70 Rodrigues: Ja jag tycker han gör rätt faktiskt, han behöver nån säsong till. Lite förvånad är jag allt över intresset från Nashvilles sida men dom är giriga i NHL, dom ska bara ha o ha :). Dom ser potentialen i Backis vilket vi också gör men det hade gått för fort för honom att sticka.
Hahl Bundy: Nashville har väl en av de allra bästa målvaktstrupperna i hela ligan med Vokoun och Mason. Iofs säger väl ryktet att Mason blir tradad men Nashville skulle inte vara en bra klubb för Backlund. Han gör helt rätt om han stannar hemma och jobbar på stabiliteten.
Laken: Mmm verkligen. Själv anser jag att han borde stanna en säsong till i Timrå. Varför? Därför att killen helt enkelt behöver acklimatisera sig med att få ett barn, det är en stor omställningen o ännu större blir den med att flytta. Inte lätt att komma till ett annat land, resa mycket, spela borta o ofta o veta att man har en liten som man skulle vilja vara en hel del med också samt att tjejen måste vara ganska mycket ensam med lilla Strålis, med allt vad det innebär.
Hahl Bundy: Tycker att det är rätt patetiskt att göra ett snyftreportage om att en 20-åring bara har 30 000 i kronor månaden. Spelare har den lön de fick vid senaste kontraktsförhandlingen. Spelar man bra och har en bra agent så får man det man förtjänar vid nästa förhandling. Det finns många kids som har det kärvare att få ekonomin att gå ihop.
Wayne Gresky: Helt riktigt. Pappersmurvlarna vinklar då allt o Anton gnäller väl inte heller direkt. Dom har ställt en fråga o gjort ett reportage om detta i förvanskad form.
Frella: För bra och därmed för dyr för er med tanke på att ni redan har så många backar på kontrakt. Skulle gissa att DIF, LHC och FBK är rätt intresserade. När Strålman kommer kanske det inte finns plats för en Kronwall med envägskontrakt längre?
Vissa kallar det ekonomisk. För att göra en favoritsysselsättning och citera mig själv:
"Det finns många som har kritiserat Åke för hans och MoDos ledarstil där man stramt har hållit ekonomin intakt. Men med facit i hand kan man jämföra med andra motsvarande lag. Titta hur SSK hur de åkt jojo upp och ner de senaste 20 åren, kolla på Skellefteå, Leksand, AIK, Timrå, Björklöven, Rögle, Malmö och jämför det med MoDo.
Visst kan det vara slumpen som gjort MoDo så starka. Själv tror jag inte det. Jag tror det beror på stark ledning och en sund ekonomi. MoDo har alltid haft en stabil ekonomi och aldrig förköps sig på samma panikartade sätt som några av klubbarna ovan. En starkt bidragande orsak till detta är Åke. Synd bara att jag inte hann tacka honom medans han levde för att han förvaltat mitt älskade MoDo på ett strålande sätt."
Hoppas vi får se en tydligare och mer konsekvent domarnivå till hösten.
Hur många gånger under den gångna säsongen tog en domare en dubbelutvisning?? Själv såg jag betydligt färre sådana värkställda "domar" än på mycket länge i Elitserien.
Har de svenska domarna helt tappat känslan/stinget/modet ??
Ett litet förslag på denna Pao sång, Dåligt men ett förslag iallafall man kan väl ta o pussla ihop nåt för jag tror det kan bli ett riktigt bra tryck i Eon.
"Timrå äär, ju vårat laag Dom spöar Djurgården o Modoo varje daag Ni Kollar påå en Röd o Vit, (Röd o Vit) o ni ska passa er för vi är Röd o Vit" osv osv
Detta var ju intresant! Hade jag inte en aning om.
14. MATHIAS MÅNSSON Born: Gävle Sep 20 1981 Length: 188 cm Weight: 91 kg Position: Forward Shoots: Left Club: Brynäs IF First club: Njurunda SK National games: 11 A, 0 B, 42 junior games Goals for Team Sweden total: 2 goals Junior U20 World Championship Fourth Place 2001
Ähh provar en till: "Timrå Iiikåå är ju bäääst. Varje match dom spelar, blir ju till en feest Ni kollar på (kollar på)en Röd o Vit (Röd o Vit) o ni ska passa er för vi är Timrå fans(el. Röd o Vit)"
Sen, om man inte är sugen på att sno det Bajen redan snott så skulle man kunna försöka med den vi värkte fram på tågresan i höstas. Kolla ca 3:25 in i filmen. "500 miles"-melodin. Innehåller precis som PAO-ramsan en växelramsa, vilket hade kunnat bli riktigt mäktigt om vi haft en mer aktiv sittplatspublik.
RTS o actionleif: Visst kanonbra. tror att det kan bli ett riktigt skönt drag om hela klacken o andra på stå börjar hoppa o sjunga det här växelvis. Grymt! :)
Men det gäller ju att ramsan är klar o färdig, sen är det bara att gunga på, kanske tar en liten stund innan den sitter för sittplats :)
"Timrå äär, ju vårat laag Dom spöar Djurgården o Modoo varje daag"
Men det stämmer lite dåligt serru'. Kanske du måste fortsätta texten ungefär så här:
De e' inte sant, De e' inte sant Vi åkte ut i kvarten mot våran bror, mot storebror, mot storebror som spör skiten ur oss i kvartsfinal, i kvartsfinal...
Kanske kan man komma på någon annan text. Det är väl kanske viktigast att den överenstämmer med verkligheten. Annars kan ni få låna vår ÖKA/KÄMPA, den sägs ha hängt med sedan 60-talet.
Framåt ser det riktigt bra ut med bra linor. Bakåt ser det ut som om Nubben satsat på kvanititet i stället för kvalitet.