Jä jäklar. Jag hade aldrig trott att det var ett såpass tungt namn klubben spekulerade i för sista forwardsplatsen. Med Hynning och Pyörälä har man ju redan värvat två bra namn till en redan stark forwardstrupp (första kedjan är ju ju given). Tenkrat på det här så jävlar.
RTS: Vi flyttar allt prat om en ev. Petr tenkrat till den här tråden istället. För hur trovärdigt ryktet än är att han skulle kunna vara aktuell så känns väl detta rätt så silly, om uttrycket tillåts.
Nåväl, jag letade runt lite på nätet för att se om det gick att hitta några rörliga bilder på honom. Och - den som söker skola finna! Länken nedan innehåller samtliga mål från hans sida under säsongen 2006/07 i Boston Bruins. Han verkar ha ett helt ok slagskott, eller ett hyfsat bra skott överhuvudtaget, då merparten av målen (det är ju faktiskt inte så överdrivet många just här) antingen är direktskott och då slagskott, eller en mot en lägen och även i dessa fall mål genom slagskott. Han verkar ha använts relativt så frekvent i spel i powerplay, och som den rightare han är så skulle han säkert kunna göra en del nytta i vårt PP-spel.
En annan länk talar om den istid Tenkrat hade i Boston, och mot slutet av säsongen, när matcherna i regel är väldigt mycket viktigare än annars så låg han konstant på i snitt 17 minuter per match.
Här är hans siffror i playoffspel för Kärpät (de fyra senaste säsongerna) I Boston blev det ju följdaktligen inget spel i Stanley Cup:
dr-nix: Ja, det ordet sammanfattar väl den bild man får av honom enbart genom att ha sett de mål han gjort nu i Boston.
Precis den spelartyp som Timrå är ute efter, skulle jag säga. För med den backbesättning vi har, kontra motsvarigheten bland forwards, så skulle jag bli förvånad om vi har råd att ligga på dryga två mål gjorda i snitt framåt då vi med största sannolikhet inte kommer att kunna ligga på samma positiva siffror vad gäller defensiven som under förra säsongen. Då hade vi ju råd att göra rätt så få mål, då vart försvarsspel (trots vissa brister bland backarna redan då) väl var ett av seriens bättre. I vilket fall när truppen var skadefri.
Dream Team: Inte för att vara taskig eller så men Boston var helt avsågade mot slutet av säsongen och hade ingenting annat än äran att spela för. De hade t ex givit upp vid transfer deadline när de sålde Stuart till Calgary.
pinus: Jag hoppas att du har någon källa med insyn som gör dig så säker. Själv tillåter jag mig att tvivla på att han kommer till Timrå. Jag håller tummarna, men tvivlar.
Kerstin_k: Jag har en säker källa, helt i paritet med Domustrappan. I detta fall lite mera centralt. Vi är några som ventilerar Timrås väl och ve på Skönsbergs Folkets Hus på luncherna. Ni är välkomna dit! God mat och trevliga lunchgäster.
Manderville: Ja det där ser mycket intressant ut.Är bara lite nervös för att tappa backe till nhl,men om inte och tenkrat signar då ser hur bra som helst ut.Blir några nervösa veckor fram tills det är klart,men som timråsupporter är van att ha det så.
Till nästa säsong kommer en balkong byggas ovanför logerna och vissa omjusteringar göras på ståplats där tanken är att fler sittplatser ska byggas. – Vi kommer att ha en publikkapacitet på 6000 nästa säsong, slår Rolf Norrbom fast.
Wayne Gresky: Tja, på den tiden när arenan väl mest kunde betraktas som en islada, med merparten ståplatser, så hade man en kapacitet på ca. 10 000 åskådare. Jag förmodar att det är vägar till och från parkeringen du menar. Dessa vägar har sett ut på precis samma sätt ända sedan tidigt -70-tal, förutom att det numer finns en väg bakom Lill Strimma-hallen och som ansluter till de parkeringutrymmen som finns där. Men det är likväl samma två vägar, en i söder- och en i norrgående körriktning ut mot anslutande större väg som gäller.
Fråga mig inte hur man gjorde förr om åren när publikintaget var så mycket större. Ett förslag som nämnts här är väl att man genom en rondell i omedelbar anslutning till arenan skulle kunna lösa på- och avfarten till E4 på ett mycket smidgare sätt än idag.
Dream Team: Ett billigare alternativ måste väl vara att skapa en påfart endast i södergående väg. De som vill åka norrut vänder i såfall i den rondell som redan finns 500 m bort, alternativt åker norrut genom Sörberge.
Wayne Gresky: Tycker knappast att er nya Arena skall skryta med parkeringsmöjligheter och att man snabbt och smidigt skall kunna ta sig därifrån...
Off topic.. Är det i Barcelona och Neu Camp som alla utgångar och parkeringen är som en "solfjäder" det töms på otroligt kort tid, både arena och parkering.
Fattar inte att alla klagar så mycket över hur svårt det är att komma ut från parkeringen. Brukar ju aldrig ta mer än 10 min att komma därifrån och det är klart godkänt enligt mig. Om bara folk kunde sluta åka ut från den södra utfarten och sen åka norrut och vice versa så skulle det gå ännu snabbare. Lite innanför pannbenet när man kör bil har ju aldrig skadat.
ChriZt3r: Men har man som mål att öka på med 1300 besökare måste parkeringseländet fixas.
Varför inte göra en ny påfart till E4-syd direkt från korsningen in till Ladan? På så sätt fär man bort gummisnoddseffekten från parkeringen ner till rondellen. Och om man vill åka norrut är det bara att göra en 180-gradare i rondellen nere vi värdshusmacken.
epa: snälla var realistisk, folk kommer inte överge sina bilar. Dom ser hellre att polerna smälter och golfströmen ändrar sin kurs innan dom gör det så låt oss lösa flaskhalsen som finns vid ladan istället.
Varför surrar elaka rykten om att Nubben är på väg att hoppa av sportchefsjobbet och Sjödda ska ta över. Ngn som vet mer? Tydligen så behöver Nubben vila. Låter skumt i mina öron då han nyss hyllat sitt nya långtidskontrakt!!
kulltorp: Ja, det lät riktigt konstigt. Han var ju så nöjd med att ha skrivet ett långt kontrakt. Men å andra sidan har det ju hänt att människor har brännt ut sig förr.
Läste på malmös svenska fanssida att deras erfarne rightare Micke Wahlberg vill spela i elitserien o att dom tippar på TiK el. LHC som ny adress för honom.
Är väl bara grova supportergissningar antar jag för han Wahlberg har väl också bara spelat center har jag för mig? någon som vet om han även spelat yttervinge?... (centrar har vi ju redan)
vore ju annars ett skapligt right-alternativ i sådana fall om nu Tenkrat skulle hamna i Änhåäll... men hellst p.t i Tik.
Kerstin_k: Men det var ju faktiskt nå´ra år sedan han skrev på, eller? Kontraktet sträcker väl sig över säsongen 2010/2011. Så det är nog dags att nå´n går som lärling bredvid honom nu för det är mycket att lära. Var står det förresten att han ska sluta?