General_Moisio: problemet med att hitta en bra andremålvakt måste vara ett av dom mindre problemen för Nubben just nu.Han borde lägga mest krut på att hitta riktigt bra forwards som kan göra mål..målproduktionen har varit Timrås stora problem i år. samt att hitta en ersättare till Anton Strålman.
mrchong: Tycker att det finns en bra forward i Malmö, Marcus Pålsson, han skulle passa bra in hos oss,Ung,snabb,Skrisko stark,Bra skott..... En sak till , hur står det till med Herr Gunno i klockriket, Vi behöver ju en målskytt ????????????????????
Matte: Gunno har skrivit på för ännu en säsong där nere... och du kan ställa frågan med bara ett frågetecken... :) Tanken är väl att Hynning och Pyörälä ska vara måskyttarna i andrafemman.
Bra förvärv med rötterna i en hyfsad finsk klubb...... Var faktiskt i Jyväskylä i helgen om nån ville anteckna.... Deras hall såg dock ganska liten ut.
Välkommen Jyri! Bör bli bra. Antagligen ganska dyr. Han är dock knappast så dyr som han var i Malmö - spelarna utnyttjar så klart desperata klubbar. Jag är väl i och för sig liiite orolig efter Jyris Malmövisit... - och det faktum att de senaste två finska "spelande" backarna har varit besvikelser (Aalto och Kokko). Har Nubben hittat rätt denna gång? Hoppas det.
Allt går som vi trott hittills i silly - bara att räkna in Pyörälä och Axelsson inom kort.
Hassan: "Timrå IK kan idag meddela att man kontrakterat den finländske LANDSLAGSBACKEN Jyri Marttinen.". Jag har inte hittat någon uppgift om att han spelat i A-landslaget. Rätt eller fel?
För övrigt är jag inte alls bekväm med att vi tappar en landslagscenter i Warg som inte ersätts. Oavsett hur grym Regin nu kan vara så kommer vi ha tveksam bredd på centersidan, i alla fall vara känsliga för skador. Dessutom - är Regin grym är det garanterat sista året vi ser honom. In med en ny rutinerad center på 2-3 års kontrakt tack.
Känns bra, men detta har man vetat hela tiden, liksom Pyöräla osv. Nu vill man ha ett riktigt skrällnamn i form av en Back av klass, liksom en bra backup till Backlund som verkligen kan konkurerra om första spaden. Några klassnamn som ingen har nämnt. Har Nubben ett sånt ess i rockärmen tro?!
Tjalle: Vet inte faktiskt..... på mif's sida går det bara att se att han spelade JVM 2002..... Men sen har man ju inte järnkoll på finskan, så man kanske kan hitta på deras förbundssida annars..... Med LANDSLAGSMAN kanske även menas juniorlandslagsman???
Tycho: Ja såg det, jag tar tillbaka det jag sa, han var även med i Channel One i december,då han åkte ut på en 2+10:a i matchen mot Sverige som Sverige vann med 2-1......
RocknRolf2: Aaargh! Första gången jag orkar in på hockeysnack efter den nesliga gm7.
Ska jag vara ärlig är även jag lite obekväm med det faktum att man satsar på en ung fjärdecenter typ Erik Andersson. Mikael Wahlberg från Malmö? 30 år, duktig tekare och gör alltid sitt jobb.
Rooster23: Tja, hur låga är oddsen att vi kommer leta center när väl säsongen har dragit igång? Bättre att säkra upp så mkt som möjligt nu. Wahlberg? tja, ptja. Jo, fan hellre än Erik Andersson