kenny Starfighter bra .. doktor deo dålig..

JimmyH: Det känns ju inte lika "Who-ho!" som Kenny direkt....

RocknRolf2: Jag var inte seriös och det är inte ryktet om Kenny Jönsson heller.

Vi kommer dock att skriva kontrakt med en back till.

Sebastian Erixon.

JimmyH: Ska faktiskt bli roligt att se vem denna "bomben" är.
Silly Seasong har väl aldrig varit så silly som nu. =)

JimmyH: Om du nu var seriös så har vi bara Niklas Lidström kvar då

När den riktiga bomben kommer så kommer Kenny Jönsson att kännas som en blötkrut!

Det är väldigt många Tikare inloggad för att vara en onsdag förmiddag efter säsongen. Väntar vi på nå´t speciellt som ska hända idag?

Tycho:

Här är en passande låt till bombryktet:

www.youtube.com/watch?v=ZP7BkVPDOeQ

Tycho: Eller är "den riktiga bomben" ett pseudorykte för att täcka för Kenny Jönsson?

hellge: Fattar du inte att det är vårt pseudorykte för att täcka den riktiga bomben som är på väg in... ;)

hellge: Ja, han tackar man ju inte nej till!

Ambroo:

Kenny Jönsson är den eventuella bomben.

Ambroo: På modos officiella poppade iaf det här timråryktet upp.

Kapten Lindow: Mycket, mycket möjligt. Det är inte något klart och därför kan jag inte avslöja mer.

dr-nix: Här ljugs aldrig. Man har heder...

MorganaLefaey: Ja, fast vi brukar lyckas rätt bra med såna som ledningen i Modo (och andra lag) VILL bli av med också...:-)

Hahl Bundy: Någon som var riktigt nära att skriva på för er var faktiskt hedman. Men det lösta sig tillslut. Ja för oss då.
Skulle kännas jobbigt om ni fick någon från modo som ledningen inte ville bli av med. Men det är väl andra tider nu och då finns väl risken att det blir något sådant så småningom.

För 57000:e gången hoppas jag att det för en gång skull går vår väg när det gäller sånt här!

Kapten Lindow: Du glömde Tobias Enström. Från Modo till oss, det är grejjer det.

Kapten Lindow: förutsatt att han inte ljuger så kommer han inte att avslöja vilket namn han har hört. Själv rekomenderar jag att du helt enkelt väntar och ser vad som händer.

« · 884189 · »